Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Syys 18, 2019 6:48 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Helmi 04, 2016 4:36 pm 

Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Viestit: 49
Pyörä: BMW F800GS Adventure
Täällä tietämätön taas kyselee.

Törmäsin oheiseen kommenttiin ja aloin pohtia ohjausgeometriaa.

But consider this. Bar risers bring the bars back towards you at the angle of the forks.
If your tall it scrunches your arms. Like a t rex. Tall bars and short mounts work better.
http://www.thumpertalk.com/topic/1063081-steering-stabilizers-worth-the-waste-of/page-3

Ymmärrän tämän tarkoittavan että jos korotuspaloilla nostaa ohjaustankoa, korotus jatkuu suoraan samaan suuntaan kuin etuiskarit.
Jos taas on korkea ohjaustanko, pysyy kiinnityspiste alkuperäisessä kohdassa, ainoastaan ohjaustangon päät on ylempänä.

Mitä en (kaiken muun lisäksi) ymmärrä on kommentti "If your tall it scrunches your arms"?
Miten korotuspalat ja matala ohjaustanko koukistaa käsiä?
Ja taas matala kiinnitys ja korkea ohjaustanko ei?

Ymmärtääkseni ne kun osaa, ajaa usein aika matalalla ohjaustangolla, mutta olen ymmärtänyt sen siksi että ajossa olisi "luonnollinen"
etunoja ja kyynärpäät on sopivassa kulmassa ja saadaan paino etupyörälle kaarteissa.
Lähdin tätä tonkimaan ja "yleisesti" pidettiin parempana ilman korotuspaloja, korkea ohjaustanko jos tarvis.

Ihmettelenkö liikaa?

_________________
Juha
Royal Enfield Himalayan


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 04, 2016 7:01 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1442
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
No niillä koropaloilla tanko tulee taaemmas ja kädet on siten enemmän koukussa, kun korkeammalla tangolla, joka nousee vain ylöspäin alkuperäiseen verrattuna. Tämä tietysti sillä edellelytyksellä että tangon taivutus on todella sellainen, että tangon päät eivät tule samalla taaemmas kun vaihtaa korkeamman tangon.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 04, 2016 9:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Viestit: 2616
Paikkakunta: Piikkiö
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paitsi tietenkin korotuspaloilla jotka vievät tankoa sekä ylös että eteenpäin, tai säädettävillä paloilla...

_________________
"The concept of a versatile motorcycle equally at home on dirt and pavement is as old as motorcycling itself"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 14, 2016 6:09 pm 

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 7:05 pm
Viestit: 175
Paikkakunta: Kalajoki
Pyörä: XR650L, Guzzi Jackal
Rox risers.

http://roxspeedfx.com/collections/adv-d ... bar-risers


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 14, 2016 6:46 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 9:18 pm
Viestit: 504
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: AT XRV 650
http://www.aliexpress.com/item/PAZOMA-U ... 326.HKn0aK

Tuolta ostin säädettävät korotuspalat xr:ään, helpotti seisaaltaan ajo kun ei ole stonga sylissä.

-Tero

_________________
kyllähän jokainen suoralla tiellä, mutta mennään metsään...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 14, 2016 8:28 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Viestit: 497
Pyörä: suzuki
Lueppa tuolta, ttm factory racing.
Siellä on aika selkeästi kerrottu.
Mullakin on korotetut.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com