Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Elo 18, 2019 12:11 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 164 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2015 10:59 am 

Pyörä: Tenere 700
Tai sitten toinen vaihtoehto on käyttää MapTo'a.
viewtopic.php?f=19&t=20043

"Breathing doesn't keep the flame alive in us." Insomnium

”Älykäs pääsee pinteestä, johon viisas edes koskaan joudu ei.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 25, 2015 2:31 am 

Pyörä: AT RD07a IBA
Totti kirjoitti:
Tai sitten toinen vaihtoehto on käyttää MapTo'a.
viewtopic.php?f=19&t=20043

No se on ihan tosi. Minä vain en ole "kiireiltäni" :oops: ehtinyt siihen vielä oikein kunnolla tutustua (LINUXin kanssa). Eihän siitä nyt ole kuin...ehkä 4 vuotta kun Pekka sen toi ilmoille? Se ei ole aika eikä mikään...

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Kesä 28, 2015 10:59 pm 

Pyörä: WR 450 F
Kiinan navin latausjohdon liittimestä juotos irti ehkä kolmannella reissulla ja lataaminen loppui. Ei iso ongelma ellen olisi sitten samalla tutkimustöissäni räjäyttänyt muuntajaa... sellaisia jostain löytynee? Pitäisi saada 5V 1500mA. Muuten olen olut tyytyväinen laitteeseen :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2015 12:04 am 

Pyörä: tt600r
Usb-mobiililaitelaturi, esim
http://www.biltema.fi/fi/Toimisto---Tekniikka/Mobiililaitteet/Kaapelit-ja-laturit/USB-matkalaturi-2000033372/
Ylimääräinen virranantokyky ei (normaalisti) haittaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2015 12:22 am 

Meinaan, että mopoon tarvitsee sellaisen. Otto pitäisi olla 12V, anto 5V. Sisällä navi lataantuu ihan läppärin usb:sta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2015 12:35 am 

Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Gartzza kirjoitti:
Meinaan, että mopoon tarvitsee sellaisen. Otto pitäisi olla 12V, anto 5V. Sisällä navi lataantuu ihan läppärin usb:sta.

Joku tommonen, löytyy biltsustakin.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 02, 2015 11:28 pm 

vastaavanlaisen 5V/1500mA usb-laturin hajotin, juotin johtojen väliin ja piilotin katteiden alle sateensuojaan. Navi rupesi taas pelittämään.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Syys 10, 2016 10:34 pm 

Onko kenelläkään vinkata järkevää OziCE:tä pyörittävää Kiinan navia 4.3":n Photonavin korvaajaksi? Ja Otterboxiin pitäisi mahtua.

”Älykäs pääsee pinteestä, johon viisas edes koskaan joudu ei.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2016 4:50 pm 

Pyörä: gs1150adv R1200gs
Mulla on ollu tollanen käytössä nyt toista vuotta. Ennemmin oli photonav ja otterboxi.

http://www.ebay.co.uk/itm/46-Lander-Nav ... 1970867605

Tuo on mielestäni parempi: kirkas näyttö ja valmiiksi tiivis. Oma naviohjelmakin on nokian heren kartoilla eurooppaan. Telakkakin on kestänyt rytyytystä tähän asti. Käyttis CE avoin. Mulla pelasi heti kun laittoi kortin gps:ään ozin ohjelmalla ja aktivoi sen.

Tuosta löytyy satasen pintaan olevia versioita "ilman karttoja" (Ovat koneessa muttei aktivoituja.)

Nämähän on kiinan tavaraa, toimii hienosti, muttei välttämättä sitten kuitenkaan :)

Profiili  

ViestiLähetetty: To Syys 22, 2016 11:25 am 

Kiitos vinkistä mutta haluan jatkaa OziCE:n ja maanmittauslaitoksen karttojen käyttöä.
Löysin tällaisen: https://goo.gl/SZXX79 näyttäis olevan suurinpiirtein samankokoinen mitä nykyinen Photonav.
Kertokaas tietokonevelhot että pyörittääkö tuo Ozia? Korttipaikka näyttäis löytyvän ja liittimet samalla puolella mitä nykyisessä.
Onko tuo näyttö nyt sellainen että se toimii Otterboxin kalvon läpi?

Profiili  

ViestiLähetetty: To Syys 22, 2016 12:22 pm 

Pyörä: 950 WC Adventure, 250 EXC-F
Mitä mulla noita kiinan halppisnaveja varmaan sen kymmenen kohta ollu, niin aikalailla samaa kamaa.
Suurin ongelma noissa on näytön himmeys ja lataus usb liittimen heikkous mopokäytössä.
Kalvon läpi toimii, mutta kosketusnäytön toiminta ei ole niin täsmällistä ja sujuvaa kuin "oikeissa" laitteissa.
Akut noissa tuppaa heikkenemään kanssa. Eiköhän tuo OZIa pyöritä kun pyörittää Automapaa ja IGo:a kin.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Syys 22, 2016 12:53 pm 

Kiitos neuvoista. Mulla on vissiin sattunut joku erikoisversio kohdalle koska ainakin kuusi vuotta on PhotoNav tangossa roikkunut ja toiminut täydellisesti.
Nyt on virtapainikkeeseen tullut jotain häikkää, ei meinaa sammua eikä aina jaksa heräilläkään ensimmäisellä kerralla. (=kuten isäntänsä siis :lol: )
Näytön rajoitteet (kirkkaus ja kosketusherkkyys) varmaan samat mitä nykyisessäkin laitteessa.
En millään jaksaisi opetella mitään uutta navigointisoftaa eikä mulla oo läppäriä mikä pyörittäis basecampia tms. Ja nuo kalliimmat laitteet tuntuu hajoavan samalla tavalla mitä nämä budjettivehkeetkin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Maalis 15, 2017 1:05 am 

Pyörä: XR650L, Guzzi Jackal
Tuostapa uusi kiinanavi. Näyttää olevan useammassa paikassa 149 taalaa

http://www.prolech.net/products_view.asp?id=984&.html

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2017 10:10 pm 

Pyörä: BMW K100 RS
Moro.
Sain alkuviikosta käteen juuri tuon kiinannavin.

Kokeiltu vasta auton kera. Valovoima suorassa auringon valossa.. no näkee. Luulen että pyörän kanssa pärjää.
Vertasin Garmin Zumo 660 kanssa. Ehkä hieman kirkkaampi, riippuu kartasta.

Latasin siihen karttaselaimen ja Sycig kartat. Minun tarpeisiin uskon tuon laitteen riittävän.
Mitään karttaa ei laitteessa uutena ollut koska pyysin tyhjän laitteen.

Minulle tuo Android on tärkeä.Siihen kun saa monenlaisia karttoja helposti.
Alustavasti olen tyytyväinen.

M.B

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 04, 2017 10:12 am 

Pyörä: KTM 690 Enduro R Basel
Beemeri, se olit sitten sinä ainoana suomalaisena, joka on tuon tilannut Aliexpressistä. :) Itse ajattelin tilata tuon myös. Tiettävästi yksi tilaaja on saanut DoA kunnossa olevan tuotteen, mutta sai palautettua sen ja hän sai uuden tilalle. Montako viikkoa meni tilauksesta tuotteen saamiseen?

Prolech kertoo Hollannin foorumilaiselle, että Androidista olisi tulossa 6.0 versio tuolle. Joten tuo saattaa olla todella hyvä navigaattori. Itse ajattelin laittaa siihen OSMAnd:n, toimii tiettävästi ok.

Vekottimessa ei ole simkortille paikkaa, mutta on wifi, eli jos esim. jakaa EU:ssa oman kännyn netin wifin yli, tai laittaa vaikkapa Venäjällä prepaidin datan jakoon samalla metodilla, niin tuo vekotin on netissä ja pystyy näkemään/näyttämään kaikkea mielenkiintoista. Ideaalinavi itselle olisi semmoinen, että saisi Googlen satelliittikuvapohjaa aina tarvittaessa esiin ja uppailtua/ladattua reittitietoa langattomasti.

Edit: Se on tilattu! Laitan tähän toisen editti-päivityksen, kun olen saanut laitteen. Tilasin sen DHL:n toimituksella (+13 euroa), koska reissuun lähtöön on tasan 2kk aikaa ja pitää aloittaa järjestelmien testaus uuden menopelin kanssa. Aika menee nopeasti nyt ajokauden alettua. :/

Edit2: Aliexpress ilmoitti lähetyksen lähteneen matkaan kohti määränpäätä. (+22h tilauksen tekemisestä)

Edit3: DHL spammasi koko aamun kasista alkaen, että joku paketti on tuloillaan. 10.5. arvioitu toimitusaika. Ihan ok.

Edit4: Tuote Suomessa odottamassa tullausmaksun saapumista. DHL ottaa melkoisen siivun tullausmaksua, 24,80€ + tullit + alv. Tässä tapauksessa lähetykselle tuli hintaa 58,7€. Itse tehtynä tullaus joko 40€ tai 20€, ei saanut sivuista selvää. En edes muistanut koko hemmetin rahastusta, tilanne siis se, että Fedex ja DHL ottavat näitä maksuja, UPS ei. Aliexpressissä Kuriiriksi ei voinut valita kuin DHL:n ja peruspostiksi Kiinan postin jonka toimitusaika on kolmesta päivästä(!!!) muutamaan viikkoon. Ei siis kannata DHL:n käyttö, jos ei ole kiirettä ja haluaa säästää rahaa edullisessa tuotteessa.

Viimeksi muokannut TuomasH päivämäärä Ti Touko 09, 2017 11:15 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 164 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com