Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Syys 20, 2019 1:06 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Joulu 02, 2017 10:21 pm 

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Viestit: 452
Paikkakunta: Rauma
Pyörä: Ei oo täl hetkel
Selasin hakusanalla jo kirjoitettuja enkä löytänyt tarkkaan ottaen sitä mitä etsin. Käytännön
toteutuksia löyty monenlaisia joista luulen että useimman asentajalla on parempaakin mietit-
tävää kuin se mitä jossain kirjassa niistä sanotaan. Ovatko asentajat ottaneet selvää pykä-
listä vai eivät, sitä en tiedä. Mielestäni on epätervettä toimintaa jos turvallisuutta paranta-
van laitteiston asentaminen kielletään ilman järjellistä syytä. Totta kai on pidettävä huolta
ettei vastaantulijoille aiheuteta tarpeetonta päänsärkyä, mutta pitkäthän poikkastaan joka
tapauksessa vastaantulijan tapauksessa. Toki on sanottava sekin että jos mitään pykäliä ei
olis niin kohta olis ajoneuvot täynnä mitä ihmeellisimpiä villin lännen virityksiä. Se miten laki-
texti törmää käytännön soveltumattomuuteen selviää alempana....

Nykyisessä pyörässäni on kaksi umpiota joissa molemmissa on H4. Sekä molemmat lyhyet et-
tä molemmat pitkät palavat samaan aikaan. Tämä ei liene uutinen kenellekään, kuten ei se-
kään että valoteho saisi olla parempi. Jottei tarttis arvailla mitään, laittaisin kaikkein mieluim-
min lain salliman kaluston, vaikkei se maalaisjärjellä aateltuna ehkä olekaan paras vaihtoehto.
Alotin ihmettelyn Trafin sivuilta. Jostain sieltä luin että teknisissä asioissa kääntykää paikalli-
sen katsatusaseman puoleen. Tein juurikin näin. Asemalla oli mielenkiintosta nähdä reaktiot
kysymykseen ja kuulla miten hyvin asia tiedetään ``apteekin hyllyltä´´. Ensin mainittu oli
neutraalin asiallinen, joskaan ei ylitsepursuavan innostunutkaan. Tietopuolella apteekkimene-
telmä petti, mutta se oli mielestäni ihan odotettavissa. Eihän tätä kysymystä ihan joka viikko
esitetä, ei ehkä edes joka vuosi. Ja muutoksiakin on saattanut tulla. Tärkeämpää oli se että
asia luvattiin selvittää. Jätin sp-osotteeni katsastajalle ja jäin odotuskannalle. Muistaakseni
jo saman päivän aikana tuli tietoa. Vastaanottamani viestin lopussa oli vastuuvapautuslausek-
keelta vaikuttava kielto kopiointiin ja levitykseen liittyen. Sain sen käsityksen että asia oli kir-
jotettu valmiille pohjalle ja syy lausekkeelle se että viesti saattaa sisältää lähettäjän tai vas-
taanottajan yksilöiviä asioita. En oikein keksi miten lakipykälät sitä olisivat, nehän ovat varsin
yleispäteviä ja kaikkiin samalla tavalla sovellettavia. Tai ainaki pitäs olla!! Mikään ei kuitenkaan
estä referoimasta itse asiaa tähän....

Sekä lähi- että kaukovalaisimien lukumäärästä sanotaan että 1 tai 2 kpl. Omassa tapauksessa-
ni ei lisäysvaraa ole koska maksimimäärät on jo asennettuna. Laitoin paluupostissa jatkokyskän.
Entä jos orkkikset pitkät poistaa käytöstä niin saako korvata ``lisäpitkillä´´. Silloinhan lukumää-
rä ei muutu. Vastaus oli että jos orkkikset pitkät poistaa, uudet eivät ole lisäpitkät. Tämäkään
ei olisi ongelma sinänsä mutta alkuperästen pitkien E-hyväksynnässä (siis lakitextissä) on sellai-
sia numeroita joita harvemmin löytää lisäreistä. Eli vaikka valaisin on E-hyväksytty niin se nume-
ro siinä perässä ei täsmää. Toisin sanoen saman laitteen voi autoon asentaa lisäpitkänä mutta
moorpyörään varsinaisena pitkänä ei. Toki jos lukumäärä on muu kuin 2 + 2 niin tilanne on eri.
Silloin saattaa toisaalta tulla vastaan symmetrisyysvaatimukset. Referenssilukumaksimi on tu-
tut 100.


Viimeksi muokannut Agitheosis päivämäärä Su Joulu 03, 2017 7:00 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 02, 2017 10:31 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Tuolla on peruspakettia valaisimista ja vähän muustakin.
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?PHPS ... &board=4.0

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 08, 2018 11:23 pm 

Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
Viestit: 582
Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
Lainsäätäjän kanta asiaan löytyy täältä: https://www.trafi.fi/filebank/a/1325147 ... ayksia.pdf


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 10, 2018 4:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 9:30 am
Viestit: 317
Paikkakunta: Joutseno
Pyörä: GSA 1200
"Samaa tehtävää suorittavien valaisinten asetelma katsotaan yksittäiseksi valaisimeksi,
jos valaisevien pintojen projektiot pituusakselia vastaan kohtisuoralla tasolla peittävät
vähintään 60 % kyseisten projektioiden ympäri piirretyn pienimmän suorakulmion pinta-alasta. "

Voisko ton ymmärtää niin, että ne kaksi vierekkäistä lasketaan yhdeksi? Eli kaksi vierkkäistä + 1 lisäpitkä = 2 kappaletta


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 10, 2018 8:51 pm 

Liittynyt: To Huhti 18, 2013 6:53 pm
Viestit: 246
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: R1200GS Adv.
tsau kirjoitti:
Voisko ton ymmärtää niin, että ne kaksi vierekkäistä lasketaan yhdeksi? Eli kaksi vierkkäistä + 1 lisäpitkä = 2 kappaletta



Ketä kiinnostaa? Ei viranomaisiakaan. Itselläni erittäin voimakas (ja suomalaisittain laiton) valopatteristo, ei ole ollut ongelmia niin kotimaassa kuin muuallakaan. Ainoat kommentit viranomaisilta EU-alueella (olivatkohan italiasta ja slovakiasta) ovat olleet kehuvia. Kaksipyöräisellä henki on muutenkin herkässä, jos aikoo ajaa yöllä valojen suhteen kannattaa ajatella vain omaa parastaan. Ei pykäliä.

Lopeta suosiolla säätäminen ja laita pyörääsi ihan sellainen valosetti kuin parhaalta tuntuu.

_________________
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com