Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Joulu 12, 2018 10:19 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 432 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Honda XL 600/650 V Transalp
ViestiLähetetty: Pe Maalis 05, 2010 11:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 06, 2008 5:59 pm
Viestit: 360
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Africa Twin
Ajattelin että jos kerta muillakin pyörämerkeillä ja -malleilla niin miksei Transalpillakin voisi olla yksi ketju minne on kerätty kaikki tähän malliin liittyvä tieto ja taito?
Toki netistä löytyy vaikka mitä tietoa ja monella eri kielellä. Mutta ei vara venettä kaada. :mrgreen:

Sana on vapaa...

_________________
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 06, 2010 9:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 06, 2008 5:59 pm
Viestit: 360
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Africa Twin
Aloitellaan:

Joskus joku onnistuu helposti.
Ohjauslaakeri oli hajalla.
Jostain muistui mieleen fysiikanopettajan lausahdus että lämpö laajentaa.
Nakkasin laakereiden ulkokehät vuorokaudeksi pakkaseen ja lämmittelin runkoa puhaltimella.
Melkein meni pudottamalla paikalleen. Tuntui omituiselta. :mrgreen:

Tästä innostuneena nakkasin taakse uuden jarruletkun.
Nesteet pukkasin tuolla KuraWikissä mainitulla "Reverse Bleeding"illä. Omituisen helppoa tämäkin.
Apteekkari vähän ihmetteli kun kyselin että haluaisin ostaa suurimman ruiskun mitä teiltä löytyy... :P
No, jäipä enemmän aikaa oluelle ja saunalle.

Huomenna vois jatkaa kasausta. Varmaan joku pommi on edessä kun tähän asti ollu helppoa. :twisted:

_________________
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 06, 2010 10:28 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2429
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Mulle ne tarjos semmosta piikittäjän aloituspakkausta kun meni apteekista ruiskua ostaan. En mää kyllä ole yhtään sen näkönen.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 07, 2010 10:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 06, 2008 5:59 pm
Viestit: 360
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Africa Twin
Peltsi kirjoitti:
Mulle ne tarjos semmosta piikittäjän aloituspakkausta kun meni apteekista ruiskua ostaan. En mää kyllä ole yhtään sen näkönen.


:lol:

_________________
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 20, 2010 7:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 2:23 pm
Viestit: 324
Paikkakunta: Nousiainen
Pyörä: CRF1000 DCT
Ohagar kirjoitti:
Huomenna vois jatkaa kasausta. Varmaan joku pommi on edessä kun tähän asti ollu helppoa. :twisted:


Et ole tainnut mitään pommeja löytää, ja helppoa on edelleenkin, vai. :lol:

Kato, ei näis transuis vaan tahdo olla mitään ihmeellistä mikä aiheuttais harmaita hiuksia, (meikäläisen harmaus johtuu ihan vaan iästä).
Huollot on ihan peruskauraa, ne vaan voi tehdä pois ja sit vaan jatketaan ajoa, vikoja ei tuu niin ei viestiketjuunkaan tule mitään jatkumoa, niinkuin noista toisista... :roll:
Niinhän se on et transu on perusmopo henkilöille ketä ei kaipaa mitään itsetunnon kohotusta, ketkä vaan haluu ajella ja nautiskella. :mrgreen:
Tää ei oo provoa, tavallaan tylsä mopohan se on mut ihan käypä kuitenkin. 8)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 20, 2010 10:28 pm 

Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 9:52 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Hyvinkylä
Pyörä: XL600V -> F8GS
Kato, ei näis transuis vaan tahdo olla mitään ihmeellistä mikä aiheuttais harmaita hiuksia, (meikäläisen harmaus johtuu ihan vaan iästä).
:lol:

Just näin. Pari kautta ja 22 tkm ajettuna pirun hauskoja kilometrejä omakohtaista kokemusta takana. Eipä ole tarvinnut kuin joskus öljyä ajokaudella välillä vähä lirutella koneeseen (no ketjut +renkaiden ilmat päälle). Nyt jos sais viimein aikaiseksi, niin tuo takalinkku pitäis tarkistaa ja viime kesänä Norjan keikalla tuli mieleen että olishan tosiaan ne jarrunesteet aika päivittää.

_________________
Eikun eteenpäin, kohti uusia vastoinkäymisiä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 22, 2010 4:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 06, 2008 5:59 pm
Viestit: 360
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Africa Twin
Hilppa kirjoitti:
Et ole tainnut mitään pommeja löytää, ja helppoa on edelleenkin, vai. :lol:


Löytyi sieltä yksi, kampikammion mutteri/pultti/korkki (se mistä pyöritetään moottoria, kun venttiileitä säädetään) oli järjettömän tiukassa.
Yritin lämpöä, irrotusöljyä ja naputtelua. Ei inahdustakaan. Loppujen lopuksi kanta hajos ja meinas tulla itku.
Onneksi pääsi pitkähkön taistelun jälkeen sen verran nurkasta lyömään että sai irti.

Venttiilit sain säädettyä perinteisellä #¤&%**%"! menetelmällä. Hieman liian isot työkalut siis....

Etujarruihin löysin ilmaukseen helpon tavan. Jo mainitulla reverse bleedingillä nesteet sisälle, hieman ilmausta ja kansi kiinni.
Sitten ajattelin että odottelen hieman ennen kuin jatkan ilmausta....No ajattelin siirtää hieman pyörää...kippasin sen sitten oikealle puolelle nurin.
Kun väänsin pyörän takas pystyyn niin huomasin että loput ilmat oli tullu letkuista :lol:

Nyt vielä jäähdytysnesteitten vaihto ja sitten odotellaan sulia kelejä.

_________________
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 23, 2010 7:26 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 22, 2010 3:07 pm
Viestit: 21
Pyörä: Transalp
Tuoreena Transalpin omistajana esitän pari kysymystä näin ensi hätään(lisää seuraa aivan varmasti :lol: )

Mitä öljyä suosittelette? vm-89 ohjekirjan mukaan vaatimukset eivät ole kovia.
Entä löytyykö tuohon hieman hitaampaa ratassatsia? Aika loikkaa menee jo ykkösellä, vai onko vain kokemuksen puutetta :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 23, 2010 9:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 06, 2008 5:59 pm
Viestit: 360
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Africa Twin
Mää vastaan tähän että Hondan omaa (GN4). Mulla on ollut pariakin eri merkkiä koneessa, ja tuntuu että "originaaleilla" öljyillä kytkin on hiljaisin ja pelaa parhaiten.
Ja tuskin on kustannuskysymys jos ajattelee että kerran kaudessa vaihtaa.
Tosin en tiedä kuinka kranttuja noi 600:t on. Mutta tästä öljyasiasta on sangen monta eri mielipidettä.

_________________
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 07, 2010 8:20 am 

Liittynyt: Su Syys 06, 2009 7:02 pm
Viestit: 40
Pyörä: Honda
Tuntuuko se vaan siltä, mutta luulen että näitä TA topikkeja ei juurikaan ole. Liekö syynä ettei niissä ole ihmeempää harmia.
2005 TA ja lasissa 60 tkm. Talvella piti oikein etsimällä etsiä jotain puuhaa. Normihuolto, laukkutelineet värkkäsin ja penkin modasin uusiksi. (matkustajaystävällisemmän) Latureille ulosoton tein ja naville telineen.
Öljyksi laitoin semmosesta pöntöstä jossa oli joku rekan kuva. Toimii tosi pehmeästi, joten ei jäänyt sillekään puolelle mitään rassattavaa tai kokeiluja.

Nyt ei ole muuta tekemistä kun vaan ajella.....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 08, 2010 5:38 pm 

Liittynyt: To Heinä 30, 2009 5:30 pm
Viestit: 56
Paikkakunta: kotka
Pyörä: transu alpo
onko kukaan vaihdellut alppiin männän renkaita viimeaikoina? itse tilasin omaan katiskaani uudet standardi kokoiset renkaat jo joulukuussa mutta en ole niitä vieläkään saanut. vittu!! seuraavan ylikoon renkaat sen sijaan löytyy ja niitä pitäisi käydä viilailemaan oikeisiin mittoihin. tuntuu vaan aika erikoiselta ettei kyseiseen pyörään muka saisi enää stanu renkaita!?! kyseessä siis vuoden -88 vessa. ja vielä sen verran että tuleeko teräväreunainen rengas ylimpään vai keskimmäiseen uraan? oma veikkaus on että ylempään. gurut valaiskaa minua!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 09, 2010 10:20 am 

Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 9:55 am
Viestit: 472
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: CRF 450R/X
Ikinä en ole vaihtanut, mutta... Ylemmän renkaan toisesta päästä (asennettaessa yläpuoli) löytyy mahdollisesti R tai N kirjain, keskimmäisessä renkaassa mahdollisesti RN. Keskimmäisen renkaan toinen pinta on leveämpi ja se pinta tulee asennettaessa alaspäin.
Itse yritäisin kyllä vielä kertaalleen etsiä oikean kokoisia osia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 09, 2010 10:33 am 

Liittynyt: To Heinä 30, 2009 5:30 pm
Viestit: 56
Paikkakunta: kotka
Pyörä: transu alpo
mielelläni oikeat renkaat sinne laittaisin mutta tosiaan tilasin joulukuussa renkaat ja 2kk odottelun jälkeen sain seuraavan ylikoon renkaat. lähetin ne takaisin ja ja pyysin taas niitä stanu renkaita. taas 2kk odotettuani sain mieluisan viestin puhelimeeni jossa ilmoitettiin renkaiden saapuneen. ja voi, olin niin onnellinen. mutta homma kosahti taas, postin mukana tuli EIOOTA. siitä suivaantuneena pyysin lähettämään takaisin ne kertaalleen minulla käyneet ylikoon renkaat ja viilalla pätkä vittuun.

enää ei ole mielenkiintoa odotella kuukausia tyhjiä tilauksia, jos ei kestä niin sitte mietitään jotain muuta


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 09, 2010 10:56 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2636
Paikkakunta: Pori
Pyörä: TR 650, 250EXC-F
Mistä niitä renkaita tilasit?

Happi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 09, 2010 9:15 pm 

Liittynyt: To Heinä 30, 2009 5:30 pm
Viestit: 56
Paikkakunta: kotka
Pyörä: transu alpo
Happi kirjoitti:
Mistä niitä renkaita tilasit?

Happi



ihan virallisen hondan varaosatoimittajan kautta (mp-palvelu). No nyt on renkaat viilattu(aika simppeli juttu) ja konetta rupesin kasaamaan niin eiköhän se murphyn runkkari taas tullut kylään. Kolme pinnapulttia korkkas lohkosta. Syy siihen oli kenties tarvike tiivisteet(mahdollisesti hieman ohuemmat kuin alkuperäiset?) ja kannen huppupäiset mutterit jotka pääsivät pohjaamaan johtuen niistä liian ohuista tiivisteistä. Kuka tietää, minä en ainakaan.Alkaa tää touhu olemaan jo sen verran vahvalla pohjalla ettei edes vituta, naurattaa vaan. Vaikka olishan se ihan kiva päästä ajelemaan.



jatkoa seuraa kenties sitten kun olen saanut uudet jengat lohkoon


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 432 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com