Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Loka 22, 2019 7:51 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Marras 17, 2016 5:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7304
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Stunttaajat on samalla tavalla nostaneet pyöriään pystyyn asfaltilla jo vuosien ajan, luulen että siinä on tullut lukuisia epäonnistumisia ennen kun mopo on kiivennyt pystyyn.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 17, 2016 6:06 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1828
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Tullut pari kertaa puolivahingossa tehtyä. Turvalleen ja kaveri pääsemässä karkuun. Minähän en kahvoista päästä kuin pakolla siinä kun kiskoo mopoa ylös takasen pyöriessä, ei krampissa olevat sormet aina hallitse kytkintä> sitten mennään. Jos rengas näyttää maata kohti, pyrkii se painopisteen alle, mopo kiipeää pystyyn jos vaan takanen työntää.
Enpä ole ehtinyt sen enempää analysoimaan, se on se takaa-ajon kiima kun ainoa ajatus on vaan päästä nopeammin eteenpäin ja jos mopo silloin pyrkii itsekseen liikkeelle, lähden mukaan.
Kampuran hitausmomenttia ei tässä näytöksessä päästetty lavalle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 18, 2016 1:08 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4800
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
VAK kirjoitti:
kokeilkaapa sama asfaltilla ja vaikkapa parkkipaikalla missä on autoja pysäköitynä ja tila rajallinen.
-ville

Pitää varmaan ensi kesänä harjoitella myös asfaltilla.
Ei kuitenkaan parkkipaikalla, jossa on autoja, vaan vähän aukeammilla paikoilla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 27, 2016 12:37 am 

Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 8:49 pm
Viestit: 124
Paikkakunta: K-U
Ainakin muutamia kertoja molemmille kyljille 12gessulla kaatuneena en oikein usko, että varsinkaan isoagessua ei ole kovin helppo tuolla tavalla pystyyn saada. Miksi?
Videon tempputyypit lähtee liikkeelle varmaankin ykkösellä. Onko vaihde päällä ja pyörä käynnissä? Jos pyörä on vasemmalla kyljellään, kuinka saat ykkösen kitkuteltua päälle? Vai onko niin, että kun huomaa kaatuvansa vasemmalle, äkkiä alkaa polkemaan vaihdetta pienemmälle? :x :o Jatketaanko kapeata mettäpolkua meno- vai tulosuuntaan?
Tavallisesti olen kyllä yrittänyt pitää pyörää pystyssä vasemmalla jalalla ja jos ei onnistu, vetää jalan pyörän alta pois.
Mun mielestä tuo riippuu ihan tilanteesta ja eritoten pyörästä. Kevyemmällä pyörällä oikeassa tilanteessa varmaan onnistuukin ikäänkuin vauhdin jatkona.
Minä en usko tuohon jippoon enkä varsinkaan ala edes harjoittelemaan sitä. :!:
Vitsiksi kai nuo edelliset kommentit olikin tarkoitettu?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 27, 2016 12:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Jepjep..
hyviä vinkkejä, varsinkin kytkinkäden kanssa pitää olla herkkänä jos pyörä lipsahtaa tuohon kulmaan.


Liitteet:
superenduro-vilobi-donyar.jpg
superenduro-vilobi-donyar.jpg [ 29.65 KiB | Katsottu 3266 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com