Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Loka 24, 2018 6:43 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 366 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Kesä 11, 2018 6:57 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 6:49 pm
Viestit: 4
Pyörä: ktm lc4 military
Morjesta! Hommasin tuossa keväällä tuommosen 400 KTM lc4 militaryn ja siinä on nyt pieniä probleemeja. Eli pyörähän ei ole 640 mutta ymmärtääkseni kone on tekniikaltaan samanlainen joten kai sen voi tähän ketjuun laittaa. Eli semmonen mystinen vika (muiden lisäksi) että kuumasta sammutetusta koneesta tippuu jäähdytysnestettä vasemmanpuoleisesta pakoaukon ja alkukäyrän välistä! Ei kannentiivisteen välistä jota kyllä ensin epäilin vaan nimenomaan pakokanavasta. Miten tämmönen on mahdollista? Apuja! Ja kiitos jo etukäteen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 11, 2018 8:40 pm 

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Viestit: 122
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: Tiger 800, LC4-400MIL M-M Kanguro
Ei kai tuossa muuta vaihtoehtoa ole kuin että kannessa halkeama. Jos kannentiiviste vuotaa niin ei vesi ylämäkeen nouse. Hukkuuko nestettä kuinka paljon? Kupliiko kun käytät jäähdyttimen korkki auki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 11, 2018 8:57 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 6:49 pm
Viestit: 4
Pyörä: ktm lc4 military
Juu elikkäs kannen halkeama se todennäköisesti on. Otin putken irti ja syylärit poisa tieltä ja tutkin mutta ei ainakaan silmällä näy. Kun pyörän laittaa käyntiin niin vähän aikaa työntää höyryä putkesta mutta sitten loppuu. Mutta kun sammuttaa niin tiputtaa tipan silloin tällöin abaut vartin ajan (eli työntää vissiin paineet pihalle ja sitten lopettaa). Mutta ei ajon aikana mitään eli joko lämpö tiivistää mahdollisen halkeaman tai sitten pakopaine työntyy vesitilaan ja estää vuodon. Mutta mitähän kaikkea vahinkoa tuo paine sitten voi tehdä ? En tullut kokeilleeksi että työntääkö painetta syyläriin korkki auki mutta sammutuksen jälkeen paine vaikuttaisi korkkia avatessa ihan normaalilta. Paitsi kyllähän se tietysti työntää käydessään ylimääräiset paineet korkin ohi ylivuotoon. Ps. kiitokset nopeasta vastauksesta.
Mietintä jatkuu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 11, 2018 10:09 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 6:49 pm
Viestit: 4
Pyörä: ktm lc4 military
Juu elikkäs jatkoa asiaan oliskos kellään sitten myydä ehjää kantta/moottoria tämmöseen 02 vuosimallin 400 military kotariin? Kaikki tiedot ja vinkit otetaan vastaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 14, 2018 4:22 pm 

Liittynyt: Su Tammi 08, 2017 6:50 am
Viestit: 4
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: KTM 625
Moro! Mulla kotari kilkattaa tyhjäkäynnillä melko ilkeän kuuloisesti. Epäilisin et vois olla puolipuristin, kun antaa vähän kierroksia niin ääni häviää. Kuinka kauhea työmaa se on vaihtaa? Jos nyt vika vain siinä on.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 14, 2018 6:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 437
Pyörä: Yamaha RD
Tankki ja satula ekas irti,
sitten flekti, tankin kumikannakkeet,
puolipuristimen vaijeri kannesta,

venttiilien säätöluukut, huohottajan letku,

vesipumppu lähtee suoraan ylöspäin nostamalla kun pyörittelee moottorin sopivaan kohtaan(nokka-akselin rattaan kiinnitys pultissa lovi, mikä pyörittää pumppua),

jakoketjun kiristimen korkki irti ja jousi pois, sitten m6 ruuveilla koko kiristin pois,

kannen m6 pultit pois ja merkkaus pahviin missä olivat(on useampaakin pituutta) kuminuijalla naputtelemalla kansi nousee pois,

Nokka-akselin pultti auki, nokan oikeasta päästä neulalaakeri irti, nyt saa nokka-akselin irroitettua. Ketju ei pääse tippumaan moottorin sisälle.

Jotenkin noin sen nokan saa käsiin, uusi kaupasta ja kone nippuun.

Nokka-akselin pultti helpompi ottaa irti, kun vesipumpun irroituksen jälkeen laittaa kannen takaisin muutamalla ruuvilla.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 366 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 21, 22, 23, 24, 25

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com