Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Touko 20, 2019 3:48 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1245 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 83  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2017 6:14 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Viestit: 708
Paikkakunta: Valkeakoski
Pyörä: KTM 1190 Adv R
TAC68 kirjoitti:
Akilleus kirjoitti:
Jaanhans Wiksut ja Wilmaattiset, auttakaa pliis takarivin taavia; eka kertaa itse irrotan Ärrän tankkia. Mitä kuvassa näkyviä letkuja pitää irrottaa ja mistä, jotta uskaltaapi lähteä nostelemaan tankkia pois????????? :o :shock: . Muut letkut etc olen jo irrottanut.
Kiitos jo etukäteen :wink:

terv. Tapsa


Irtoavat helposti tankin päältä. Ovat vaan työnnettyinä nippoihin. Minä tein muistaakseni näillä "ohjeilla" https://youtu.be/3lZNT6jifMA

Jontte

Näitä on varmaan youtube täynnä. Tämän videon muistaakseni itse katsoin, kun ekan kerran avasin putsarin kotelon.
https://www.youtube.com/watch?v=fuRnsOA9x7w&t=7s

_________________
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: To Touko 18, 2017 10:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Viestit: 678
Paikkakunta: Hausjärvi
Pyörä: Austria Twin
ankara kirjoitti:
Akilleus kirjoitti:
Tilasikko tuon kannen väliin tulevan? Vai joutuiko tilaan putsarin, esioutsarin jne? Mulle riittäis pelkka kannentiiviste ;-)
Ja paljonko maksoi?
TERV. Tapsa



Tuosta kun kelailee alaspäin niin löytyy Replacement air box dust seal. Yhdelle taitaa tulla toimitettuna kokonaista 13Eur (alle 20 AUD). Kaksikin pitäisi tulla vielä ilman tullin alvihässäkkää.

http://www.uniflow.com.au/contents/en-u ... html#p5878


Kohtuullisen nopeastihan tiivisteet ausseista tuli. Nyt pitäisi vain päättää aletaanko ajamaan vai tosissaan huoltamaan. Merkkihuolto on juuri tehty joten sen puolesta voisi vaan ajaa. Mutta vähän etupeltoon tehdyssä 15tkm huollossa ei esim. venttiilejä ole tsekattu, mikä kaikki huomioon ottaen vähän huolettaa. Ja jos kelit ei lämpene niin pitäisi starttikin vaihtaa nopeampaan jos meinaa ajella. Tämä yksilö on toistaiseksi tosi terveysystävällinen, ei pääse palelluttamaan itseään kun ei käynnisty jos lämpöä on 7-8 astetta tai alle. 10 asteen korvilla vasta varmemmin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: La Kesä 03, 2017 10:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Viestit: 562
Paikkakunta: Kouvola
Pyörä: 790 Adv R
Kylläpä on hyvä matkapyörä. Käytiin rouvan kanssa Maarianhaminassa saariston kautta ja paluu myös. Tuhannen kilometriä jopa vähän päälle tuli ajoa, rouvalla yksi kahvila matka pohjalla. Ei kuulemma perse puutunut ja muutenkin mukava olla kyydissä, kuulemma. Kuljettajalle erittäin helppo homma. Orkkis alu/muovilaukut joihin tarvittavat kamat pakattuna, alusta kesti kuorman helposti. Tykkään ja peukutan 1190 ärrää!

_________________
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > Adventure 640 > 690 enduro > Adventure 950 S > Adventure 1190 R > Adventure 990 > 690 Enduro R > 790 Adventure R.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: To Heinä 06, 2017 3:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Viestit: 678
Paikkakunta: Hausjärvi
Pyörä: Austria Twin
Tallissa pyörän tuunaamisen (ja b-illoissa pyörimisen) ohessa hommasin katupyörään pakollista blingiä ja lisämökää. Pöntöksi valikoitui lopulta kaikkien mopopoikien hyvin tuntema viriputkimerkki eli Siankelli, vaikka en eritysesti ruoan lisäksi perusta juuri mistään mikä saapasmaasta tulee. Lähinnä vaihtoehtona olisi ollut tuttu ja turvallinen Wings, hinnassa ei juurikaan eroa tämän titaanikuorisen ja Wingsin välillä. Tästä on myös alukuorinen malli ja olisi satkun halvempi, taisi olla 0,5 kg painavampi eli enemmän putkea halvemmalla.

Laatu ja viimeistelykään ei vähän yllättäen ole paljon heikompaa kuin Slovenian pajassa. Tämän itskupaja kai kuuluu samaan poppooseen kuin Arrow ja ainakin toistaiseksi omalla brändillä myydään kampetta. Alkuperäiseen puukiukaaseen verrattuna myös painoeroa aika paljon. En alkanut puntaroimaan kun on aika sama keveneekö tonnin painoinen asvalttinorsu kilon vai kymmenen. Äänimaailma hyvin pitkälle sama kuin aikaisemmissa pienempien isolohkojen 9x0 2-1 tuunauksissa vaikka tuolla koneen alla edelleen se katti tuhnuttaa joissain putkessa.

Miksi sitten tämä eikä Wings? Meillä katuhaukkapiireissä on riskinä joutua ratsiaan b-iltaan mennessä (ja palatessa), siksi todella moni pitää kiinni siitä että putkisto on E-hyväksyttyä mallia. Tässä todellakin on tuo mystinen E-leima ja luonnollisesti killeri. Sen kiinnitys on mielenkiintoisesti isolla lukkorenkaalla ja muutenkin koko killeri erikoisesti muotoiltu niin virtauksen kuin äänenvaimennuksen puolesta. Pitänee tutkia tarkemmin kun tässä ehtii.

Jos joku on hankkimassa niin kirjoitushetken halvin kauppa oli https://www.racingonelab.com/?ln=en Tuolla nettikaupassa voi tehdä tarjouksenkin ja pari kypää halvennusta saa heti verrattuna lähtöhintaan ja heidän Ebay-kauppaansa, postikuluineen (kuuluu hintaan) maksoin tästä ihanuudesta 400. Sama putkimalli käy muuten 1050, 1190 ja kuramiesten 1190Riin ja taisi olla vielä 1290kin samassa.

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Ma Heinä 10, 2017 8:33 am 

Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:42 am
Viestit: 51
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: Ktm 1190 Adventure
Reilu 1000km BR Bikersin Karelian Tourilla Venäjän kuoppaisia ja pölyisiä teitä toissa viikolla. Unifilterin snorkkelit näyttää pölyn ottavan aika hyvin. Itse suodatin yllättävän puhdas oli. Kotelossa ei pölyä.

Katselin Motokeitaassa että 1290 Super Adventure R:ssä keulan ilmanottoaukoissa uuden mallinen osa ensimmäisenä pölyä vastassa. Ei ole enää se "reikäputkiosa" vaan muovilevy, jossa sivuilla suodatinverkko.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Ke Heinä 12, 2017 4:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Viestit: 562
Paikkakunta: Kouvola
Pyörä: 790 Adv R
Eilen iltasella vaihdoin ilmanputsarin kun sanoivat Orimattilassa että puoletkin jos soralla ajelee kannattaa putsaria seurata.
No kaivoin esiin ja olihan se, päällisin puolin yllättävän siisti mutta sitten kun otin paikoiltaan ja kallistin niin sieltähän oikein virtasi hiekkaa ja sepeliä.
Putsarikotelo oli kuitenkin puhdas kuin leikkaus-sali eli paperisuodin on työnsä hoitanut. Ajokilometrin tähän tilanteeseen noin 11200.
Nyt laitoin öljyttävän K&N suotimen ja katsotaan salpaako se samalla tavoin epäpuhtaudet.

Pyörän käytöshän muuttui puhtaalla suodattimella aivan älyttömästi.
Moottorin tärinät pieneni ja alakierrosten vetokyky palasi ainakin ennalleen, en vaan ehkä ole kiinnittänyt huomiota tukkeutuneen suodattimen oireisiin kun oon ajellut.
Joskus vain mietin että oliko uudesta niin hankala ajettava kaupungissa, no eihän se ollut kun putsarin likaisuus aiheutti sen.

_________________
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > Adventure 640 > 690 enduro > Adventure 950 S > Adventure 1190 R > Adventure 990 > 690 Enduro R > 790 Adventure R.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: To Heinä 13, 2017 6:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Viestit: 574
Paikkakunta: Littoinen, Lieto
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Mooo! Olettekos tsekanneet mopon oik.puolella vesiletkun läheisyyttä kaatumarautaan? Letku hieman kiinni raudassa joka on ko.kohdassa melko "teräväreunainen". Varmuuden vuoksi panin pätkän halkaistua puutarhaletkua raudan ja vesiletkun väliin, josko kestäisi paremmin eli ei hiertäisi tuota mopon vesiletkua rikki... Oranssia vesiletkua sen tietenkin piti olla :wink:
terv. Tapsa


Liitteet:
vesiletku oikealla puolella.jpg
vesiletku oikealla puolella.jpg [ 371.32 KiB | Katsottu 3667 kertaa ]

_________________
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Pe Heinä 14, 2017 9:50 pm 

Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:42 am
Viestit: 51
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: Ktm 1190 Adventure
Minulla näytti olevan rako putken ja raudan välissä. Muutama milli.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Pe Heinä 14, 2017 10:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Viestit: 1443
Paikkakunta: somero
Pyörä: GS 12 Lc & Cbf 600 s abs , cbr 125r
Sauli kirjoitti:
Eilen iltasella vaihdoin ilmanputsarin kun sanoivat Orimattilassa että puoletkin jos soralla ajelee kannattaa putsaria seurata.
No kaivoin esiin ja olihan se, päällisin puolin yllättävän siisti mutta sitten kun otin paikoiltaan ja kallistin niin sieltähän oikein virtasi hiekkaa ja sepeliä.
Putsarikotelo oli kuitenkin puhdas kuin leikkaus-sali eli paperisuodin on työnsä hoitanut. Ajokilometrin tähän tilanteeseen noin 11200.
Nyt laitoin öljyttävän K&N suotimen ja katsotaan salpaako se samalla tavoin epäpuhtaudet.

Pyörän käytöshän muuttui puhtaalla suodattimella aivan älyttömästi.
Moottorin tärinät pieneni ja alakierrosten vetokyky palasi ainakin ennalleen, en vaan ehkä ole kiinnittänyt huomiota tukkeutuneen suodattimen oireisiin kun oon ajellut.
Joskus vain mietin että oliko uudesta niin hankala ajettava kaupungissa, no eihän se ollut kun putsarin likaisuus aiheutti sen.



1190 adv:n putsarin tarkastelusta -ja vaihdosta senverran, et joskus , ehkä v.2013 saatoin noitua ison kotarin ilmanputsarin vaihtotyötä, että ompas hankala ja kuinka voip olla niin paljon purettavaa , et sais yhen s**tanan ilmanputsarin näkyville. En enää ikinä marise tästä aiheesta. Pari viikkoa sitten tuli Salon reissulla poikettua morjestamassa Salon mopo ja pyörän Ollia ja samalla näin ja seurailin , kun Olli vaihtoi Honda1800 gl:n eli gold wingin ilmanputsaria. Hui helvata mikä homma. Olli ny on vaihtanu mokoman filtterin vuoskymmenien aikana luultavasti satoja kertoja , joten ylimääräsiä liikkeitä ja työkalujen haku hommia ei tullut mutta silti olihan homma. Iteltä menis varmaan pari päivää , et sais tuon vaihdettua ja muutakin vaihdettavaa samalla tulis rikkomieni muovien ym lirpakkeiden muodossa. Ois pitäny ottaa muutama kuva niin ois mukava liittää tänne mut sitä vaan siinä toljotin monttu auki työn suuruutta.

_________________
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it


Viimeksi muokannut RiiMi päivämäärä Ti Marras 07, 2017 8:01 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Pe Heinä 14, 2017 10:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Viestit: 1443
Paikkakunta: somero
Pyörä: GS 12 Lc & Cbf 600 s abs , cbr 125r
Akilleus kirjoitti:
Mooo! Olettekos tsekanneet mopon oik.puolella vesiletkun läheisyyttä kaatumarautaan? Letku hieman kiinni raudassa joka on ko.kohdassa melko "teräväreunainen". Varmuuden vuoksi panin pätkän halkaistua puutarhaletkua raudan ja vesiletkun väliin, josko kestäisi paremmin eli ei hiertäisi tuota mopon vesiletkua rikki... Oranssia vesiletkua sen tietenkin piti olla :wink:
terv. Tapsa



Onk sama paikka?
viewtopic.php?f=5&t=20831&start=570

_________________
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Pe Heinä 21, 2017 8:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 554
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Paljonkos tämä 1190R painaa? Netin ihmeellisessä maailmassa on poikkeavaa tietoa 210kg:sta aina 245 kiloon. Onko faktatietoa kuivapainosta, sekä märkäpainosta? Ilmanputsarista en tohdi kysyä ;)

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Pe Heinä 21, 2017 9:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:14 am
Viestit: 775
Paikkakunta: Laihia
Pyörä: KTM990A -13
MP@ kirjoitti:
sepi kirjoitti:
K-essu kysyi onko järkevää ostaa joskus 1190 adv mallia -13 tai -14, niin ei varmaankaan. Järkevän ihmisen mopo on Ktm 950 SE tai R1100Gs, mielellään ei luistonestoja,ABS-jarruja ja kaasarikone on extraa. Tämä on muuten ihan tosi.

Itselläni on vuodesta 1977 ollut KTM mopedeja yht. 7 eri yksilöä, kaikki ovat toimineet kiitettävästi, niin tämäkin.


Ihmisen muisti on 3vuotta tässä on takuu 4v :)

yhden 950Adv.yhden SE ja yhden 990Adv. ym.kikottimia jälkeen
sekä vuoden yhteiselon jälkeen ostaisin edelleen 1190Adv.R


Se takuu olikin sitten 3v ja sekä kiinalaistarkkuuta osissa...
laitanpa muutaman kuvan niistä kun mittarissa oli vajaat 20tkm

edit.Palasin takasin 990A.Onhan siinäkin omat jutut mutta hinta/laatu on paremmin kohillaan...


Liitteet:
Runko osuu tankkiin ja myös toinen vesiletku.jpg
Runko osuu tankkiin ja myös toinen vesiletku.jpg [ 125.02 KiB | Katsottu 3384 kertaa ]
Tankki ei sovi runkoon.jpg
Tankki ei sovi runkoon.jpg [ 82.92 KiB | Katsottu 3396 kertaa ]
Vesiletkun jälki tankissa.jpg
Vesiletkun jälki tankissa.jpg [ 108.53 KiB | Katsottu 3396 kertaa ]
Vesiletku osuu tankkiin.jpg
Vesiletku osuu tankkiin.jpg [ 135.87 KiB | Katsottu 3396 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: La Heinä 22, 2017 5:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Viestit: 562
Paikkakunta: Kouvola
Pyörä: 790 Adv R
Ihmettelin tänään ajellessa että miksi kovemmissa tärähdyksissä joku rämisee kovasti keulan alueella. Toppasin katsomaan että onko etulokari löystynyt tai jotain. Ehei, se olikin koko etupään katteita kannattelevan kiinnityksen löysyys virtalukon vierestä ja toinen pulteista jo tippunut.
No ajelin Lahdesta kotiin ja laitoin kiinni takaisin ja kierrelukitetta väliin, jään kyllä seuraamaan että pysyykö jatkossa kiinni. 13 tkm ajettu pyörällä, paljon olen kyllä ajanut huonopintaisia teitä ja uria, että eipä ole helpolla päässyt muovit, silti, onhan tämä matkaenduro.

_________________
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > Adventure 640 > 690 enduro > Adventure 950 S > Adventure 1190 R > Adventure 990 > 690 Enduro R > 790 Adventure R.


Viimeksi muokannut Sauli päivämäärä Su Heinä 23, 2017 9:57 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: La Heinä 22, 2017 8:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 11:29 pm
Viestit: 698
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: 950 WC Adventure, 250 EXC-F
Kiitos helpotuksesta. Tämmoiset keskustelut pitää "järjen" päässä ja kehoittaa pysymään vanhassa ja turvallisessa 950 kaasarikoneessa. Ehkä sitten ens elämässä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 1190 Adventure
ViestiLähetetty: Su Heinä 23, 2017 11:37 am 

Liittynyt: La Tammi 23, 2010 10:01 am
Viestit: 49
Paikkakunta: Kymenlaakso
Pyörä: 1190 ADV R
Olisikohan tuossa MP@:n tapauksessa
tankin etummaisen/ylimmän kiinnityspisteen kumipusla päässyt katoamaan. Putoaa helposti tankkia nostaessa pois.
Vesiletkun osuminen tankkiin tuttua kyllä minullekkin, tuli laitettua lätkäteippiä letkun ympärille.

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1245 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 83  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com