Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Loka 22, 2017 1:55 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 210 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Maalis 18, 2017 6:24 pm 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 198
Talven aikana oli akku simahtanut. Uusi tilalle ja starttaus..ei lähde käyntiin sitten millään.Tuntuu että yhdellä pytyllä yrittää hörähdellä. Ruiskuvehkeitten kanssa ei ole ennen tarvinnut pelata, joten mikä neuvoksi?
Tulpat vaihtoon? Uudet bensat?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 18, 2017 9:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 969
Paikkakunta: kokkola
Pyörä: GS
Ruiskun sulake irti.saanut liikaa ehkä bensaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 19, 2017 9:34 am 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 198
Kiinni oli kaikki sulakkeet. Bensa haisee ja toisella pytyllå hörähtelee. Oliskohan liika bensa hajottanut tulpan? Tietoa löytyykö netistä ladattavaa korjausopasta?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 19, 2017 10:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 969
Paikkakunta: kokkola
Pyörä: GS
Tarkoitin sitä että se on saanut liikaa bensaa.korjantuu sillä että otat ruiskun sulakkeen irti ja käynnistät, käy vähän aikaa ja sammuu koska ei saa polttoainetta. sulake takas paikoilleen ja uusi käynnistys älä koske kaasuun.( tämän vinkin sain työkaverilta jolla on 1200 tenere)
http://www.adventurebikers.net/forum/in ... pic=1279.0
http://www.konepool.demon.nl/xt1200z/SE ... T1200Z.pdf


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 20, 2017 7:18 am 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 198
Pari kertaa sai akun ladata välissä mutta vihdoin viimein lähti. Tuo sulakkeen irroitus on aika hyvä vinkki, eipä tullut heti mieleen..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2017 12:29 pm 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 198
Onko holanin laukkusarja ainoa jossa pakoputken puoleinen laukku on alhaalta viistetty?..muita ei ole netin syövereistä vastaan osunut.
Kellään käytössä 38/45 litraista holanin sarjaa? Kuulostaa pirun isoilta , ja käyttökokemukset kiinnostaisivat.

Alkuperäiset laukut on sellaista paperia ettei viitsi niillä pitkään reissuun lähteä. Kaveri ajoi perään viime kesänä ja vasen laukku palasina tiellä.Jos jollain tarvetta oikealle sivulaukulle + tarakkalaukulle niin voisin myydä pois..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2017 6:22 pm 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 198
Turbotec jyväskylästä otti ecusta kuristukset pois sport modesta, ja muuttui mopo aikalailla tehokkaammaksi, suosittelen! Touring modeen jäi läpän kuristukset jotta pehmeällä hiekalla ajo onnistuu
helpommin ilman luistonestoa. Samalla moottorijarrutus pois, ja seokset akran putkelle kohdalleen.
Touring asetuksissa ecu rajoittaa vakiona aika pirusti. Läpät vasta kutosvaihteen 7500 kierroksella 100% auki. Lisäksi "laahaa" perässä koko kierrosalueen. Esim. kun pyynti 50% läpänaukaisulle niin aukeaa vain 35%.
Sama sport puolella muttei ihan noin pahasti. Tehonlisäyksen huomaa parhaiten kolmella eka vaihteella joissa alunperin max. 50% läpät auki..mutta tulee ruutia koko keskialueelle, ja ohituksetkin menee rivakkaammin. Bensankulutuskin mystisesti pieneni vähäsen..ei hullumpi viritys!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 15, 2017 10:32 am 

Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 4:55 pm
Viestit: 6
Pyörä: Suzuki DL1000
Jos jollain tarvetta orggis sivulaukuille nii myyntiosiosta löytyy nyt käytetyt sellaset.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 29, 2017 10:12 am 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2496
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 990 Adventure ABS, Husqvarna FE 450
Edullisesti kahvalämppärit tarvitsijalle, sattui tulemaan poistonurkka vastaan. Taitaa siellä olla muutakin hilpettä

https://taistohirvonen.fi/poistonurkkau ... raily.html


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 18, 2017 1:34 am 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 198
Kannattaa tarkistaa pinnat säännöllisin väliajoin. Reissun päällä irtosi pinna takavanteesta. Löytyi 6nm momenttiavain, ja ainoastaan kolme pinnaa oli kireällä..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 18, 2017 8:25 am 

Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Viestit: 120
Paikkakunta: Loppi
Pyörä: Honda ja Yamaha
savorau kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa pinnat säännöllisin väliajoin. Reissun päällä irtosi pinna takavanteesta. Löytyi 6nm momenttiavain, ja ainoastaan kolme pinnaa oli kireällä..


Muistanko väärin vai eikös tuo kuulu ihan normaaliin huolto-ohjelmaan? Ainakin tuosta oli jotain puhetta huollosta hakiessa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2017 1:03 am 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 198
Ainakaan mun mopoon ole huollossa tehty...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2017 6:02 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6373
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Siinä tapauksessa huoltoon reklamaatiota, pinnojen kireyden tarkastus ja kiristys kuuluu huolto ohjelmaan.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 13, 2017 1:24 am 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 198
Hirveästi auta asiassa, kun viimeinen iso huolto tehty St. Louisissa ja nyt Panamassa. Löysin matkan varrella pinnan, ja kiriatin kaikki oikeaan momenttiin ( 6nm )
Kolme pinnaa oli oikeassa kireydessä , lähes kaikki alle 4nm.
Työkalussa 4-5-6nm holkit joten voi ki riä vaiheittain. Tästä lähin tarkistan 5 tonnin välein.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 13, 2017 5:29 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6373
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
No hitto, eipä siinä kannata rekkuloita tehdä :)

Huoltokirja tosiaan pyytää tarkistamaan pinnojen kireyden 5000km välein joten se kuuluu myös 10tkm huolto ohjelmaan. Pinnojen löystyminen on aika paljon käytöstä ja kuormasta kiinni, kevyemmällä menolla löystyy paljon hitaammin jos ollenkaan. Lisäksi jos pinnoja ei ole tarkistettu missään huollossa niin löystyminen on jatkumo joka ei lopu itsekseen. Yleensä pinnojen löystyminen rauhoittuu parin kiristyskerran jälkeen.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 210 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com