Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Loka 18, 2019 10:41 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Syys 04, 2016 7:06 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1502
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Kaasu saattaa keventyä kummasti kun leikkaa öljypurkin kyljestä muovipyörylän kaasukahvan ja kahvarungon väliin.

Vara-avaimelle löytyy paikka kun ruuvaa sen pikkuruuvilla sopivaan kohtaan pohjapanssaria. Sellainen perusavain suutarilta niin on ohut ja huomaamaton.

Huohotin letkuun viilto kylkeen ja viillon kohdalle nippari pitämään viiltoa kiinni. Estää minkään muun paikan pullahtamisen huohottimen jäätyessä.

Eturatasta kannattaa vaihtaa tiuhaan. Säästää ketjua ja parantaa vaihteenvaihtoa.

_________________
Ormajoki - Extreme hard adventure team


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 04, 2016 9:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1902
Pyörä: KTM
tupit kiinni liimalla ja rautalangalla. Vaikka uusissa pyörissä on nyt pikalukittavat tupit, että kisassa on nopea vaihtaa, niin harrastajat taitaa pääsääntöisesti ajaa liimattavilla tupeilla.

"rattilukon" avaimenreikä tukkoon, ettei mene vesi ohjauslaakeriin. Tai ellei oo tukossa, niin laakerin rasvaus sitten vähän useammin.

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 09, 2016 3:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Rengaslukko ei pidä kunnolla kertakiristyksellä.
Puolen tunnin päästä kun kumi on väistynyt, mutteri kiertyy jälleen helposti.
Ja tunnin päästä jälleen.
Voimavehkeissä kannattaa kierrellä ajan kanssa lähes "luihin" asti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 10, 2016 4:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 597
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Jos käyttää moponavia satunnaisesti ns kakkosmopossa, niin harvemmin on sitä oikeaa navitelinettä käytössä kumpaankin mopoon. Autotelinettä käytettäessä liittimet jää usein alttiiksi vedelle ja lialle. Tässä voi käyttää sinitarraa tiivisteenä, se ei liimaa kiinni ja saa käytettyä uudestaan, ja pitää vettä, eli toimii.

Kopsasin idean taannoiselle lapinmatkalla ajokaverilta.

ps. tuo tupakansytytin liitäntä tuppaa tärinästä irtoamaan ja nousemaan, tämä kikka auttaa siihenkin.


Liitteet:
20160910_114633.jpg
20160910_114633.jpg [ 195.25 KiB | Katsottu 8780 kertaa ]

_________________
Taas lähti mopo käsistä
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 10, 2016 5:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7298
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
VAK kirjoitti:
tupit kiinni liimalla ja rautalangalla.


Tupin ja kahvan väliin noin puoleen väliin työnnetään ensin ohut ruuvari je perään pikaliimapurkin pilli ja ruutataan hyvin vähän hetipitiliimaa väliin, vetäistään ruuvari pois ja tupit on ns. yhtäpuuta. Ei tarvii rautalankaa eikä mitään muutakaan ja pysyy taatusti paikallaan, irroitus mattoveitsellä.

Jos tupit ei ole liimattu niin irroituksessa ohut/pitkä ruuvari tupin ja kahvan väliin, pillillä jarrukliineriä väliin ja tuppi lähtee kiertämällä pois. Tuppien paikalleen laitto, suihkaus jarrukliineriä tupin sisäpintaan ja työntää tupin paikalleen. Vaatii muutaman tunnin kuivumisen että jämähtää kunnolla kiinni, mutta voi lähteä vaikka samantien ajamaan. Kahvalämppäreillä kuivaus onnistuu nopeasti.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 10, 2016 7:36 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Viestit: 315
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: BMW R100 GS PD Classic
"Jos tupit ei ole liimattu niin irroituksessa ohut/pitkä ruuvari tupin ja kahvan väliin,"....jos on paineilmaa käytössä niin riittää kun saa sen ilmapillin pään sinne väliin ja pikku suhautus.....ja sitten etsitään sitä tuppea tallin nurkista tai kankaalta :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 10, 2016 7:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7298
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
En ole saanut paineilmaa toimimaan avoimissa tupissa, umpisissa kyllä.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2016 6:35 am 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1502
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Kyllä lähtee vaikka on päästä auki. Auttaa jos pistoolissa on vähän pilliä.

_________________
Ormajoki - Extreme hard adventure team


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2016 2:37 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Viestit: 315
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: BMW R100 GS PD Classic
Velipoika otti custom hondastaan tupit pois kahvalämppäreiden asennuksen takia juurikin tuolla paineilmakonstilla.....tuppi lensi konehallissa niin piiloon ettei meinannut löytyä ollenkaan...ei ehtinyt näkemään mihin rakoon se lensi :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2016 8:49 am 

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 3:46 pm
Viestit: 69
Pyörä: XRV750 RD07a
Kipa kirjoitti:
Itse olen täyttänyt jalkatapit sikaflexilla, talvella ei tartu lumi tappeihin. Muuten niistä tulee jääkököt eikä pysy saapas tapilla.

Jesaria kun pyörittelee jalkatapin ympärille, niin toimii myös.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 30, 2016 2:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 597
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Tuolla on pari käyttökelpoistakin vinkkiä.

http://rideexpeditions.com/trail-biking-top-ten-hacks/

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 10, 2016 9:11 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 996
Pyörä: 1050 S3, GS1200
https://www.amazon.com/CTEK-56-382-Comf ... 6Q3FWT1Y45

ctek comfort indicator. Helppo ladata akku sen kautta ja seurata akun varausta. Lisäksi siitä näkee toimiiko lataus.


Paras vinkki pyörän pikku paranteluun on se, että älä usko, että pyörä on jonkinlainen. Jos joku ärsyttää, niin yritä korjata sitä kohtaa koska se kohta parantaa kokemustasi eniten. Esim säädä tankoja, korota tankoja, vaihdat tangot erilaisiin, säädä kahvoja, vaihda renkaita, säädä kytkintä, vaihda välityksiä. Moni pyörä on aina optimoitavissa paremmaksi omaan käyttöön. Kokeile ja katso paraneeko se. Mutta kannattaa muistaa, että voi se mennä myös huonommaksi. Hirveitä ylilöyntejä ei kannata tehdä. Menee liikaa rahaa ja pyörä on kuitenkin peruspainoltaan yleensä aika standardi, joten pyörän vaihto on parempi vaihtoehto jos tehoa tarvitsee reilusti lisää tai painoa reilusti vähemmän.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 16, 2016 2:41 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 11:53 pm
Viestit: 127
Pyörä: 690 R
moro

lisää..

http://www.raiddesigns.com/en/pages/rd_techtips.html

http://www.raiddesigns.com/en/pages/rd_racetips.html



terv
ptr


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2016 10:32 pm 

Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 7:28 pm
Viestit: 26
Pyörä: Honda CRF 450x
Banned kirjoitti:
Kipa kirjoitti:
Itse olen täyttänyt jalkatapit sikaflexilla, talvella ei tartu lumi tappeihin. Muuten niistä tulee jääkököt eikä pysy saapas tapilla.

Jesaria kun pyörittelee jalkatapin ympärille, niin toimii myös.


Tämä jesarikikka tuli testattua viikonloppuna ja oltiin kaverin kanssa vakuuttuneita! Kiitos vinkistä. 8)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2017 5:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Kuminkorjaushommia
Sivuleikkureilla lähtee nasta paremmin jos sitä muotoilee.
Tuollaisella leikkupinnassa olevalla kololla saa hyvän pyöräytysotteen tiukastikin liimattuun nastaan.
Kahvaan hitsattu talla säästää kämmennahkaa.


Liitteet:
FB_IMG_1483885508052.jpg
FB_IMG_1483885508052.jpg [ 31.58 KiB | Katsottu 5568 kertaa ]
FB_IMG_1483885516405.jpg
FB_IMG_1483885516405.jpg [ 66.19 KiB | Katsottu 5568 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com