Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Huhti 02, 2020 11:41 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 707 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 44, 45, 46, 47, 48  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: Su Tammi 12, 2020 10:35 pm 

Liittynyt: Su Tammi 27, 2019 12:59 pm
Viestit: 95
Pyörä: Yahama Tenere 700
Toi käärehän on lämpösuojaa. Ei kyllä varmasti koko matkalla tee mitään. Ainoastaa kohtiin missä voi polttaa jalan tai muuta.

Kotarin kevyt huolto näköjään menossa, kun pyörä atomeina :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2020 10:01 am 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Olen jostain noihin o-renkaita sovitellut, en kyllä muista mistä. Vaan katso ettei vuoto tule siitä männän keskellä olevan nystyn juuresta, ne pakkaa siitä porsimaan ja särö on tosi vaikea nähdä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2020 3:06 pm 

Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
Viestit: 220
Paikkakunta: pohjois-savo
Pyörä: ST1100+LC8
Koippa kirjoitti:
Toi käärehän on lämpösuojaa. Ei kyllä varmasti koko matkalla tee mitään. Ainoastaa kohtiin missä voi polttaa jalan tai muuta.

Kotarin kevyt huolto näköjään menossa, kun pyörä atomeina :lol:


Joo kevyttä huoltoa syksyllä ostettu pyörä millä kerkisin ajamaan vaan 5000km niin pitää tutkia.
Pitää käydä talvella läpi niin saattaa päästä kesän läpi korjailematta :roll: Kytkin korjautui uusilla O-renkailla kustannukset Hydro-setiltä Varkaudesta huimat 3,45€

Kahvan säiliö oli aivan täynnä jotain "levän" näköistä hyytelöä, ja öljy vihreää.. Mitenkähän vanhaa lie :lol: :lol: ilmaaminen onnistui yllättävän helposti

_________________
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa

EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2020 4:34 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 24, 2014 3:15 pm
Viestit: 61
Pyörä: 990 Adventure S -07
Se kytkimen työsylinteri saattaa aikansa toimia uusilla O-renkailla, mutta sylinterin seinämä on myös voinut kulua niin että uusillakin O-renkailla alkaa kohta vuotamaan. Tämmöisen havainnon tein entisen 640:n kanssa. Uusi työsylinteri oli pitempiaikainen ratkaisu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2020 6:18 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1501
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Koko rännistä kääre mäkeen ja kriittisiin kohtiin jos tarve niin lämpöpelti tms.
Joskus olen käyttänyt ihan folioteippiä hyvällä menestyksellä jarruletkujen ym päällä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: La Tammi 18, 2020 5:46 pm 

Liittynyt: Pe Elo 17, 2018 10:53 pm
Viestit: 21
Pyörä: KTM 950 Adventure S ja Honda CRF450R
Rupesin tuossa pyörää purkaessa miettimään, että miksiköhän noissa ei ole kunnollista ketjunohjainta? En oikein keksinyt hyvää syytä miksi sitä ei kannattaisi tai tarvitsisi olla.

Onko noihin viritelty ohjaimia ja jos on niin mistä/miten? Pienempien 520 ketjulla olevien mopojen ohjurit taitaa olla vähän turhan kapeita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: La Tammi 18, 2020 11:01 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Tuollainen on toiminut Superissa hyvin. 10mm HDPE:tä tuo ulompi tuki ja ketjun ympärillä Superin vakio muovi. RFS-Kotarin ohjuri on muuten samanmoinen mutta kapeammalle ketjulle vaan äkkiä se ketju sinne tilaa tekee.


Liitteet:
Resizer_15793773101830.jpg
Resizer_15793773101830.jpg [ 232.15 KiB | Katsottu 1334 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: Su Tammi 19, 2020 11:28 am 

Liittynyt: Pe Elo 17, 2018 10:53 pm
Viestit: 21
Pyörä: KTM 950 Adventure S ja Honda CRF450R
Hyvä hyvä. Jotain vähän vastaavaa olin suunnitellu. Superissa taitaa vaan olla swingissä vähän erilaiset kiinnikkeet, mutta pitää tutkia mitä tuohon saa viritettyä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: Ti Helmi 04, 2020 10:41 pm 

Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
Viestit: 220
Paikkakunta: pohjois-savo
Pyörä: ST1100+LC8
Moro

Tulppien vaihtoa suunnittelin, ahdasta on.. :shock: pitääkö etusylinterin tulppaa irrotaessa ottaa esim syyläri irti? Takasen saapi vaihdettu melko helposti, piti siirtää vain polttoaineen paineen säädin sivuun. No oikeanlaista tulppa avainta ei tietenkään löytynyt. Kolmea erilaista kokeilin :lol: :lol:

_________________
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa

EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: Ke Helmi 05, 2020 12:58 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1526
Paikkakunta: Muonio
Pyörä: KTM LC8 ADV
Ei tarvi, irrota syylari kiinnikeistään niin liikkuu sopivasti tieltä vaikka venttiilin säätöjä varten.
Polttoaineenpaineen säädin ei ole tehtaan asentama niin sen sijoittelusta saat syyttää edellistä omistajaa ja oikean kokoinen tulppa-avain löytyy työkalupussista. Työkalupussi löytyy satulan alta mikäli se teeseitse edellinen omistaja ei ole hukannu sitä..

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: Ke Helmi 05, 2020 6:53 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7456
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
T Koponen kirjoitti:
Kertokaas asiantuntijat saako noita o-renkaita ihan metritavarana?


Mulla on töissä Loctiten setti missä on eri paksuista O-rengas nauhaa ja sillä on tehty reinkuloita vaikka mihin. Kentsolta pitäisi löytyä metritavarana eri paksuisia nauhoja. Jos tulee liukupintaan niin liitoskohta pitää olla hyvin tehty ettei jää vuotamaan, puristusliitoksessa ei ole ihan niin justiinsa.

Terävällä veitsellä poiki ja hyvällä pikaliimalla päät kiinni, Loctite 480 on hyvää tähän käyttöön mutta avattuna vanhenee nopeasti ellei säilytä sitä pakastimessa. Jos tolle ei ole muuta käyttöä niin melkein mikä tahansa hyvä pikaliima toimii, viimeisimmät liitoset tein Wurthin pikaliimalla.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: To Helmi 06, 2020 8:15 pm 

Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
Viestit: 220
Paikkakunta: pohjois-savo
Pyörä: ST1100+LC8
KN76 kirjoitti:
Ei tarvi, irrota syylari kiinnikeistään niin liikkuu sopivasti tieltä vaikka venttiilin säätöjä varten.
Polttoaineenpaineen säädin ei ole tehtaan asentama niin sen sijoittelusta saat syyttää edellistä omistajaa ja oikean kokoinen tulppa-avain löytyy työkalupussista. Työkalupussi löytyy satulan alta mikäli se teeseitse edellinen omistaja ei ole hukannu sitä..


Kiitos :) :) edellisen / edellisten omistajien jäljiltä työkalupussi oli melko tyhjä.. sieltä puuttuu tulppavain. Lisäksi puuttuu se työkalu mikä pitäisi olla olla siinä sisälokarissa kiinni. Mulla on Facetti asennettu siihen satulan alle, siihen lokeroon ja siitä johtuen on laitettu sitten se paineensäädin. Vielä olisi huoltolistalla seuraava: Ketjut ja rattaat, tulpat, alustan huolto. Nesteet, ilmanputsari ja öljyt on jo vaihdettu..

Liitteet:
Mittaristo.jpg
Mittaristo.jpg [ 42.86 KiB | Katsottu 794 kertaa ]


Mullahan on asennettuna vastaavanlainen mittaristo omaan pyörään, ja polttoaineen merkkivalo palaa koko ajan. Olisiko ajatuksia mistä vikaa kannattaisi etsiä? Anturi? johdot vaikuttaisi olevan kunnossa.

_________________
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa

EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: Ke Maalis 25, 2020 11:47 pm 

Liittynyt: Pe Elo 17, 2018 10:53 pm
Viestit: 21
Pyörä: KTM 950 Adventure S ja Honda CRF450R
Alko kytkin temppuilla. Just vaihdettu nesteet, vanhat oli aivan täyttä kuraa, varmaan pyörän historian eka vaihto. Säiliön pohja oli täynnä mustaa lietettä. Nyt ekoilla ajoilla yhtäkkiä kun joutu enemmän jumppaaman kytkimellä, kytkin ei enää irrottanu lainkaan. Kahvasta kun päästi irti, niin palautu laiskasti. Pari pumppausta, niin toimi taas normaalisti ainakin kotiin saakka, kun ei pahemmin käyttänyt.

Viittako oireet enemmän pää vai työsylinteriin? Vai pitääkö avata vielä molemmat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: To Maalis 26, 2020 10:31 am 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Jos ei vuoda ylhäältä niin eiköhän se vika ole alhaalla. Vaan jos on huonosti pidetyn näköinen, kannattaa käyttää se ylempikin osina ja putsata.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM Adventure 950
ViestiLähetetty: To Maalis 26, 2020 11:35 am 

Liittynyt: Pe Elo 17, 2018 10:53 pm
Viestit: 21
Pyörä: KTM 950 Adventure S ja Honda CRF450R
Kotarilta näytti löytyvän alapäähän uusi O-rengas. Onko kokemusta auttaako?
Ameriikan forumien mukaan kytkimeen ei auta mikään muu kuin "Oberon slave cylinder" :roll:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 707 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 44, 45, 46, 47, 48  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com