Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Loka 24, 2019 2:38 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8344 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 553, 554, 555, 556, 557  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ke Syys 25, 2019 9:15 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1467
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
_JPA_ kirjoitti:
2019 690 SMC R penkitystä:
https://www.youtube.com/watch?v=jY5SCwqSdxE
Pelkällä Powerparts ilmansuodatinkotelon kannella alakieroksille ihan kivasti lisää voimaa.
5:40 kohdilla dynokäppyrää.

Änkkärin vaihdolla sitten menikin vaan huonommaksi...


Yllättävää, että imupuolen avartamisella teho laskee 7000-9000 kierroksella. Toisaalta juuri kuten kirjoitit, tuo maksimissaan 5 hp/7 Nm alakierroksille on paljon merkityksellisempää. Ilmanputsarin kannella koneesta saa samantyyppisen kuin 2014-2017 kone oli, ja ylärekisteriin jää silti enemmän voimaa.

Änkkärin vaihtoa ei näköjään kannata edes harkita. Hiukan yllättävää sekin, että yläkierrosten teho laskee selvästi.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: La Syys 28, 2019 12:18 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 255
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
Jani M kirjoitti:
Yllättävää, että imupuolen avartamisella teho laskee 7000-9000 kierroksella. Toisaalta juuri kuten kirjoitit, tuo maksimissaan 5 hp/7 Nm alakierroksille on paljon merkityksellisempää. Ilmanputsarin kannella koneesta saa samantyyppisen kuin 2014-2017 kone oli, ja ylärekisteriin jää silti enemmän voimaa.

Änkkärin vaihtoa ei näköjään kannata edes harkita. Hiukan yllättävää sekin, että yläkierrosten teho laskee selvästi.


Resonanssillahan tuossa selvästi pelataan, ei niinkään millään avartamisella pelkästään. Avoin putsarikansi parantaa täytöstä keskialueella ja yläkierroksilla taasen sotkee jonkin resonanssin ja huonontaa täytöstä.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ke Loka 02, 2019 1:51 pm 

Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Viestit: 434
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Onko 2019 malliin muita sivulaukkutelineitä kuin Rade?
https://www.radegarage.com/parts/ktm-690-pannier-racks/
2014-2018 tarkoitetut imleisesti menee pienellä muokkauksella (tankissa kiinnitykset vähän eri kohdassa).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ke Loka 02, 2019 8:56 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 255
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
Oletteko huollattaneet/huoltaneet 690 takaiskaria kuinka taajaan? Ja missä on osaava kohtuuhintainen paja?

Tuo perushuolto ei ole kummoinen projekti, mutta WP:ssä on kaikenlaisia omituisia teknisiä ratkaisuja, jotka hankaloittavat autotalliropaajien elämää.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ke Loka 02, 2019 9:12 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1467
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Omastani huollatin 13 000 km:n ja 30 000 km:n kohdalla. Molemmat olivat minun ajossani (pääasiassa sorateitä, ei maastoajoa) vähän turhan aikaisin, sillä öljy ei ollut mennyt vielä juuri miksikään. 20 000 km voisi olla hyvä huoltoväli.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Loka 03, 2019 7:43 am 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 255
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
19tkm nyt mittarissa ja ajattelin jossain välissä huoltaa iskarin. Tuskin siihen muuta tarvitsee kuin öljyt. Netin syövereistä löytyi ohjeita, jolla WP-pumppuun saa paineet ilman tehtaan sydän- keuhkokoneelta näyttävää ja saman hintaista aparaattia. Josko koittais itse väsätä.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ti Loka 08, 2019 8:00 pm 

Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Viestit: 434
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Tässä videossa on seurattu AFR:ää erilaislla ilmanputsarikotelon kansilla.
Ei mene laihalle Powerparts kannellakaan (2016 690 SMC R).
https://www.youtube.com/watch?v=D5wGIpdyUso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ke Loka 09, 2019 12:32 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1829
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Se sydän-keuhkokone on ilmauslaite. Imee vakuumin iskariin ja lurauttaa samalla öljyt sisään, sen jälkeen lypsää vielä sisäänjääneet ilmakuplat ulos. Kätevä ja ei tarvitse läträtä öljyn kanssa.
Tein itse oman kun noita tulee puolenkymmentä vuodessa huollettua. Ilmaaminen onnistuu ilmankin, on vaan työläämpää.
Paineistukseen käy fillarin iskaripumppu, olen omiin sovittanut schradervenat lisäsäiliön perään niin on helppo täyttää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ke Loka 09, 2019 8:33 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 255
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
Oletko ihan ilmalla paineistanut sillä polkupyörän pumpulla?

Tuo WP on vähän hämärä kapistus. Normaaleja iskareita olen kyllä ropannut. Siinä on kaksi mäntää ja lisäsäiliössä välimäntä, joten ilmaaminen ei ole niin automaattista kuin normaaleissa pumpuissa. Siksi ne alipainevehkeet. Samoin paineistus on ihan sysiouto systeemi ruuvin kierteiden kautta ja ihme välineillä.

690 iskariin tuskin käy schrader porailematta, sillä säiliö on ahtaasti poikittain bensatankin välissä. Siihen voi ehkä saada poraamalla schrader säiliöventtiilin lyhyttä mallia.

Jostain netin kätköistä löytyi että polkupyörän presta-venttiilin saisi suoraan lisäsäiliön kierteeseen. Se ei jäisi liikaa tököttämään ulos ja ehkä mahtuisi. Kaikkiaan on kyllä kikkailtu siihen malliin, että mikään normaalin iskarin juttu ei päde sinne päinkään.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ke Loka 09, 2019 9:36 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1829
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Ilmalla menty monta vuotta, ei pienintäkään ongelmaa.
Iskaripumpulla saa riittävästi painetta ja liitin sulkee ensin venan ja vasta sitten avaa ulkomaailmaan yhteyden joten säiliöön jää se paine mitä mittari näyttää. Renkaantäyttöletkun sihaus on noin pienellä säiliöllä pari-kolme baaria.
690:ssa ei mielestäni kahta mäntää ole, se on PDS-iskarien juttu ja esiintyy vain linkuttomissa perissä. Välimäntä on, ja siinä saattaa olla jo tehtaan jälijltä kierre kiinnipitopultille. 10% liikematkasta luin jostain yleisohjeeksi WP:n välimännän korolle, suurinpiirtein siinä ne on olleet mitä olen purkaessa mitannut.
Se WP:n orkkis paineistushässäkkä on niin hankala tehdä itse että olen porannut Schraderille paikat suurempia murehtimatta. 950:n PDS-keppiin maksaa lisäsäiliö huntin, lie samaa sarjaa 690:ssa joten jos haluaa joskus entisöidä niin ei ole katastrofi. Jos siis tosiaan mahtuu paikalleen.
viewtopic.php?f=8&t=16983&start=150
Tuossa on sivun lopussa kuva aika kompaktista shraderasennuksesta, noita nestetäyttövenoja jollaisesta tuo on sorvattu löytyy rengasliikkeistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Loka 10, 2019 1:18 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 255
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
Tuollainen on aika matala malli schraderista. Saattaisi toimia ja kartiokierteellä.

https://www.aliexpress.com/item/33032522579.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.74524633oa1SNQ&algo_pvid=bfe93756-8168-48d5-8af9-e68bb895bd24&algo_expid=bfe93756-8168-48d5-8af9-e68bb895bd24-14&btsid=8b7c6e3e-f057-4d86-9a51-d97a4eec872a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_60

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Loka 10, 2019 1:23 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1829
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Varmasti toimii. Kunnon tiivisteellinen metallihattu päähän niin ei tihise.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Loka 10, 2019 1:31 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 255
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
Oisko tuosta pumpusta hommaan?

https://www.aliexpress.com/item/4000077655497.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.543e6f73PlRwnw&algo_pvid=584ab35f-cc28-4b5f-a687-0fa7177b388a&algo_expid=584ab35f-cc28-4b5f-a687-0fa7177b388a-19&btsid=c8a95058-046c-461f-a274-100b459acee8&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_60

Tuossa on sammutinhuolto suht lähellä niin siellä olen joskus käynyt typellä paineistamassa.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Loka 10, 2019 2:09 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1829
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Paine piisaa ainakin mittarin mukaan ja venttiilikin näyttäisi sulkevalta mutta paha varmaksi sanoa. https://www.motonet.fi/fi/tuote/380808/ ... nin-pumppu Tuo ainakin toimii. 10 bar taisi olla ainakin PDS:n ohjepaine.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Loka 10, 2019 2:22 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 255
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
Juu 10 bar taitaa olla paine käytännössä iskari kuin iskari merkistä riippumatta. Joku Showa oli 9-11bar muistaakseni.

Kaikenlaista pikkuhilua aiheeseen liittyen on tuloillaan maailmalta ja katsotaan mitä saa aikaan. Helpointa on viedä tai. Lähettää huoltoon, mutta pitääkö se aina olla helpointa ja ihan kiva on itsekin osata jotakin tehdä.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8344 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 553, 554, 555, 556, 557  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com