Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Marras 21, 2019 9:58 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1919 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 128  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2011 8:48 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Onks toi nyt sitten sellainen kuuluisa rautaperse :mrgreen: Kyllähän mullakin tuo akamus kestäisi,mutta selkä mokoma väsyy...

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2011 9:23 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Viestit: 2661
Paikkakunta: Uleåborg
Pyörä: AT RD07a IBA
No tästähän tuli varsinainen rautaperse/seisomapaikka motskarissa-ketju :P Jäi itse asiassa sanomatta aikaisemmassa postissa, että seisten ajoasento on tärkeä. Tarpeeksi korkealla oleva stonga ja sopivat jarru- ja kytkinkahvojen asennot - ettei joudu rannetta satuttamaan vääntämällä epäluonnolliseen asentoon ja kaikki myös toimii hyvin - tekevät tapeilta ajamisen miellyttäväksi. Ei ole kiva seistä selkä köyryssä, kun on katuraaserin stonga :lol: :lol:

Omassa afrikkalaisessa esim. jarrukahvan hyvä asento asettaa sen silleen, että jarrunestesäiliö on ihan vinossa, eikä rysterien kiinnitykset siinä eikä toisessa missään pyörässä meinaa sopia järkevään asentoon.

Tässähän on hyvä seuraava tyhmä kysymys: onko kaikilla oikeasti yhtä vaikeata sovittaa hyvä kahvojen asento ja edes kohtuullisen yläasennossa olevat rysterit samaan pyörään? :shock:

_________________
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2011 9:30 pm 

Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 9:38 pm
Viestit: 936
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: Polkupyörä
Itse olen ajatellut hieman korottaa afrikkalaisen stongaa ja laskea jalkatappeja. Istualtaankin tuntuu että polvet on liian koukussa vaikka vartta on vain 175cm ja tanko ehkä aavistuksen alhaalla. Noiden muutosten pitäisi parantaa istualtaan ja seisaaltaan ajamista vaikka pärjäähän sitä nytkin.

_________________
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2011 10:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
Viestit: 387
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: Africa Twin
Moro

Laitoin viime kesänä Bilteman tangonkorotus-palat. Seisaaltaan ajoasento parani todella paljon, vaikka tanko nousi vain ~3cm.
Suosittelen!

Taisi olla tämä:
Tuotenro 82566

_________________
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 24, 2011 10:38 pm 

Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 9:38 pm
Viestit: 936
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: Polkupyörä
JTapani kirjoitti:
Moro

Laitoin viime kesänä Bilteman tangonkorotus-palat. Seisaaltaan ajoasento parani todella paljon, vaikka tanko nousi vain ~3cm.
Suosittelen!

Taisi olla tämä:
Tuotenro 82566


Miten vaijerien/letkujen/johtojen pituus riittää?

_________________
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 25, 2011 1:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
Viestit: 387
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: Africa Twin
Tere

Kävin mittaamassa ja tarkka korotuskorkeus on 20mm. Tuo muutti tangon asentoa ainakin itsellä tarpeeksi.

Jos nostaa vain 20mm ei tarvitse vielä tehdä vaijereille tai johdoille mitään. Tuo 20mm mahtaa olla max. korkeus ilman muita muutoksia, koska nyt aivan äärilaitaan tankoa käännettäessä vaijerit ja johdot riittää juuri ja juuri.

Liitteet:
AT Tangon korotus.jpg
AT Tangon korotus.jpg [ 441.34 KiB | Katsottu 2872 kertaa ]

_________________
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 28, 2011 10:42 pm 

Liittynyt: Pe Helmi 18, 2011 7:40 pm
Viestit: 275
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: Honda, HVA
Tässäpä tyhmä kysymys. On noita O-rengas ketjuja tullut. Onko niitä kurapyörissä ja mistä ne tuntisi? Jos on niin, miten niiden puhdistus, ei vissiin teräsharjalla?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 28, 2011 11:41 pm 

Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 2:15 pm
Viestit: 107
Paikkakunta: Kouvola
Pyörä: SE
Jami kirjoitti:
Tässäpä tyhmä kysymys. On noita O-rengas ketjuja tullut. Onko niitä kurapyörissä ja mistä ne tuntisi? Jos on niin, miten niiden puhdistus, ei vissiin teräsharjalla?


O-rengas ketjut tuntee o-renkaista, jotka näkyvät ketjupalojen välissä. Ketjut voi puhdistaa levittämällä pensselillä ohutta öljyä ketjulle reippaasti. Sitten kun lähtee ajelemaan, niin ketjut puhdistuu (mutta pyörä ei).


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 29, 2011 3:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
Viestit: 387
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: Africa Twin
Jami kirjoitti:
Tässäpä tyhmä kysymys. On noita O-rengas ketjuja tullut. Onko niitä kurapyörissä ja mistä ne tuntisi? Jos on niin, miten niiden puhdistus, ei vissiin teräsharjalla?


Jos huoltomielessä ketjua haluaa pestä, niin pyörän alle sanomalehteä, keittiöstä tiskiharja ja jotain öljyä "pesuaineeksi". Jos vielä on keskiseisontatuki...

...Sitten kauppaan ja uusi harja keittiöön ja pari bissee...

Itse pidän "Scottoileria" sen verran isollaan, että ketjut pysyy puhtaana ja öljyssä. (pyörä ei :lol: )

_________________
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 01, 2011 7:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7344
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Minkälaisia rengaspaineita käytätte maastossa/tiellä, sileillä/nappularenkailla?

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 03, 2011 8:44 pm 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
Viestit: 627
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: KTM+Hondat+Suzuki
JTapani kirjoitti:
Moro

Laitoin viime kesänä Bilteman tangonkorotus-palat. Seisaaltaan ajoasento parani todella paljon, vaikka tanko nousi vain ~3cm.
Suosittelen!

Taisi olla tämä:
Tuotenro 82566

Laitoin itelle tänään samat ja oikein yllätyin miten parani ajoasento niin seisten kuin istuenkin.
Jätin siitä sen ohuimman levyn laittamatta.

_________________
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2011 7:57 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Viestit: 4892
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 4xtohtori
Koheltaja kirjoitti:
Minkälaisia rengaspaineita käytätte maastossa/tiellä, sileillä/nappularenkailla?

Sileillä,tiellä 2,25 edessä ;takana 2,5.
Nappuloilla maastossa 1.8 ja 2,on painava puimuri ja tubelessit,ei ihan pikkupaineita viitsi käyttää :?: :idea:

_________________
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2011 8:30 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Viestit: 554
Paikkakunta: Kostamus
Pyörä: SE/EXC350/GS
gixxerman kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:
Minkälaisia rengaspaineita käytätte maastossa/tiellä, sileillä/nappularenkailla?

Sileillä,tiellä 2,25 edessä ;takana 2,5.
Nappuloilla maastossa 1.8 ja 2,on painava puimuri ja tubelessit,ei ihan pikkupaineita viitsi käyttää :?: :idea:


Olen käyttänyt isossa Gs:ssä maastoajossa 1,2 barin paineita hyvin on renkaat kestäneet .

terv. -jn-

_________________
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 05, 2011 10:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7344
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Kiitti, alkoi ajettavuuttakin löytymään kun hain uuden painemittarin. Ei mikään ihme että oli hiekalla levoton ja asfaltilla yliherkkä kääntymään kun painemittari näytti 0.8 baria ylimääräistä... Nyt asfaltilla etu 2.1 ja taka 2.3 eli ohjekirjan mukaan ja toimii kuten pitää, hiekalla näytti kohtalaisesti pelittävän 1.8 baria molemmissa päissä, renkaina Tourancet.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 05, 2011 11:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Viestit: 753
Paikkakunta: Kauttua
Pyörä: Africa Twin RD07
Jos venttiilikopassa on venttiilisäätöaukot niin millaiseen momenttiin ne pitäisi vetää kiinni? Itse venttiilikoppan pulteille on annettu 10Nm. Kiinnostaa kun takapytty on öljyisenä kopan alaosasta lähtien (osa mennyt ylemmäskin) melko lailla tasaisesti ympäri pytyn. Pakoventtiilin (ihan taaimmainen) pyöreä iso rinkula on melko puhdas, mutta imuventtiilien ovaali, kahdella 8mm:lla pultilla kiinni oleva luukku on hyvin likainen jo alaosastaan lähtien.

Pystyykö AT:n takaventtiilikoppaa irroittamaan jäähdytyslitkuja tyhjentämättä? Vai meneekö siinä joku putki kannesta läpi, en saa kuvista selvää ja muisti pätkii.

_________________
Не пей из лужи, эндуристом станешь. | Älä juo lätäköstä, muutut enduristiksi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1919 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 128  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com