Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Elo 08, 2020 7:57 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Touko 10, 2020 3:39 pm 

Liittynyt: Su Touko 10, 2020 3:32 pm
Viestit: 3
Pyörä: Honda Transalp
Hei.

Nyt asiallisia kommentteja Suzuki Dr 800 s pyörästä. Tuossa olisi tarjolla siisti ja huollettu kampe, aloittelevalla kurapyöräilijälle. Onko porukalla kokemuksia ja mitä kannattaa huomioida tälläisen hankinnassa. Nämä taitaa olla aika idiootin varmassa maineessa. Tietysti vanha (1991) kampe kyseessä, joten ei varmasti ole 2000+luvun bmw:n tasoinen. Se miksi tälläinen niin ajattelin että lähdetään kohtuu edukkaasta liikenteeseen ja jos kärpänen puraisee tosissaan vaihdetaan sitten tyyriimpään. Kiitokset etukäteen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 10, 2020 3:57 pm 

Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
Viestit: 85
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: KTM 790 Adventure
Mainio paukuttaja, useita kymmeniä tuhansia tuli tuollaisella ajettua. Huomioitavaa, että tasapainoakselin ketjun kiristysväli on 6t km. Sinäänsä helppo operaatio. Ketju venyy ja jossakin vaiheessa loppuu kiristysvara. Silloin isompi projekti vaihtaa ketju. Minulla vara loppu 80tkm kohdalla. Sytytyskäämi meni myös minulta, kun ne lilluu öljyssä. Staattori on kallis osa, mutta halvalla pääsee, kun vaihtaa tarvikevalmistajan sytkäboksin, joka ottaa sytytysvirran akulta.

_________________
Blogi: http://seikkailuendurol.la
Facebook: https://www.facebook.com/seikkailuendurolla
Twitter: https://twitter.com/seikkailuenduro
Instagram: https://www.instagram.com/seikkailuendurol.la
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCECjJ0 ... bkDekKlDUA


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 10, 2020 7:41 pm 

Liittynyt: Su Touko 10, 2020 3:32 pm
Viestit: 3
Pyörä: Honda Transalp
Kiitos viestistä "seikkailuendurol.la". Eli ei kuitenkaan ihan toivotan tapaus ole tälläinen pyörä. Itsellä tuo soralla kruisailu houkuttaa ja pienet reissut. Jonkin verran kuullut että tuo yksimukinen iso dr täristää pikitiellä ajettaessa, mutta niinhän ne kaikki yksimukiset täristää. Onkohan kellään antaa vinkkejä mistä näihin kannattaa mahdollisia varaosia kahtella.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 10, 2020 8:18 pm 

Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 8:56 pm
Viestit: 210
Paikkakunta: Salo
Pyörä: 950 SE & Adventure
Kokemuksia seiskapuolikkaasta, tykkäsin laitteesta, jarrut vähän alamittaiset. Muuten ok, ykspyttynen kuitenkin erilainen kuin muut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 11, 2020 3:57 pm 

Liittynyt: La Heinä 07, 2012 7:50 pm
Viestit: 44
Paikkakunta: K-P
Pyörä: XRV 750, Tunturi Automat
Ei se minusta juurikaan maantienopeuksissa täristänyt, hiljaisemmassa vauhdissa kyllä jos erehtyi liian isoa vaihdetta pitämään silmässä. Omassa oli 110 000 mittarissa kun myin sen ja ei voi sanoa mitään suurempaa vikaa olleen, jos persoutta öljylle ei lasketa viaksi. Jotain 10 000 km tuli itse ajeltua. Hieman korkean vaikutelman sain DR 800:sta 176 cm mittaisena, varvastella joutui satulassa. Tämä oli minullakin ensipyörä ja kyllä oikein tykkäsin, ostaisin vaikka toiseksi pyöräksi jos rahaa ja tilaa olisi...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 12, 2020 7:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Mulla oli kasisatku yhden kesän. Aivan pirun hyvä ajoasento eikä tärissy kyllä mun mielestä yhtään niin paljoa mitä jotkut kertoo. Toki liikenneympyrästä kun lähti matalilla kierroksilla, vatkaa persoonallisesti 8)

Vetäsin yhdeltä istumalta tukholmasta kööpenhaminaan, sitten pyörin tanskassa aikani ja ajelin takas tanpereelle. Letkeetä ajoo, ei kyllä puudu millään tämän sarvissa. Jarrut tosiaan vähän pehmeet, mut niinhän ne on kaikissa tän ikäsissä lotkottimissa.

Mutta tosiaan, tossa malmön ja tukholman välisellä motarilla tein päätöksen myydä DR:n, kun eipä se kulje oikein mihinkään jos haluaa vähänkin ajaa lujempaa. Esim. rekkojen ohituksissa saa kyllä kattoo hyvät turvavälit, vähän turhauttavankin hidas meikän makuun. Mutta ei tämä silti niin hidas ole jos maltti riittää, kyllä tälläkin valoista pätkii tehokkaatkin bemarit.

Yhteenvetona, letkee ja persoonallinen pyörä. Yksi hauskimmista mitä mulla on ollut. Liian laiska vaan.

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Kymco Super8, Yamaha FZ-6, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 12, 2020 7:57 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Viestit: 1040
Pyörä: 500EXC
DR800:sta kun vaihtaa avaramman ilmanoton, tekee 50mm kokoputkiston ja heittää saunan kiukaan (2-2 putkiston) pois ja pistää kunnolla suutinta kaasariin saa yli 60hv tehoja irti ja 15kg painoa pois. Vakiona se on kuristettu aivan lussuksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 12, 2020 11:04 pm 

Liittynyt: Su Touko 10, 2020 3:32 pm
Viestit: 3
Pyörä: Honda Transalp
Kiitoksia kommenteista.
Kyllähän on kohtuu rauhallinen menijä. Täytyy yrittää ehtiä käymään paikanpäällä katsastaan pyörä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2020 8:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 13, 2018 11:41 am
Viestit: 16
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Suzuki DR 600S -85
Tervetuloa thumppereiden ihmeelliseen maailmaan :)

Itsellä ei ole kokemusta juuri tuosta, mutta wanhasta kuussatasesta tohtorista kylläkin. Tasapainoakselin ketjun kiristämisestä tässä jo mainittiinkin, se kannattaa tehdä samalla kun tarkistaa venttiilinvälykset. Tuosta mainitusta 6t km kiristysvälistä en tiedä, omastani tarkistan ketjun kireyden joka toisen öljynvaihdon aikana, eli ennemminkin 10t kilsan välein.

Sitten noissa vehkeissä on se öljy. Sitä on paljon, ja voitelun lisäksi se jäähdyttää, eikä öljylle ole juuri sen häijympää paikkaa kuin ilmajäähdytteisen kurapyörän moottori. Eli öljyyn kannattaa panostaa. Tuohon omaan tohtoriini laitan Bel-Rayn täyssynteettistä thumpperiöljyä joka kyllä vähän maksaa, mutta tuo mukavasti mielenrauhaa.

Omalla kuussatasella olen aikaansaanut tasan yhden moottorivaurion, jossa särkyi mäntä ja sylinteri meni poraukseen. Tämä tuli todennäköisesti syistä, että pyörä kävi jäljistä päätellen vähän turhan laihalla, ja sen lisäksi tuli nostettua luistia vähän liikaa ennen kuin se pari sataa euroa maksava takomäntä oli kunnolla lämmin. Siitä tuli lyhyt ajokausi, varsinkin kun uuden männän hankkiminen toimi niin, että tilasin semmoisen Wössneriltä ja sitten tekivät semmoisen. Eli vähempikin into olisi riittänyt.

_________________
Minua on turhaa syyttää mistään! Minä olen aina ollut hyvien puolella!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com