Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Syys 17, 2019 1:44 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2016 6:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4799
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Ajatus olisi teipata pyörä uuteen kuosiin.
Tankissa on naarmuja ja kolhuja vuosien varrelta aika liuta.

Miten nuo pitäisi pohjustaa?
Voiko naarmut siloittaa jollain pakkelilla?
Kolhuista menen kyselemään autopeltifirmoilta Tattarisuolta.
Onko suosituksia mikä firma olisi hyvä lommojen korjaaja?
Nyt pyörä on Kalahari Yellow keltainen.

Tavoitteena olisi jotain tuollaista sinistä Gessuun sovitettuna.
Kuva

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2016 6:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 8:44 pm
Viestit: 716
Pyörä: k
Pohjat ihan samallalailla kuin maalausta valmistellessa. Kaikki naarmut ja virheet paistaa teipin alta.
T Jarski


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2016 7:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4799
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Jarski61 kirjoitti:
Pohjat ihan samallalailla kuin maalausta valmistellessa. Kaikki naarmut ja virheet paistaa teipin alta.
T Jarski

No en tiedä miten maalauksen pohjustus tehdään.
Joten jos saisi vaikka jonkun Bilteman tai Motonetin suositellun pakkelin nimen, niin auttaisi jo asiaa.
Ja vaikka jotain hiekkapaperien karkeusnumeroita, joilla sitä pakkelia hiotaan.
Vai onko ne jotain vesihiomapapereita.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2016 10:52 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2505
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
En oo mikään ammattilainen, mutta jotain teorioita.

1. Kitti puhtaalle pellille, oikasu jollai melko karkealla. Esim 180-240. Vaurion suuruus tieten vaikuttaa paperin karheuteen että kuin paljo hiottavaa.

2. Kitin päälle hiontaväri. Hionta jollai 320-400 paperilla.

3. Pintaväri. Teippiä päälle.

Maalihan ei täytä mitään. Kitillä pinta suoraksi. Hiontaväri peittää kohtuudella tuon kitin hionnasta jäävät rannut.

Joku voinee oikoa kun löytyy oikeaa tuntemusta aiheesta.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2016 11:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Viestit: 557
Paikkakunta: Oulun seutu
Pyörä: SE
EN tiedä missaanko pointin, mutta eikös tuo olisi sama maalauttaa halutun väriseksi, kun pohjat pitää tehdä eikä väri jää teipin alle enää virheettömäksi jonka voisi "kuoria" halutessaan takaisin.

_________________
Sami


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2016 11:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4799
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
SaPeKa kirjoitti:
EN tiedä missaanko pointin, mutta eikös tuo olisi sama maalauttaa halutun väriseksi, kun pohjat pitää tehdä eikä väri jää teipin alle enää virheettömäksi jonka voisi "kuoria" halutessaan takaisin.

En ole näillä näkymin myymässä pyörääni ainakaan 10 vuoteen.
Maalaus maksaa varmaan 400.- euroa. Teippaus maksaa ehkä 100 euroa.
Ja aikaa ja vaivaa menee kanssa ottaa tankki, keulanokka ja takaosa irti maalausta varten.
Teippauksen voi tehdä irrottamatta mitään osia.
On siinä eroa.

Joten voisin vaihtaa väriä vaikka 5 vuoden välein.
Ei sillä ole mitään väliä mitä siellä alla on.
Kunhan se alla oleva juttu on tarpeeksi siliä, jotta kalvon voi asentaa erinomanlaisesti siihen päälle, niin kuin Anttila mainostaa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Viimeksi muokannut Pekkavee päivämäärä Su Huhti 17, 2016 1:05 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2016 12:04 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4799
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Peltsi kirjoitti:
En oo mikään ammattilainen, mutta jotain teorioita.
2. Kitin päälle hiontaväri. Hionta jollai 320-400 paperilla.

Mikä tuo hiontaväri on?
Onko jotain tuotenumeroa tai jotain vaikka Biltemaan tai maalikauppaan?

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2016 12:15 am 

Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Viestit: 1135
Paikkakunta: Ylivieska
Pyörä: BMW f 800 Gs -08
Sinne mitään hiontaväriä tarvi :)
Pakkelia naarmuihin, pakkelin hionta ensin vaikka 120 paperilla, sitte 240, sitte 450 paperilla. Seuraavaksi pinnan puhdistus rasvanpoistoaineella, esim. WD-40 rasvanpoistoaineella.
Seuraavaksi vaan teippi päälle, siihen tarvit kuumailmapuhaltimen, kumisen lastan ja terävän mattoveitsen.

Edit. Aluksi tietenkin naarmun kohdalta maalista kiilto pois vaikka 450 hiomapaperilla jotta pakkeli tarttuu kunnolla, ei pysy kiiltävällä pinnalla.

_________________
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08


Viimeksi muokannut Harri Hemmilä päivämäärä Su Huhti 17, 2016 12:19 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2016 12:17 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4799
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Tuollaista ajattelin pyörääni laittaa

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2016 12:18 am 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2505
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Onko wd40 rasvanpoistoon? Mää oon ruukannu voidella sillä?

Eihän se pakollinen ole. Kitti vaan meinaa tulla maalista läpi ilman. Mutta eipä se kai tuola teipin alla haittaa.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2016 12:21 am 

Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Viestit: 1135
Paikkakunta: Ylivieska
Pyörä: BMW f 800 Gs -08
Peltsi kirjoitti:
Onko wd40 rasvanpoistoon? Mää oon ruukannu voidella sillä?

Eihän se pakollinen ole. Kitti vaan meinaa tulla maalista läpi ilman. Mutta eipä se kai tuola teipin alla haittaa.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/wd-40-500-ml-rasvanpoistoaine
Maalipinnassa on kaikkea ajan saatossa tullutta likaa ja sontaa, jos on vaikka jotain rasvaa päässyt maalipinnalle niin ei teippi pysy kiinni.
Ei tarvi teipin alle uutta maalia.

_________________
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08


Viimeksi muokannut Harri Hemmilä päivämäärä Su Huhti 17, 2016 12:24 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2016 12:21 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4799
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Harri Hemmilä kirjoitti:
Sinne mitään hiontaväriä tarvi :)
Pakkelia naarmuihin, pakkelin hionta ensin vaikka 120 paperilla, sitte 240, sitte 450 paperilla. Seuraavaksi pinnan puhdistus rasvanpoistoaineella, esim. WD-40 rasvanpoistoaineella.
Seuraavaksi vaan teippi päälle, siihen tarvit kuumailmapuhaltimen ja terävän mattoveitsen.

No nyt tuli maanläheisiä ohjeita, jotka minäkin ymmärrän.
Kiitos Harri!

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2016 12:25 am 

Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Viestit: 1135
Paikkakunta: Ylivieska
Pyörä: BMW f 800 Gs -08
Pekkavee kirjoitti:
Harri Hemmilä kirjoitti:
Sinne mitään hiontaväriä tarvi :)
Pakkelia naarmuihin, pakkelin hionta ensin vaikka 120 paperilla, sitte 240, sitte 450 paperilla. Seuraavaksi pinnan puhdistus rasvanpoistoaineella, esim. WD-40 rasvanpoistoaineella.
Seuraavaksi vaan teippi päälle, siihen tarvit kuumailmapuhaltimen ja terävän mattoveitsen.

No nyt tuli maanläheisiä ohjeita, jotka minäkin ymmärrän.
Kiitos Harri!

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Ole hyvä :) Muokkasin vielä tuota edellistä viestiä.

_________________
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2016 12:26 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4799
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Seuratkaa siis projektia.
Perästä kuuluu.
Enköhän saa sen minun pyöräni teipattua.

Kiitos kaikille vastanneille.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2016 12:30 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4799
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Harri Hemmilä kirjoitti:
Ole hyvä :) Muokkasin vielä tuota edellistä viestiä.

Kiitos Harri lisäyksestä.
Ei siinä mun pyörässä kyllä mitään kiiltoa kyllä ole.
Viimeksi varmaan vahattu 3 vuotta sitten jos silloinkaan.
Pyörä BMW R1100GS on ollut minulle nyt 12 vuotta.
215.000 km mittarissa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com