Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Maalis 22, 2019 1:43 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 195 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Heinä 13, 2011 5:18 pm 

Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
Juu elikkästen että LC4 (640 -04) sen myin silloin kun oli vielä lunta, ja nyt on alkanut tuntua siltä että joku mopedi tarttis hankkia..
Mielessä on ollut että merkki kummiskin olisi sama, eli KTM, mutta ihan uusi 690R(on vielä vissiin kaksi myymättä) vai SE(lähinnä se paino mietityttää,että jaksaako sen nostaa pystyyn jos sellaisen on kipannut johonkin,LC4sen jaksoi vielä hyvin nostaa vaikka oli 18L tankissa ja takapoksi rojua täynnä) tai joku SXC ehkä EXC?
690R olisi ehkä,mutta maksaa niin että tarvii vuosi morjestaakkin varovasti,ja hiukan mietityttää että tarviiko kuinka paljon tehdä ennen kun on hyvä..
SXC olisi toisaalta sellainen että siinä olisi ehkä juuri niitä ominaisuuksia mitä LC4sessa jäin kaipaamaan eli FCR ja hieman kevyempi ja ja,..
merkin vaihto olisi sellainen "sumussa ulapalla" tyyppinen ratkaisu..

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Heinä 13, 2011 7:51 pm 

Pyörä: 610 "crate" exc
Mielestäni sxc:hen ei ole enää järkevää palata, 690 taitaa kuitenkin olla niin paljon parempi pyörä, varsinkin kun ottaa huomioon sxc:n huonon tarjonnan ja korkeat (pyynti)hinnat. Ei kuitenkaan ole kovin oleellisesti parempi kuin 640.

Exc on hyvä peli, joskin sillä ei sitten saa ajaa niin lujaa kuin se kulkisi asfaltilla ja jäällä. Ei vain kestä sitten kun mennään rajoittimessa tuntikaupalla ja revitään viimeinenkin hevosvoima ulos. Toki ei kestä mikään muukaan, mutta exc:ssä muut ominaisuudet riittää niin että kone tulee vastaan ensimmäisenä. Muuten rauhalisessa ajossa erittäin miellyttävä peli, eikä tarvitse kauheasti miettiä mihin sen tunkee kun pois jaksaa aina kantaa.

Viimeksi muokannut meikä päivämäärä Ke Heinä 13, 2011 7:55 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Heinä 13, 2011 7:55 pm 

Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Lainaa:
lähinnä se paino mietityttää,että jaksaako sen nostaa pystyyn jos sellaisen on kipannut johonkin

No painosta nyt en ainakaan olisi huolissani. Tuota omaa tenereäni onnistuin stumppailemaan mökillä mättäiden päälle useammankin kerran (kääntäessäni sitä kinttupolulla) ja kyllä se sieltä aina nousi että heilahti. Painoahan tuolla on reilusti >200 kg, kun oli vielä tankki täynnä ja sivulaukut pakattuna (omapaino 206 kg). Jos ei tuollainen SE nouse, niin pitää käydä enemmän puntilla 8)

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Heinä 13, 2011 11:39 pm 

Pyörä: Pan European 1991
bisti kirjoitti:
Lainaa:
lähinnä se paino mietityttää,että jaksaako sen nostaa pystyyn jos sellaisen on kipannut johonkin

No painosta nyt en ainakaan olisi huolissani. Tuota omaa tenereäni onnistuin stumppailemaan mökillä mättäiden päälle useammankin kerran (kääntäessäni sitä kinttupolulla) ja kyllä se sieltä aina nousi että heilahti. Painoahan tuolla on reilusti >200 kg, kun oli vielä tankki täynnä ja sivulaukut pakattuna (omapaino 206 kg). Jos ei tuollainen SE nouse, niin pitää käydä enemmän puntilla 8)

Riippuu kai se vähän kuskin koostaki millo paino tuntuu, toki riittävästi ku käy puntil ni pieniki kaveri nostaa pyörän ku pyörän. :mrgreen:
Kerran oon nostanu superin ylös, eikä se pahalt vaikuttanu adveen verrattuna. Itse asias ku tuos omas tankki täynnä ni enempi saanee äheltää.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 14, 2011 9:24 am 

Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Lainaa:
Riippuu kai se vähän kuskin koostaki millo paino tuntuu

Niin, siis PYÖRÄN omapaino on tuo 206kg :lol:

Itse olen 77 kg:n sintti...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 14, 2011 10:58 am 

Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
kyllähän sen mopon punnertaa pystyyn,vaikka painaisi neljä kertaa oman painon,niin kuin meikäläisellä,tarvii vaan opetella oikea tekniikka.ja mättäistä vauhdilla yli,ei ole näillä massoilla edellytyksiä vemputella trialia mättäiden päällä.Yksin ei kyllä kannata mennä sitten pahoihin paikkoihin,jos ostaa niin painavan mpopon,ettei sitä jaksa kantaa,kyllä sen kanssa muuten sitten pärjää.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 14, 2011 11:00 am 

Juu-u SXC on varmaan tosiaan aikalailla yhtä hyvä/huono perusominaisuuksiltaan kun ex LC4..
EXC varmaan olisi mutta ehkä se on hieman liikaa huoltoa vaativa värkki,, tai no 300 2T olisi vissiin vähiten huoltoa vaativa vai? :roll:
mutta sitten, 690 varmaan R kannattaa hankkia, mutta mites SE ja ADV ja mitä niitä nyt oli.. RALLY DUKE :mrgreen:
Superia on aika vähän tarjolla, ADV on varmaan hiukan liikaa,, taaskaan ei jää kuin yksi vaihtoehto eli 690®
mutta jaksaako sellaisella ajaa kun vajaa 10000km niitä näkyy olevan tarjolla aika paljon käytettynä vähän ajettuna..
niin joo jos mielessä on myydä omapyörä pois niin kaikki tarjoukset kuunnellaan, ja niitä voi ripotella tuonne postilaatikkoon eli yv kö se nyt on..

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 15, 2011 9:42 am 

Pyörä: exc
Ei se SXC nyt niin huono vaihtoehto ole, ainakaan mun mielestä. En vaihtaisi uuteen edes päikseen :shock:

Riippuu aikaste paljon taasen siitä käytöstä?
Osa noista luettelluista on katupyöriä ja osa metsäpyöriä.
Jos takoitus ajella tiellä niin kyllähän se SE olisi makea peli, jos tarkoitus ajaa pelkästään metsässä, suolla, lumessa tai muuten hyvin pehmeällä niin exc olisi makia, jos kummassakin mutta ehdottomasti sitä pehmeätä painottaen (minun mielestä) ja vähän tietä niin sxc:kin hyvä, 690 taasen toisin päin eli tie/polku painotus... :?:

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 15, 2011 11:42 am 

Pyörä: 610 "crate" exc
Kyllä nelitahti-exc on ihan hyvä pyörä jos vaan ei tarvitse kovin pitkästi pikitietä ajella ja osaa itse huoltaa. Ja itse en vaihtaisi supermotona mihinkään jos pitäisi kaupunkipyörä alle 50 kilometrin säteellä liikkumiseen hankkia. Lisäksi tietenkin on melkoinen peto kun vaihtaa alle nappulat. Myös hyvä talvipyörä tiellä koska pärjää vähän vähemmänkin järeällä liukuesteillä ja tosiaalta ei syö järeitäkään kovin nopeasti.

Kestävyys on tietenkin vähän niin ja näin, rääkkäämällä kun rikki saa mitä vain, mutta periaatteessa ei ole mitään estettä ettei kestä 30tkm ajaa ilman minkäänlaista isompaa remonttia. Oma 450 kesti suunnilleen sen verran kunnes hankin jääratanastat jolloin pääsi ajamaan ihan tosissaan ja eihän se montaa tuntia kestänyt noilla kilometreillä kun alapään laakeri leikkasi kiinni :lol:

Kaksitahtista en hankkisi, perustella en osaa mutta tuskin kukaan sellaisella ajaa pidempiä lenkkejä tai mitään muuta kuin oikeaa enduroa. Kokeilemalla tietenkin saa tietää miksi.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 15, 2011 12:47 pm 

Sellainen sekakäyttöpyörä millä ajetaan paikkaa ja aikaa katsomatta jokapaikassa,, ei kai tuollainen LC4 mikään mettäpyörä ole mutta kyllä silläkin siellä silti mentiin..

Liitteet:
Tiedoston kommentti: pyörän viereen hypätessä olikin muniin asti lunta..
Valokuva166.jpg
Valokuva166.jpg [ 369.02 KiB | Katsottu 10208 kertaa ]
 Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Marras 11, 2011 8:12 pm 

en ole sitten vieläkään ostanut mitään :shock: hieman tuntuu ihmeelliseltä, kun ei ole kun tuo jääratakampe tuolla tallissa(ja jäistä tuskin tietoakaan..)
nykyään ehkä kallistun enempi EXC:n suuntaan, kun on kevyempi ja ei ehkä ihan niin kiinalainen kun katuenskat.. :?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Marras 11, 2011 10:06 pm 

Pyörä: GS 12 Lc & Cbf 600 s abs , cbr 125r
Mä kyllä vertailisin noita sxc ja 690 viestiketjuja. Noita topikkeja kun on tullut selailtua niin hieman tulee sellanenkin mieleen ,et ainakaan minä en voi 690 kotaria hankkia,kun ei o toi tietokoneen kanssa värkkääminen niin lähellä sydäntä ja toisaalta taas ilman softien kanssa pelaamista siitä ei taida saada kelvollista. Noh sxc mulla on ollu,jonka kanssa ei ollut ongelmia ja taas 690 kottaraista en oo omistanu niin ei ihan omakohtaista tietoa ole kun toisesta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Marras 11, 2011 10:39 pm 

Pyörä: XT660R
Ei softia kannata pelätä, huollossa laittaa ne laittaa siihen pyydettäessä uuden polttoainekartan (Akra map) ja se on siinä, sä et tarvii mitään kompuutteria. Muuten 690 on siitä fiksu että voi itse valintakytkimestä muuttaa pelin tehoiltaan aivan villiksi kun haluaa vetää isookovaa tai säyseäksi kun suunnistaa mettäpoluille, kaksi eri luonteista pyörää samassa paketissa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Marras 11, 2011 11:01 pm 

Pyörä: GS 12 Lc & Cbf 600 s abs , cbr 125r
No joo. Varmaan näinkin. Henk.koht ei ole 690 kotarin hankkiminen edes käynyt mielessä. SE on mulle juur passeli enkä siitä luovu ku pakon edessä. Painoahan siinä on ja on se muutaman kerran tullu upotettuakin jolloinka viimeistään tietää et painoa siinä saattaa olla hieman liikaa ylös repiessä mut silti se on ku mulle tehty. Ehkä monikäyttösin enska mitä on tehty.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Marras 11, 2011 11:12 pm 

Pyörä: 1/3 Beta 250 Techno
Itse koittanut kanssa usealla laitteella ajella. Toistaiseksi kuitenkin SE tuntuu parhaalta omiin ajoihin. Jotenkin vaan se voimantunne koukuttaa kerta toisensa jälkeen...

JOS olisi toinen pyörä niin kait se pitäisi olla joku 300 2tahti ? (äärivaihtoehtona 390 Husaberg)

Tällaiset olisivat riittävän paljon erilaisia tuohon SE:hen verrattuna.

"Try not. Do or do not. There is no try." --Yoda

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 195 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com