Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Marras 19, 2019 9:31 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1919 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 128  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Heinä 20, 2011 10:27 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
skuikka kirjoitti:
En ole yhtään ainakaan rikki saanut esijännämutterista avaamalla. Eikä ne kummoista voimaa vaadi jos vaan on ne yläkolmion pultit löysällä.


EIH!!! Korki aukee kun säätö menee ensiks tappiinsa ja sit se ei enää aukeekaan, kiva kiva... pikkasenkin juminu kierre niin se on kaput, en menis koittaankaan, uus yläkorkki maksaa sit lk. 120e, no varmaan taas jostain saa halvemmallakin mut mä tilaan ihan kotimaiselta ktm-diileriltä ja ikinä en oo satasella selvinny/kpl!
Siis ellei tappiavainta omista niin eikö muka rälläkän avaintakaan? Tai pätkää lattarautaa ja paria M5 ruuvia, neljää mutteria ja porakonetta? Niin pieni vaiva tehdä vaikka avain etten keksi yhtään edes puolijärjellistä syytä ruveta tekeen hommaa täysinväärin...

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2011 12:36 am 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1204
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
THA kirjoitti:
Siis ellei tappiavainta omista niin eikö muka rälläkän avaintakaan? Tai pätkää lattarautaa ja paria M5 ruuvia, neljää mutteria ja porakonetta? Niin pieni vaiva tehdä vaikka avain etten keksi yhtään edes puolijärjellistä syytä ruveta tekeen hommaa täysinväärin...
Toki voi tehdäkin, mutta vainta tarvitsee joka tapauksessa http://cgi.ebay.com/Facom-Adjustable-Pi ... 4835ae65ea olis vissiin ihan sopiva? Mietin just tuota kierrettä, sehän riippuu kuinka lujaan ne on edellisellä kerralla vedetty. Oikeastihan ne pitäisi jättää niin löysään että melko varmasti aukeaisivat siitä mutterista ilman mitään ongelmaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2011 2:09 am 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1839
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Jos se korkki on jumissa, niin ei hitossa sillä säätömutterilla. Mutta kun kireys on yleensä, ainakin omilta jäljiltä sitä luokkaa, että kun ottaa t-avaimen niin että hylsy on sormien välissä, ja kiertää kepeästi, niin ei se rikkoudu. Säätökin pyörähtää tuon jälkeen liikkeelle ilman mitään merkkiä että se olisi ollut kiilautumassa jumiin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2011 9:14 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Se oleellisin tulikin juuri tuossa mitä sanoit, mikäs siinä jos tietää mitä tekee. Mutta noita korkkeja oikeasti menee ja jumiutumisen takia, ei muuten. Edellinen vetäny tappiavaimella huolella kiinni (kun ei ymmärrä miten O-rengas toimii) ja sit ruvetaan aukoon säädöstä niin tuomio on varma. Sanokaa mieluummin et jos sormikireydessä on niin sitten voi avata mutterista, muuten ei.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 22, 2011 2:20 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 28, 2011 1:25 am
Viestit: 38
Pyörä: KTM Adventure R
Pasi kirjoitti:
ketjuja ei kannata sen kummemmin putsailla mutta ne pitää öljytä vaihteistoöljyllä aina kun on ajettu vähänkään reilummasti, ketjut pitää olla aika löysällä
Pyörän mukana tulee manuaali, jossa kerrotaan kuinka kireällä ne ketjut pitää olla. Jos ovat liian löysällä isossa matkaenskassa, jossa on pitkä haarukka, niin chain slappia tulee niin perkeleesti konejarrutuksessa ja sehän tekkee gutaa vetopään komponenteille.

Periaatteessa tiivisterengasvitjoja ei tartte rasvata. Käytännössä korroosiohan niihin iskee, jos ei välillä roiski jotain smegmaa pintaan. Mitä enemmän sitä holvaa niin sitä useammin sitä saa olla kaapimassa eturattaan ympäriltä poies, elikkä yhdellä putelilla mennään aika pitkälti.

Automaattirasvari vois olla ihan jees, mutta itse en ole koskaan ollut niin kiinnostunut noista vitjoista, että sellainen pitäisi olla. Kunhan tiivisterenkaat eivät näytä kuivalta ja vitjan lenkit liikkuvat vaivatta niin ihan ajokelponen se on.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 22, 2011 1:01 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1204
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
Kiitoksia, tuo säätömutterin kautta avaaminen selkis. Lähinnä oli epäselvää millaisia voimia se kestää siis.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Ketjut
ViestiLähetetty: Su Heinä 24, 2011 2:07 pm 

Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 6:03 pm
Viestit: 6
Paikkakunta: Rauma
Pyörä: KTM 640 LC4 Prestige SM
Olis kohta edessä uusien ketjujen ja rattaiden hankinta.

Mitkäs DID,n ketjut tuohon mun KTM 640 LC4 Supermotoon sopisi. Eli millä jaolla? Ja kuinka pitkät? Ja minkä malliset?

Eli ei mitään halvimpia, mutta sais kestää mieluusti rivakat kiihdytykset.

Ja onko väliä jos laitan ketjulukolla? Vai pitääkö välttämättä olla niitillä?

_________________
--Tiedän kyllä sen,en vain muista sitä kaikkea kerralla--


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 30, 2011 9:44 am 

Liittynyt: Pe Touko 20, 2011 9:15 am
Viestit: 389
Pyörä: 990Adv
Mitenkäs parempi alustaiset pyörät ottaa vastaan sorateiden nimismiehenkiharat, eli peräkkäiset pienet tai isommat kuopat? Kun omassa perä vaan painuu kasaan ja tuntuu että vauhti pysähtyy.

Lähinnä mietin sitä, että onnistuuko niiden sujuva ylittäminen vain huippuunsa viritetyllä kisa-alustalla, vai onko vakiovehkeissäkin niin hyviä alustoja ettei vastaavaa ilmiötä ilmenisi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 30, 2011 12:03 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 30, 2008 6:00 pm
Viestit: 497
Paikkakunta: Kannus
Pyörä: Transalp -99
nonnii todistetaampa se tyhmyys sitte! :oops:
elikkäs tuli hankittua Hagon takaiskari jossa on paluuvaimennuksensäätö. jaa nii mistä se sitte säädetään? :roll: :roll:
iskari toimii muuten hienosti mut paluuvaimennusta ei oo kyllä nimeksikään(iskari palautuu joustosta ihan ns. kolahtamalla suoraks) tarttis varmaan tehä jotain! :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 30, 2011 12:16 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1523
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC8 ADV
lasimestari kirjoitti:
nonnii todistetaampa se tyhmyys sitte! :oops:
elikkäs tuli hankittua Hagon takaiskari jossa on paluuvaimennuksensäätö. jaa nii mistä se sitte säädetään? :roll: :roll:
iskari toimii muuten hienosti mut paluuvaimennusta ei oo kyllä nimeksikään(iskari palautuu joustosta ihan ns. kolahtamalla suoraks) tarttis varmaan tehä jotain! :lol:


Löytyiskös sieltä iskarin alapäästä joko käsin pyröriteltävä "säätöpyörä" tai ihan talttapääruuvi? Jousen alapuolella ja alemman kiinnityssilmukan yläpuolella... Oliko riittävän epäselvästi kuvailtu? :lol:

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 31, 2011 11:11 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 30, 2008 6:00 pm
Viestit: 497
Paikkakunta: Kannus
Pyörä: Transalp -99
KN76 kirjoitti:
lasimestari kirjoitti:
nonnii todistetaampa se tyhmyys sitte! :oops:
elikkäs tuli hankittua Hagon takaiskari jossa on paluuvaimennuksensäätö. jaa nii mistä se sitte säädetään? :roll: :roll:
iskari toimii muuten hienosti mut paluuvaimennusta ei oo kyllä nimeksikään(iskari palautuu joustosta ihan ns. kolahtamalla suoraks) tarttis varmaan tehä jotain! :lol:


Löytyiskös sieltä iskarin alapäästä joko käsin pyröriteltävä "säätöpyörä" tai ihan talttapääruuvi? Jousen alapuolella ja alemman kiinnityssilmukan yläpuolella... Oliko riittävän epäselvästi kuvailtu? :lol:


tämmöstäkö ruuvia meinaat? :roll: muuta en löytänyt!!

ja sitä sit ruuvataan suuntaa jos toiseen!! :lol:


Liitteet:
CIMG0810.JPG
CIMG0810.JPG [ 312.35 KiB | Katsottu 2956 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 31, 2011 11:27 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1523
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC8 ADV
Joo,ainakin ruuvin sijainti on just se mitä tarkoitin... Mul oli DR:ssä Hagonin iskari ja ihan samanlainen säätöruuvi oli siinäkin. TDM:ssä oli käsin pyöritettävä ja kotaris talttapäällä mutta suunnilleen samassa paikkaa kaikissa.
Muistaakseni tossakin pitäis tuntua pykälät kun sitä kääntää, eikä voimaa tarvi/saa käyttää juuri mitään...

Eikö siinä säätöohjeita tullu mukana? Hagonin nettisivuilla niitä on aikas heikosti, oli pakko uteliaana vilkaista... :lol:

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2011 12:01 am 

Liittynyt: Ke Heinä 30, 2008 6:00 pm
Viestit: 497
Paikkakunta: Kannus
Pyörä: Transalp -99
KN76 kirjoitti:
Joo,ainakin ruuvin sijainti on just se mitä tarkoitin... Mul oli DR:ssä Hagonin iskari ja ihan samanlainen säätöruuvi oli siinäkin. TDM:ssä oli käsin pyöritettävä ja kotaris talttapäällä mutta suunnilleen samassa paikkaa kaikissa.
Muistaakseni tossakin pitäis tuntua pykälät kun sitä kääntää, eikä voimaa tarvi/saa käyttää juuri mitään...

Eikö siinä säätöohjeita tullu mukana? Hagonin nettisivuilla niitä on aikas heikosti, oli pakko uteliaana vilkaista... :lol:


ostin vähänkäytettynä eikä tullut mitään ohjeita mukana!

täytyy ruveta napsutteleen ja kokeileen säätöjä!!

kiitti neuvoista!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 11:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Viestit: 953
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Kysynpä nyt sitten minäkin...

Mistähän johtuu, että muut aina valittelevat takajarrupalojen kulumista hiekalla ja maastossa kun itsellä ne eivät kulu yhtään sen nopeammin kuin muutenkaan? Enkö ole vielä oppinut jotain salaisen veljeskunnan takajarrukikkaa vai eikö muut vaan osaa :lol:

_________________
http://kettulantalli.fi/ | http://takapiha.org/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2011 12:01 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Viestit: 950
Paikkakunta: Kurikka
Pyörä: BMW R1100GS
daddy0 kirjoitti:
Kysynpä nyt sitten minäkin...

Mistähän johtuu, että muut aina valittelevat takajarrupalojen kulumista hiekalla ja maastossa kun itsellä ne eivät kulu yhtään sen nopeammin kuin muutenkaan? Enkö ole vielä oppinut jotain salaisen veljeskunnan takajarrukikkaa vai eikö muut vaan osaa :lol:


Kato kurviin kuulemma pitää tulla veto päällä ja takajarru pohjassa.
Sit vaan päästät jarrun pois ja mopeti ampuu mutkasta kuin tykin suusta. :roll:

_________________
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1919 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 128  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com