Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Loka 20, 2019 5:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2017 7:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2755
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Nyt en hoksaa miksi nasta pitää nypätä irti jos on vielä tiukassa kiinni. Puoliksi irronneita reunanastoja kyllä olen etusesta nyppinyt.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2017 9:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1902
Pyörä: KTM
samaa mä ihmettelin. Tuo Trelleborg(Mitas?) näyttää tosi hyvältä. Eikös superissa oo ihan nastojen poistoa varten asennettu siihen oikean käden kohdalle sellainen tuppi mitä pyöräyttämällä nastat irtoaa/katkeaa takarenkaasta?

Eturenkaasta mäkin olen joskus ottanut ne telarin suojaan räpsyttävät nastat irti. Lähtee ihan sormin.

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2017 10:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Tottakai ne pitää vaihtaa uusiin jos on vaikka kiilto mennyt ja ruostetta tarttunut ;)
Nojoo.. piti sitä vaan, että tottakai toi Trellikka näyttää hyvältä, koska juuri korjasin sen. Puoli kourallista keskinastoja meni vaihtoon. Ja hyvältä tuntuikin. Ajelin sillä ihan mukavan lumilenkin tänään.
Eihän tää nyt mitään sen kummempaa kuin ihan normaalia kärjettömien vaihtoa uusiin. Usein tsekkaan vanhemmasta kumista, josko sitä pitä alkaa tekohengittämään joko ruuvattavilla tai liimattavilla. Riippuu tapauksesta. Nyt ruuvasin noita kuvassa näkyviä.
Ja se alkuperäisen liimatun tyngän kiskominen ei ihan kaikista helpoimpia askareita ole. Tuolla pihdillä pyöräyttämällä kuitenkin sujuu suhtkoht.
Maantiematkakumeihin en liimaa. Pyssyllä ammun kuivaan reikään lyhyemmän mallin piikit. Hyvin pysyy ja nehän onkin helpot vaihtaa kun kuluvat kupupäisiksi.


Liitteet:
15937262_1336340616429355_6177642110259971048_o.jpg
15937262_1336340616429355_6177642110259971048_o.jpg [ 350.96 KiB | Katsottu 2687 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2017 10:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Toi nastoissa näkyvä kura on peräisin Kärmekseltä. Siellä noita napsuu poikki, ei maha mittään. Nyt oli kaikki mennyt keskeltä.
Sitten kun tuollasen korjailee lähes entiselleen, niin sillähän laskettaa vielä ihan "normaalia" polkua menemään vaik kui pitkään :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2017 12:44 am 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1204
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
timo kirjoitti:
Kuminkorjaushommia
Sivuleikkureilla lähtee nasta paremmin jos sitä muotoilee.
Tuollaisella leikkupinnassa olevalla kololla saa hyvän pyöräytysotteen tiukastikin liimattuun nastaan.
Kahvaan hitsattu talla säästää kämmennahkaa.

Nasta lähtee siististi kun vähän hitsauskoneella lämmittää :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2017 1:43 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 816
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
Putki klemmarilla varajalkatapit takarunkoon. Menee helposti reissu pilalle jos joutuu yhdellä ajeleen, kun on ensin tapin runtannut littanaksi.

_________________
-too Big to fail-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com