Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Loka 24, 2018 6:26 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 366 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Tammi 01, 2018 11:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 437
Pyörä: Yamaha RD
Juu niinhn se onkin, vaan onko noilla vanhemmilla kansilla olevia sxc:eetä edes olemassa. Onko ne kaikki highflow kansilla?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 01, 2018 11:50 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1704
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Eiks Highflow tullu -03? SXC:tä on mielestäni vanhempaakin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 02, 2018 1:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 437
Pyörä: Yamaha RD
Motokeitaan sivujen mukaan tuota kaasari asiaa pähkäilin. Tuossa 2003 sxc BST:eellä katsoin us mallin.

No jokatapauksessa oma 640 Sixdays sai keihinin ja parempaan suuntaan menossa. Vaatii pientä säätöä vielä.Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 02, 2018 8:55 pm 

Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Viestit: 624
Paikkakunta: Vimpeli
Pyörä: -
skuikka kirjoitti:
Eiks Highflow tullu -03? SXC:tä on mielestäni vanhempaakin.


03:siin tuli hai flou -kansi kaikkiin 640 / 625. Tätä vanhemmat 625:t oli sc (super comp) mallisia joissa oli pelkkä kiksikäynnistys? (en oo satavarma).

03:ssa koneen värikin muuttui harmaaksi, vanhemmat on mustia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 12, 2018 7:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 437
Pyörä: Yamaha RD
Löytyyköhän jostain tietoa/kokemusta 620 ja 640 kansien eroista?

620:sethän on 5 hp tehokkaampia kuin vanhat 640.

Puristus-suhde kuitenkin vanhemmissa pienempi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 15, 2018 9:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 3:34 pm
Viestit: 186
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Ktm 640 adventure
Mulla on tuossa koneremontti menossa. Lohkoja tuossa sovittelin paikalleen ja mittailin kampiakselin sivuttaisliikettä. Kampiakselille on annettu sivuttaisliike 0,3mm. Onko tuohon mitään toleranssia vai pitääkö se olla just 0,3mm? Mulla on tuo 0,41mm. Ja tuosta pois paljonko lohkojen tiiviste painuu, kun laittaa lohkot momenttiin (jonkun satikan varmaankin). Nyt oli vain muutamalla pultilla lohkot kevyesti kiinni.

Vein kampiakselin koneistamoon kiertokangen vaihtoon ja sanoin samalla, että laittakaa ne laakerikaulat paikalleen. En ollut tuolloin vielä lukenut manuskasta paljonko tuon sivuttaisliikkeen pitää olla ja miten se olisi pitänyt mitata. Eikä ne siellä koneistamossakaan puhuneet tuosta mitään.

Ei ole tuota työkalua millä saa nuo kampiakselin laakerikaulat irti. Pitäisi käyttää koneistamossa, jos tuonne lisää ne 0,05mm simmit molemmin puolin.

Onko muilla tuosta kokemuksia?

Jani

_________________
Sinne missä kuralentää!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 15, 2018 11:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2602
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Päittäisvälys 0,03-0,12 ,väittää manuaali...
Ja samainen opus antaa tiivisteelle paksuudeksi 0,3...
Eli kyllä tuo 0,41 kuulostaa vähän isolta välykseltä.

Measuring and adjusting of crankshaft axial clearance–Should the crankshaft, engine housing, or a roller bearing be replaced, the axial clearance of the crankshaft should also be checked.–The housing should be laid inside upwards, then measure the distance from the sealing area to the inner rings of the roller bearings. Note the readings and then add on 0.3 mm to allow for gasket thickness.–Measure the crankshaft at touching points and then subtract the measured value from the housing dimensions. This figure will be the axial play of the crankshaft, which should be 0.03- 0.12 mm (0.0010.005 in).
EXAMPLE:
Left-hand housing half Right-hand housing half Gasket Total housing dimension Crankshaft dimension Axial play present 33.0 mm 1.300 ( in) + 32.8 mm 1.290 ( in) + 0.3 mm 0.012 ( in) = 66.1 mm 2.602 ( in)– 65.8 mm 2.590 ( in) = 0.3 mm 0.012 ( in) The compensating washers should be equally distributed between the two sides of the crankshaft. In our example, one compensation washer (≠ 0.1 mm / 0.004 in.) must be mounted on either side.

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2018 7:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 3:34 pm
Viestit: 186
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Ktm 640 adventure
Voi p...e :oops: Olipa hyvä, että kysyin. Piti ottaa manuaali töihin ja käydä työkaverin kanssa tuo vielä läpi, kun ei meikäläisellä oikein tuo englanti taho taipua.

Juu liikaa on välystä. Pitää laittaa lisää simmejä. En kunnolla ymmärtäny mitä tuossa sanottiin ja youtubessa oli jonkun sakemannin video missä se sääti tuon välyksen 0.3mm (https://www.youtube.com/watch?v=VuNNc5ouqvA) mikä sekoitti vielä lisää :oops:

Jännä, kun noita lohkon tiivisteitä on monenlaisia ja paksuisia. Tuolla puhutaan 0,3mm paksusta. Tuossa oli purkaessa metallinen n.0,5mm paksu ja motokeitaalta tilaamani oli paperinen tai vastaava pehmeä (
58530039400 ENGI.CASE GASKET POLY. 0,43). Tällä kuitenkin paksuus 0.55mm. Tuo varmaan painuu jonkin verran, kun laittaa lohkot momenttiin.

Onneksi en kerenny kasata vielä, niin ei ole vahinkoa tullut. Harjotellaan :shock:

_________________
Sinne missä kuralentää!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2018 10:59 am 

Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 7:56 pm
Viestit: 279
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: 500 EXC
Jätä välys mielummin ylärajalle jos säädät, rullalaakerit kun on kyseessä. Akseli ´notkuu´, vaikkei siitä murkulasta uskois, ja liian pienillä välyksillä hajottaa laakerin ulkokoolin.... Mistäkö tiedän... :-/

Minusta tuo sinun 0,41 on ok, itselleni laitoin 3 vuotta sitten 0,5 ja hyvin on pelannu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 19, 2018 11:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 3:34 pm
Viestit: 186
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Ktm 640 adventure
Ok. Vein kampiakselin kuitenkin koneistamoon, niin laitetaan vähän pienempi välys.

Näyttää olevan tuo vanha LC4 kone kohtuu kestävä ja sietävän kohtuu isojakin toleransseja/välyksiä siellä täällä. Tuossa mun koneessa hajosi vetoakselin neulalaakeri ja oli syönyt vetoakselin samalla paskaksi. Akseli heilu neulalaakerissa varmaan muutaman millin, mutta en erottanu sitä noiden kilkatuksien seasta :lol: silppu magneetissa kertoi, ettei kaikki ole kunnossa.

_________________
Sinne missä kuralentää!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 06, 2018 8:33 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1407
Pyörä: 990Adv, 660Rally + poitsun G/S
Mistä löytyisi joissakin LC4:sissa öljynsuotimena käytetty microfiltteri/paperirulla? Sellaiseen koneen ulkopuoliseen suodattimeen laitettava sisäpanos. Alkuperäisiä ei enää kotarilta saa, yhdestä tsekkiläisestä putiikista löysin listattuna mutta vähän skeptisenä odottelen vastausta saatavuudesta.

_________________
Ormajoki - Extreme hard adventure team


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 10, 2018 7:16 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1407
Pyörä: 990Adv, 660Rally + poitsun G/S
Nyt on Puolaan yksi kappale jäljitetty ja hankin sen sieltä mitoille. Jos ei mitoillakaan löydy
niin varmaan täytyy kotelo vaihtaa/muokata jollekin muulle suodattimelle sopivaksi.

_________________
Ormajoki - Extreme hard adventure team


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 11, 2018 6:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2602
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Hydrayliikka yms. liikkeistä mallin kanssa kyselemään?
Jos kävis tuuri ettei ole just lc4:ta varten teetetty malli?

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 11, 2018 6:28 pm 

Liittynyt: To Huhti 17, 2008 4:40 pm
Viestit: 277
Paikkakunta: Paimio
Pyörä: 990 Adv
KN155
98-15156 Motonet
Onk toi likellä ?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 11, 2018 6:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 437
Pyörä: Yamaha RD
Löytyykö siitä suodattimen jalasta mitään valmistajaa/merkkiä? Onko ktm?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 366 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com