Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Touko 21, 2019 11:52 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1528 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Pe Elo 04, 2017 4:40 pm 

Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 1:53 pm
Viestit: 173
Paikkakunta: Äänekoski
Pyörä: KTM 690 Enduro R
Kiitos näistä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ma Elo 07, 2017 8:31 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 983
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
Mitenkähän vähiin öljyn voi päästää ennenkuin kone kilahtaa. Oli näemmä päässyt öljysäiliö jossain vaiheessa aika kuivaksi. Joko 80000 ajettu kone alkaa syödä öljyä...?

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ma Elo 07, 2017 9:32 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1669
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Ei oo tullu ikinä mitattua vartavasten mutta heitän karkean veikkauksen että kun alle litran putoaa koneessa oleva öljymäärä niin alkaa leipomisvaara olla ilmeinen. Muutaman desin pudotus ei vielä haittaa, hiukan kuumepana saataa kyllä käydä...

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ma Elo 07, 2017 10:31 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 983
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
No se litra sinne meni. Ainakin. Säikäytti vähän. Ettei vaan vanha rouva rupeaisi vanhemmiten väljistymään...

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ma Elo 07, 2017 11:06 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1669
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
En ole nykyään enää lähteny Domilla/XR:llä pidemmälle reissulle ilman litran varaöljypulloa, oli kone sitten juuri porattu tai väljäksi ajettu. Muutaman kerran on säikäyttänyt samalla tavalla kun öljytikku ei olekkaan enää kastunut. Mitään lokiikkaa ei tunnu tossa öljynkulutuksessa olevan, joskus kuluu vähemmän ja joskus enemmän mutta aina sitä johonkin koneesta häviää :?

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ma Elo 07, 2017 12:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 983
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
Ihan samanlaisia tuntemuksia tuosta öljynkulutuksen logiikasta on minullakin. Täytynee vain tihentää tarkistusvälejä. Kun ei vain aina muista tarkistaa heti ajon jälkeen...

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: To Elo 10, 2017 8:43 pm 

Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 1:53 pm
Viestit: 173
Paikkakunta: Äänekoski
Pyörä: KTM 690 Enduro R
mks900 kirjoitti:
Morot,
Kaverin domi tulossa minun talliin korjaukseen, koska ei puolen vuoden seisonnan jälkeen käynnisty.
Onko heittää mitään vinkkejä mitä kannattaisi tarkastaa perus hommien lisäksi? Jotain tyyppivikoja, sähköliitoksia jotka hapettuu...?
Tietty kipinä ja bensan saanti tarkastetaan ensimmäisenä jne.


Nyt domi käy ja kukkuu!
Ei tullut kipinää.
Kytkinkahvan ja seisontatuen kytkimien ohituksen jälkeen vika löytyi lopulta tappokatkaisijasta. Putsaamalla alkoi pelaamaan. Kiitos avuista!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: La Elo 19, 2017 7:45 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1669
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
celeroncool kirjoitti:
No nyt saatiin kipinä koneelle.

Eli jos joku muukin tätä ongelmaa joskus selvittää, kaksipinnisen "ylempi" pinni (lähempänä reunaa) on sytytysvirrat, eli +12 kun avaimen kääntää ON asentoon.
Toinen pinni on jalalta sekä neutraalikytkimeltä tuleva signaali, ja vedetään maihin, jos halutaan ohittaa kummatkin turvatoimet. Normaalisti joko jalka tai neutraalikytkin katkaisevat tämän yhteyden, ja pyörä sammuu jos vaihde on sisässä ja jalan laittaa maahan.

Toisena kysymyksenä, mittasin jännitteitä akun + navan ja rungon välillä, latausvirta oli +18V :shock: :shock: (tämä ilmeisesti rikkoi edellisen CDI boxin)
Pystyykö regulaattoria jotenkin testata, että onko ongelmana vain regulaattorin huono maadoitus, vai kannattaako tilata suoraan uusi palikka?

-Aloittelija Landelta



viewtopic.php?f=6&t=39905&p=414941&sid=4faacde1fae24e8e2d3d45887d0c40e5#p414887

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: La Elo 19, 2017 7:59 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1669
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Tässä linkki huoltomanuaaliin http://www.eikholt.net/hpalt/dommi/index01.htm Lataussäätimen tutkimiselle löytyy sieltä ohjeet.

Latausjännite 18v minkä mittasit on suunnilleen se mitä latauskäämi tuuppaa säätimlle, joten vahva veikkaus on että säädin on hajalla. Uusia kannattaa katsella ebaystä mistä niitä saa edullisesti. Orginaalisäädin maksaa maltaita :shock:

https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 5573.m1684

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Su Elo 27, 2017 2:09 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 07, 2015 12:43 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: '89 Honda NX650 Dominator
Mitä öljyä tyypit on käyttäneet talven lähestyessä/talvella? Onko 0W öljyt käypiä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ma Elo 28, 2017 9:47 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1669
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Märkäkytkimelle kun vaan on tarkoitettu (JASO MA - luokitus) niin miksei sinne voi 0W- öljyäkin laittaa. Itse ajelin Domilla talvisin ihan samalla 10W-40 öljyllä kuin muutenkin ja kyllä se sillä käymään jaksoi pakkasellakin lähteä kunhan akussa vain riitti voimaa. Ei kovin montaa märkäkytkimelle tarkoitettua 0W öljyä taida markkinoilta löytyä?

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ti Loka 17, 2017 1:43 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 07, 2015 12:43 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: '89 Honda NX650 Dominator
Domin rullatessa kohta talviteloille, olisi ajatuksena tehdä muutama pikkuhuolto koneelle.
Tulipa siinä samalla mieleen öljypumppu: joku sakemanni oli selvittänyt joidenkin Domien tiheytyneen öljynkulutuksen ja nokka-akselien ja venttiilikeinuttajien yllättävän kulumisen johtuvan huonosti suunnitellusta öljypumpusta. Vaihtaako siis vanha (toimiva?) pumppu uudempaan, minä en tiedä. Mutta tämä tieto viittaisi siihen, että öljypumpun määräaikainen tarkastaminen varsinkin vanhoissa Domeissa ei ole juuri kulutettavan aikansa väärti.

Tuolta voi lukea alkuperäisen tekstin. Itselläni on vähän tekninen sanasto hukassa, niin en uskalla yrittää tehdä käännöstä suomeksi. Onko vapaaehtoisia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ke Loka 18, 2017 2:59 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1669
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Varmasti on yli 20 vuotta vanhoissa öljypumpuissa vähintäänkin kulumaa. Pumppu vaihtui jossain Domin historian alkuvaiheessa toisenlaiseen (parempaan), uudemman mallinen pumppu sopii myös vanhempiin Domeihin. Eli jos muutenkin konetta lähtee availemaan niin miksei vaihtaisi samalla uutta pumppua.. Uusi vaikka täältä: https://www.cmsnl.com/honda-nx650-domin ... 100my6670/

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ke Loka 18, 2017 10:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 983
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
Mielenkiintoinen termi tuo "running engine wet sumping", eli öljypumppu syystä tai toisesta ei jaksa pitää kuivasumppua kuivana ajon aikana. Sillä voi osittain selittää oudot öljynkulutuskohtaukset joista ylempänä kyselin...

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: La Joulu 09, 2017 2:54 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 07, 2015 12:43 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: '89 Honda NX650 Dominator
Takalinkku asiaa: voiko RD02 NXään sovittaa RD08 takalinkun ilman ongelmia?
Reikien etäisyydet ja täten myös kulmat on vähän erit, mutta shimmattuna pitäisi asettua vanhaan Domiin, ainoastaan vipumekaniikka ja iskarin liikeradat vähän arveluttaa.
Uudemman mallisessa linkussa olisi etuna järkevämmät neulalaakerit ja öljytiivisteet, joiden saatavuus pitäisi olla parempi.

Jos jollakulta löytyy vanhan mallinen linkku (tai pelkkä u-osa), niin saattaisin olla kiinnostunut ostamaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1528 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com