Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Loka 20, 2019 12:01 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Tammi 11, 2015 10:48 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Viestit: 708
Paikkakunta: Valkeakoski
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Moro,

Tammikuussa 2014 ostin Garmin 390:n. Navi kiinni KTM 690 Enduro R vm:2010:ssä.
Kesällä takuuseen vaihdettiin kokolaite, kun se pätki latausta mopossa kiinni ollessaan. Ongelmaa oli myös saada välillä yhteyttä läppäriin.
Nyt siis käytössä noin 6kk vanha laite.
Eilen rupes taas pätkimään latausta. Välillä lataa ja välillä ilmoittaa, että ulkoinen virta loppui, jatketaanko akulla.
Väistämättä mieleen tulee, että laite ei kestä tärinää. Nyt on Ram Mountilla kiinni ohjaustangossa. Ajo mulla on pääsääntöisesti soratieajoa, jossa välillä tulee iskua keulaan montuissa, mutta mitään rossirataa ei kuitenkaan ole navin kanssa ajettu.

Onko muilla ollut samoja ongelmia erityisesti ykspyttyisten mopojen kanssa ja miksei muidenkin?

_________________
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 11, 2015 1:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7299
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Jos siinä on mini-USB liitin niin se ei kestä yksipyttyisen, ei ainakaan 690 tärinää, ellei gepsiä eristä kunnolla tärinältä. Pari auto Garminia on saanut kyytiä 690 sarvissa ja tärinä löystää liittimen, gepsin purku ja liittimen kiristys ja toisessa runkoliittimen pettäneiden juotosten korjaaminen ja taas matka jatkui kunnes alkoi muut sisäkalut hajoamaan. Jos jatkossa laitan minkä tahansa gepsin pyörään missä on mini-USB niin joko liimaan gepsiin kiinteän johdonpätkän tai sitten eristän gepsin huolella tärinältä.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 11, 2015 5:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Viestit: 708
Paikkakunta: Valkeakoski
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Tässä on se uusi 2-nastainen jousikuormitteinen nasta telakassa, joten sen suhteen ei pitäisi olla samaa ongelmaa kuin usb-liittimen kanssa.

_________________
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 13, 2015 8:22 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Viestit: 708
Paikkakunta: Valkeakoski
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Kun pyörä oli ollut lämpimässä tallissa, niin testasin ja sama ongelma jatkui. Eli ei ollut jäätyminen aiheuttajana.
Mulla sattui kesän ongelmien johdosta olemaan yksi käyttämätön telakan virtajohto, joten vaihdoin sen -> ei vaikutusta.

Maanantaina soitin Garminin tukeen ja pyysivät vielä päivittämään softan. Olin kovin skeptinen, että sillä voisi olla merkitystä, mutta ihme tapahtui. Ongelma loppui! En tajua, miten softapäivitys voi korjata tälläisen ongelman, mutta pääasia, että poistui. Nyt tietty skeptisenä luonteena odotan seuraavaa päivän ajoa, että pelaako oikeasti, kun on telakassa kiinni pitempään.

Heh, ehdin jo katsella Garmin GPSMAP64:sta, mutta pitää nyt vissiin jättää se hyllyyn. :)

_________________
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 13, 2015 11:47 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Viestit: 768
Paikkakunta: Lumijoki
Pyörä: pyörätön
Ei ole ongelmaa ollut..kopkopkop :wink:
Noin 10tkm ollut käytössä, kahdessa eri mopossa, Transalpissa n. 3tkm ja Terrassa loput. Tärisehän noi ei likikään yhtä paljoa kuin kotari :o Asennus oli transussa Ram Mountilla tangossa ja Husseen tein oman kiinteän telineen jossa vaimennusta hiukan telineiden välissä. Ajelutkin pääsääntöisesti metsän puolella asfalttia vältellen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 13, 2015 12:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3088
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Olisiko ohjelmistolla sellainen vaikutus jotta uudessa pidempi aika jonka sallii virran olla katkaistuna ilman siirtymistä aku "asentoon".

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 13, 2015 4:03 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Viestit: 917
Paikkakunta: Anjala
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
AnttiL kirjoitti:
Olisiko ohjelmistolla sellainen vaikutus jotta uudessa pidempi aika jonka sallii virran olla katkaistuna ilman siirtymistä aku "asentoon".

Olettaisin juuri näin olevan. En ole vielä itse törmännyt 350/390 sarjassa laitteeseen tärinästä tulleeseen mekaaniseen vikaan. Kosketuspinnat laitteessa ovat kaksi tasaista nastaa, jotka eivät heilu mihinkään. Telineeseen kiinnittyvässä johtosarjassa taas on kaksi pienellä jousella näitä vasten painautuvaa nastaa. Näitä on joltain jumittunut tai katkennut piuhasta irti. Tämä voisi helpostikin käydä johtojen takertuessa risuihin, vaikka johdot ovatkin kiinnitetty telineeseen(vedonpoisto). Nyt ei ilmeisesti siitä ole ollut kysymys, joten epäilyttää hetkellinen kontaktihäiriö liitospinnoissa, jolloin laite on siirtynyt turhan nopeasti akkumodeen. Eihän tuo akku heti mihinkään tyhjenisi, joten tuo siirtymisaika kannattaisikin olla ainakin muutamia sekunteja.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 13, 2015 9:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 5:53 pm
Viestit: 45
Paikkakunta: Vaasa
Pyörä: 690E
Mulla on samaa vikaa. Syy niissä kahdessa pinnissä. Tyydyin viime kesänä hirttämään navin nippusiteellä kiinni tukevasti telineeseen niin narinat loppui. Nyt pitäis jossain välissä tutkia miten sais tuon toimimaan luotettavasti ilman nippusiteitä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 14, 2015 3:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Viestit: 708
Paikkakunta: Valkeakoski
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Liian aikaista oli ilo. Tänään töihin ajellessa pelasi hyvin ekat 5km. Sitten alkoi taas pätkimään latausta ja pätki koko loppureissun.
Nyt navi postissa menossa takuuhuoltoon. :(

_________________
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 14, 2015 4:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 5:58 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Tampereen seutu
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic
Mulla tuo on triumphissa, ei ole pätkinyt. Tosin ei tuo triumph juuri tärisekään. Ehkä erimittainen ram-varsi auttaisi, jos se sattuu resonoimaan sillä vakiovarrella.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 14, 2015 7:52 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Viestit: 917
Paikkakunta: Anjala
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
petteripunakuono kirjoitti:
Mulla tuo on triumphissa, ei ole pätkinyt. Tosin ei tuo triumph juuri tärisekään. Ehkä erimittainen ram-varsi auttaisi, jos se sattuu resonoimaan sillä vakiovarrella.

RAM-vartta ei myöskään kannata taittaa aivan ääriasentoon, jolloin alumiini vastaa alumiiniin. Pyöräyttää varressa olevan koveron siihen suuntaan mihin vartta kallistetaan, jolloin pallon jalka sattuu kolon kohdalle. Siinä asennossa saa taitettua jyrkimmin ja on aina kumi välissä.
Montanassa on akun löystyminen ja virtakatkokset olleet harmina, mutta Zumoissa ei ole kohdalle sattunut laitteen sisäisiä "pätkimisiä". Johtosarjan nastan jumittamista on tullut korviin muutamalta käyttäjältä, sekä foorumillakin joskus joku maininnut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 20, 2015 9:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 5:53 pm
Viestit: 45
Paikkakunta: Vaasa
Pyörä: 690E
kepa kirjoitti:
Syy niissä kahdessa pinnissä.


Asia varmistui mun osalta. Toinen pinneistä toimi ok mutta toinen saattoi jäädä alemmas makailemaan eikä edes noussut tuon toisen korkeudelle. Kokeilin varovaisesti elvytellä mutta siitä ei ollut pahemmin apua... ...Elvytetään seuraavalla kerralla kovemmalla kädellä ;)


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Pinni jumissa
WP_20150120_18_47_02_Pro.jpg
WP_20150120_18_47_02_Pro.jpg [ 103.56 KiB | Katsottu 8439 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Pinni ylhäällä mutta ei yllä edes paremman tasolle
WP_20150120_18_49_38_Pro.jpg
WP_20150120_18_49_38_Pro.jpg [ 171.76 KiB | Katsottu 8439 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 03, 2015 4:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Viestit: 708
Paikkakunta: Valkeakoski
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Navi palautui huollosta. Olivat vaihtaneet laitteen, eli jotain vikaa siinä oli, mutta mistään ei selviä, mitä. Täytyy varmaan kehitellä jotain hyviä tärinän vaimentimia, ennenkuin ottaa laitteen takaisin käyttöön. :(

Pykälää robustimpi laite olisi GPSMAP64, mutta siinä pienempi näyttö ja toiminta akuilla. Hinta tosin selvästi halvempi.

_________________
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2015 8:29 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 5:53 pm
Viestit: 45
Paikkakunta: Vaasa
Pyörä: 690E
Uusi laturi paikoillaan uusilla hienoilla pinneillään. Elämä hymyili jonkun aikaa ja garminaattori ei herjannut. Vaan ilopa oli lyhytaikaista. Tänä kesänä 2000km ja vika siirtyi itse navin puolelle. Nyt p* laturin pinnit oli syönyt garminin latausnastoihin kolot (liite).

Mitä tästä opin. Kun Garmin 350/390/590 asentaa tärisevään pyörään niin kannattaa panostaa vaimennukseen jonkin verran. Vakiotelinettä ja kahden pinnin lataushärpäkettä kiinnitettynä sarveen 2" RAM armilla en suosittele. Tappaa navin varmasti.

EDIT: Ne latauspinnit toimivat nyt ok. Ei jumita ja ovat ulkona ;)


Liitteet:
zumo350liitin.jpg
zumo350liitin.jpg [ 53.66 KiB | Katsottu 6039 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2015 9:03 am 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Viestit: 1913
Paikkakunta: Luumäki
Pyörä: Gessu
Pete K2 kirjoitti:
Navi palautui huollosta. Olivat vaihtaneet laitteen, eli jotain vikaa siinä oli, mutta mistään ei selviä, mitä.


Eivät ne siellä "huollossa" tutki näitä laitteita kai mitenkään. Jos tuki on antanut luvan lähettää laitteen huoltoon, se näyttää vaihtuvan automaattisesti uuteen, tai vanhemman yksilön kohdalla tehdashuollettuun. Navigaattoreista on tullut niin halpoja valmistaa, ettei korjaaminen kannata.

_________________
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com