Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Marras 22, 2019 1:37 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 207 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2007 12:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Viestit: 950
Paikkakunta: Kurikka
Pyörä: BMW R1100GS
Onko Jiiteellä kuvaa laukkujen etupään kiinnityksestä noihin pemun kiinnikeisiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2007 1:35 pm 

Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Viestit: 435
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
TTA kirjoitti:
Hienot on. Tuota alajäykisterautaa mietin itsekin. Tuollainen rauta estää neljällä pultilla kiinnitettynä sekä laukkujen hutjuamisen sivuttain että alaspäin. Ainut ongelma on raudan sijoitus silloin kun laukut kannetaan hotellihuoneeseen tms. Tosin sitä varten on jo suunniteltu sisälaukkuja joten kuraiset alumiinipoksit voi jättää kiinni pyörään.

juuri se on sen tarkoitus,ulkonäön kustannuksella tosin,ehkä mustaväri pintaan voisi vähän auttaa...AM voin ottaa muutamia kuvia lähipäivinä,mutta p.putken puolella on vahvikerauta lyhyellä sivulla n.45ast kulmassa j.tapin kiinnitysrautaan, levystä rikka ja pultti läpi,toisella puolen on vahvikerauta (suora) pitkällä sivulla vastaavalla tavalla...

_________________
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2007 8:38 pm 

Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Viestit: 435
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
tässäpä lisää kuvia kiinnityksestä.muutaman päivän koeajon jälkeen on ollut hyvä huomata ettei tuuli ihmeemmin noihin tartu,vaikka ne aika leveät laatikot ovatkin...Kuva

_________________
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2007 8:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Viestit: 950
Paikkakunta: Kurikka
Pyörä: BMW R1100GS
Kiitän ja kumarran kiinityskuvista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2007 11:09 am 

Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Viestit: 1160
Paikkakunta: Roi
Pyörä: 990 Adv
Ei voi kun kateellisena ihailla käden jälkeä, taitavasti tehdyt alulaukut! Kiva kun vielä laitoit kuvat ja budjettiedot, jospa talven pimeinä iltoina...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2007 2:53 pm 

Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Viestit: 435
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
no kiitos,kiitos.nyt ne on jopa testattu kahden hengen tavaroilla yön yli retkellä hankoon. teltta,m.pussit ,makuualustat,keitin ja muut tarpeelliset tavarat.ovat aivan ylivoimaiset system caseen verrattuna,harmittaa ,kun ei pinnistellyt takalaukkua samaan urakkaan.materiaali saisi olla vahvempaa (2mm) ja kannet vielä tukevammasta ja ehkä irroitettavat.

_________________
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 25, 2007 8:17 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Viestit: 335
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: R1200 GSA
Hienot ja varmasti toimivat laukut ja jiiteen ratkaisussa oli mielenkiintoista vielä se, että niissä hyödynnetään originaalilaukkujen kiinnikkeitä. Tämähän jättäisi mahdollisuuden käyttää kaksia laukkuja (jos sellaiset sattuu olemaan)... Pitää sen verran provosoitua noiden system-laukkujen puolesta, kun niissä on kuitenkin aika paljon hyviäkin ominaisuuksia, esim. juuri tuo kiinnitys ("näkymättömiin" kiinnikkeisiin lähelle pyörän keskilinjaa nopeasti ja tukevasti virta-avaimella lukittuva systeemi).

Itse arvostan aika paljon tuota "sekunnissa irti, kahdessa kiinni" -ominaisuutta. Sisäkassit on keksitty, mutta säännöllisesti silloin tällöin tulee reissussakin tilanteita, joissa laukku/laukut olisi hyvä saada näppärästi pois. Olisi hyvä, jos alulaukutkin saisi irti suht nopeasti ja ilman työkaluja tarvittaessa. Tuo olisi varmaan jiiteen versiossakin toteutettavissa jollain siipimutteri-, sokka- tai muulla ratkaisulla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 25, 2007 10:34 am 

Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Viestit: 435
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
itsellä on kyllä bmw:n laukutkin , toimivat ja jollain lailla tyylikkäätkin ja siksi nuo kiinnitysraudat jäi paikoilleen,mutta niiden hyötysuhde tyylikkään muotoilun vuoksi on kehno takalaukkukin on ison kokoinen,mutta tankkilaukku tai kypärä sinne menee ,siihen jää omituiset tilat kulmiin johon ei voi sulloa kuin sukkia tai kalsareita.paljon kyllä pähkäilin sen irroitettavuuden/lukittavuuden suhteen ja yläosassa olisi varmaan riittänyt yksi pulttikin,kun se on tuettu etukulmasta ja takakulmasta.irroittamiseen menee joku minuutti,mutta mikä on se tilanne,kun tarvitsisi reissussa laukut irroittaa,jos menet hotelliin otat vaihtovaatteet ja arvotavarat mukaan,tuskin kaikkia kamoja sentään tarvitset ,olen vielä noviisi näissä pyöräreissu asioissa.

_________________
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 25, 2007 11:55 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Viestit: 335
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: R1200 GSA
jiitee kirjoitti:
mutta mikä on se tilanne,kun tarvitsisi reissussa laukut irroittaa...


Itsellä on tällaisia tilanteita tullut ainakin silloin, kun: on pitänyt mahtua laivaan/lauttaan (Ahvenanmaan saaristolautat), on halunnut pyörän zimmer frei -majoituksen aidan sisälle kapeasta portista, samoin leirintäalueen jalankulkuportista päiväsiestan aikana, on ollut teknistä ongelmaa ja tarvittiin hinuria, renkaanvaihdossa (vasta tulossa loppukesän reissulla saksanmaalla!) sekä kaikkein useimmin siksi, että on mukava jättää laukut leirintään ja lähteä "pienemmällä" pyörällä outoihin ja ehkä ruuhkaisiinkin paikkoihin ajelemaan, parkkiin jne.

Takalaukusta olen samaa mieltä, että se on "suuri päältä, pieni sisältä" -mallia eikä sitä tule paljoa käytettyäkään. Aina jos on leirintävarusteet matkassa, niin ne on tavararullassa, mihin mahtuu mukavasti kamaa. Ei meille ainakaan enää tuota mitään stressiä pakata matkaan kahden hlön kamppeita kolmen viikon reissulle, vaikka onkin nuo originaalilaukut. Afrikan- ja Siperianmatkat on sitten tietysti asia erikseen ja vaatii toisenlaista varustusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 25, 2007 1:46 pm 

Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Viestit: 435
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
meikäläinen kun ei ole standardikokoinen (kuten ei takapenkkiläinenkään),niin kamppeisiinkin menee materiaalia normaalia enemmän,joten tilaa tarvitaan enemmän.mitään luksusta en kuvittele mukaan ottavani.on kai matkustussuunnallakin väliä pohjoisessa tarvitaan enemmän päällepantavaa kuin etelässä. muutamalla sormimutterilla noista saa helpommin irroitettavat,joten työkalujakaan ei paljon tarvita,kuten kirjoitin olen noviisi näissä reissuasioissa...

_________________
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: ALULAUKUT
ViestiLähetetty: Ke Heinä 25, 2007 6:41 pm 

Liittynyt: Ti Elo 22, 2006 8:05 pm
Viestit: 256
Paikkakunta: Tammisaari
Pyörä: R1100GS
Tässä Afrikaano lastattuna reissua varten, vain tankkilaukku puuttuu. Tuli testattua Itämeren ympäri (3223km ) ja kyllä pysyi mukana.


Liitteet:
IMG_0808.JPG [277.39 KiB]
468 kertaa
IMG_0807.JPG [381.68 KiB]
350 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 25, 2007 7:20 pm 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Viestit: 870
Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Pyörä: BMW G650XChallenge
Linkin takana olisi kevyesti matkustavalle maastomiehelle, meikkilaukku-tyylinen sivulaukku ratkaisu:
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=6369


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 27, 2007 12:37 pm 

Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Viestit: 435
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
loistava oivallus, jos on vielä omasta päästä keksitty,niin aina parempi...

_________________
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 27, 2007 12:38 pm 

Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Viestit: 435
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
loistava oivallus, jos on vielä omasta päästä keksitty,niin aina parempi...

_________________
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 27, 2007 4:57 pm 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Viestit: 870
Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Pyörä: BMW G650XChallenge
Laitan nämä kiitokset tännekin!

"Suurin kunnia sivulaukusta kuuluu kuitenkin sille tämän palstan ihmiselle, joka keksi tuon upean Jerry-kannu idean.
Kiitos! :D "


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 207 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com