Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Maalis 18, 2019 10:58 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1161 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Tammi 16, 2017 3:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
Viestit: 308
Paikkakunta: Konnevesi
Pyörä: Made in Italy
vinski kirjoitti:
Kova pyöräkuume pääsi taas iskemään ja katsellut nettimotoa koko viikonlopun, josko löytyisi sopiva edullinen ja vähän ajettu KTM:n enska 250-300cc 2-t tai 250-350cc nelari. Valkokilpinenkin saisi olla niin menis myös soratieajelussa. Voisko joku tiivistetysti kertoa mitä eroja/ parannuksia tullut näihin nelareihin vm. -12 -> -16?

Ja mitkä lienee järkevät tunnit ostaa tällainen, kun useammilla ajettu jo pari vuotta vanhanakin +300h.

Pitäisi nyt vaan vielä päättää että 2-t vai 4-t

Jos mielessä on harrastaa enemmän soratiepainotteista ajelua, niin katselisin suosiolla 350cc-> 4T peliä. Kaksitahtisella tuo siirtymäajelu ei ole kovin mielekästä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2017 5:41 pm 

Liittynyt: La Loka 31, 2009 5:38 pm
Viestit: 143
Pyörä: XLV 750R- 84, DR650R -91, Husse 701E -17
Onko kokemuksia 350 exc:stä motopyörillä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2017 12:12 pm 

Liittynyt: Pe Syys 02, 2011 11:50 pm
Viestit: 39
Pyörä: ktm
Moi.
Osta miulta 350exc-f vm.12. Ois hyvä ja vähän ajettu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2017 9:58 am 

Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 9:18 pm
Viestit: 112
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: te 125
Miten usein näihin tuoreempiin Kotarin pikkunelareihin tarvitsee venttiiliremonttia tehdä? 200 vai 400 tunnin välein? Vai jotain ihan muuta?

Lähinnä kiinnostaa näkemykset, että minkälaisia mahdollisia huoltoja on tulossa kun 300 h lähestyy. Mäntä ja nokkaketju on vaihdettu 175 h kohdalla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 01, 2017 9:55 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 346
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: 350EXCF & sähköhauskuutin
Osaako joku sanoa, mihin perustuu, että tankissa pumpun yhteydessä oleva bensafiltteri (Mahle) maksaa vakio-osana yli 50 e? Vaihdoin vakiotankin tänään 15-litraiseen Acerbikseen ja samassa yhteydessä mustaksi päässeen suodattimen uuteen. Laitoin tilalle kylläkin 1,90 e suodattimen Motonetista. Tuo ei mahtunut pumpun reiästä, mutta sain paikoilleen ja kiristetyksi täyttöaukon kautta.

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 02, 2017 6:42 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6813
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Onko Motonetin suodattimen suodatuskyky vastaava kun Mahlella? Jos ei ole niin se tulee esille ruiskusuuttimen tukkeutumisena.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 02, 2017 9:29 am 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 346
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: 350EXCF & sähköhauskuutin
Tuo on tietysti selvää... Katselin räjäytyskuvia tarkemmin ja tuohon 50 e settiin kuuluu näemmä myös joku toisenlainen suodatin (screen), joka menee vielä pumpun sisälle. Liekö sitten se ja KTM-brändätyt pussit/laatikot ne syyt, jotka nostavat hintaa.

Tuossahan on vielä tankin ja ruiskun liitoksessakin viimeinen suodatin. Sellainen pienen pieni sukka. Siihen pääsee helposti käsiksi, joten pitää seurata, että kertyykö siihen jotain. Tosin tuossa edellisessä tankissa olleessa suodattimessa oli molemmilla puolilla sen verran synkän väristä paskabensaa, että jos kerran kone kävi sillä, niin en ole kovin huolissani.

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 02, 2017 10:04 am 

Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Viestit: 345
Paikkakunta: Manse
Pyörä: 350sexcy
Miksi yksi mutteri maksaa euron kun rautakaupasta saa pussillisen jne..

Itse tilasin kasan noita Mahle KL97 briteistä kympin tsipale. Jenkeissä oli kymmenen paketeissa muutamia dollareita? Se nyt vaan on tuommoinen hassu suodatin joka on vain Ducatilla ja KTM:llä käytössä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 09, 2017 3:37 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 10:47 am
Viestit: 12
Pyörä: Excf
Voisikohan tuo suodattimen tukkeutuminen olla syy huonoon kuumakäynnistymiseen. Potilaana Hussen Fe 350 -14 malli ?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 10, 2017 11:07 am 

Liittynyt: Su Syys 09, 2012 10:53 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: 250 TPI
Itsellä oli 690ssä tuolainen tyyppikohtainen suodin, ostin korvaavan ja ongelmia tuli. Nyt katumopossa (joka muuten myytävänä https://www.nettimoto.com/ducati/hypermotard/2135812 ) tein vastaavan suodattimen vaihdon ja KL97 oli kyllä järkihankinta tähän. "Vastaava" on KL15, siinä vaan on letkupaikat hieman erimalliset ja ohuemmat. Painepuolella käytetään kovia letkuja ja tiiveyden kanssa oli KL15 käytettäessä haastetta. Paine laski eikä käynyt kunnolla.

Väärä paikka säästää, imo.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 22, 2017 8:13 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Viestit: 388
Paikkakunta: Raahen seutu
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Bensapumppu lopetti toimimasta viime lenkillä suolla stumpatessa. Ensin tietysti syytin sulakkeita, mutta ne on ehjät. Seuraavaksi syytin itse pumppua, mutta suoraan akulta syöttäessä kyllä lähtee surisemaan iloisesti. Myös johto eculta pumpulle vaikutti ehjältä, joten liekkö tuossa enää muuta vaihtoehtoa, kuin ecun rikkoutuminen. Jännitettä mittasin, eikä sieltä pumpulle vaikuta montaa volttia tulevan. Joten ei kellään Raahen lähistöllä olisi 350 exc-f:ään sopivaa ecua olis lainata?

_________________
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 23, 2017 5:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2650
Paikkakunta: Pori
Pyörä: TR 650, 350EXC-F
Onko kaatumisanturi kunnossa? Koputtes sitä.

Happi

_________________
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 23, 2017 10:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Viestit: 388
Paikkakunta: Raahen seutu
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Kiitos kommentista! Tallissa johtosarjoja tarkastellessa tuli kans mieleen, että voisko se vika olla jossain muualla. Tappokytkimen kävin läpi, mutta se ainakin toimi. Kytkentäkaaviosta en mitään kaatumisanturia löytänyt, eikä tuo rakkine kyllä kaatuessa oo koskaan sammunutkaan, mutta pitää nyt pitkinä pyhinä vielä koittaa tutkia löytyykö sitä. :?:

Edit. Olihan se siellä viimeisellä sivulla kun otti silmän käteen..

_________________
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 26, 2017 8:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Viestit: 388
Paikkakunta: Raahen seutu
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Siellä se vika oli virtareleessä tai releen pohjassa. Siitä se lähti ratkeaan kun huomasin ettei valotkaan toiminu eli eculle ei tullut herätettä ollenkaan. Tällöin ei myöskään FI-valo syty, kuten normaalisti startatessa. Jos vika ois tappokytkimessä tai tuossa kaatumisanturissa, niin vissiin katkaisee vain sytytyksen. No tulipahan koluttua johtosarjoja ihan urakalla.

_________________
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 27, 2017 7:18 pm 

Liittynyt: La Helmi 16, 2013 1:00 pm
Viestit: 47
Paikkakunta: Pori
Pyörä: KTM EXC 450 15'
Minkäslaisia arvoja vois odottaa 2015vm 450 EXC-F:n throttle position sensorista. Uusi pyörä mulle, ajelin parisen tuntia kunnes käynti todella huono. Lähimmäinen mankeliguru tarkasti ja löysi vian TPS:stä. Nyt uusi osa kiinni, arvot vain puuttuu. Jenkkifoorumeilta isoa 500 säädetty arvoon .60 - .61 volttia. En tiedä vaikuttaako tuo USA mappi tuohon TPS arvoon, että josko näihin EU mapin pyöriin olis omat arvot. Vakio putki, sisähuilun päässä tuplakartioristikko edelleen paikallaan. Jos kellään olisi antaa TPS arvoja, myös suuri kiitos jos jollain olisi Repair manuaalia esim .pdf muodossa, vaikka sähköpostiin.

_________________
If its worth doing, its worth overdoing.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1161 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com