Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Loka 21, 2020 4:23 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2036 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 132, 133, 134, 135, 136
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2020 12:14 pm 

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 12:45 pm
Viestit: 81
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: R1150GS
Sain. Kiitän!

Juu tahtoohan noita varapulloja kertyä :roll: !

Jospa tuo muovikorkki nyt viikon reissun kestäisi - etenkin kun pullo otaksuttavasti tyhjenee ja päätyy roskiin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2020 1:40 pm 

Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 6:57 pm
Viestit: 76
Pyörä: bmw f800gs
F800GS sähköhäiriö :(

6.8. torstaina: ei pyörittänyt käyntiin, latasin akun

pe lähti aamulla käyntiin, ajoin töihin. Oli 3h parkissa, ja käynnistyi kun vaihdoin osoitetta. Seuraava parkki taas 3h. Käynnistyi vaivoin mutta
pääsin kotiin.
illalla taas 3h viimeisestä ajosta starttasin ja lähti hyvin käyntiin.

la aamulla ei jaksanut pyörittää käyntiin, kahvanlämmittimet lämpeni itsekseen samalla!!
kokeilin ladata akkua uudelleen ja latautui 20min täyteen. Starttasin ja lähti ihan nätisti käyntiin.

Mikä vika tämä nyt sitten on?? Ilmeisesti se ei olekaan huonon akun syytä vaikka onkin jo 4v. vanha?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2020 3:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Viestit: 582
Paikkakunta: Raasepori
Pyörä: Suzuki DL1000 Hva TXC310 TE310 TE250
No, jos ne kahvalämppärit menee itsekseen päälle niin siinähän se selitys tyhjenevälle akulle on.
Onko orkkis lämppärit vai tarvike?
Joissain tarvikelämppäreissä ohjainboxi voi ottaa vettä sisään ja alkaa sekoilla. Eikä se nyt mahdotonta orkkis lämppäreilläkään ole.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2020 4:30 pm 

Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 6:57 pm
Viestit: 76
Pyörä: bmw f800gs
Kiitos.
Joo, kahvanlämmittimet on orkkikset.
Täytyy viedä pyörä viisaampien tutkittavaksi. En osaa itse kuin ihmetellä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 22, 2020 7:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 577
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Mikäs on paras tapa pidentää kaasu- ja kytkinvaijereita?
Ostimpa nimittäin takas ensimmäisen moponi, ja ohjaustangon vaihdon jälkeen vaijerit on aivan liian lyhyet.

Ne vajjeriputket on ihan hyvän näköset, eli onko paras vaa hommata jotakin (mitä?) bulkkivajjeria, ujutella ne niihin alkuperäsiiin putkiin ja kolvata nipat päihin?

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 22, 2020 8:51 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Viestit: 1046
Pyörä: 500EXC
Tällä Bilteman sarjalla hyvä kokeilla https://www.biltema.fi/autoilu---mp/moo ... 2000022953


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 23, 2020 11:44 am 

Liittynyt: La Heinä 16, 2016 8:50 pm
Viestit: 46
Pyörä: Green Mystery
Moro

En kokeilisi noita bilteman nippeleitä vaan se tinaus konsti on hyvä mutta siinäkin on omat niksinsä millä siitä saa kestävän.

https://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=113609.0

http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... =6&t=30700 tässä ohjeessa se kartioksi poraaminen on tärkeä kohta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 28, 2020 9:26 pm 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2639
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 790 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
Oikeastaan tämä ei kysymys vaan toteamus.

Auto hälytti rengaspaineista ja kun tarkistin sain oman 10 vuotta vanhan luottomittarin mukaan 1.8 bar vaikka pitäisi olla 2.6 bar. Täytin oikeat paineet ja ajo jatkui. Mopojen renkaita tarkistellessa huomasin niissäkin alipainetta.

Hieman alkoi epäilyttää noin suuri paine-ero ja hankin tänään uuden vähän arvokkaammman mittarin, Eurodainun. Kun se näytti 2.8, näytti vanha mittari 2.4. Kokeilen myös toisella uudehkolla mittarilla ja sain saman 2.8. Kaapin perukoilta löytyi toinenkin vanha mittari joka näytti 2.4. Eli uudet mittarit näyttivät 0.4 bar enemmän kuin 10 vuotta vanhemmat. Tästä voisi tehdä johtopäätöksen että painemittarit "löystyvät" vanhetessaan. Toisaalta sen ymmärtää kun niissä on kaareva putki joka haluaa oieta paineen kasvaessa. Kyllähän se väsyy mittauskertojen kasvaessa.

Onko asiasta jollain "ihan oikeaa" tietoa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 29, 2020 12:53 am 

Liittynyt: To Elo 31, 2017 3:08 pm
Viestit: 22
Pyörä: Triumph Tiger 900
Oikeasta tiedosta en tiedä, mutta meillä näytti Biltemasta ostettu halvin mittari alusta asti 0,5 bar enemmän kuin ABC:n mittari.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 29, 2020 6:10 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7738
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Mä olen vuosikaudet luottanut brittiläisen PCL:än mittareihin ja niitä mulla on 3kpl sekä yksi kiinalainen parin euron kopio. Ei lopu patterit, ei rikkoontuvia osia eikä mene taskussa miksikään ja näyttää aina oikein. Vankin mittari lienee jostain -70 luvun auton mukana tullut, toimii samalla tavalla kun 10v sitten ostettu samanlainen.

Parin euron kiinan kopioita ei sitten kannata sekoittaa PCL:än mittareihin, niissä tuntuu olevan hajontaa ja väsymistä vuosien aikana. Tästä on kokemusta kun tuli ajettua mopolla liian alhaisilla paineilla pari vuotta.

Niitä saa psi/bar yhdistelmällä tai erikseen, mutkapäällä tai suoralla.

https://www.pclairtechnology.com/tyre-p ... ad-tpg1h17

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 16, 2020 8:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 577
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Aika nihkeetä tehdä vaijereita kyllä kaasulle. Etenkin kun ei ole ennestään mitään nippoja. Rupesin tossa miettiin, onkohan kukaan viritellyt mitään sähkökaasukittejä tällasiin?

Sinänsä loppupelissä aika yksinkertanen tuo kaasarin parin vaijerin systeemi. Ei ehkä vaatis ihan mahdonta järjestelmää jos tulis pieni moottori kaasarin päähän vetään vaijereita, sitten kaasukahvaan piuha. Olis helpompi korotellakin ohjaustankoa ym..

Googlettelin vähän mutta ei hirmusesti löytynyt tuloksia, lähinnä sähköpyörähommeleita. Ei taida olla ihan yleisin modi. Tulipahan vaan mieleen että vois olla mielenkiintonen. Onko kekään tämmösiä pohtinu / tehny?

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2036 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 132, 133, 134, 135, 136

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com