Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Helmi 18, 2019 1:40 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8107 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 536, 537, 538, 539, 540, 541  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Marras 29, 2018 7:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Viestit: 605
Paikkakunta: Hki
Pyörä: 300EXC
^ Niin se menee, kun pakka ohenee niin nestepinta nousee. Vähän kun raottaa pääsylkän kantta niin nestettä tirahtaa pontevasti vastaan.

Touhukkaasti umpisessa rymytessä ei välttämättä ajoissa huomaa kun kytkin alkaa inasen kantamaan. Melkein kannattaa ennen lähtöä kurkata pääsylinterin puolelle että nesteet on korkeintaan jossain puolivälin huitteilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Marras 29, 2018 8:22 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 172
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
Tuo nestepinnan nouseminen levyjen kuluessa on kaikkien nestekäyttöisten kytkimien ominaisuus. Ongelman asiasta tekee Maguran pääsylinterin muihin verrattuna olematon neste- ja ilmatilavuus.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Joulu 06, 2018 2:58 pm 

Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Viestit: 363
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 2014 KTM 690 Enduro R
Keitaan sivuilla on jo hinta, KTM 690 ENDURO R 2019, 13886.48 €


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Joulu 06, 2018 3:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Viestit: 540
Paikkakunta: Oulun seutu
Pyörä: SE
Onkohan tuohon noin puolentoista tonnin hintaeroon vs. 701 muita teknisiä perusteita kuin quicksifter?

_________________
Sami


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Joulu 06, 2018 9:52 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1317
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Mistä sait puolitoista tonnia hintaeroa? 701 maksaa 13202,64 €.

https://www.husqvarna-motorcycles.com/f ... 01-enduro/

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: To Joulu 06, 2018 11:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Viestit: 540
Paikkakunta: Oulun seutu
Pyörä: SE
Kuukkeloin "husse 701 hinta" ja ensimmäisten joukossa oli R.M. Heinon hinta. Liekö vanha tai omat alennukset...
http://www.rmheino.fi/shop/ajoneuvot/mo ... nduro/6709

_________________
Sami


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Pe Joulu 07, 2018 6:21 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1317
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Tuosta näkee hyvin kuinka paljon RM Heinoa kiinnostaa myydä näitä enduroita. "2017 Husqvarna Enduro-mallisto tulossa." "Tuotekoodi: 16.HUS.701ENDURO" Eli hinta on ilmeisesti se mitä 2016-malli on maksanut uutena, eikä sivuja ole päivitetty pariin vuoteen. Tuo on juuri se syy, miksi minulle Husqvarna ei ole ole vaihtoehto. RM Heino on täysin katupyöräliike ja vastaavasti Motokeidasta parempaa palvelua kurapyöräsaralla ei Tampereen seudulta löydy.

No itse asiaan. 701:ssä on vielä nelikammiokeula, joista kisapyörissä luovuttiin jo vuosia sitten. 690:n Xplor on se viimeisin, mitä kisapyöriin on tullut. Hussessa on tosin 25 mm enemmän joustoa.

690:ssä on kumivaimennetut tangonkiinnikkeet, minkä luulisi vähentävän tärinöitä.

Tankki on 1,5 litraa isompi kuin vanhassa 690:ssä, mutta vain 0,5 litraa isompi kuin 701:ssä.

Istuinkorkeus on 4 cm matalampi kuin 701:ssä, mikä on käyttäjän pituudesta riippuen joko parempi tai huonompi ominaisuus.

Elekronisia avustimia on 690:ssä kovasti enemmän, joka varmaan selittää eniten korkeampaa hintaa, mutta tällaisessa pyörässä harva taitaa laskea sitä kovin suureksi plussaksi jos edes olleenkaan positiiviseksi asiaksi. Hyvänä puolena on, että ne saa kytkettyä pois. Jos haluaa ajaa niin, että etupyörässä on ABS ja takana ei, niin sitä varten ei 690:ssä tarvitse enää ostaa offroad donglea, koska sama hoituu offroad modella.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Pe Joulu 07, 2018 7:14 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 172
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
Elektroniset apupyörät ovat pari anturia (kaarreabsille asentoanturi ja shifterille vaihdepolkimeen) ja loppu on ohjelmakoodia. Luistonesto menee absin antureilla suoraan. Valmistuskustannuksiin ehkä muutaman euron vaikutus. Metsäkoneen mittaristolla säästää enemmän. Tankki on vain muovipönttö, eikä litran tilavuusmuutos vaikuta hintaan. Joku etutelari maksaa saman valmistaa, oli siinä millaiset vaimennusventtiilit tahansa.

Edelleen ihmetyttää noin pieni hintaero vs 701, sillä maailmalta raportoivat roimasta hinnankorotuksesta entiseen malliin verrattuna.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Pe Joulu 07, 2018 7:35 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1317
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Joo, ei moottoripyöriä cost plus -hinnoittelulla myydä, joten turha miettiä valmistuskustannusten perusteella, mitä lisähinnalla saa, vaan mitä lisäarvoa sillä saa.

Softakaan ei ole ilmaista. En tiedä, mutta veikkaan, että moottoripyörävalmistajat maksavat jokaisen myydyn pyörän ABS:stä ja luistonestosta ohjausboxin lisäksi jotakin softasta Boschille, Continentalille tai mikä ikina se alihankkija onkaan. Näin mekaniikkaihmisenä sitä jaksaa välillä hämmästellä, kuinka hyvinkin konkreettisen tuotteen tekemiseen vaaditaan koodareita usein enemmän kuin muuta porukkaa yhteensä.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: La Joulu 15, 2018 1:27 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1317
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Jenkkimarkkinoille 690 varustetaan näköjään TKC-80:illä kuten 701 myös Euroopassa. Aikaisemmin siellä oli MT21, kun täällä oli Saharat. Ilmeisesti dual sportteja käytetään siellä keskimäärin enemmän pois asfaltilta kuin Keski- ja Etelä-Euroopassa.

Kuva

https://www.ktm.com/us/travel/690-enduro-r/

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ma Joulu 31, 2018 11:20 am 

Liittynyt: To Marras 06, 2014 6:13 pm
Viestit: 173
Pyörä: KTM 690 Enduro R
Rasvailin linkun ja haarukan laakereita ja samalla totesin iskarin alalaakerin olevan yhtäpuuta. Keitaan sivuilla näyttää uusi olevan 60e.. Onkos tuossa joku ihan standardi mitoilla oleva laakeri jonka vois hakea muualta halvemmalla?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: Ma Joulu 31, 2018 5:11 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 172
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
hegis kirjoitti:
Rasvailin linkun ja haarukan laakereita ja samalla totesin iskarin alalaakerin olevan yhtäpuuta. Keitaan sivuilla näyttää uusi olevan 60e.. Onkos tuossa joku ihan standardi mitoilla oleva laakeri jonka vois hakea muualta halvemmalla?


Se on pallonivel ja eiköhän sen saa lioteltua ja herkisteltyä. Se jälkeen jäykkää rasvaa täyteen ja kiinni. Pieni välyskään ei tuossa paikassa haittaa kuin psykologisesti. Siinä on vähän heppoiset huopatiivisteet ja tuskin on pitkäikäinen kapistus jos ei vähintään kerran vuodessa putsaa ja rasvaa. Mieluummin useamminkin.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2019 1:01 pm 

Liittynyt: To Marras 06, 2014 6:13 pm
Viestit: 173
Pyörä: KTM 690 Enduro R
B12 kirjoitti:
hegis kirjoitti:
Rasvailin linkun ja haarukan laakereita ja samalla totesin iskarin alalaakerin olevan yhtäpuuta. Keitaan sivuilla näyttää uusi olevan 60e.. Onkos tuossa joku ihan standardi mitoilla oleva laakeri jonka vois hakea muualta halvemmalla?


Se on pallonivel ja eiköhän sen saa lioteltua ja herkisteltyä. Se jälkeen jäykkää rasvaa täyteen ja kiinni. Pieni välyskään ei tuossa paikassa haittaa kuin psykologisesti. Siinä on vähän heppoiset huopatiivisteet ja tuskin on pitkäikäinen kapistus jos ei vähintään kerran vuodessa putsaa ja rasvaa. Mieluummin useamminkin.



Otin koko iskarin irti eikä siinä kyllä ole palloniveltä. Näyttää lähinnä kahdelle lyhyelle holkille. On niin jumissa ettei lähde lyömällä millään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2019 1:49 pm 

Liittynyt: To Loka 22, 2015 6:38 pm
Viestit: 28
Paikkakunta: lpr
Pyörä: ktm 640
holkithan lähtee ulospäin? ja laakerissa lukkorenkaat eli ei voi lyödä läpi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 Enduro (/R)
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2019 1:50 pm 

Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Viestit: 112
Pyörä: Ktm 690 EnduroR
ÄLÄ LYÖ!!!
Vuoden 2012 huoltomanuaalista:
Eka puslat pois molemmin puolin, sitten tiivisteet ja niiden alla on sokkarenkaat!!!
Sit painaa holkella sisänivelen...

_________________
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8107 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 536, 537, 538, 539, 540, 541  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com