Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Joulu 12, 2017 2:01 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1714 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 111, 112, 113, 114, 115  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2017 8:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Viestit: 145
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: DR650RSE
Totti kirjoitti:
Vaikein homma on saada tyttö uskomaan että vakioputki on parempi.


Onko se? Meillä Derbin piikki, jota ei saanut toimimaan vakiovaimentimella ollenkaan. Nyt on joku kiinalainen tarvikepönttö kiinni, ja sillä toimii. Killerin kanssa äänet ei ole edes kovat.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2017 8:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6423
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Derbi on ihan eri moottorilla eikä sitä voi verrata WR:ään koneen setuppien ja toimivuuden osalta.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2017 8:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Viestit: 145
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: DR650RSE
Niin on, mutta osaa kai muidenkin merkkien vaimentimet mennä tukkoon? Kyllähän Derbistäkin luulisi irtoavan enemmän kuin neljä heppaa täysin vakiona, mutta ei vaan löytynyt ennen kuin vaihdoin vaimentimen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2017 9:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6423
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
No, Derbi on edelleen ihan eri asia kun ruiskukoneella oleva WR eikä WR ole siinä poikkeus että vaatii putkiston jälkeen ruiskun säädön, kuten isommatkin koneet. Taisin jo mainita että WR käy jo vakiona laihalla, eikä tilanne parane jos siihen laitetaan hengittävämpi putkisto eli vaatii silloin ruiskun uudelleen säätämisen.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 18, 2017 6:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Viestit: 664
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 990 Adv
Seuraava kysymys koskee madaltamista. Jos ostan samaiseen WR:ään taakse madalluspalikan joka laskee perää kaksi senttiä niin kuinka paljon täytyy keulaputkia laskea että keula laskee samat kaksi senttiä? Onko tähän joku kaava vai pitääkö kaivaa mittanauha? Penkkiä en mielelläni lähtisi höyläyttämään.

_________________
"Eternally, unavoidably, eventually, all paths will lead to the cemetery." Sentenced

"Breathing doesn't keep the flame alive in us." Insomnium

”Älykäs pääsee pinteestä, johon viisas edes koskaan joudu ei.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 18, 2017 6:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6423
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Katso ensin onko linkuston kolmio oikein päin, porukat hyvin usein kääntää kolmion toisinpäin saadakseen perää korkeammalle kun se on niin siiiistiiii... Kannattaa katsoa korjaamomanuaalista miten päin se kuuluu olla paikallaan. Mä olen ristinyt peräkorotetut piikit västäräkeiksi, samalla tavalla pyrstöt pystyssä :D

WR:ää on saanut tilauksen yhteydessä kahdella penkin korkeudella ja matala on ollut optiona.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 28, 2017 11:34 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Viestit: 664
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 990 Adv
Koheltaja kirjoitti:
Katso ensin onko linkuston kolmio oikein päin, porukat hyvin usein kääntää kolmion toisinpäin saadakseen perää korkeammalle kun se on niin siiiistiiii... Kannattaa katsoa korjaamomanuaalista miten päin se kuuluu olla paikallaan. Mä olen ristinyt peräkorotetut piikit västäräkeiksi, samalla tavalla pyrstöt pystyssä :D

WR:ää on saanut tilauksen yhteydessä kahdella penkin korkeudella ja matala on ollut optiona.


Olivat ne oikein päin. Matalaa penkkiä ei saa ainakaan Yamahan kautta, valmistus lopetettu. Harkitsin jo toisen penkin ostamista eBaysta ja se muokkauttamista jossain mutta sitten löysin Englannista Projection Racing nimisen firman josta sai valita madalluspalikan korkeuden (vai mataluuden?). Kaksi senttiä keulaputkia alas ja saman verran perää niin nyt on sopiva!

_________________
"Eternally, unavoidably, eventually, all paths will lead to the cemetery." Sentenced

"Breathing doesn't keep the flame alive in us." Insomnium

”Älykäs pääsee pinteestä, johon viisas edes koskaan joudu ei.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 18, 2017 3:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Viestit: 664
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 990 Adv
Joku on varmaan laskenut että paljonko pitää jarrunestettä laittaa että neste on vaihtunut järjestelmässä?

_________________
"Eternally, unavoidably, eventually, all paths will lead to the cemetery." Sentenced

"Breathing doesn't keep the flame alive in us." Insomnium

”Älykäs pääsee pinteestä, johon viisas edes koskaan joudu ei.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 18, 2017 6:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6423
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
2-4x kun kupin täyttää niin nesteet on vaihtuneet uusiin.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 20, 2017 7:18 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Vimpeli
Pyörä: RD07A
Alurunkoinen Yamaha vuonna 1991? :shock: Huuto.netissä oli tuommoinen lehti kaupan. Enpä ole koskaan kuullutkaan YZM:stä. Onko Suomeen asti päätynyt miten monta?


Liitteet:
yzm.jpg
yzm.jpg [ 146.42 KiB | Katsottu 956 kertaa ]

_________________
Kurapyöräilyä jo kahdella vuosituhannella
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 20, 2017 5:34 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Viestit: 165
Paikkakunta: Kemi
Pyörä: Honda XL650V -06
Juice kirjoitti:
Alurunkoinen Yamaha vuonna 1991? :shock: Huuto.netissä oli tuommoinen lehti kaupan. Enpä ole koskaan kuullutkaan YZM:stä. Onko Suomeen asti päätynyt miten monta?


Internetti tiesi kertoa että valmistettu 8 kpl :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 24, 2017 11:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 470
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Etupään nostostrappi, kummalta puolelta jarru/nopeusmittariletkua?
Kuva

Kattelin netistä kuvia niin 99% pistää sen meneen jarruletkujen "sisäpuolelta", eli lokarin puolelta. Mietin sitä kun pistin sen tohon. Jos se on sisäpuolella lokarin puolella, ja vetää hirveellä voimalla nopeusvaijerin puolelle tosta strapista, se kampee koko vaijeri/jarruletkua todella kauas, oikein pingottaa.

Mutta jos se on tollain kun mulla kuvassa (eli päinvastoin miten nettikuvissa), ja strapista vetää täysillä juuri toiselle puolelle, se ei pääse paljoakaan liikuttaan jarru/nopeusmittariletkuja.

Oonko tehny jotain väärin vai mikä tässon oikea tapa?

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Baotian, Kymco
Menneitä: Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 08, 2017 9:32 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 07, 2017 2:02 pm
Viestit: 20
Paikkakunta: Pornainen
Pyörä: AT 98
Onkos kellään kokemuksia OJ-ajoasuista? Bongasin mallin jostain Italialaisesta Youtube-pätkästä ja koska malli miellytti silmää, sormi hivelee nyt tilausnamiskaa.

Kannattaako vai ei?

https://ojworld.it/catalogsearch/result/?q=desert

_________________
Koskaan ei asiat ole niin huonosti, etteikö niitä juomalla saisi vielä huonommaksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 08, 2017 9:36 pm 

Liittynyt: Ma Marras 20, 2017 11:14 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Jääli
Pyörä: AT XRV750 RD07, CX500, DT125R
AT etu ja takajousen säätönamikat. Kokeilin löytää topiccia, mutta en oo oikeen löytänyt. Mitenkäs noita säädellään ja mitä tapahtuu mistäkin?

_________________
I started out with nothing. And I've still got most of it left!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 08, 2017 10:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Viestit: 593
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: Honda XRV 750 Africa Twin
Sergey kirjoitti:
AT etu ja takajousen säätönamikat. Kokeilin löytää topiccia, mutta en oo oikeen löytänyt. Mitenkäs noita säädellään ja mitä tapahtuu mistäkin?

Liitteenä kuva ohjekirjasta takajousituksen osalta. Etujousissa on venttiilit joista voi laittaa ilmaa max 0.4kg/cm2, mutta käytännössä itse vain lasken pumppuihin kertyvät paineet pois aika-ajoin. Kunnon huolto on paras säätö!


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Takajousituksen ohje manuaalista
Takajousitus.jpg
Takajousitus.jpg [ 150.09 KiB | Katsottu 188 kertaa ]

_________________
AT -95/-99
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1714 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 111, 112, 113, 114, 115  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com