Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Syys 19, 2019 8:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Marras 11, 2017 12:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 6:19 pm
Viestit: 313
Paikkakunta: Savo
Pyörä: Hypermotard/250 Rally
On taas aika palata tälle foorumille muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen. Tarkoitus olisi ostaa kakkospyöräksi, jokin mukava kilvellinen 2-tahti peli. Aluksi katselin 4-tahtisia esim KTM 400cc, mutta hieman alkanut nuo 250 2-tahdit kiinnostaa.

Vaihtoehtoina tällä hetkellä:
1. Vaihtoehto aikalailla orkkiskunnossa oleva 1996 vuoden Yz-250, mikä ei juurikaan metsää ole nähnyt, seissyt tallissa lähes koko elämänsä. n. 2000€ laite

2. Vaihtoehto 2002 vuoden Ktm 250cc 2-tahti, minkä historia on auki, tietoa vain että 2h sitten huollettu liikkeessä ja selviää kenties myöhemmin mitä tehty. n. 2600€ laite

3. Vaihtoehto on 2006 Vuoden Husqvarna 250cc 2-tahti, johon juuri tehty täydellinen koneremppa ja mittarissa 7500km. Noin 3000e laite.

4. Jokerina oli Ktm 300cc 2-tahti, minkä historiasta mitään tietoa, mutta mukana olisi motot ja hinta n. 3000€.

Hieman kaipaisin apua mietinnässä, että mikä olisi fiksuin kampe noista. Yrittänyt noiden historia tiedustella, mutta omistajilla kauheasti tietoa löydy noista tai en ole vielä saanut kiinni. Jostain syystä tuo Yz hieman kiinnostas ja pistäisi aivan orginaaliin loistoonsa, kun saisi pienellä vaivalla :)
Ajoa tulee niin pirun vähän, että saattaa seistä tallissa suurimmaksi osaksi :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 11, 2017 1:24 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1566
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
Vaihtoehto 1. olisi mun valinta, jos ajot satunnaista kuntoiluenskaa. Tyylikkäin noista vaihtoehdoista.
Siinä kuitenkin jo alusta riittää ihan vauhdikkaaseenkin ajoon.

https://www.nettimoto.com/yamaha/yz/2210838 ton hakisin pois jos olisi lähempänä omaa sijaintia.
Menis CC:ssä Classicluokkaan.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 13, 2017 7:16 am 

Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Viestit: 642
Paikkakunta: Vimpeli
Pyörä: -
antti_p kirjoitti:

Vaihtoehtoina tällä hetkellä:
1. Vaihtoehto aikalailla orkkiskunnossa oleva 1996 vuoden Yz-250, mikä ei juurikaan metsää ole nähnyt, seissyt tallissa lähes koko elämänsä. n. 2000€ laite


Ilmanmuuta tämä.

Vaan onko -96 vielä myyty valkokilpisiä jammuja? Sitkeä käsitys on että 89-91 myytiin yz250wr valkokilpeä, mutta ei sen jälkeen. Olen mielelläni väärässä :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 21, 2017 9:41 pm 

Liittynyt: Su Tammi 13, 2013 8:04 pm
Viestit: 151
Pyörä: TE300,EXCR530,WR250R
Vanhan mopon vaikein asia on varaosien saanti. KTM on siinä mielessä hyvä koska melkein kaikki kurakotarit on rakennettu samoista osista, ja kaikkea on hyllyssä.

_________________
Sachs 60-luvulla,Puch 60cc 70-luvulla,Solifer export+Sachs,Tunturi Sport-73, Yam DT125-83, KTM 250GS-87, Suz TS250X-86, KTM 350GS-89, KTM 125SX-06, KTM 200EXC-09, Husaberg TE300-11, Kawa KLX250S-09, KTM 530EXCR-08, Yam WR250R-12, Jawa 350-59, Jawa 250-59


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 11, 2017 3:52 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 502
Pyörä: KLE, 250 EXC
Vähän samoja ajatuksia, niin mites näissä muissa on tuo varaosapolitiikka jne?

300 voisi olla luonteeltaan nöyrempi ainakin mitä 250 crossit. Noita jos katselee niin äkkiä löytyy KTM, Gas Gas, Husqvarna tai TM. Olikos ny husku sama kun kotka käytännössä?

Itselle nuo kilvet ei olisi mikään kriteeri välttämättä. Toki 250 cc crosseja saisi aika halvalla, mutta onhan moinen aika raaka johonkin spooriin.

Vai olisiko 250 cc enduro myös vaihtoehto? Tai onko noissa esim japanilaisissa 250 crosseissa jokin merkki sopivan löysä ja pehmoinen?

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 11, 2017 4:59 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1672
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Löytyyhän noihin konsteja millä 2T krossin saa nöyremmksi, putkella, vauhtipyörän lisäpainolla, läppärungon alle tulevalla korotuspalalla. Itsellä nuo edellämainitut CR:ssä. Alustan kovuus on sitten se toinen murheenkryyni enskapoluilla/spoorissa, apu siihen löytyy kun vie iskarit alan miehelle simmitettäväksi. Välityksiä voi joutua myös polkuajeluita varten hiukan tihentämään. Liikennevakuutus kilvettömään krossiin maksaa nykyään aivan mahdottomia joten kannattaa tarkkaan miettiä millaiseen käyttöön pyörän hommaa..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 11, 2017 11:12 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 502
Pyörä: KLE, 250 EXC
Niinhän se vähän on, että kaiken voi rakentaa mutta monasti vaan pääsee paljon helpommalla jos voi ostaa valmiin.

Nuo vakuutusjutut ei tullut edes mieleen. Hyvä pointti nekin. Kilvetön enska lie sama kun crossikin. Tosin milloin sitten tuo vakuutus vaaditaan?

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 12, 2017 12:00 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 502
Pyörä: KLE, 250 EXC
Pikaisella tutkimisella niin ompas homma muuttunut siitä kun viimeksi on mulla kilvetön ollut :o

Parempi pysyä vaan valkokilpisissä. Tosin jos vaikka jollain kilvitetyllä exc:llä jotain käy ja papereissa tyyliin 8 kW, niin liekö sitä petos on tuokin :?

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 12, 2018 11:18 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 502
Pyörä: KLE, 250 EXC
Olen vähän tullut siihen tulokseen, että kyllä joku kevyt pyörä on hankittava. Menee vaan hölmön pää ihan pyörälle kun noita selailee eikä rajallinen budjetti hirveästi helpota asioita. Kilvelliset on kyllä pakko hylätä hankintahinnan perusteella. Tai lähinnä riittävän uudet menee liian arvokkaiksi.

Enduro olisi kuitenkin oltava kun moinen sopii omiin ajoihin paljon paremmin mitä puhdasverinen krossi.

Lähinnä olen miettinyt noita 300 cc 2-tahteja tai sitten ehkä 450 4-tahtia. Suhteessa ison nelarin tuntuisi saavan samaan rahaan aika paljon uudemman. Noista 2-tahdeista pyydetään kuitenkin mielestäni aika paljon suhteessa ikään.

450 Hondaa saisi ruiskunakin ja vaikka noita isot pojat voimattomiksi moittivatkin, niin se lie voisi olla vain etu. Yamahaa saa myös hyvin ja noita ainakin pidetään kestävän maineessa.

Jos nyt heitetään muutamia ehdokkaita:

https://www.nettimoto.com/honda/crf/2232338

https://www.nettimoto.com/yamaha/wr/2170791

https://www.nettimoto.com/ktm/300/2232854

Onko hyvää näkemystä onko missään mitään miinoja ja onko tuon ikäiset ruiskut ihan ajettavia jo? Toisaalta ruisku kiinnostaisi jos vain pelaa, mutta mitenkään vieroksu kaasuttimen kanssakaan pelaamista.

Tuossa jampissa tulisi kivasti alustaosaa mukaan, niin olisi suht helppo jääratakaudeksi pudottaa alas :roll:

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 12, 2018 1:00 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Viestit: 995
Pyörä: 500EXC
Kilvellisen hylkäämisessä kannattaa miettiä kääntöpuolta että nykyisin kilvettömän liikennevakuutus on aika korkea siinä hukkuu äkkiä ostohinnan säästöt.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 12, 2018 1:40 pm 

Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Viestit: 28
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
an13 kirjoitti:
Kilvellisen hylkäämisessä kannattaa miettiä kääntöpuolta että nykyisin kilvettömän liikennevakuutus on aika korkea siinä hukkuu äkkiä ostohinnan säästöt.
Juuri tämä vakuutusten kalleus ja toisaalta siirtymät tietä pitkin johtivat omalta kohden kilvellisen ja kortin hommaamiseen.

Metsä on puita täynnä ja välillä saattaa osua kohdalle :)

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 12, 2018 2:17 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 502
Pyörä: KLE, 250 EXC
Nuo vakuutukset on ihan totta. Mutta toisaalta ei vaadi kun vähän viitseliäisyyttä edes nykyhinnoilla. Vajaat 4e on päivä, joten parilla sataa ajaa noin 50 päivää vuodessa. Itsellä ainakin tulee helposti muiden kiireiden myötä sen verta ajotaukoja väkisin, ettei tuo muodostu ihan kohtuuttomaksi kuluksi. Koko vuotta ei vaan ole mitään järkeä pyörää vakuutuksissa makuuttaa.

Kuitenkin nuo kilvelliset ovat aika reilusti arvokkaampia ja toisaalta niissäkin on usein se epäkohta ettei pyörä ole likikään paperien mukainen jos jotain käy. Etenkin 2-tahdeissa jos papereissa on se jotain 6..8 kW ja todellisuudessa luokkaa 35 kW, niin ainakin itse vakuutustarkastajana kiinnostuisin hommasta kummasti. Sikäli kilvettömällä peli on reilua.

Paras vaihtoehto varmaan olisi kilpioptiopyörä. Tosin noissa on aina se riski että vaikka kuinka myyjän mielestä voi kilvittää, niin konttorin mielestä ei voikaan. Tuntuvat myös jatkuvasti noita pykäliä muuttavan ja vanhoja ei välttämättä saakaan enää kilpien väliin vaikka joskus olisi saanut.

Vähän hankalaksi on kyllä harrastajan elo tehty.

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 12, 2018 9:54 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1566
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
THä kirjoitti:
Nuo vakuutukset on ihan totta. Mutta toisaalta ei vaadi kun vähän viitseliäisyyttä edes nykyhinnoilla. Vajaat 4e on päivä, joten parilla sataa ajaa noin 50 päivää vuodessa. Itsellä ainakin tulee helposti muiden kiireiden myötä sen verta ajotaukoja väkisin, ettei tuo muodostu ihan kohtuuttomaksi kuluksi. Koko vuotta ei vaan ole mitään järkeä pyörää vakuutuksissa makuuttaa.

Kuitenkin nuo kilvelliset ovat aika reilusti arvokkaampia ja toisaalta niissäkin on usein se epäkohta ettei pyörä ole likikään paperien mukainen jos jotain käy. Etenkin 2-tahdeissa jos papereissa on se jotain 6..8 kW ja todellisuudessa luokkaa 35 kW, niin ainakin itse vakuutustarkastajana kiinnostuisin hommasta kummasti. Sikäli kilvettömällä peli on reilua.

Paras vaihtoehto varmaan olisi kilpioptiopyörä. Tosin noissa on aina se riski että vaikka kuinka myyjän mielestä voi kilvittää, niin konttorin mielestä ei voikaan. Tuntuvat myös jatkuvasti noita pykäliä muuttavan ja vanhoja ei välttämättä saakaan enää kilpien väliin vaikka joskus olisi saanut.

Vähän hankalaksi on kyllä harrastajan elo tehty.


Missä yhtiössä pystyy puljaamaan 4€/päivä? Ilman mitään minimiaikaa/maksua? Ilmoitus sähköisesti vai soittamalla?

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 9:10 am 

Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Viestit: 28
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
Syke kirjoitti:
THä kirjoitti:
Nuo vakuutukset on ihan totta. Mutta toisaalta ei vaadi kun vähän viitseliäisyyttä edes nykyhinnoilla. Vajaat 4e on päivä, joten parilla sataa ajaa noin 50 päivää vuodessa. Itsellä ainakin tulee helposti muiden kiireiden myötä sen verta ajotaukoja väkisin, ettei tuo muodostu ihan kohtuuttomaksi kuluksi. Koko vuotta ei vaan ole mitään järkeä pyörää vakuutuksissa makuuttaa.

Kuitenkin nuo kilvelliset ovat aika reilusti arvokkaampia ja toisaalta niissäkin on usein se epäkohta ettei pyörä ole likikään paperien mukainen jos jotain käy. Etenkin 2-tahdeissa jos papereissa on se jotain 6..8 kW ja todellisuudessa luokkaa 35 kW, niin ainakin itse vakuutustarkastajana kiinnostuisin hommasta kummasti. Sikäli kilvettömällä peli on reilua.

Paras vaihtoehto varmaan olisi kilpioptiopyörä. Tosin noissa on aina se riski että vaikka kuinka myyjän mielestä voi kilvittää, niin konttorin mielestä ei voikaan. Tuntuvat myös jatkuvasti noita pykäliä muuttavan ja vanhoja ei välttämättä saakaan enää kilpien väliin vaikka joskus olisi saanut.

Vähän hankalaksi on kyllä harrastajan elo tehty.


Missä yhtiössä pystyy puljaamaan 4€/päivä? Ilman mitään minimiaikaa/maksua? Ilmoitus sähköisesti vai soittamalla?
Vakuutuksen voimaantulo ja irtisanominen pitää tehdä konttorilla henk. koht.

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 4:25 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 502
Pyörä: KLE, 250 EXC
No itse tiedän tällä hetkellä sen mitä vakuutusyhtiön asiakaspalvelija puhelimessa puhui. Pyysin kirjallisena vielä tarjouksen. Tosin voivathan he noita ehtoja muuttaa perästäpäinkin. Tiedän esimerkiksi ratapäiville vekslattuja vakuutuksia muutetunkin äkkiä siten ettei onnistu kun 4 kertaa vuodessa vakuutukseen ja pois. Nykyään ei ole enää mikään ropleema kun saa sähköisesti liikennekäytöstäpoistoon.

Tuo on kuitenkin ihan höpöä ettei vakuutusta saa kun fyysisestä konttorista. Esimerkiksi omistajanvaihdon yhteydessä olen tehnyt joskus auton kanssa siten, että konttorin pihasta soitto yhtiöön (pieni katsastuskonttori ei tehnytkään vakuutuksia..), vakuutus voimaan, takaisin sisälle konttoriin ja heps näkyy vakuutus trafilla ja omistajanvaihto onnistuu. Toki voi vedota että kyseessä on suomikilpinen auto. Sama homma onnistui kun toin Ruotsista auton. Soitto yhtiöön ja rungonnumerolla liikennevakuutukseen. Tässä vaiheessa ei siis ollut mitään takeita että autoa edes saisi Suomen kilpiin. Soitin vielä Ruotsin puolelta eli auto ei ollut edes maassa. Tuokaan ei ollut mikään ongelma.

Niin tämä asiakaspalvelutätikin moposta sanoi, että ilmoita vaan rungonnumero niin hän laittaa vakuutuksen ja soita taas jos haluat sen katkaista. Mutta odottelen kuitenkin vielä tuon kirjallisena.

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com