Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Loka 17, 2019 11:38 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kestääkö autonavi
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2018 8:10 pm 

prätkässä?
Liitteet:
011 – Kopio.jpg
011 – Kopio.jpg [ 151.51 KiB | Katsottu 11560 kertaa ]
DriveSmart60.
Mulla on tuollainen autonavi, mutta ajattelin kokeilla sitä kesällä pyörässä. Onko kokemuksia, miten tulee käymään? Sateella ei tietenkään ole tarkoitus käyttää, ellei ole ihan pakko vieraalla seudulla. Tosin arvelen, että pleksi vie sateen sen ohi ja päältä pois.
Kestääkö tärinää jne. ovat mulle arvoituksia. Mikä hajoaa todennäköisesti, jos ylipäätään hajoaa?
Lisäys: ajan 1200 gs:llä.

Viimeksi muokannut anahonda päivämäärä Ke Maalis 14, 2018 10:08 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Kestääkö autonavi
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2018 8:37 pm 

Pyörä: T7
Garminin autonaveja käytin 690 täristimessä ja kestää aikansa, virtaliitin oli ensimmäinen paikka joka antoi periksi ja liitintä sai välillä juottaa piirikorttiin kiinni. Kiinnitys oli ohjaustangon keskellä navin omalla kehikko/kiinnityksellä, se täristi navin toimimattomaksi parissa kuukaudessa. Sen jälkeen laitoin navin kiinni samaan paikkaan velcro tarranauhalla ja alkoi kestämään paremmin mutta pöly menee paikkoihin missä se se tekee omat juttunsa, kuten virtaliittimessä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2018 9:37 pm 

Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Ja tärinä irrottaa myös sisältä tavaraa,joskus viikossa,joskus kesässä. Nimim. kolmanneksi zumo...
Fantilla ajo oli sen verran siivompaa että siinä kesti kyllä,eikä konekkaan täristäny,huski taas rikko pahimmillaan viikossa.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Maalis 15, 2018 5:16 pm 

Pyörä: R1200 GSA
Mulla oli Garminin nuvi Ram-mountin varressa kiinni vuosia/kymmeniä tuhansia kilometrejä kiinni mitenkään hajoamatta (matka-ajossa). Ainakin GSA:n pleksin takana oli lähes täysin sateeltakin suojassa. Sitten tuli zumo muista syistä.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2018 9:03 pm 

Pyörä: R 1200 GSA
Ostin Motonetistä vedenpitävän kotelon. Siihen virittelin Ram:n kiinnitykset.

Garmin navi toimi aluksi hyvin. Sitten alkoi herjaamaan, että akku loppuu, vaikka oli virrassa kiinni koko ajan. Välillä myös sammuu itsestään. Autoon, kun sen vie niin toimii moitteetta. Olisiko allerginen tärinälle.

Syksyllä päätin, että kevääseen mennessä hommaan mp-navin. Kuukausi sitten ostin TomTom:n mp-navin ja sain kaupanpäälle GS Adventuren :P

Profiili  

ViestiLähetetty: To Maalis 22, 2018 11:42 am 

Pyörä: AT
JJ kirjoitti:
Mulla oli Garminin nuvi Ram-mountin varressa kiinni vuosia/kymmeniä tuhansia kilometrejä kiinni mitenkään hajoamatta (matka-ajossa). Ainakin GSA:n pleksin takana oli lähes täysin sateeltakin suojassa. Sitten tuli zumo muista syistä.

Voi olla että GSA 1200:sessa on hieman vähemmän tärinöitä ja tasaisemmat ajoalustat mitä esim KTM 690:sellä.

Mutta oma Garminin 478 on kyllä myös kestänyt turhatekin kiinnityksessä kumipedillä kaikki tärinät 400:sesta DR-Z:sta AT:hen kaikenlaisilla alustoilla.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2018 10:29 pm 

Pyörä: AT AS DCT -18
Mulla oli garmin nuvi 205 3v 50tkm kiinni, katteen suojassa niin ettei sää päässyt pahasti puremaan. Rikkoutui viime syksynä, vesi varmaan pääsi sisään kun ei enää suostunut käynnistymään. Ostin samanlaisen "uuden" käytetyn 25 eurolla. Kosketusnäyttö toimi hanskat kädessä. Navigaattorin muistiin mahtui vajaa puolen suomen maastokartat.

Nyt mietinnässä mikä navigaattori uuteen pyörään... Garmin laite suosikki koska siihen osaan siirtää basecampilla ilmaiset maastokartat.

Lähetetty laitteesta Tapatalkilla

Profiili  

ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2018 1:57 pm 

Pyörä: AT XRV750 RD07, CX500, DT125R
Mulla on tollanen vähän vanhempi TOMTOM XXL ollut tankotelineessä kii. Se on näitä kiinalaisia halpiksia jotka on vetoketjukotelossa. Useamman vuoden jo pelannut ja pitänyt vettä. tosin alkuperäisen kiinnityksen heitin roskikseen uutena ja kiinnitin kotelon pohjaan RAM mount (muistaakseni) merkkisen jalan joka kävi siihen suoraan kiinni... Olen ollut tyytyväinen tulokseen. Vielä sai päivitettyä kartat tänäkeväänä uusiin. ensivuonna ei enää sitten saakkaan.

Mutta miten jatkossa sitten kun olen siirtynyt enemmän sorapyöräilijäksi asvaltin sijaan... pitänee alkaa funtsii jotakin muuta laitetta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2018 12:19 am 

Pyörä: r1200gs
Nämä on näitä, jollain ei kestä moottoripyöräkäyttöön tarkoitettu navi, ja joillain kestää autonavi. Ite olen ajellut r1200gs:llä tuhansia kilometrejä verkkokauppa.comin halpisautonavilla eli sillä photonavilla. Myös vesisateessa, eikä mitään ongelmia. Ram-mounts -tyyppinen kumipallokiinnitys ehkä auttaa kestoon, koska terävästi hakkaava värinä vaimenee.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY