Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Elo 17, 2017 8:15 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3482 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229 ... 233  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ke Maalis 08, 2017 2:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Viestit: 583
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: Honda XRV 750 Africa Twin
HeceR kirjoitti:
jarzki kirjoitti:
eipä tuossa mielestäni mitään erikoista ole...öljyn määrä kannattaa mitata tarkasti. muistaakseni 6,49dl taisi olla.

Tuo määrä siis yhteen putkeen?

Kyse ilmeisesti vakiokeulasta? Jos jouset vaihdettu saattaa öljymäärä olla toinen. En muista mitkä progressiiviset itsellä, mutta mukana tuli oma ohje öljymäärästä. Ja itsekin olen tosiaan mitannut millimetrit putken yläpäästä öljyn pintaan.
Raimo kirjoitti:
Ja jos putket on irtaallaan, niin tarkimman mittauksen saa kun painaa keulaputken sisään ilman jousta ja mittaa öljynpinnan korkeuden sisäputken reunasta. RD04 mallissa mitta on 118mm ja RD07/RD07A 106mm.

_________________
AT -95/-99


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2017 1:47 pm 

Liittynyt: To Touko 02, 2013 6:13 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: AT RD07a
Jussi_S kirjoitti:
Lainaa:
Kyse ilmeisesti vakiokeulasta? Jos jouset vaihdettu saattaa öljymäärä olla toinen. En muista mitkä progressiiviset itsellä, mutta mukana tuli oma ohje öljymäärästä. Ja itsekin olen tosiaan mitannut millimetrit putken yläpäästä öljyn pintaan.


Muistatko mitä laitoit öljyksi 10W / 15W ?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2017 4:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Viestit: 583
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: Honda XRV 750 Africa Twin
HPP kirjoitti:
Jussi_S kirjoitti:
Lainaa:
Kyse ilmeisesti vakiokeulasta? Jos jouset vaihdettu saattaa öljymäärä olla toinen. En muista mitkä progressiiviset itsellä, mutta mukana tuli oma ohje öljymäärästä. Ja itsekin olen tosiaan mitannut millimetrit putken yläpäästä öljyn pintaan.

Muistatko mitä laitoit öljyksi 10W / 15W ?

Motonetista: MP Motul Fork Oil Factory Line 10w

Ja löytyi kirjanpidosta jotta Wilberssin jouset on etuhaarukassa.

_________________
AT -95/-99


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Maalis 10, 2017 10:04 am 

Liittynyt: Su Joulu 25, 2016 5:29 pm
Viestit: 45
Pyörä: AT -93, XX -97
Jussi_S kirjoitti:
HeceR kirjoitti:
jarzki kirjoitti:
eipä tuossa mielestäni mitään erikoista ole...öljyn määrä kannattaa mitata tarkasti. muistaakseni 6,49dl taisi olla.

Tuo määrä siis yhteen putkeen?

Kyse ilmeisesti vakiokeulasta? Jos jouset vaihdettu saattaa öljymäärä olla toinen. En muista mitkä progressiiviset itsellä, mutta mukana tuli oma ohje öljymäärästä. Ja itsekin olen tosiaan mitannut millimetrit putken yläpäästä öljyn pintaan.
Raimo kirjoitti:
Ja jos putket on irtaallaan, niin tarkimman mittauksen saa kun painaa keulaputken sisään ilman jousta ja mittaa öljynpinnan korkeuden sisäputken reunasta. RD04 mallissa mitta on 118mm ja RD07/RD07A 106mm.


Oletus on, että keula on vakio. Ei tuota kai oikein järkevästi pysty tarkistamaankaan?

Toinen kysymys: ajattelin vaihtaa vilkut ledeiksi, kun vakiot on kauheat mollukat ja takapään tarvikevilkut on jo teipillä kasassa. Joku on varmasti moisen swapin tehnyt ja tietää, millainen rele siihen käy. Motonetissa näytti ainakin olevan useampaa erilaista led-vilkuille käypäistä relettä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Maalis 10, 2017 12:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Viestit: 583
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: Honda XRV 750 Africa Twin
HeceR kirjoitti:
Oletus on, että keula on vakio. Ei tuota kai oikein järkevästi pysty tarkistamaankaan?

Vakiokeulan yksi hyvä tuntomerkki on että jouset on kahdessa osassa, kuten kuvasta näkyy (osat 10 ja 11): http://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1995-s-northern-europe_model7089/partslist/F__0800.html#results
Ainakin Wilbersin jousi on yksiosainen. Se että mikä tarvikejousi on kyseessä, voikin olla hankala selvitettävä. Pääpointti tässä öljymäärässä ymmärtääkseni on kuitenkin se että kumpaankiin putkeen jää sama ilmatilavuus. Kuinka ison ilmatilan jättää vaikuttaa sitten keulan ominaisuuksiin.

_________________
AT -95/-99


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Maalis 12, 2017 7:36 pm 

Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
Viestit: 47
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: Honda XRV 750
RD07:n ajoasento paremmaksi seisaaltaan ajettaessa.

Minulla on vakiotanko ja jalkatapit. Ajoasenton istuaaltaan on hyvä, eikä siinä ole mitään moittimista. Noustessani tapeille geometria on sen kaltainen, että kiihdyttäessä saa tangosta puristaa tosissaan, että pysyy kyydissä.

Tavoitteenani on parantaa ajoasentoa seisaaltaa siten, että kovemmassakin vauhdissa pysyy hyvin kyydissä ilman, että tangosta pitää puristaa hampaat irvessä. Esimerkisi uudessa AT:ssa on tältä osin asia kunnossa jo vakiona.

Tähän mennessä olen kokeillut kääntää vakiotankoa niin ylös, kuin tila antaa myöten. Jarrunesteen säiliö ottaa nyt aavistuksen kiinni pleksiin ääriasennossa.

Kahlasin tätä viestiketjua läpi erillaisilla hakusanoilla ja olisin nyt niiden pohjalta päätymässä seuraavaan kokeilujärjestykseen. Ajatuksena on kokeilla helpointa ratkaisua ensin.

1. Tangon korotus 25mm ylös ja 16mm eteen (LSL-korkotuspalat)
2. Jalkatappien madallus ja siirto taakse päin
3. Ohjaustangon vaihtaminen suorempaan malliin siten, että käsien paikat siirtyisivät jonkinverran eteenpäin ja kulma olisi pienempi. Tässä yhteydessä pitää varmitaa, että kädensijat ovat vähintään yhtäkorkealla kuin aiemmin.

Osaisiko joku sanoa RD07:n vakiotangon mittoja? Lähtökohtaisesti haluasin tangon, jossa vain sweep kulma olisi vakio pienempi (suorempi).

Aiemmissa keskusteluissa ainakin jannek mainitsi tangon Renthal Enduro High 613-01 (http://www.renthal.com/shop/index.php?r ... ct_id=1985). Millä tavalla tämä tanko poikkeaa vakiosta vai onko se samoissa mitoissa?

_________________
Blogi: http://seikkailuendurol.la
Facebook: https://www.facebook.com/seikkailuendurolla
Twitter: https://twitter.com/seikkailuenduro
Instagram: https://www.instagram.com/seikkailuendurol.la
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCECjJ0 ... bkDekKlDUA


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: La Maalis 18, 2017 8:02 pm 

Liittynyt: To Marras 15, 2012 12:11 am
Viestit: 79
Paikkakunta: HKI
Pyörä: RD07a
Boanohan tota väittää originaalitangoksi ----->

http://www.boano.com/archivio/prodotti/ ... 64_ENG.asp

Klikkaa mittakuva sieltä suuremmaksi...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Maalis 19, 2017 12:19 pm 

Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 8:22 pm
Viestit: 229
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: AT-98
Itellä on kanssa projektina säätää RD07a:n ajoasentoa. tanko on jo vaihdettu halpaan motonetista ostettuu tankoon. Siinä tärkein valinta kriteeri oli suoruus ja hinta. Tällä hetkellä on vielä asennettuna vanhat 25mm nosto + pivot raiseri, saa nähä mitä sille tapahtuu kun pääsee testaamaan.

Nyt pohdin noita jalkatappeja, olen tilaamassa tuolta toisessa langasta tutulta Radan hemmolta Tsekeistä tappeja ja se kertoi että se on tehnyt jotain 1-2kpl /100kpl XRV:n tappeja jotka vie taakse päin. Onko kellään kokemusta tästä asiasta? Itellä on 45-46 monon koko. Haen tällä projektilla ennen kaikkea parempaa ajoasentoa seisaalta ajamiseen, tietysti ajoasento istualtaakin saa olla hyvä :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Maalis 31, 2017 12:58 pm 

Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 8:22 pm
Viestit: 229
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: AT-98
Talven projektit on edenny. Nyt tuli tsekeistä -20 cm jalkatapit rally mallia. Oli isommat mitä vanhat. Kaasuttimeen on vaihdettu 124 pääsuutin , pilotti oli 40s ja dynojetin neulat (stage 1 kit) ohjeen mukaisesti neljännessa kolossa. Hengityksen puolella on K&N ja poistumisen hoitaa Leovinven sbk ja ihan itse tehty väliputki :D . Rumahan se on mutta itse tehty.

Onko kellään kokemusta mitenkä tuon pitäisi olla säädössä noilla muutoksilla ? Säätämisessä käyntiä on tullut harkittua, mutta olen käsityksessä että sitä varten melkein pitäsi ostaa pieni kasa suuttimia. Konetta pääsin käyttämään jo ja se paukutti hetkittäin, se tosin saattaa johtua siitä että putkisto ei ole ihan ilmatiivis.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Maalis 31, 2017 5:38 pm 

Liittynyt: Su Joulu 25, 2016 5:29 pm
Viestit: 45
Pyörä: AT -93, XX -97
sim kirjoitti:
Talven projektit on edenny. Nyt tuli tsekeistä -20 cm jalkatapit rally mallia. Oli isommat mitä vanhat. Kaasuttimeen on vaihdettu 124 pääsuutin , pilotti oli 40s ja dynojetin neulat (stage 1 kit) ohjeen mukaisesti neljännessa kolossa. Hengityksen puolella on K&N ja poistumisen hoitaa Leovinven sbk ja ihan itse tehty väliputki :D . Rumahan se on mutta itse tehty.

Onko kellään kokemusta mitenkä tuon pitäisi olla säädössä noilla muutoksilla ? Säätämisessä käyntiä on tullut harkittua, mutta olen käsityksessä että sitä varten melkein pitäsi ostaa pieni kasa suuttimia. Konetta pääsin käyttämään jo ja se paukutti hetkittäin, se tosin saattaa johtua siitä että putkisto ei ole ihan ilmatiivis.


Jos siihen itsetehtyyn väliputkeen laittais kiinni lambdan, niin selviäis päästöjen kautta säädöt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Maalis 31, 2017 7:07 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Viestit: 285
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: BMW R100 GS PD Classic
. Nyt tuli tsekeistä -20 cm jalkatapit rally mallia.

... menee melko alas jos 20 cm pudottaa . :o


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2017 5:09 am 

Liittynyt: Su Joulu 25, 2016 5:29 pm
Viestit: 45
Pyörä: AT -93, XX -97
Se digitaalinen trippimittari...

Pakkasaamuina ei herää välttämättä ollenkaan ja nollaa itsensä lähes joka käynnistyksen yhteydessä.

Olisiko ideoita?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2017 10:01 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Viestit: 633
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 990 Adv
Todennäköisesti sieltä on kondensaattorit kuivaneet.

_________________
"Eternally, unavoidably, eventually, all paths will lead to the cemetery." Sentenced

"Breathing doesn't keep the flame alive in us." Insomnium

”Älykäs pääsee pinteestä, johon viisas edes koskaan joudu ei.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2017 10:03 am 

Liittynyt: Su Joulu 25, 2016 5:29 pm
Viestit: 45
Pyörä: AT -93, XX -97
Totti kirjoitti:
Todennäköisesti sieltä on kondensaattorit kuivaneet.


Olisikohan tuolle mitään tehtävissä vai asennanko puhelintelineen siihen eteen?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2017 4:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 11, 2010 5:44 pm
Viestit: 4
Pyörä: RD07,1/2 XL600R,SE,CB450,GS1000G,K1200S
Mo!
Minä hain elektroniikkaliikkeestä konkat, jonka jälkeen pelasi jonkin aikaa. Sen jälkeen on menty Sigmalla ja puhelimella. Seka navikaattorilla. Mutta noita konkkia siis saattaa löytyä läheltäkin.
V


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3482 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229 ... 233  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com