Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Touko 21, 2019 12:00 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Elo 17, 2014 2:50 pm 

Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Kipa kirjoitti:
Laitteen sisäinen muisti ei riitä...tai sitten mä en vaan osaa.

Mapinstallilla voi valita maalaamalla halutut karttapalat halutuista kartoista jotka sitten siirretään laitteseen. Jos ei ole tarkoitus koko eurooppaa kiertää niin ei varmaan tarvi kaikkien maiden karttojakaan. Jos sulla on laitteen muistissa useampi niitä *.img filejä, niin poista niitä tilaa viemästä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 17, 2014 3:12 pm 

Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Kipa kirjoitti:

Mä olen todennut ton nuvin kanssa, et muistikortin vaihto on se helpoin konsti, eikä ne reissussa paljoa paina.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 18, 2014 9:05 pm 

Pyörä: SE ja kolmipökö
mico kirjoitti:
Kipa kirjoitti:

Mä olen todennut ton nuvin kanssa, et muistikortin vaihto on se helpoin konsti, eikä ne reissussa paljoa paina.

Tähän päädyin minäkin ja jopa sain kartat eri korteille laiteltua....perjantain aamulaivalla Eesti, Eesti, Eesti, kaipaan sinne perkeleesti....

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2014 11:35 am 

Pyörä: KTM 990 adve -08
Kipa kirjoitti:
Zumo 550, kuinka saa vai saako näkymään valikossa useamman kartan? Nyt siellä valikossa on Topo Suomi v3 PRO ja laitteessa oleva peruskartta valittavissa. ...

karttojen nimet Zumo 550:ssä:
(zumo550 laitteessa tilaa 1,91 Gt , 2 065 000 000 tavua, 2 016 602 kt)

ZUMO 550 inventory

*** ZUMOssa 3 karttaa:
pääkartta: PROM = gmapprom.img
lisäkartta: Suppmap1 = gmapsupp.img
lisäkartta2 : Suppmap = gmapsup2.img

Dir DB = gmapoem.img (ei voi valita listalla)
+ gmapbmap.img (taustakartta, koko maailma, älä poista)

*** SD-kortilla 1 kartta:
lisäkartta: Suppmap = gmapsupp.img

eli SD kortilla lisäkarttoja, 1 per kortti samalla filenimellä 'garmin' kansiossa.

Huom.
Jos laitat ison kartan kahteen osaan, esim. cne:stä pohjolan zumoon ja lopun euroopan kortille, yhtään laattaa (tile) ei saa mennä päällekkäin, eli kartan jakamisen rajaamisessa tarkkana.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2014 12:27 pm 

Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Kipa kirjoitti:
mico kirjoitti:
Kipa kirjoitti:

Tähän päädyin minäkin ja jopa sain kartat eri korteille laiteltua....perjantain aamulaivalla Eesti, Eesti, Eesti, kaipaan sinne perkeleesti....

Tähän on vaan pakko laittaa kuva muutaman vuoden takaa Tarton Ruutikellarista, jossa ...taustoja laulaa Apelsin :wink:

Kuva

Legendaarinen Apelsin yhtye oli vielä täysissä voimissa ja viimeisen päälle hyvä meininki

Ludwik laittoikin selvennystä, mutta eipä tuo useammalle kortille eri karttojen laittaminenkaan ole iso vaiva. Samalla kortilla oleva samanniminen tiedosto korvaa toisen, joten on syytä olla varovainen.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2014 1:20 pm 

Onhan tuo karttojen virittely laitteeseen ja muistikorteille ollut välillä melkoista ihmettelyä. Kun en onnistunut saamaan uuteen BMW V-malliin Venäjän OSM-karttoja, soitin Garminin tukeen ja kysyin neuvoa. Yllätys oli, kun sieltä kerrottiin, ettei ko. naviin ole tällä hetkellä myynnissä toimivaa Venäjän karttaa. Lopulta ymmärsin ulkoistaa itselleni liian vaikean tehtävän. Venäläiset hoitivat Viipurissa tyylikkäästi navigaattoriin koko Venäjän kartan pilkkahintaan. Nyt on laitteessa koko Eurooppa ja Venäjä sujuvasti samaan aikaan. :) Topo-Suomi-karttaa taidan tyytyä käyttämään toisella laitteella.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2014 5:37 pm 

Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Jotain hyvää sitten tossa autonavissa vs zumo,mulla saa olla kortilla erinimisiä karttoja useita,ei oo vielä rajaa tullu vastaan ja nyt on vissiin 7 eri palasta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2014 5:52 pm 

Pyörä: pyörätön
ceevu kirjoitti:
Jotain hyvää sitten tossa autonavissa vs zumo,mulla saa olla kortilla erinimisiä karttoja useita,ei oo vielä rajaa tullu vastaan ja nyt on vissiin 7 eri palasta.

Riippuu Zumosta näköjään, 390 löytyy ja kolme karttaa täällä sisässä ja kaikki toimii

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2014 7:53 pm 

Pyörä: SE ja kolmipökö
DOMI kirjoitti:
Tähän on vaan pakko laittaa kuva muutaman vuoden takaa Tarton Ruutikellarista, jossa ...taustoja laulaa Apelsin :wink:

Off(road)-topiccia: 2012 Etapilla käytiin myös lauantai-iltana syömässä Püssirohukelderissa, silloin siellä oli bändi, joka soitti niin kerpeleen kovaa, ettei siellä yläkerrassa voinut kerta kaikkiaan olla. Onneksi ehdittiin syödä, ruoka oli kyllä hyvää!
Mopo ladattu matkakuosiin, huomenna kamppeet nippuun ja torstaina Espoota kohti. Tässähän pukkaa ihan reissukuumetta päälle. :mrgreen:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2014 8:09 pm 

tokor kirjoitti:
ceevu kirjoitti:

Riippuu Zumosta näköjään, 390 löytyy ja kolme karttaa täällä sisässä ja kaikki toimii

Ei niitä karttojen määrää ole rajoitettu 500/550 Zumoissakaan, mutta ne ovat kaikki yhdessä *.img filessä. Eli siirtäkää kartat Mapinstallilla niin homma pelittää. Toki voi värkätä usean muistikortin kanssa jos niin haluaa :roll:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2014 8:22 pm 

Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
tertsu kirjoitti:
tokor kirjoitti:
ceevu kirjoitti:

Ei niitä karttojen määrää ole rajoitettu 500/550 Zumoissakaan, mutta ne ovat kaikki yhdessä *.img filessä. Eli siirtäkää kartat Mapinstallilla niin homma pelittää. Toki voi värkätä usean muistikortin kanssa jos niin haluaa :roll:

Ei luonaa ainakaan nuvilla (500), on testattu.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2014 8:23 pm 

Pyörä: R1200GS Adv.
tertsu kirjoitti:
Ei niitä karttojen määrää ole rajoitettu 500/550 Zumoissakaan, mutta ne ovat kaikki yhdessä *.img filessä.

Mielenkiintoista. Mulla 590ssä mapinstall laittaa kartat muistikortin /Maps-hakemistoon, jokaisen karttakokonaisuuden omaan .img-filuun.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2014 9:02 pm 

Ayrtono kirjoitti:
tertsu kirjoitti:
Ei niitä karttojen määrää ole rajoitettu 500/550 Zumoissakaan, mutta ne ovat kaikki yhdessä *.img filessä.

Mielenkiintoista. Mulla 590ssä mapinstall laittaa kartat muistikortin /Maps-hakemistoon, jokaisen karttakokonaisuuden omaan .img-filuun.

Saatoin kyllä puhua puutaheinää tuosta yhdestä filusta, mutta ei niiden filejen kanssa tarvi pelata ollenkaan kun Mapinstall hoitaa homman.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 25, 2014 10:52 am 

Pyörä: HP2E- FLSTN-KLX250S
Näin on minullakin Zumo 550. Koneen muistissa NT ja samalla kortilla sekä Topo Pro2 että MTK.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Syys 24, 2014 2:40 pm 

Pyörä: KTM 690ER '12
Porukalla tuntuu olevan paljon Garminia käytössä, mutta allekirjoittaneelta löytyy TomTomin Go720, joka on hommattu muutama vuosi sitten, ja käytetty tänä kesänä muutaman kerran moponavigoinneissa keskinkertaisin arvosanoin. Ongelmana tuntuu olevan Tyre-ohjelmiston kartan ja navin kartan yhteensopivuus, kun Tompan kartta ei aina sisällä samoja pätkiä kuin mitä Tyrestä löytyy.

Kysymyksenä on että saako tuohon TomTomiin ladattua jostakin uuden kartan (ilmaiseksi).
Ohjelmiston kautta voisi ostaa karttapäivityksen (75€, ei tule kuuloonkaan!).

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com