Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Loka 18, 2019 4:47 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 143 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2012 9:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Viestit: 950
Paikkakunta: Kurikka
Pyörä: BMW R1100GS
Välillä tekis mieli pitää pari kunnon pajavasaraa mukana, että voisi litistellä pahimmat mökäpöntöt. Papukaijamerkki äänimittauksille.

_________________
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2012 10:13 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2512
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Mutta mikäs virka noilla mittauksilla on jos uusi pyörä uudella vaimentimella ei mene testistä läpi? Saatikka ei ole mitään mahdollisuutta saada vanhaa pyörää alkuperäisella vaimentimella läpi. Eikä varsinkaan käytettyä e-hyväksyttyä absorbtio vaimenninta?

Jossain magasiinisa joku poliisin taho kertoi että tuosta ei ole tulossa mitään varsinaista painopistettä valvontaan. Toivotaan niin että tässä puututaan tosiaan niihin räikeimpiin tapauksiin eikä mun stubbyyn.

Toisaalta olen kyllä samaa mieltä tuosta että kyllä osa meikäläisistä on kaivanu verta nenästään tuosa hommasa. Mielellään leimaan ite kans nuo Pampperssit ja kaiken maailman customimopot suorine kahden tuuman rosterirööreineen.

Kolmaalta kaverin pamppers porukka on nyt saanu ekan kerran ikinä laillisen paikan harrastaa tuota omaa lajiaan. Peukut Oulun kaupungille siitä. Jospa sille melusaasteelle on aika ja paikka maailmasa. Kuhan saavat pidettyä homman kurisa.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2012 10:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3088
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Minäkin kannatan äänien alentamista, mieluummin vapaaehtoisesti. Lie kuitenkin meidän harrastuksen kannalta yksi merkittävimmistä haitoista mitä ympäristölle tulee tai ainkin se minkä suuri yleisö parhaiten huomaa.

Pöljää on kun on ostanut hiljaisimman vaimentimen minkä osasi niin se ei tietenkään ole e-merkitty eli teoriassa hiljentämällä ääntä tein mopeedista myös katuliikenteeseen kelpaamattoman. :evil:
No, eipä sitä juuri tule liikenteen seassa kurvailtuakaan. 104 oli kisa mittaus, ilman sen kummenpia "kuristuksia" tai mitään muita kikkoja.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 8:37 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1902
Pyörä: KTM
Ei tuo mittailu taida enduroharrastajia paljoa haitata, kun muutenkin hiljaisilla pyörillä pyritään ajamaan.

En vaan keksi, että miten tuo toiminta parantaa liikenneturvallisuutta? Vieläkin jostain syystä haluaisin uskoa siihen, että poliisin tehtävä on parantaa liikenneturvallisuutta.

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 9:47 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Peltsi kirjoitti:
Mutta mikäs virka noilla mittauksilla on jos uusi pyörä uudella vaimentimella ei mene testistä läpi? Saatikka ei ole mitään mahdollisuutta saada vanhaa pyörää alkuperäisella vaimentimella läpi. Eikä varsinkaan käytettyä e-hyväksyttyä absorbtio vaimenninta?


Pitäisikö mieluummin kysyä virkaa niille tyyppikilven merkinnöille? Oikeastihan kyse todennäköisesti on siitä ettei esim. sytytyskäyrä olekaan sama kuin millä kilven dB-arvo on saatu, jolloin vastuu kuuluisi valmistajalle. Toki mittausolosuhteet ja hajonta suorituksen tarkkuudessa tekee pieniä eroja, mutta onhan noissa toleranssia hirveesti. Oleellinen asia, mikä ei ole ainakaan itsellä osunut missään silmään, on kierroslukumittaus/miten poliisi sen suorittaa?

Kyllä mä VAK tykkään että pyörätiellä takaa tulevaa ääntä pelästyessään kaatuva kakara on sen äänen lähteen uhri, vaikkei naarmua kummempaa saiskaan. Lisäksi kovaääniset ajoneuvot peittää muiden ajoneuvojen äänet alleen. Ja väitän myös että laillisenkin pyörän takana riittävän lähellä on kuulovaurion vaara, mitä äänekkäämpi, sen pidemmälle se vaarakin ulottuu.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 10:55 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1229
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Kyllähän tämä on ihan naurettavaa (piti vähän sensuroida)

Poliisi valittaa ettei ole määrärahoja rikollisuuden torjuntaan ym ja sitten perkele käytetään aikaa ja resursseja ja rahaa mopon äänien mittailuun. Eikö tuolla ole ihan tarpeeksi muutenkin tekemistä poliisilla pikkaisen merkittävämpien hommien valvonnassa.
- kännissä ajelevat
- kaduilla tapahtuva väkivalta
- huumausaine ja muu kovan luokan rikollisuus ja päihteet
Väitän että jo noissa kolmessa on jokaiselle suoranaisesti tai välillisesti tai kakaroille ihan huomattavasti kertaluokkaa merkittävämpää uhkaa ja haittaa kuin muutaman db sallitut raja-arvot ylittävästä mopon tai moottoripyörän äänistä.

Lisäksi tämä koko homma on taas niin viimeaikaisen kehityksen mukaista kuin olla voi. 10-uutisten pätkässä nähty ylikomisario suorastaan melkein ilosta täristen oli ruuvaamassa täysin vakiopyörästä kilpiä pois ja vielä toteamassa että rakentakaa ne pyörät vakioksi.

Nuo db-mittaukset on täysin mielivaltaista toimintaa eivätkä edes tapahdu Finlexin lakipykälien mukaan. Poliisin piti olla saanut tähän koulutus joten mikä on kansalaisten oikeusturva jos edes valtakunnan merkittivämpään uutislähetykseen ei saada tuon parempaa mittaustapahtumaa kuin mikä tuossa nähtiin.

Porukka on näitä jo selvitellyt soittelemalla katsastuskonttoreille ja valtaosissa joutuvat toteamaan että heillä ei ole mahdollisuutta luotettavan mittauksen tekemiseen niin miten joku puskasta repäisty poliisikoululainen on siihen pätevä tekemään sen luotettavasti lain edellettymällä tavalla tien poskessa, muun liikenteen seassa. täysin lakitekstin vastaista mittaustapaa käyttäen ja olen täysin saletti että mittarikin on vielä kalibroimaton eikä siltäkään osin lakitekstit täyty.

Lopputulemanahan kun on että jos/kun raja-arvot ylittyvät ruuvataan kilvet pois, määrätään pyörä uusintakatsastukseen ja sakot päälle. Tuossakin 10-uutisten pätkässä tämä olisi tapahtunut vakiopyörälle jossa on täysi EU-hyväksytty putki ilman paikalle sattunutta MP poliisia joka totesi että putki on vakio ja pitää hyväksyä. Mitä arvelette kuinka paljon näitä vääriä mittaustuloksia ja motoristeille kohdistettavia lisäveroja menee nyt maksuun tämäkin kevään/kesän aikana jos toiminta on tuolla tasolla mitä nyt nähtiin ja mittajina on samanlaisella asenteella kuin esimerkiksi Pieksämäellä nykyisin vaikuttava Tero Haapala.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 11:17 am 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Viestit: 1913
Paikkakunta: Luumäki
Pyörä: Gessu
SamiV kirjoitti:
Kyllähän tämä on ihan naurettavaa (piti vähän sensuroida)

Poliisi valittaa ettei ole määrärahoja rikollisuuden torjuntaan ym ja sitten perkele käytetään aikaa ja resursseja ja rahaa mopon äänien mittailuun. Eikö tuolla ole ihan tarpeeksi muutenkin tekemistä poliisilla pikkaisen merkittävämpien hommien valvonnassa.
- kännissä ajelevat
- kaduilla tapahtuva väkivalta
- huumausaine ja muu kovan luokan rikollisuus ja päihteet
Väitän että jo noissa kolmessa on jokaiselle suoranaisesti tai välillisesti tai kakaroille ihan huomattavasti kertaluokkaa merkittävämpää uhkaa ja haittaa kuin muutaman db sallitut raja-arvot ylittävästä mopon tai moottoripyörän äänistä.


Eli sinun mielestäsi poliisin pitäisi puuttua vain suurimman terveyteen kohdistuvan uhkan torjuntaan? Jos on merkkejä huumausainerikollisuudesta, jätetään moottoripyörävarkaudet tutkimatta? Logiikkasi ontuu, jos sitä ylipäätään tässä jutussa on.
Yövyin muutama vuosi sitten kesäkuumalla tyttäreni luona Kuopion keskustassa. Ikkunat oli pidettävä auki, että olisi saanut nukuttua. Kahden yön jälkeen olisin ollut valmis ampumaan muutaman harrikkakuskin, mutta onneksi minulla ei ollut asetta. Ainakin se tuli selväksi, että moottoripyörien aiheuttama meluhaitta on todellinen.
On korkea aika poliisin alkaa puuttua moottoripyörien meluun. Toki siihen on löydettävä oikeat keinot, siitä tuo tv-uutispätkä oli varoittava esimerkki. Jos pyörien melua mitataan tien päällä, siihen on saatava niin luotettava menetelmä, ettei oikeusmurhia tapahdu.
Ei poliisi saa toimia valikoiden niin, että vain osaa laeista ja asetuksista valvotaan, osaa ei. Meidän tiellä liikkujien vastuulla taas on se, että noudatamme määräyksiä, myös melun suhteen. Jotenkin huolestuttavaa, että täällä julistetaan melun valvonta tyhmäksi tai naurettavaksi. Tuolla asenteella kerjäämme vain vastustajia harrastuksellemme. Pyörien pakoäänten pitäminen siedettävinä ei pitäisi olla ongelma kenellekään.

_________________
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 11:44 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1229
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Kunkku kirjoitti:
Eli sinun mielestäsi poliisin pitäisi puuttua vain suurimman terveyteen kohdistuvan uhkan torjuntaan? Jos on merkkejä huumausainerikollisuudesta, jätetään moottoripyörävarkaudet tutkimatta? Logiikkasi ontuu, jos sitä ylipäätään tässä jutussa on.

Kyllä jos vaihtoehtona on se että partio on kiinni suorittamassa meluääniratsiaa sen sijaan että olisi selvittämässä väkivaltapausta niin kyllä sanon että väkivaltatapaus menee edelle. Realiteetti on nykyisen että esimerkiksi ravintolassa kiinniotettua ja raudoitettua henkilöä jota syytetään yleensä pahoinpitelystä ja järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta saa keskimäärin pitää raudoitettuna ja kiinniotettuna reilusti yli tunnin ennenkuin poliisilla on aikaa tulla ottamaan asias kyytiin. Soittaessani pari kesää sitten nähdessäni kun läheisellä ostarilla huume/päihdeporukat esittelivät käsiasetta ehti partio reilun tunnin päästä soittamaan että ovat nyt menossa katselemaan vieläkö näitä näkyy ja onko kukaan vaarassa.

Onnellisessa asemassa olet jos merkittävin sinun nykyaikana näkemä uhka on moottoripyörän äänet. Kun itse olen useamman vuoden ravintolan ovelta katsellut tuota nykyyhteiskunnan touhua ja päihdepolitiikkaa pidän täysin naurettavana sitä että poliisi kohdistaa voimavaransa nykyresurssitilanteessa mopon äänien mittailuun. Työsarkaa olisi ihan riittämiin monissa muissakin asioissa. Uskon että tämä myös vituttaa ja naurattaa monia poliiseja joita jonkin verran tunnen.

Lainaa:
On korkea aika poliisin alkaa puuttua moottoripyörien meluun. Toki siihen on löydettävä oikeat keinot, siitä tuo tv-uutispätkä oli varoittava esimerkki. Jos pyörien melua mitataan tien päällä, siihen on saatava niin luotettava menetelmä, ettei oikeusmurhia tapahdu.

Tässä olen täysin samaa mieltä että lakeja on noudatettava mutta jos sen valvonta on noin mielivaltaista ja heikolla pohjalla olen aika huolestunut ihan oman ja muiden kanssamotoristien oikeusturvan puolesta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 11:58 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 28, 2009 3:02 pm
Viestit: 233
Paikkakunta: JKL
Pyörä: cr250 -94 / domi
huhhuh! melkonen kauhukuva kyllä tuo mittarilla vähän sinnepäin sohitaan ja kilvet pois! jotenkin aika äärimmäinen tuomio, kuitenkin suht. pieni rike, ymmärtäs jos ajas vaikka ilman jarruja tai valoja, tai jotain muuta turvallisuuteen viittaavaa, tai tuntuisi että sakko riittäisi tässä kohtaa, ja korjauskehotus tai jtn. vastaavaa.

rahaa tällä epäilemättä saadaan generoitua iso tukko, en ees halua ajatella mitä tuo pyörän katsastus uudestaan maksaa...

ja tosiaan hankala on nähdä miten tällä metodilla mielivaltaisuus toiminnassa saadaan estettyä, pitääkö rueta kättelemään 50€:sella poliisia mittauksen yhteydessä että ei kilvet lähde.

en tiiä pitäskö ruuvata ne ruosteiset mehupillit takasi domiin, sitte kun ne on puhki niin pitäs varmaan tilata uudet orkkikset, kun liekkö tuohon saatavanakaan mitään e-hyväksyttyy mallia joka ei jonkin mittauksen mukaan äänirajoja ylittäs...

"rakentakaa vaan moponne orkkiskuosiin", hitto mikä steitmentti, ehkä autojenkin tuunaus ja rakentelu pitää sitte kieltää samalla...

nyt kun kerran tälle tielle lähetään niin pitäs sitte mittailla rakennellut autotkin, ja heti vaan kilvet pois jos mittari punaista näyttää, sillä kyllä osa autoistakin pitää mekkalaa vähintää yhtä paljon kun mp:t.

_________________
Surautuksia & Huollon ähinää


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 12:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Viestit: 1913
Paikkakunta: Luumäki
Pyörä: Gessu
SamiV kirjoitti:
... jos sen valvonta on noin mielivaltaista ja heikolla pohjalla olen aika huolestunut ihan oman ja muiden kanssamotoristien oikeusturvan puolesta.


No, tästäkin olemme samaa mieltä. Jos ne uutisissa näkyneet poliisit eivät ole saaneet esimiehiltä kehotusta opiskella melumittarin käyttöä paremmin, olen kovasti huolissani. Kyllä poliisin itsensäkin on tajuttava, että jokin meni pieleen, jos saadaan vakiopyörälle&vakiovaimentimella mitattua melua yli rajojen. Ei se melun tarkka mittaaminen onnistu tien laidassa, eli turha kuvitella sillä saatavan eroteltua muuta kuin pahimmat tapaukset.
Eiköhän tämä lain valvonnan nykytilanne turhauta niin tavallisia kansalaisia kuin poliisejakin. Järjen käyttö pitäisi sallia siinäkin puuhassa. Nyt tuntuu aika usein, että työtä ohjataan ja tehdään jollakin muulla perusteella.

_________________
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 12:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1902
Pyörä: KTM
kyllä se poliisi käyttää joskus resurssejaan johonkin järkeväänkin. Esim: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/122014- ... inen-virhe

Edittiä: niin tuo ylinopeuksillakin rahastaminen joskus menee vähän liiallisuuksiin.

Harmittaa vaan tuo ylenpalttinen sakottaminen. Saattaisi mennä viesti joskus paremmin perillekin, ellei mätkästäisi aivan järjettömiä sakkoja vaikka jostain 30km/h ylityksestä moottoritiellä tai liian äänekkäästä pyörästä, kilpikulmasta, itsetehdystä kilvestä, vilkkujen ja peilien puuttumisesta yms...

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 12:44 pm 
Avatar

Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Viestit: 936
Paikkakunta: Somero
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Mun mielestä hyvä, että ääniasiaan lopulta puututaan. Toivotaan että vakiopyörän kilpien poistosta aiheutunut polemiikki peljättää myös virkavallan sen verran, että aletaan todella noudattaa sitä kaavaa, minkä uutisissa mainitsivat, että korvakuulolta vain selvästi äänekkäät mitattaisiin. Saataisiin siis molemminpuolin ylilyönnit pois ja ansionsa mukaan niille, joille kuuluu.

Itseäni on jo pitkään suomeksi sanottuna vituttanut, kun pikkulapsilla menee kädet korville jo pyörän nähdessään ennen kuin on edes niin lähellä, että voivat kuulla millaista ääntä minun pyöräni pitää.
Myöskään minua ei ihmetytä tippaakaan, että esim. Turussa Aurajoen rannan asukkaille kasvoi ky...ä otsaan kuunnellessaan joka kesäkeskiviikko niiden satojen pyörien seassa tulleita ääliöiden rakennelmia, joissa oli paikalle ruuvattuna äänentoistolaitteet.
Ihan oikeastiko joku täälläkin on sitä mieltä, että esim. vuorotyötä tekevien tai sairaiden pitäisi nauttia noista äänistä, mitä ei enää pysty pitämään asunnon ulkopuolella? Taitaa maailma ennemminkin pyöriä vain oman navan ympärillä.

Väitän, että yli 90% liikennevalojen väliä ajavista motoristeista on niin suuria narsisteja, että valitsevat pyörän ja asusteet joiden kanssa mielestään näyttävät parhaalta. Tällä foorumilla osuus on kyllä ihan muuta. Rakennellessa asia korostuu. Moni muutos toteutetaan välittämättä vaikutuksista ajo-ominaisuuksiin tai -turvallisuuteen. Ääni on omiaan keräämään muiden huomiota silloin, kun ei satu olemaan katsekontaktia. Valitettavasti ei-moottoripyöräileviä lähes jokaista kovat äänet vain ottavat päähän.

_________________
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 12:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Onneksi on niin vanha mopo,että menee historiikkisäännön mukaan.Staattinen testi

Ennen 1.1.1992 käyttöönotetut moottoripyörät (yli 175 cc) 106 dB(A)

Omasta mopostani tulisi mittaus suorittaa kierrosluvulla max teho 6180 rpm-50% eli n.3100

uskoisin,että jää alle 106db tuolla kierrosluvulla,mutta jää näntäväksi,parempi olisi tietysti hakea todistus konttorilta melusta valmiiksi,vai olisiko sillä mitään virkaa,jos poliisit uskoo omaa mittaustaitoansa enemmän....


Liikkuvan poliisin edustaja sanoi savonsanomien haastattelussa viimevuoden puolella,ettei trafi ole antanut kunnollista ohjeistusta mittaamiseen,ja tulkinta jää kenttäväen niskoille.Sehän kyllä tiedetään,mitä siitä seuraa,kun poliisit käyttää omia mielipiteitä näihin.Oikeampi tapa olisi passittaa epäilty katsastuskonttorille,missä saattaaisi olle paremmat edellytykset luotettavaan mittaustulokseen.laissa on kumminkin määritetty nuo,eli miksi poliisi ei voisi noudattaa vain lakia?

14 §
Käytönaikaisen melun mittaus

1. Ajoneuvon käytönaikainen äänitaso on mitattava ajoneuvon ollessa paikallaan ja moottorin käydessä nopeudella, joka vastaa puolta moottorin suurimman tehon pyörintänopeudesta. Kun tasainen pyörintänopeus on saavutettu, kaasu päästetään mahdollisimman nopeasti nolla-asentoon. Testitulos on testisarjan korkein lähimpään kokonaislukuun pyöristettynä ilmoitettava LAF-tulos, eli enimmäistaso määritettynä taajuuspainostusta A ja aikapainotusta F (Fast) käyttäen, koko mittausjaksolta alkaen tasaisista kierroksista ja päättyen heti kun moottori saavuttaa tyhjäkäynnin pyörintänopeuden. Huomioon otetaan vain kolmessa peräkkäisessä mittauksessa saadut mittaustulokset, joiden väliset erot eivät ole yli 2 dB(A).

2. Mittalaitteena käytetään äänenpainetason mittaria, joka täyttää vähintään standardin ISO/IEC 61672 tarkkuustason 2 tai vastaavat vaatimukset. Mittarin tulee olla kalibroitu valmistajan ohjeiden mukaan. Mittarin tuloksen pysyvyys tulee testata ennen testisarjaa ja sen jälkeen. Mittauslaitteen virhemarginaali vähennetään mittaustuloksesta ennen pyöristystä.

3. Mittalaite asetetaan vaakasuunnassa 0,5 m etäisyydelle poistoaukosta 45 asteen kulmaan pakoputken poistoaukon suuntaan nähden sekä pystysuunnassa pakoputken ulostulon tai vähintään 0,2 m korkeudelle testiradan suuntaisesti. Jos pakoputkessa on useampia ulostuloja, mittalaite asetetaan niistä korkeimmalla sijaitsevan korkeudelle. Jos ulostulot sijaitsevat eri puolilla ajoneuvoa tai yli 0,3 m päässä toisistaan, melutaso mitataan eri ulostuloille erikseen ja testituloksena käytetään korkeinta arvoa.

4. Melutaso mitataan asfaltti- tai betonialustalla taikka muulla vastaavalla alustalla, joka ei aiheuta merkittäviä akustisia häiriöitä. Mittauspaikalla 3 m etäisyydellä ajoneuvosta ei saa olla muita akustisia esteitä kuin enintään kaksi mittauksen suorittajaa. Mittauspaikan taustaäänitason on oltava vähintään 10 dB(A) pienempi kuin mitattavan ajoneuvon äänitaso.

5. Jos ajoneuvossa ei ole kierroslukumittaria, oikea pyörintänopeus tulee määrittää erillisellä laitteella.

mikähän maaginen laite sen kierrosluvun kertoo,jossei ole mittaria ja ei ole tulpanjohtoja,mistä mitata,niinkuin uudemmissa mopoissa yllensä on suorasytytys puola suoraan tulpassa kiinni....

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 1:08 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1677
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Ajakohtaista keskustelua MMAF:n foorumilla!

"Prätkien metelistä saa kuulla jos jonkinlaista tarinaa vähän väliä. MMAF päätti selvittää viranomaisten mielenliikkeitä esittämällä virkavallalle seuraavanlaisen setin kysymyksiä. Katsotaan, mitä tuleman pitää!"

http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1807.0

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 1:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 4:04 pm
Viestit: 538
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: ic ja beemer
Kuva

_________________
www.nieppi.net


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 143 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com