Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Maalis 19, 2019 10:35 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 141 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: Ke Syys 26, 2012 9:26 pm 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1698
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Onkos tätä vielä kukaan uskaltanut testata kunnon poluilla jne ? Vois olla ihan mielenkiintoista kokeilla, jos sais jostain pyörän lainaan, muutaman kivan pikku polun tiän missä kävin hondalla ajelemassa ja sinne ois kiva viedä stormi. Jos tuo valuutta antais paremmin periksi niin voisin minäkin harkita tämmöstä juuri tuon tekniikan takia ja muutoksiahan tulis heti, tuo ruma takalokari pois ja köykäsempi tilalle, toinen änkkä, crossi stonga todennäköisesti koropaloilla , rupuli kumet,pohjapanssari , kaatuma rauta ja käsisuojat, siinäpä se ois 8) Eipä tuonne mettään niin usein vielä ainakaan pääse et tarviis kunnon rypemis kampetta ja ajot on aikalailla tuota työ ajoa, mut kyllä tuolla varmaan voi rypeä ihan siinä missä isommallakin bemulla, korvien välistä kiinni :lol: mut vauhti pitää olla kohtuullinen lyhyen joustojen vuoksi

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: Ke Syys 26, 2012 10:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 10:37 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Rauma
Pyörä: CRF1000L DCT
No tässä lyhyen omistusjakson aikana on tullut myös polkuja ajettua, mutta vain kovalla pinnalla. Omaan haaroväliin tuo tuntuu aika raskaalta ja jo mutainen metsäautotie on aika jännittävää, joten luultavasti enemmänkin taidoista ja renkaista kuin pyörän ominaisuuksista kiinni.

Hyvinhän tuo menee, myös epätasaisemmalla pinnalla, vaikkakin jousitus on aika kova. Maavaraa ei ole hirmuisesti, se tarttee muistaa, mutta eipä tuo minulla ole vielä kiinni ottanut. Ehkäpä parhaimmillaan kaikkialla muualla, paitsi pehmeillä ja kivikkoisilla poluilla...

_________________
Honda AfricaTwin CRF1000L DCT

_____________________________________
Entiset:Husqvarna TR650 Terra vm.2014, Suzuki DL 650 V-Strom vm.2004, Kiinanskootteri, kiviperä-Manki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2012 9:14 am 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1698
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Ajattelin vaan kun tuossa olen lukenut moto1 ja kuvissa on vilahtanut ja tais olla et osa jutun kirjoittajalla on tämmöinen susna, mut nää on taas näitä mun mietteitä, kun mieli tekee jo tienpäälle mut onni ja epä onni tykkää olla vielä naimisissa keskenään :lol:

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: La Loka 06, 2012 9:11 am 

Liittynyt: Ma Huhti 02, 2012 6:25 pm
Viestit: 70
Paikkakunta: Imatra
Pyörä: Transalp 600
Onkos tuossa stromin takajousituksessa mitään käsikäyttöistä pikasäätöpyörää?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2012 6:47 pm 

Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:14 am
Viestit: 334
Paikkakunta: Valkeala
Pyörä: DL 650 V-Strom
AnssiS kirjoitti:
Onkos tuossa stromin takajousituksessa mitään käsikäyttöistä pikasäätöpyörää?

On. Oikeella kyljellä siinä katemuovin juuressa iskarin yläpään kohdilla. Säätää vissiin vaan jouston esijännitystä. (Onkohan siä kanssa joku (paluu)vaimennuksen säätöruuvi patukan juuressa... :?: En oo kyllä ikänä käyttäny)

_________________
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2012 9:05 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2011 11:24 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: Suzuki DL-650 V-STROM A
jarno78 kirjoitti:
Onkos tätä vielä kukaan uskaltanut testata kunnon poluilla jne

Mitä tarkoitat kunnon polulla? Pohjattomaan mutavelliin ei kannata ainakaan yksin pyörää ajaa. On vähän hankala nostaa kun ei raaskisi kaataa sitä ja raahata kyljellään montusta poies. Olen myös ajanut ns. traktoriurassa mutavellissä ja hyvin on mennyt. Ohessa muutama kuva missä kevyesti voi pyörällä kulkea jos vauhti ei ole se mitä haet. Jousituksen olen säätänyt aina maaston mukaan, joten minulla ei ole ollut sen kanssa ongelmia. Löytäis vain jostain nappulakumit jotka kestäisivät asfalttiajoa ja toimisivat myös tien ulkopuolella.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Nämä on tosi helppoja. Vähän upotti suo, mutta kun reitin kävi ensin jalkasin läpi ei tullut ylläriä.
PIKKUKUVA_02.jpg
PIKKUKUVA_02.jpg [ 451.88 KiB | Katsottu 3768 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Tästä mentiin, joskin pienen jumitilanteen jälkeen.
PIKKUKUVA_01.jpg
PIKKUKUVA_01.jpg [ 426.63 KiB | Katsottu 3768 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2012 9:09 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2011 11:24 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: Suzuki DL-650 V-STROM A
teppogarde kirjoitti:
AnssiS kirjoitti:
Onkos tuossa stromin takajousituksessa mitään käsikäyttöistä pikasäätöpyörää?

On. Oikeella kyljellä siinä katemuovin juuressa iskarin yläpään kohdilla. Säätää vissiin vaan jouston esijännitystä. (Onkohan siä kanssa joku (paluu)vaimennuksen säätöruuvi patukan juuressa... :?: En oo kyllä ikänä käyttäny)

Omassani vm. 2007 abs mallissa on takajousen alapäässä ruuvi josta voi säätää iskunvaimennuksen paluuvaimennusta. Oikealla puolella on myös käsin käännettävissä oleva "pyörä" josta säädän jousen esijännityksen. Etupäässä on pelkkä jousen esijännityksen säätö.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2012 5:30 pm 

Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:14 am
Viestit: 334
Paikkakunta: Valkeala
Pyörä: DL 650 V-Strom
Tip of day... Etuvalon + mittariston purku

Jos tarttee saada keula hyvin esille esim. ohjauslaakerin rasvaukseen/vaihtoon niin ei ole paha rasti. Eniten teettää töitä katemuovien irrottelu. Tankin molemmin puolin olevat muovilärpäkkeet pois ja lamppu-mittaripaketin alla kiertävä mattamusta muovi irti. (kiinnitetty muoviniiteillä jotka hajoaa purkaessa, käytä taskulamppua että löydät kaikki... Ja sivukatteiden etukulmat on sitten ruuvattu lamppuhässäkän kylkiin kiinni, alamuovi purettava ensin pois) Sitä emäputkea kiertävää ylempää muovia ei tarvi purkaa muuten kuin se pieni kappale tankin etureunasta, myös niillä muoviniiteillä kasattu.

Sitten helppo vaihe; koko lamppumurikka on vaan kahdella pultilla kiinni rungon etuosassa iskareiden välissä. Avainkoko muistaakseni 12 mm. Muista kuitenkin eka irrottaa tankin vasemmalla puolella oleva moninapaliitin josta valot ja mittarit saa sähkönsä. Voilá! Käsissäsi pitäisi nyt olla vajaa kymmenen kiloa lamppuja ja mittareita tiiviissä paketissa... Sitten eikun Motonettiin ostamaan pussillinen 6 mm:n muoviniittejä eli verhoilukiinnikkeitä jotta saat muovit papillisesti takaisin paikoilleen. -Tai B-kaupasta kevyt enskamaski ja joku pieni monitoimimittaristo, koso tai mitä niitä on... :roll:

Kuva

Jaa mistäkö tiedän? Kantapään kautta totta munassa... Purin tuon kapistuksen nimittäin ensin atomeiksi ns. "tähystystekniikalla" eli kaikki pikkuruuvit auki valopaketin ja mittariston välistä, homma osiksi ja sitä kautta kolmen-neljän tunnin ähellyksen ja noitumisen jälkeen vihdoin palikat pöydälle... Sitten alan raapia päätä; mikäs ihmeen tukirauta tuohon jäi töröttämään emäputkeen vaan parilla pultilla. :oops:

_________________
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: Ke Kesä 26, 2013 9:20 pm 
Avatar

Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
Viestit: 1698
Paikkakunta: Teisko
Pyörä: Cagiva Navigator 1000
Kaverin pyörä teki temput v-strom 1000 hävisi yhtä äkkiä tyhjäkäynti oli toiminut ihan normaalisti kun oli ajanut jotain 2-3päivää sitten mutta nyt kun kävi kokeilemassa niin tyhjäkäyntiä ei ole ja pitää jotain ihmeelistä ns pientä röpelys ääntä? oli vaihtannut tulpatkin.. mutta ei ollut apua..... onko näissä jotain kampiakselin/nokkaakselin asento tunnistimia? mitenkä tälläisessä pystyy ns nollaan ruiskun ainakin muistelisin että 650f tönärissä sen pysty jotenkin tekeen nyt en vaan muista sit yhtään miten se tehtiin :?

_________________
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: To Kesä 27, 2013 12:42 am 

Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Viestit: 472
Pyörä: 950 Adve
Terve. Ovatko ruiskurungot kunnolla kiinni?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: To Kesä 27, 2013 6:38 am 
Avatar

Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
Viestit: 1698
Paikkakunta: Teisko
Pyörä: Cagiva Navigator 1000
Torsti kirjoitti:
Terve. Ovatko ruiskurungot kunnolla kiinni?



Pitääpi käskea kastoa oli tosiaan ihan normaalisti kuulemma toiminut kun oli ajanut pyörän parkkiin mut muutamien päivien seisonnan jälkeen teki tämän tempun....

_________________
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: Su Elo 04, 2013 9:32 pm 
Avatar

Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
Viestit: 1698
Paikkakunta: Teisko
Pyörä: Cagiva Navigator 1000
Osaisiko joku kertoa sopisiko tämä vaihdepoljin http://viewitem.eim.ebay.fi/Gear-Shift- ... 67314/item suzuki dl 1000 2005 kun oma päätti mennä poikki uutta en raski ostaa ! olisi parempi jos olisi taittuvalla päälle poljin

_________________
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: Ke Elo 14, 2013 11:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 10:37 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Rauma
Pyörä: CRF1000L DCT
Hei V-Stromilla ajelevat:

Huomasin tuossa, että keskiseisontatuki ottaa kiinni pakoputkeen ollessaan yläasennossa. En tiedä, kuinka kauan on ottanut, mutta eikai sen pakoputkeen kuuluisi nojata?

Laserin putkisto (ainakin äänenvaimennin) löytyy, mutta mihinkäs teillä nojaa keskiseisontatuki?

:?

_________________
Honda AfricaTwin CRF1000L DCT

_____________________________________
Entiset:Husqvarna TR650 Terra vm.2014, Suzuki DL 650 V-Strom vm.2004, Kiinanskootteri, kiviperä-Manki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: To Elo 15, 2013 7:03 am 
Avatar

Liittynyt: To Kesä 14, 2012 8:21 pm
Viestit: 16
Paikkakunta: Myrskylä/Kantele
Pyörä: DL 650 V-Strom
Mulla oli keskituessa sellainen kumistoppari, joka nojasi juurikin pakoputkeen. Stoppari tosin nyt pudonnut jonnekkin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Suzuki DL 650 V-Strom
ViestiLähetetty: Ti Elo 20, 2013 7:28 pm 

Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:30 pm
Viestit: 82
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18
kurapyörä kirjoitti:
Osaisiko joku kertoa sopisiko tämä vaihdepoljin http://viewitem.eim.ebay.fi/Gear-Shift- ... 67314/item suzuki dl 1000 2005 kun oma päätti mennä poikki uutta en raski ostaa ! olisi parempi jos olisi taittuvalla päälle poljin


Ei taida käydä tuo poljin. Kuulemma Suzuki DR650 poljin käy suoraan tuohon 1000cc malliin ja on edullinen ihan kivijalkakaupastakin. Siinä taitaa olla kääntyvä pääkin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 141 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com