Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Huhti 24, 2019 9:11 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1975 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Pe Tammi 25, 2019 8:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Viestit: 1431
Paikkakunta: Valkeala
Pyörä: R1200GS
Kysymys 1: Miten mitata (vm 2004) latausjärjestelmän ja akun kunto ilman osien irrottamista noinniinkuin kotiolosuhteissa?

Kysymys 2: Tulin hankkineeksi akkutesterin Motonetista. Käyttöohjeet on tietenkin ulkomaankielellä (ja mielestäni osin tulkinnanvaraisia). Mittaustulokset on sellaisia että joko mittari on täysi susi tai sitten laturi vetelee viimeisiään. Onko kellään kokemuksia kyseisestä DHC:n laitteesta?

_________________
treriksrøysare http://www.tommilindstrom.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: La Tammi 26, 2019 9:35 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 979
Pyörä: 1050 S3, GS1200
akun kuntoa katselen yleensä vain siitä jännitteestä jossa se lepää esim yön jälkeen. 12 on matala, 12.7 huippu,

sitten esim laittaa virrat päälle ja mittaa miten jännite pysyy valot päällä. pitäisi pysytellä 12 pinnassa, jos menee alle 11 on huono.

Latauksen voi mitata pyörä käynnissä, pitäisi olla 13.5-15, vähän voi antaa kaasua ja katsoa vaikuttaako kierrokset latausjännitteeseen. voi näyttää matalia jos akku on ihan tyhjä. Kunnossa olevat systeemit yleensa lataa yli 14 aina.

yleinen havainto vuosien varrelta on, että jos epäilee akkua, niin se on aina huono. Jotkut pyörät jotka vaativat ison starttivirran vaativat myös huippu akun. Tämmöisiä on twinit ja kaikki iso sylinteriset. Se hyytyy sitten inarin essolle vesisateessa yleensä.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Su Tammi 27, 2019 7:06 pm 

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Viestit: 137
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: X-ADV, LC4-400MIL M-M Kanguro
Piti oikein lukea useampaan kertaan: R1200GS ja "laturi vetelee viimeisiään" :o Sen toki tiedän, että hihna pitää joskus vaihtaa, viimeistään silloin kun joka kerta vinkaisee startin jälkeen.

Akkutesterithän on ainakin vanhemmissa boksereissa ollut vakiona. Jos kello näyttää 00:00 on akku uusittava. Ja ABS2-bemareissa on seuraava vaihe vilkkuva ABS-valo, silloin viimeistään akkukauppaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Su Tammi 27, 2019 9:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Viestit: 1431
Paikkakunta: Valkeala
Pyörä: R1200GS
Urpo kirjoitti:
Piti oikein lukea useampaan kertaan: R1200GS ja "laturi vetelee viimeisiään" :o...


No nii... Vaan onhan tuolla jo 182tkm takana ja useampi talvikausi mennyt. Tarkennan vielä että luulen laturin vetelevän viimeisiään. :roll:

_________________
treriksrøysare http://www.tommilindstrom.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Su Tammi 27, 2019 9:43 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
En kyllä tuon testerin kuvauksesta löytäny miten se laturin kuntoa testaisi? sisäpaisti paska akku imee kaiken mitä laturilla on tarjota joten napajännitteen alhaisuus käynnissä voi olla pelkkä akkukin. Mitä sait cca_ta? (kylmäkäynnistysvirta) Tosin suhtautuisin mp akun kyseessä varauksella auton akuille mitoitetun testerin tuloksiin...voi toimia,voi olla ettei osaa ymmärtää niin alhasia tuloksia. Ei taida olla 60ah akku vakiovarusteena kuin yhessä gessussa :mrgreen:

Kuukkelin mukaan tossa on samanlainen laturi kun corollassa(denso),mitähän ne mahtaa yleensä kestää...yleensä ton tyylisistä loppuu hiilet ja lopettaa siksi latauksen,uutta putkeen ja matka jatkuu. Tosin yhdestä densosta meni diodisilta samalla... (siihen sai kyllä hiilisillan ja säätimen uutta,mutta ei diodisiltaa)
Jos tuo on mitoiltaan samanlainen kun autossa,syslerissä hiilet kesti n 250t...Joten ei nuo kilsat välttämättä ole vielä mitään.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ma Tammi 28, 2019 4:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 9:30 am
Viestit: 307
Paikkakunta: Joutseno
Pyörä: GSA 1200
juvander kirjoitti:

Nämähän ois ihan samanlaisia...
Apevaunun pultit
Eikä maksa paljon. Liimat pitää tietysti laittaa ihan ite. Tai no joo, kierrehän voi olla sitten jotain muuta


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: La Helmi 09, 2019 3:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Viestit: 951
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Tuli äsken sovittua kaupat R1200GSA vm. 2010. Pyörä on hyvin pitkälti tehtaan varusteilla, joten nyt kaivataan vinkkejä niistä tärkeimmistä muutoksista/parannuksista, jotka kannattaa tehdä.

_________________
http://kettulantalli.fi/ | http://takapiha.org/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Su Helmi 10, 2019 11:32 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Viestit: 1155
Paikkakunta: Nummela
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Jos luulet tiesi vievän pehmeille hiekkamaille niin sitte säädettävä ohjausiskari on hjuva.

SS


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Su Helmi 10, 2019 11:41 am 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1669
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: KTM690EnduroR, BMWR1200GSA
Tuosta joitain ideoita. Osa on kyllä nyttemmin karsiutunut pois, mutta valtaosa on vielä paikallaan.

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ma Helmi 11, 2019 6:53 pm 

Liittynyt: Su Loka 25, 2015 10:55 pm
Viestit: 9
Pyörä: R1200GS
Iltoja

Tähän lienee saa laittaa GS:ää koskevaa asiaa. Elikä viime syksynä tuli hankittua 800GS:n tilalle tämmönen R1200GS parempien matka-ominaisuuksien takia. Pyörä on siis perusgessu, -08 ja varustettu ESAlla. Tuulisuojaksi edellinen omistaja oli asentanut Givi Airflow (tais olla AF330) ja lisäksi siinä on tuulisuojan sivuilla, onkohan adventuren lisäilmanohjaimet. Muuten pyörä vaikuttaa vallan mukavalta tuolla maantiellä mutta kyytiläinen antanut vallan negatiivista palautetta kun kypärää puistelee. Olemme testanneet eri säädöillä tuota AirFlowta mutta kuulemma täryyttää kypärää siihen malliin että ei oikein innosta kyydissä olla. Kuskin paikalla tuo AirFlow toimii hyvin, vielä satkun vauhdissa voi ajella visiiri auki ja jopa ilman eareita.
Vanhassa 8GS:ssa oli joku vakiopleksi ja se oli äänekäs kuskille ja kyytiläisellekkin mutta puistatusta / täryytystä ei juurikaan ollut. Tässä 8GS:ssä ilmavirta tuli jokseenkin kypärään ja niinpä itikoita saa liotella visiiristä. Tässä 1200GS:ssä ei muutaman sadan kilometrin testiajojen aikana tullut yhtään itikkaa visiiriin eli se AirFlow toimii mutta onhan se rumanlainen

Elikä onko kokemusperäistä tietoa mikä pleksi toimisi niin kuskilla kuin kyytiläiselläkin. Melua voi torjua eareilla mutta jos tuuli heiluttaa ja puistelee päätä nii ikävähän se on matkaa taittaa. Kuskilla mittaa jotakin 178 cm ja kyytiläisellä ehkä 165 cm. Toistaiseksi penkki alimmassa pykälässä, kun sitäkin koitettu säätää josko vaikutusta mutta ei.

Onko vakiopleksi sellainen yleispätevä? Vai löytyykö ebaysta tai kivijalkamyymälöistä sellainen toimiva. Toki tuohan on niin monen tekijän summa että millainen toimii kelläkin mutta josko sattus olemaan edes vinkkiä tai vaikka tietoa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ma Helmi 11, 2019 9:26 pm 

Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Viestit: 225
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: BMW R1200GS
Minkä värinen tuo sun GS on. Myin aikoinaan -08 jossa oli just tuo sama pleksi. Ei sillä, että tämä kovin tärkeä asia on, kunhan kiinnostuin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ma Helmi 11, 2019 9:36 pm 

Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Viestit: 135
Paikkakunta: Loppi
Pyörä: Honda ja Yamaha
juhhyto kirjoitti:
Minkä värinen tuo sun GS on. Myin aikoinaan -08 jossa oli just tuo sama pleksi. Ei sillä, että tämä kovin tärkeä asia on, kunhan kiinnostuin.


Minäkin olen tuollaisen aikanaan myynyt ja mun pyörässä oli myös nuo Adven ilmanohjaimet AirFlown lisäksi. Mun entinen oli sininen.

AirFlow sinänsä oli parhautta, ostin sellaisen myös gessun seuraajaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ma Helmi 11, 2019 11:13 pm 

Liittynyt: Su Loka 25, 2015 10:55 pm
Viestit: 9
Pyörä: R1200GS
Moro
On tuo tainnu olla aiemmin sininen mutta vajaa satatonnia vissii haalistannu ja on nyt siis harmaa / musta.
On se vähän ajetun näkönen peli mutta josko tekniikalla ois vielä kilometrejä jäljellä? Mahto olla aiemmin turun seudulla kun huoltokirjamerkinnät tr-pyörästä.
Mutta joo, onko tuoho pleksiasiaan mitää vinkkejä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2019 7:28 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 979
Pyörä: 1050 S3, GS1200
"Onko vakiopleksi sellainen yleispätevä"

yleishuono lähinnä mielestäni. voi tietysti toimia jonkun pituisella kuskilla, mutta mulla tulee suoraan kypärään kovasti täristystä/turbulenssia.

saisi olla yläreunassa enemmän heittoa ylitse pään mielestäni... toimii max pysty asennossa parhaiten, mutta sekin huono.

pitänee hommata tuollainen airflow jos se kerran on hyvä kuskille. :lol:

ongelmahan on myös siinä mistä se korvaava ilma tulee. Eli sivusuojatkin helpottaa kuskia, koska ne estää ilman tulemista plexin taakse, mutta jossain se ilman on sulkeuduttava, ja nyt se osuu matkustajan kohdalle. vakioplexillä se sulkeutuu jo kuskin edessä, joten matkustajalla voi olla mukavampaa, mutta kuskilla ei.

osassa pyörissä jopa plexin poisto on paras, koska silloin saa ainakin täysin pyörteetöntä ilmaa. mutta tietysti enemmän painetta.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: R1200GS
ViestiLähetetty: Ke Helmi 20, 2019 8:06 am 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 979
Pyörä: 1050 S3, GS1200
nyt on kiwi airflow hommattu, hyvän oloinen se alaosa varsinkin. ehkä ajelen sillä. kirkas ja vahva plexi kyllä modernisoi pyörää, kun maalipinnan voi vahata, mutta harmaantunut ja himmeä plexi ajoittaa pyörää, vähän kuin harmaat etulamput autossa.

etsin ensin ebay:stä, mutta sitten huomasin, että suomesta https://www.svh.fi/ sai ihan kohtuudella ja posti kuului hintaan.

tuli 2päivässä.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1975 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com