Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Loka 17, 2019 4:26 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Kesä 18, 2019 11:48 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 519
Pyörä: KLE, 250 EXC
Eipä tuo kerhoon liittyminen oikein ole kun yhden sähköpostin ja jäsenmaksun takana, että aika kohtuudella siitä selviää.

Paljon tuossa jaksamisessa on omalla ajotekniikallakin tekemistä. Itse ainakin huomannut, että jos on rata mikä on mieleinen ajaa, niin jaksaa hyvin. Sitten taas jos ajo on yhtä taistelua ja väkisin vääntämistä, niin väsy tulee. Kumma juttu :roll: :lol: Tietty omalla vauhdinpidolla voi säätää jaksamistakin.

Jarruihin liittyen ei mielestäni ole säännöissä että takajarru pitäisi olla polkimella. Jarruja ei kuitenkaan saanut yhdistää ja olikohan että yhdelle akselille sai olla vain yksi jarru. Kannattaa ehkä kuitenkin koittaa ne yleiset säännöt tavata läpi. Pelkän CC.n alta ei noita teknisiä löydy. CC:ssähän ei jarruvaloa tarvitse. Ajetaan siellä krosseillakin...

Aika hyvin nuo ohitukset menee pääsääntöisesti. Etenkin jos on leveämpää rataa missä on useampi ajolinja, niin kyllä sieltä nopeammat aika heittämällä ohikin tulee. Kyllähän sitä kannattaa pyrkiä ajamaan omaa ajolinjaa ihan jo sujuvuuden ja kellonkin takia. Vaappumisia ja horjumisia sen sijaan tulee väkisinkin eikä niille mitään mahda. Eipä noissa karkeloissa ole kolareita liiemmin ollut.

Ainakaan itse en kyllä ehdi tööttäillä, sen sijaan tuo kaasun käyttö on ihan toimiva tapa. Tosin voihan sillä hämätä samalla kierroksellakin olevaa ohitettavaa :lol: Itse vähän myös kuuntelen että jos takaa joku tuntuu lähestyvän nopeasti, niin todennäköisesti sen saakin antaa mennä ohi. Koittaa sitten roikkua perässä ja kuitata takaisin jos tuli virhearvio. Useimmiten ne katoaa siitä edestäkin. Jos taas joku tuntuu takana roikkuvan ilman että tarjoaa etupyörää rinnalle, niin koittaa sitten karistaa sen siitä pois.


Lähde vaan ihmeessä koittamaan. Hauskaa puuhaa tuo on!

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 19, 2019 2:25 pm 

Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Viestit: 501
Paikkakunta: Lpr
Pyörä: BETA RR250 MY20
THä kirjoitti:
Ainakaan itse en kyllä ehdi tööttäillä, sen sijaan tuo kaasun käyttö on ihan toimiva tapa. Tosin voihan sillä hämätä samalla kierroksellakin olevaa ohitettavaa :lol: Itse vähän myös kuuntelen että jos takaa joku tuntuu lähestyvän nopeasti, niin todennäköisesti sen saakin antaa mennä ohi. Koittaa sitten roikkua perässä ja kuitata takaisin jos tuli virhearvio. Useimmiten ne katoaa siitä edestäkin. Jos taas joku tuntuu takana roikkuvan ilman että tarjoaa etupyörää rinnalle, niin koittaa sitten karistaa sen siitä pois.


Lähde vaan ihmeessä koittamaan. Hauskaa puuhaa tuo on!


Monesti nämä karistajat painavat vain niskaa kyyryyn ja vauhti hiljenee entisestään :lol: Endurossa on aina hyvin annettu tilaa, mutta CC kilpailuissa on sitten toinen juttu. Parempi olisi lähteä mönkijän perästä ranking järjestyksessä.

_________________
Keep calm and love fossil fuels.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 20, 2019 7:27 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 519
Pyörä: KLE, 250 EXC
^ ero enduroon on tietty siinäkin, että usein tosiaan CC:ssä on leveämpää baanaa ja siten pääsee paremmin ohi.

Kyllähän noita on käynyt itsellekin, että kun yrittää reippaasti edetä, niin kohta menee joku mutka pitkäksi tai jotain vastaavaa :lol:

Panssarissa ajeltiin hetki kolmen letkassa jossa itse olin viimeisenä. Ei siinä kauaa mennyt kun vetäjä ajoi mutkan reilusti pitkäksi ja kakkosena ollut kuski perässä samaan reikään.

Kannattaahan siinä tosiaan vähän pelisilmää käyttää millainen paikka on ja tuntuuko se takana oleva nopeammalta. Jos laskee ohi ja roikkuu perässä, niin saattaahan siinä omakin vauhti kasvaa. Helpompi kuitenkin toisen perässä on ajaa mitä puhdasta uraa. On kyllä käynyt niitäkin, että on jonkun laskenut ohi ja kohta saanutkin kuitata takaisin.

Yllättävänkin hyvin kuitenkin mielestäni isokin porukka sinne reitille mahtuu. Ei nämä tunnu tosiaan kovin vakavia touhuja olevan ainakaan tällaisella hitaan harrastelijan tasolla, joten en murehtisi että uskaltaako lähteä koittamaan siinä pelossa, että olisi jotenkin haittoina reitillä.

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2019 12:57 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Viestit: 1208
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Pyörä: Ready To Push
No nyt on kerhojäsenyys, kertalisenssi ja ilmoittautuminen kauhajoen cc-kisaan tehty. Kiitokset vaan 'kannustuksesta', sinne lähdetään niskakyyryssä kokeilemaan :lol:

Maton tilasin 24mx:stä (n. 40€), kerhojäsenyys 30€ (+kerhon ratamaksu 60€), kisalisenssi 60€ ja cc-kisa 60€ - ihanan kallista päästä ajamaan omalla mopolla metsäpolulle :shock:

Pari juttua leijuu vielä ilmassa:
- Transponderi kohtaan klikkasin vuokratransponderi, saanen sellaisen sitten paikanpäällä jostain kun en omaakaan omista.

- Kisanumero on vielä mysteeri, jätin lomakkeeseen tyhjäksi. Oletan, että joku jossain arpoo numeron ja toimittaa sen nettiin nähtäväksi sen verran ajoissa että ehtii askarrella mopoon numerot. Tuommoista ratkaisua ajattelin, kun pohja on mopossa valmiiksi valkoinen https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... m-7900-120 - toivottavasti numeron saa tietoon sen verran ajoissa että ehtii tilaus-toimitusketju raksuttaa läpi. Kovin on olevinaan pienet tilat -19 mallin exc:ssä numeroille :roll:

- Aikataulusta ei oo mitään tarkempaa tietoa, ainoastaan päivämäärä.

- Varikkokuvioista en tiedä mitään, varmaan joku perustyökalu-pussukka, bensakannu, varahanskat ja -lasit vois siihen ottaa (vaikka yleensä ei kyllä parin tunnin ajeluun juomareppua kummempaa tarvi). Paku lienee jossain ihan muualla parkissa. Onko kokeneemmilla kävijöillä joku hervoton powerparts-kottikärry, jolla roudataan autotallillinen kamaa kerralla paikalle?

- Myös varikkopaikka selvinnee sitten paikanpäällä, pitääkö mopoa aina työntää siellä vai saako ajaa tyhjäkäynnillä alle 10km/h (jostain säännöistä tuon bongasin)

- Vakuutuskirjassa näkyy runkonumero ja rek.nro, se varmaan riittää todistamaan et vakuutus on voimassa? Rekisteriote pitäs konttorilta tilata ku sähköinen tilaus on toistaiseksi pois pelistä ja sitähän ei nykyään tarvi ku ulkomaille lähtiessä.

Eli siellä nähdään :wink:

_________________
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2019 9:15 am 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1465
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
CC:ssä on nykyään sama fontti ja numeroiden kokosäntö kuin endurossa, mutta tosin ainakaan Parolan perusteella sitä ei valvota. Tuolta saat sääntöjen mukaiset numerot, ja ne ovat sen kokoisia, että mahtuvat etunumerokilpeenkin.

https://shop.teamlaine.fi/tuotteet/cros ... at/300514/

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2019 9:32 am 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1465
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Tuolta löytyy myös linkki, jossa voi itse tulostaa numerot tarra-arkille:

www.enska.fi

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2019 2:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2712
Paikkakunta: Pori
Pyörä: TR 650, 350EXC-F
ramirin kirjoitti:


Pari juttua leijuu vielä ilmassa:
- Transponderi kohtaan klikkasin vuokratransponderi, saanen sellaisen sitten paikanpäällä jostain kun en omaakaan omista.

Vuokraponderin saat kisapaikalta luultavasti ilmoittautumisen yhteydessä.
Lainaa:
- Kisanumero on vielä mysteeri, jätin lomakkeeseen tyhjäksi. Oletan, että joku jossain arpoo numeron ja toimittaa sen nettiin nähtäväksi sen verran ajoissa että ehtii askarrella mopoon numerot. Tuommoista ratkaisua ajattelin, kun pohja on mopossa valmiiksi valkoinen https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... m-7900-120 - toivottavasti numeron saa tietoon sen verran ajoissa että ehtii tilaus-toimitusketju raksuttaa läpi. Kovin on olevinaan pienet tilat -19 mallin exc:ssä numeroille :roll:


Numerosi ilmestyy nettiin, kun lähtöluettelo on valmis. Luultavasti kisa viikolla. Valmiita numeroita löytyy esim. rautakaupoista, jos ei ehdi tilaamaan. Usein on tullut leikattua kontaktimuovista itse.
Lainaa:
- Aikataulusta ei oo mitään tarkempaa tietoa, ainoastaan päivämäärä.

Julkastaan luultavasti ensi viikolla.
Lainaa:
- Varikkokuvioista en tiedä mitään, varmaan joku perustyökalu-pussukka, bensakannu, varahanskat ja -lasit vois siihen ottaa (vaikka yleensä ei kyllä parin tunnin ajeluun juomareppua kummempaa tarvi). Paku lienee jossain ihan muualla parkissa. Onko kokeneemmilla kävijöillä joku hervoton powerparts-kottikärry, jolla roudataan autotallillinen kamaa kerralla paikalle?

Bensakannu, lasit ja hanskat. Työkaluja poika ei varikolla tarvii, korkeintaan ruuvimeisseli (säätöön) ja iso jakari (jarrulevyn tai takarattaan oikasuun). Korjaamisee ei ole aikaa eli kisa on ohi, jos jotain enemmän joutuis tekeen.
Lainaa:
- Myös varikkopaikka selvinnee sitten paikanpäällä, pitääkö mopoa aina työntää siellä vai saako ajaa tyhjäkäynnillä alle 10km/h (jostain säännöistä tuon bongasin)

Nykyään ratavarikolla on saanut ajaa.
Lainaa:
- Vakuutuskirjassa näkyy runkonumero ja rek.nro, se varmaan riittää todistamaan et vakuutus on voimassa? Rekisteriote pitäs konttorilta tilata ku sähköinen tilaus on toistaiseksi pois pelistä ja sitähän ei nykyään tarvi ku ulkomaille lähtiessä.

Eli siellä nähdään :wink:

Eiköhän noi riitä.

Happi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2019 3:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2755
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Nelariin eikä tpi:hin tarvi bensakannuakaan ainakaan jos ei ole maailmanluokan vetomies. Ite nelarin kanssa vaan lompsinu pakollisen varikokäynnin läpi.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2019 5:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2712
Paikkakunta: Pori
Pyörä: TR 650, 350EXC-F
A-luokan kuskilla, vakio koneella, KTM EXC 250 F -17 tai uudempi, ei enään riitä tankillinen. Jaa mistäkö tiedän...

Ittellä riittää just tankillinen noissa Järilän harjotus CC ajoissa. Järilässä on toki paljon pehmeetä hiekkaa. Mopona EXC 350 F -13.

Happi

PS: https://www.facebook.com/events/507549829988704/?ti=cl


https://www.facebook.com/events/361251644590549/?ti=cl


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2019 5:44 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1465
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Itse laitan pikkunelariin 2/3 tankillista ja aina ollut hyvin jäljellä vielä kisan jälkeen. Harrasteluokan vauhti.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 14, 2019 7:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Viestit: 1208
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Pyörä: Ready To Push
tertsu kirjoitti:
Nelariin eikä tpi:hin tarvi bensakannuakaan ainakaan jos ei ole maailmanluokan vetomies. -snip


No täytyy 20l pönttö ottaa varuulta kun ei vielä ihan tiedä omaa tasoa :lol: :lol:

_________________
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 16, 2019 10:21 am 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2728
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Hyvä Rami, lähtöpuomin takana on hienoja elämyksiä tarjolla!
Kauhava ois ollu itelläki lähikisa, mutta lipesi päivämäärä ohi silmien ja erehdyin myymään itteni muualle ko ajankohtaan.
Seuraavaksi esim Jämsän sprinttiin, on hienoa baanaa tarjolla 31.8.

_________________
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 16, 2019 10:23 am 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2728
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Pannaas vielä mainos tännekin, eli Iisalmessa jatkuu Polar Enduro Cup lauantaina, siinä vasta helppo tapa aloittaa 'kilpailu'!
www.polarenduro.net/invitations

_________________
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 16, 2019 10:28 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2712
Paikkakunta: Pori
Pyörä: TR 650, 350EXC-F
Ja jos Kauhavan jälkeen virtaa riittää, niin sunnuntaina Järilässä pääsee ajamaan hiekkapattia.

https://www.facebook.com/events/361251644590549/?ti=cl

Helppo tapa koettaa lajia.
Itse en uskalla lähtee kumpaankaan, maanantaina lähtö Venäjälle.

Happi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 16, 2019 11:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Viestit: 1208
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Pyörä: Ready To Push
Sen verran pitää naapuripitäjän puolia pitää että korjaan tuon paikkakunnan, se on Kauhajoki missä cc ajot on 27.7.. :roll:

Kauhavalla pääsee powerparkkiin, tiukkoja mutkia sielläkin, mut ei sallita omia ajoneuvoja 'radalle'.. :wink:

_________________
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com