Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Maalis 22, 2019 1:41 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 379 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 26  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Maalis 28, 2017 12:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
Viestit: 576
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: KTM 640LC4 E, vm. 2003
jukka_ kirjoitti:
Rupesin tuossa tekemään kevät huoltoa kotariin. Venttiilin välykset ainakin pitää säätää ja venttiilikopan ajattelin käyttää auki että näkee ne keinuvivun rullat tarviiko niitä ruveta vaihtaan. Tänään purin jo tankin pois edestä, näytti aika ahtaalle nii oisko helpompi ottaa koko kone irti? Onko tuossa mitään mitä pitää ottaa huomioon kun irrottaa ventiilikopan?


Venttiilien säätö onnistuu kyllä niistä kurkistusluukuistakin konetta irroittamatta vaikka hieman ahdastahan se on.

Venttiilikopan irrottamisessa ei muistaakseni ole mitään sen kummempaa. Itse olen piirtänyt pahville kopan "ilmakuvan" ja tökännyt ne pultit siihen oikeille kohdille niin, että kasatessa menee pultit samaan reikään kuin mistä ne otettiin. Kasatessa putsaa pinnat huolella ja laittaa hyvää tiivistysmöttöä (itse käytän Permatexin Ultra Blackia, vai onko se nykyää Loctite..) niin pysyy öljyt sisällä. Koppa paikoilleen ja pultit kevyelle sormikireydelle. 30min päästä kun möttö on vähän jähmettynyt niin kiristää kaikki pultit ristiin siihen pienempien pulttien momenttiin, sen jälkeen ne pidemmät lopulliseen momenttiin. Antaa mötön kuivua loppuun, tarkistaa/säätää venttiilien välykset ja homma valmis.

Pulttien kupariprikat pitäisi oikeaoppisesti tehdessä vaihtaa, mutta eipä ole ollut ongelmia vaikken ole vaihtanutkaan.

Huoltomanuaalista löytyy oikeat momentit ja tarkemmat työohjeet.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 29, 2017 7:50 pm 

Liittynyt: Ma Elo 08, 2016 7:07 pm
Viestit: 32
Paikkakunta: Ylivieska
Pyörä: KTM 640
Mikähän on oikea momentti nuille venttiilikopan pulteille? Entäs venttilin välykset , onko 0,15 oikea imu- ja pako ventiileille? Jostain jääny tuo lukema muistiin. Jospa sitä viikonloppuna sais jatkettua huolta. Sitte pitäs vielä koiranluut vaihtaa pitempiin. Syksyllä jo yritin mutta en saanut toista pulttia irti ku siinähän on mutteri kummallakin puolen niin toisen sain auki, mutta toista en kun pyörii vain läpi. Oisko tuohon hyviä ideoita?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 09, 2017 8:38 pm 

Liittynyt: Ma Elo 08, 2016 7:07 pm
Viestit: 32
Paikkakunta: Ylivieska
Pyörä: KTM 640
Jos tilaan tuosta linkistä nuo keinuvipujen rullat niin onko oikeat?
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet/KTM-Varaosat

Nokka-akselin laakerit vaihdan myös samalla mutta missä tuossa on ajoitus merkit?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 09, 2017 9:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2613
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Nokka-akselissa ja rattaassa merkit, rattaassa lisäksi merkki ulkokehällä joka venttiilikopan tiivistepinnan tasalle, etu, eli jakoketjun kireälle puolelle.
Ja tietty vauhtipyörässä merkki joka tarkistuslasin keskelle.

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 10, 2017 7:21 pm 

Liittynyt: Ma Elo 08, 2016 7:07 pm
Viestit: 32
Paikkakunta: Ylivieska
Pyörä: KTM 640
Yritin löytää tuota vauhtipyörän merkkiä ennekuin otin vettiilikopan irti mutta en kyllä huomannut. Se lasi oli kyllä aikanaarmuinen. Tuo nokkapyörässä oleva merkki jää tieten ketjun alle kun en sitäkään löytänyt?
Jos ottaa magneeton kopan irti niin onko siellä joku vasta merkki tuolle vauhtipyörän merkille?

Pitääkö kone lukita tuohon oikeaan kohtaan jotenkin ennen ku purkaa nokka-akselin irti? Miten tuo ketjun kiristin, onko siinä muutakuin ottaa vaan irti?

E: tuo edellinen linkki ei näköjään mennyt oikealle sivulle..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 12, 2017 3:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2613
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Vauhtipyörän merkki on viiva, ja yläkuolokohdan kohdalla.
Eli tulpanreiästä tiiraamalla mäntä ylös, merkin pitäisi löytyä.
Samalla pitäis olla kampiakselin lukituskin suunnilleen kohdalla, joka siis kannnattaa lukita remontin ajaksi, on yksi liikkuva osa vähemmän murheena.

Ja nokkarattaan merkki jää vähän ketjun alle.
Pitäisi kyllä saada näkyviin kun kiristin on pois.

Kiristimestä ensin korkki ja sen alla oleva jousi pois, sitten kiristimen runko irti sylinteristä.
Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä, mutta ensin kiristin täysin kasaan.

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 12, 2017 9:17 pm 

Liittynyt: Ma Elo 08, 2016 7:07 pm
Viestit: 32
Paikkakunta: Ylivieska
Pyörä: KTM 640
Eikös puolipuristin naksahda tuossa samassa kohti? Pitää vielä katsoa tarkemmin sitä merkkiä, mutta kyllä sen pitäs olla nyt siinä kohtaa :D Mistä löytys tarvittavat momentit tuohon?
Minkälaisia välityksiä ootte pitänyt ku suurin osa ajoista painottuu sorateille? Mistä tuohon löytää eri välityksiä ku mitä kahtelin niin oli tarjolla vaan kahta eri vaihtoehtoa etu- ja takahammasrattaaksi?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2017 2:58 pm 

Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Viestit: 472
Pyörä: 950 Adve
Tuli vaihdettua kesärenkaat alle. Sadan kilometrin testilenkillä ihmetytti, kun tämä ei tärise kuten edellinen Adve. Kierrokset ovat satasessa noin 5000. Liekköhän välityksiä lyhennetty?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2017 3:11 pm 

Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Viestit: 766
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: KTMs
Torsti kirjoitti:
Tuli vaihdettua kesärenkaat alle. Sadan kilometrin testilenkillä ihmetytti, kun tämä ei tärise kuten edellinen Adve. Kierrokset ovat satasessa noin 5000. Liekköhän välityksiä lyhennetty?


Ei tärise? Taitaa olla hajoamassa :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2017 6:35 pm 

Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Viestit: 472
Pyörä: 950 Adve
Joku vika siinä on. Peileistäkin erottaa muotoja.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2017 8:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1131
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
jukka_ kirjoitti:
Mistä löytys tarvittavat momentit tuohon?

Laittelin sulle mailia, löytyy 98-03 LC4 remppakirja .pdf:änä.

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 23, 2017 3:46 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Viestit: 764
Paikkakunta: Tätä nykyä Kerava
Pyörä: KTM 625 SXC -04
Onko ajatuksia millaisella tulppa-avaimella pääsee käsiksi LC4 koneen tulppaaniin? High Flow-kansi jos sillä nyt jotain väliä on. Ei tunnu löytyvän PK-seudulta sopivaa äkkiä googlailemalla. Stormilla piti olla saldojen mukaan mutta hyllypaikka tyhjänä. Ei viitsisi kovin isoa kasaa ostaa erilaisia ja kokeilla mikä toimii, joten osaisiko joku ehdottaa suoraan jotain mikä toimii?

16 mm avainvälillä siis tulppa.

_________________
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Ex: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 23, 2017 5:04 pm 

Liittynyt: La Joulu 02, 2006 7:58 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Vaasa
Pyörä: 350 EXC-F
Jokke Espoosta kirjoitti:
Onko ajatuksia millaisella tulppa-avaimella pääsee käsiksi LC4 koneen tulppaaniin? High Flow-kansi jos sillä nyt jotain väliä on. Ei tunnu löytyvän PK-seudulta sopivaa äkkiä googlailemalla. Stormilla piti olla saldojen mukaan mutta hyllypaikka tyhjänä. Ei viitsisi kovin isoa kasaa ostaa erilaisia ja kokeilla mikä toimii, joten osaisiko joku ehdottaa suoraan jotain mikä toimii?

16 mm avainvälillä siis tulppa.


Löytyykö sulta sopivaa putkea mistä tehdä itse? Sopivan mittainen pätkä ja 16 mm:n mutteri puristetaan ruuvipenkissä putken sisään. Vasaralla voi vähän parannella muotoa mutterin ympärille. Putken kylkeen vielä reikä niin saa ruuvarin/kuusiokolon/jne. vipuvarreksi. Tuolla tapaa olen tehnyt avaimen muutamaan pyörään.

Oma ei ole nyt lähettyvillä joten en osaa antaa mittoja, mutta olisikohan sopiva seinämäpaksuus n. 1,5 mm ja sisähalkaisija vähän mutteria pienempi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 23, 2017 8:30 pm 

Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Viestit: 634
Paikkakunta: Vimpeli
Pyörä: -
DR350:ssä oli sama ongelma aikoinaan. Silloin otettiin sorvilla tulppahylsyn ulkokehältä tarpeeksi pois että sopi tulpan poteroon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2017 2:43 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 9:55 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Joensuu
Pyörä: KTM lc4 640 Adventure
Kytkinakselin laakeri olisi postissa, niin arvelin kysäistä ensin ennen kuin aloittaa
pään raapimisen..

Onko laakerin vaihto ihan kytkin irti - laakeri pois ja uusi tilalle vai pitääkö varautua
kikkailemaan?
vaihteensiirtäjän stefan vaihto myös listalla ja se kuulema lähtee sieltä kun varovasti koukulla kaivelee..

T:Nevis

_________________
---enskan se olla pitää---

Honda monkey Z50j>Suzuki PV50>Suzuki DR 800>KTM 640 adventure


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 379 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 26  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com