Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Loka 16, 2018 7:16 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 366 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Helmi 12, 2018 7:40 am 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1407
Pyörä: 990Adv, 660Rally + poitsun G/S
Jalassa taitaa olla vain kotarin numero, tosin se on vielä pyörässä paikoillaan.

Suodatin on tuollanen paperirulla ja taitaa olla vähän isompi mitä noi tutummat elementit.
625:sen ulkoiseen koteloon menee ilmeisesti noista tutuista se pidempi malli, sellaisen kotelon vaihto olisi yksi ratkaisu. Tai välikappaleella ton tutumman suotimen sovitus tähän koteloon.

Kuva

Kuva

_________________
Ormajoki - Extreme hard adventure team


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2018 3:56 pm 

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Viestit: 347
Paikkakunta: Raahe
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Onko porukalla tietoa mistä löytyisi penkin kiinnitys osat 640SM Kotariin? Eli nythän penkki tulee kiinni hankalasti takalokasuojan läpi pyöriteltävällä pultilla. Penkin rungossa on kyllä paikka jonkinlaiselle lukitukselle mahtaako esim Adventuressa olla lukko pultin sijaan?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2018 4:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Viestit: 764
Paikkakunta: Tätä nykyä Kerava
Pyörä: KTM 625 SXC -04
Ainakin 625 SXC:n penkki on kiinni sellaisella penkin läpi tulevalla varttiruuvilla. Penkin alla on sitten kiinni sellainen peltinen vastakappale sille. Löytynee esim. Motokeitaalta kun tsekkaat 625 SXC:n kataloogista.

_________________
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Ex: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2018 5:41 pm 

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Viestit: 347
Paikkakunta: Raahe
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Tuo sxc,n ratkaisu vaatisi koko penkin vaihdon. Tuossa SM,n penkissä ja takalokarissa on paikat jonkinlaiselle lukitukselle. Ois näppärä jos penkin saisi ilman työkaluja irti, penkin alle mahtuisi pieni työkalupussi ja akkuun ja sulakkeisiin pääsisi helposti käsiksi. Näin talvellakin kylmäkäynnistys vaatii jo apuvirtaa. Motokeitaan sivuilla Dukessa näytti olevan jonkinlainen lukko systeemi menisiköhän sellainen tuohon ilman turhaa lukkopesää?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2018 6:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 435
Pyörä: Yamaha RD
Tuollainen on 2005 mallissa, sopiiko tuo?
Mikä vuosimalli sulla?Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2018 1:00 pm 

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Viestit: 347
Paikkakunta: Raahe
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Joku tuommoinen ratkaisu pitää alkaa rakentamaan. Mun pyörä on 02.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 19, 2018 6:30 pm 

Liittynyt: To Tammi 18, 2018 8:26 pm
Viestit: 10
Pyörä: SXC 625
kysellään nyt täälläkin vaikka pyörä onki sxc 625, vm.03.

n. 50% kerroista kun starttaa, niin mittaristosta häviää kaikki virta, pyörä ei tietenkään starttaa koska kaikkia häviää, välillä virta saattaa tulla takaisin ja startata vaikka nappia ei edes paina? Mistäs lähdetään vikaa hakemaan?

Seuraavat on katsottu jo:

-Startti/stop kytkimet toimii, mitattu ja testattu sekä uudella start/stop-kytkimellä tekee samaa.
-Uusi akku.

Kun pyörä lopulta starttaa, niin sitten kaikki toimii ihan normaalisti kunnes täytyy pysäyttää ja aloittaa sama kikkailu uudelleen.

Voiko paskana oleva starttirele aiheuttaa moista?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 19, 2018 8:17 pm 

Liittynyt: Ma Marras 20, 2017 11:14 pm
Viestit: 39
Paikkakunta: Jääli
Pyörä: AT XRV750 RD07, CX500, DT125R
TUli työmaalle tollanen myyntiin:

https://www.avk.fi/ajoneuvot/ktm/640-lc ... 640-lc4-sm

Ei saatu sitä käymään, virtalukkoa härkitty ja muutenkin jotain filunkia johdoissa, niin ei uskalla sen enempipä. Käynnistyskiksistä polkaisten puristuksia on kuitenkin kuin ehjässä ja toimivassa.

_________________
I started out with nothing. And I've still got most of it left!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 20, 2018 5:39 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6715
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Kas, jos hinta ei pomppaa korkeaksi niin saatan osallistua huutoon :)

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 20, 2018 9:18 am 

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Viestit: 119
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: Tiger 800, LC4-400MIL M-M Kanguro
zoomen kirjoitti:
kysellään nyt täälläkin vaikka pyörä onki sxc 625, vm.03.

n. 50% kerroista kun starttaa, niin mittaristosta häviää kaikki virta, pyörä ei tietenkään starttaa koska kaikkia häviää, välillä virta saattaa tulla takaisin ja startata vaikka nappia ei edes paina? Mistäs lähdetään vikaa hakemaan?

Seuraavat on katsottu jo:

-Startti/stop kytkimet toimii, mitattu ja testattu sekä uudella start/stop-kytkimellä tekee samaa.
-Uusi akku.

Kun pyörä lopulta starttaa, niin sitten kaikki toimii ihan normaalisti kunnes täytyy pysäyttää ja aloittaa sama kikkailu uudelleen.

Voiko paskana oleva starttirele aiheuttaa moista?


Siis pimeneekö virrat niin että starttirele ei naksahda eikä eikä starttimoottori edes yritä? Silloin virtalukkoa tai liitoksia epäilisin.
Jos taas starttirele vetää niin akunkengät ja maadoituskaapelin liittimet katsoisin.
Akkujännitettä ja starttivirtaa mittaamalla viisastuisi tuossa tilanteessa. Jumittava startti voisi pudottaa huonon akun jännitteen, mutta silloin rele päästää ja virrat palaa heti takasin.

Se taas että starttaa nappia painamatta jää edelleen mysteeriksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 20, 2018 12:01 pm 

Liittynyt: To Tammi 18, 2018 8:26 pm
Viestit: 10
Pyörä: SXC 625
Urpo kirjoitti:
zoomen kirjoitti:
kysellään nyt täälläkin vaikka pyörä onki sxc 625, vm.03.

n. 50% kerroista kun starttaa, niin mittaristosta häviää kaikki virta, pyörä ei tietenkään starttaa koska kaikkia häviää, välillä virta saattaa tulla takaisin ja startata vaikka nappia ei edes paina? Mistäs lähdetään vikaa hakemaan?

Seuraavat on katsottu jo:

-Startti/stop kytkimet toimii, mitattu ja testattu sekä uudella start/stop-kytkimellä tekee samaa.
-Uusi akku.

Kun pyörä lopulta starttaa, niin sitten kaikki toimii ihan normaalisti kunnes täytyy pysäyttää ja aloittaa sama kikkailu uudelleen.

Voiko paskana oleva starttirele aiheuttaa moista?


Siis pimeneekö virrat niin että starttirele ei naksahda eikä eikä starttimoottori edes yritä? Silloin virtalukkoa tai liitoksia epäilisin.
Jos taas starttirele vetää niin akunkengät ja maadoituskaapelin liittimet katsoisin.
Akkujännitettä ja starttivirtaa mittaamalla viisastuisi tuossa tilanteessa. Jumittava startti voisi pudottaa huonon akun jännitteen, mutta silloin rele päästää ja virrat palaa heti takasin.

Se taas että starttaa nappia painamatta jää edelleen mysteeriksi.


Joo, ärsyttävä vika. Löysin eilen virtalukon yhdestä piuhasta jäljen, joka näytti siltä kuin sitä olisi leikattu joskus, mutta ei ollut kuitenkaan poikki. Korjaan sen ja katsotaan onko vaikutusta..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 21, 2018 4:48 pm 

Liittynyt: To Tammi 18, 2018 8:26 pm
Viestit: 10
Pyörä: SXC 625
zoomen kirjoitti:
Urpo kirjoitti:
zoomen kirjoitti:
kysellään nyt täälläkin vaikka pyörä onki sxc 625, vm.03.

n. 50% kerroista kun starttaa, niin mittaristosta häviää kaikki virta, pyörä ei tietenkään starttaa koska kaikkia häviää, välillä virta saattaa tulla takaisin ja startata vaikka nappia ei edes paina? Mistäs lähdetään vikaa hakemaan?

Seuraavat on katsottu jo:

-Startti/stop kytkimet toimii, mitattu ja testattu sekä uudella start/stop-kytkimellä tekee samaa.
-Uusi akku.

Kun pyörä lopulta starttaa, niin sitten kaikki toimii ihan normaalisti kunnes täytyy pysäyttää ja aloittaa sama kikkailu uudelleen.

Voiko paskana oleva starttirele aiheuttaa moista?


Siis pimeneekö virrat niin että starttirele ei naksahda eikä eikä starttimoottori edes yritä? Silloin virtalukkoa tai liitoksia epäilisin.
Jos taas starttirele vetää niin akunkengät ja maadoituskaapelin liittimet katsoisin.
Akkujännitettä ja starttivirtaa mittaamalla viisastuisi tuossa tilanteessa. Jumittava startti voisi pudottaa huonon akun jännitteen, mutta silloin rele päästää ja virrat palaa heti takasin.

Se taas että starttaa nappia painamatta jää edelleen mysteeriksi.


Joo, ärsyttävä vika. Löysin eilen virtalukon yhdestä piuhasta jäljen, joka näytti siltä kuin sitä olisi leikattu joskus, mutta ei ollut kuitenkaan poikki. Korjaan sen ja katsotaan onko vaikutusta..


Ei auttanut piuhan kolvaus, mutta kun nyin virtalukon piuhanippua edestakaisin niin en ainakaan vielä ole saanut vikaa uudennettua, uusi virtalukko ~60€ on tilattu...naapuri epäili virtalukon pohjavikaa ja siltähän tuo ainakin nyt vaikuttaa, jos ei ollut sattumaa taas... raportoin kun virtalukko on vaihdettu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 22, 2018 10:16 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2014 3:14 pm
Viestit: 15
Pyörä: KTM LC4
Sopiiko 2000 vuosimallin pyörään venttiilinkoppa ja vesipumppu 2004 vuosimallista ? :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2018 9:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 3:34 pm
Viestit: 186
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Ktm 640 adventure
Tuli mopon kans pieni probleema. Kaikki alkoi siitä, kun ajovalojensulake paloi (etuvalo+takavalo. Jarruvalot ja vilkut toimii vaikka sulake palaa). Laitoin uuden ja kilometrin jälkeen paloi uudestaan. Tutkin johtosarjaa ja heiluttelin ja vääntelin johtoja valot päällä (pyörä ei ollut käynnissä), mutta en saanut tallissa sulaketta palamaan. No ajamaan, niin sulake kesti muutaman satametriä ennen, kuin paloi. No laitoin uuden sulakkeen ja ajattelin, että ajan parkit päällä kestääkö sulake. No sehän kesti. Sitten laitoin ajovalot päälle ja taas kesti. Eli en saanut vikaa uudestaan päälle ja en myöskään paikallistettua esim. vaikka etuvaloon... Ajoin 15 kilsan lenkin.

Tuo lataa valot päällä 14.1-14,5voltin välillä. Jos laittaa 3x35w valoja ja kahvanlämppärit päälle, niin jännite tippuu 13.9v. Manuaali antaa ymmärtääkseni 14-15volttia arvoksi. Eli sen suhteen tuo olisi hyvä. Se on jännä, että pienillä kierroksilla jännite on kovempi kuin isoilla. Eli pienillä kierroksilla 14.4-14.5 ja kierrosten noustessa 14.1-14.2. Onkohan tuo jännitteensäädin kunnossa? muutama kaveri sanoi, että tuo lataisi liikaa..

Miten muilla lataa ja onko antaa jotain vinkkejä? Nuo sähköviat on kyllä ihan hanurista ja varsinkin, kun ei pysty suoraan paikantamaan mihinkään... Voihan siellä johtonipun syövereissä olla hankautuneita johtoja paljaana...

_________________
Sinne missä kuralentää!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2018 11:26 am 

Liittynyt: To Tammi 18, 2018 8:26 pm
Viestit: 10
Pyörä: SXC 625
zoomen kirjoitti:
zoomen kirjoitti:
kysellään nyt täälläkin vaikka pyörä onki sxc 625, vm.03.

n. 50% kerroista kun starttaa, niin mittaristosta häviää kaikki virta, pyörä ei tietenkään starttaa koska kaikkia häviää, välillä virta saattaa tulla takaisin ja startata vaikka nappia ei edes paina? Mistäs lähdetään vikaa hakemaan?

Seuraavat on katsottu jo:

-Startti/stop kytkimet toimii, mitattu ja testattu sekä uudella start/stop-kytkimellä tekee samaa.
-Uusi akku.

Kun pyörä lopulta starttaa, niin sitten kaikki toimii ihan normaalisti kunnes täytyy pysäyttää ja aloittaa sama kikkailu uudelleen.

Voiko paskana oleva starttirele aiheuttaa moista?


Siis pimeneekö virrat niin että starttirele ei naksahda eikä eikä starttimoottori edes yritä? Silloin virtalukkoa tai liitoksia epäilisin.
Jos taas starttirele vetää niin akunkengät ja maadoituskaapelin liittimet katsoisin.
Akkujännitettä ja starttivirtaa mittaamalla viisastuisi tuossa tilanteessa. Jumittava startti voisi pudottaa huonon akun jännitteen, mutta silloin rele päästää ja virrat palaa heti takasin.

Se taas että starttaa nappia painamatta jää edelleen mysteeriksi.


Joo, ärsyttävä vika. Löysin eilen virtalukon yhdestä piuhasta jäljen, joka näytti siltä kuin sitä olisi leikattu joskus, mutta ei ollut kuitenkaan poikki. Korjaan sen ja katsotaan onko vaikutusta..[/quote]



Tämä show on tämän erän osalta taputeltu loppuun, LA-racing löysi ja korjasi vian ennätysajassa ja pyörä toimii taas! Viaksi paljastui automaattinen puolipuristin(startti ei jaksanut pyörittää ilman), startin rele sekä jokin virtajohto joka oli katkeamaisillaan. 8)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 366 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com