Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Loka 17, 2019 11:38 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Elo 03, 2019 8:14 pm 

Pyörä: T7
Mä en tajuu miks en ole aiemmin ladannut Kurviger Pro sovellusta, tuttuista ympäristöistä löytynyt huimasti lisää reittivaihtoehtoja, uusia reittejä ja sorateitä. Taas tuli uutta intoa ajamiseen kun ei tarvii niitä samoja latuja hiihtää edestakaisin :)

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 03, 2019 8:54 pm 

Pyörä: Gessu
MIL kirjoitti:
Olen useasti tuota miettinyt että miksi navien näytöt on yleensä vaakaan ?

Tänään pitkästä, pitkästä aikaa kykenin vähän ajelulle. Tuossa Nuvizin kameralla otetussa kuvassa se pysty- ja vaakanäytön ero näkyy. Tai oikeammin ehkä näkyy kahden erilaisen navigointiohjelman ero. Garminin vaakanäytössä on paljon informaatiota selkeästi esitettynä. Waze on minusta navigointiohjelmien parhaasta päästä, ainakin maantieajoa ajatellen, mutta kyllä se jää toiseksi Garminin rinnalla. Pystynäytössä voisi aivan hyvin karttainfon kärsimättä käyttää ylä- ja alareunoja tehokkaammin, suurempikokoisilla merkeillä. Näiden kahden ohjelman käytettävyyden ero korostuu, kun lähdetään ajon aikana tekemään valintoja. Garmin käyttää näyttöä tehokkaasti ja jakaa valintapainikkeilla reilusti tilaa. Wazen kanssa sama menee tuhertamiseksi. Ja useat puhelinnavigointiohjelmat ovat paljon Wazea surkeampia käytettävyydeltään!
Ykköspuhelimeni on Samsungin S9+, missä on vielä "korkeampi" näyttö. Navigointiohjelmat eivät osaa hyödyntää sitä millään tavalla. Onko se oikeasti niin vaikeaa rakentaa ohjelma, joka ymmärtäisi näytön koon ja asennon ja pystyisi hyödyntämään sitä tehokkaasti?

Liitteet:
navitNuvizilla.jpg
navitNuvizilla.jpg [ 296.92 KiB | Katsottu 730 kertaa ]

ViestiLähetetty: La Elo 03, 2019 9:14 pm 

Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Ompa huonosti näkyvä näyttä tossa garminissa. Mikä malli se on?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 03, 2019 9:19 pm 

Pyörä: Gessu
Sukke kirjoitti:
Ompa huonosti näkyvä näyttä tossa garminissa. Mikä malli se on?

590. Kuva ei anna ihan oikeaa vaikutelmaa, mutta kyllä, näyttö voisi olla parempikin.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 03, 2019 9:32 pm 

Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Garminissa varmaan se häikäisy-/suojakalvo päällä,? Auringonpaisteessa on kyllä hyvä se kalvo.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 03, 2019 10:58 pm 

Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
No joo, tosta 590 näytöstä ja sen näkymisestä puhuttu jo aikaisemminkin ja muistaakseni ei pärjää 390:lle, mikä itsellä on käytössä. Mä olen ollut pettynyt oikeastaan kaikkiin kokeilemiini kartta ja navigointi ohjelmiin, garmin mukaan lukien. Useimmat ovat sekavia kyhäelmiä, jotka hädin tekevät mitä niiden olettaa tekevän, garmin mukaan lukien.

Tänä kesänä olen kokeillut minulle uutta ohjelmaa Guru Maps, joka vaikuttaa lupaavalta. Nyt viimeksi se yllätti minut, kun latasin siihen gpx:n, joka sisälsi seisemän jälkeä, seitsemän reittiä ja parikymmentä paikka pistettä. Guru latasi kaiken nätisti omaan hakemistoon, jossa voi valita yksittäin näkyviin juuri sen, mitä itse haluaa. Periaatteesa garminissa voi tehdä saman, paitsi kohdepisteitä en osaa laittaa näkymään kartalla ja garminissa homma ei ole läheskään yhtä kätevää.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com