Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Maalis 22, 2019 5:46 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ajolasit
ViestiLähetetty: Pe Joulu 01, 2006 3:24 pm 

olis tarkoitus ostaa ajolasit. lasien täytyisi olla edukkaat/hintalaatusuhde kohdallaan. vaatimukset, tulisi soveltua kesä ja talviajoihin. ehdotuksia?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 01, 2006 3:45 pm 

Pyörä: pyörätön
Halvalla ei saa kyllä hyvää...

Itellä on ollu ympärivuotisessa käytössä Smith:n Warp Star Snowit. Vakiona tulleepi tuplalinssillä, nokkasuojalla+jonniin sortin puolet kasvoista peittävällä foumilla. Tämmöinen

Lasit makso aikanaan n.80e, mutta on kyllä ollu koko rahan eestä linssiä :)

Nyt pistin Joulupukilta tilaukseen Oakleyn Crowbaarit. Saas nähä mimmoset ne sit on. Ainakin ne istuu nykyiseen kypärään todella hyvin. Samoin kuin nuo Smithit.

Kannattaa muuten sovitella kypärän kera niitä laseja. Menin tuossa kerran ostaan Spy:n lasit ilman sovituksia ja kotona tuli huomattua että ei ne istu kypärään ja minun päähän sit mitenkään...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 01, 2006 3:53 pm 

Pyörä: KTM 640LC4 E, vm. 2003
Minulla on jotkut Progripin lasit tummentuvalla linssillä (ei se kovin paljoa tummene). Hyvin ovat toimineet, näillä "talvikeleillä" olleet pari kertaa todella tarpeeseenkin kun on ollut niin kostean sumuinen keli, että visiiri on ollut ja myös pysynyt huurussa. On voinut ajella sitten visiiri auki.

Linssi ei ole huurtunut ainakaan sisäpuolelta. Joskus valoissa seisoessa alkaa huurtumaan ulkopuolelta hengitysilman kosteuden takia, mutta heti kun lähtee liikkeelle niin kirkastuu.

Hintaa oli muistaakseni 40 tai 50 euroa, ei ilmaiset, mutta ei kovin kalliitkaan. Itse olen ihan tyytyväinen kun en muistakaan teidä. Ei ole ennen ajolaseja ollut, jos aurinkolaseja ei lasketa.

Profiili  

Viestin otsikko: no
ViestiLähetetty: Pe Joulu 01, 2006 7:56 pm 

lidlistä 9,90€ Hienot :lol:

Profiili  

Viestin otsikko: Okulaarit
ViestiLähetetty: Pe Joulu 01, 2006 11:56 pm 

Kärkkäisellä näkyi olevan jotain laskettelulasia yläkerrassa a' 14 neuroa.
8) Linssejä oli montaa sävyäkin. Oli ihan jykevän oloiset kikkulat. Taitaa joulupukki tuoda..

-John. 3:16-

Kuva

Profiili  

Viestin otsikko: Re: ajolasit
ViestiLähetetty: La Helmi 14, 2009 9:44 am 

Pyörä: KTM 250 exc
Onko kokemusta mitkä ajolasit pysyvät suhteellisen huurteettomina Arain VX-3 kypärän kanssa?

Melkein satasen Smithin Fuelit ei toimi!

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 14, 2009 10:26 am 

Pyörä: KTM
mulla on justa samaa ongelmaa, kun tossa yllä, eli menee aina lasit huuruun varttin ajamisen jälkeen. Sitten pitää lasit nostaa pois. Missähän laseissa on mahdollisimman hyvä tuuletus? Olen kokeillut tupla tai yksinkertaisella linssillä, mutta kumpikaan ei toimi. Ainakin Oakleyt ja Progripit menevät umpihuuruun. Endurokäytössä parhaaksi linssin väriksi olen todennut läpinäkyvän kirkkaan.

kypärinä käytän VX-3:a ja HJC:a

Pitäs varmaan ajaa lujempaa, että tuulettuisi.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 14, 2009 12:43 pm 

Pyörä: 950 Adve, H-D
Scottin vanhanliiton tuplalinssiendurolasit pysyy suht hyvin kirkkaana mut on rungoltaan melko isot.
Siis jos on vanhanmallinen pienellä lasiaukolla varustettu kypärä niin lasit littaa nenun samantien tukoon, uudemmissa padoissahan on aukko paljon isompi, mulla hjc:n kanssakin pientä ongelmaa kyllä..
Liekö päässä jotain vikaa..

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 14, 2009 1:57 pm 

Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Multa myös ääni scotin safareille tai millä nimellä niitä nykyään myydäänkään? Hinnaston alkupäästä, laaja valikoima linssejä ja maskeja ja pelaa hyvin, suojaa ja ei huurru ja uusissa on vielä parempi iso foam!
On mulla parit smithin lasitki, puolta kalliimpia kuin scotin safarit, kuminauhat venyy äkkiä ja mut muuten ihan ok?
Toi lasien huurtuminen johtuu mun mielestä yleensä jostain muusta kuin itse laseista jos laseissa vain on tupla linssi. Jos lasit huurtuu päältäpäin, hengitysilmaa ei ole tarpeeksi johdettu alaspäin, jostain pikku maskista vois olla apua ja jos lasit huurtuvat sisäpuolelta niin lasit eivät istu tiiviisti kasvoille ja hengitys ilma pääsee jostain raosta lasien alle, itselläni oli joskus tuo ongelma kun yritin käyttää neopreenistä kypärähuppua. :oops:

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 14, 2009 2:42 pm 

Nyt tuli hankittua ruokakaupasta heräteostoksena Smithin Cascade laskettelulasit 39,- pitää lähteä toimivatko yhtään paremmin.

Tuo Arain kypärä on mun mielestä iso ongelma, samaa huurtumista ei ole millään ajolaseilla ilmenny Hjc cl-3x potalla eikä Sixsixone Flight potalla. Mulla ne lasit menee huuruun sisäpuolelta ja eniten ne Smithin Fuellit.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 14, 2009 8:43 pm 

miki. kirjoitti:
Onko kokemusta mitkä ajolasit pysyvät suhteellisen huurteettomina Arain VX-3 kypärän kanssa?

Melkein satasen Smithin Fuelit ei toimi!

Pysyy molemmat lasit auki, kunhan on pienikin tuulen vire. Käytössä Scottin OTGt ja Voltaget Pro Air:it, joissa linsseinä huurtumattomat (AFC). Molemmissa yksilasiset linssit. Näitä vielä kun kyllästää saman valmistajan "No Fog Spray:llä" niin ei ole pienintäkään probleemaa. Suhtauduin aineeseen aluksi hyvin epäilevästi ja ostin sen lähinna piruuttani mutta on kyllä ihan huippu kamaa näille läähätyskeleille. Lasit olen pyyhkässy puhtaaksi joka kerta ennen ajoa samalla kun on kamoja pakkaillut ja hyvin toimii. On suht halpaa ainetta, joten kannattaa ainakin kokeilla.

Kuva

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 14, 2009 9:05 pm 

Pyörä: pyörätön
Jaha, tota pitää siis kokeilla! Itte ainaki huohotan siihen malliin että mikkään lasi ei pysy talavikelillä auki...

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 14, 2009 11:54 pm 

Pyörä: KTM 500 EXC Six Days
Scott OTG, hyvä valinta !

Riittävä ilmatila, Turbo flow tupla-linssillä, joustava ja vahva runko, linsejä hyvin saatavilla.
Hinnat taitaa keikkua 60e kahta puolta.
Uusi versio leveällä pehmusteella toimii talvellakin hyvin, kesällä voi olla kapea parempi.

Tuota Anti foggia täytyy testata, emännän varusteissa sitä on melko täysi pullo, ei kuulemma katumopolla ajellessa enää tarvitse sateella aukoa visiiriä liikenne valoissa...?

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Helmi 15, 2009 10:30 am 

miki. kirjoitti:
Nyt tuli hankittua ruokakaupasta heräteostoksena Smithin Cascade laskettelulasit 39,- pitää lähteä toimivatko yhtään paremmin.

Tuo Arain kypärä on mun mielestä iso ongelma, samaa huurtumista ei ole millään ajolaseilla ilmenny Hjc cl-3x potalla eikä Sixsixone Flight potalla. Mulla ne lasit menee huuruun sisäpuolelta ja eniten ne Smithin Fuellit.

Eilen kävin sitten noiden Cascade lasien kanssa testaileen ja kyllä noi nyt parhaiten tuntus toimivan Arain kanssa. Pelas jopa Scotin neopreenimaskin kanssa. Kunnon hikilenkki jäi vielä kokeilematta.

Vertailin nyt noita Fuelleja ym huurtuvia malleja noihin Cascade laseihin ja huurtuvat mallit ovat paljon jäykempiä ja tukevampia. Eli eivät istu tai muokkaudu niin helposti naamaan, ja silloin ilmeisesti jää niitä vuotokohtia ja hengitysilma kulkeutuu lasien sisäpuolen. Nuo laskettulasit voi kevyesti vääntää vaikka rupelille ja lasiaukko on myös vähän pienempi sivusuunnassa vrt. Fuel. Araissa on kuitenkin vähän pienempi tuo aukko verrattuna noihin mun muihin pottiin ja joten ei sinne vaan läheskään kaikki pokat niin vain istukkaan.

Pitää vielä kokeilla kans tuota huurteenpoistolitkua.

Ps. vaikka jo kypsyin tuohon kypärään noiden aiempien lasien kanssa, niin kyllä se on helekatin hyvä potta..istuu päähän kuin pipo.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Helmi 15, 2009 11:26 am 

Toi huurtuminen on yksilöllistä. Mitkä lasit tahansa huurtuu minulla ja esim. lasketellessa ei voi mennä hissiin lasit päässä kun kohta ei näe mistä kapulasta pitäis ottaa kiinni. Samaan aikaan kaverit laskee ykslinssisilläkin vailla mitään huuruja.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com