Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Touko 20, 2019 3:54 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Airhawk - onko kokemuksia?
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2007 9:25 am 

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 7:05 pm
Viestit: 174
Paikkakunta: Kalajoki
Pyörä: XR650L, Guzzi Jackal
Onko porukalla kokemuksia Airhawkeista? Mitähän kokoa te ootte hankkinu matkaenskoihin?

Mielessä on ollut Airhawkin hankkiminen pitkille reissuille ja varsinki kyytiläisen istumista helpottaan. Nykyään jaksaa kyllä istua tankillisen helposti, mutta tuon avulla vois varmaan alkaa katella isompaa tankkia... Twinin penkkiin ilmeisesti sopii parhaiten tuo pienin malli?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2007 11:35 am 

Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Viestit: 420
Paikkakunta: Riihimäki
Pyörä: KTM 1290 SA
Kokemusta on vuodesta 2002 ja joitain kymmeniä tuhansia kilometrejä. Mielestäni tuo on yksi hyödyllisimmistä tarvikkeista, joita voi pyörän mukaan hankkia, jos tarkoituksena on ajaa matkaa. Käytännössä voi ajaa vaikka 12 tuntisia päiviä ilman mainittavaa puutumista persuksissa tai jaloissa. Tietysti samassa asennossa kauan jäpittäminen kangistaa. Itselläni tuo on kokoa Cruiser Small.

Timo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2007 8:42 pm 

Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 2:34 pm
Viestit: 102
Paikkakunta: Kuopio
Hyvä tuote munkin mielestä. Olen käyttänyt TA -05 satulassa ja koko taitaa olla medium, en ole ihan varma. Ostin tuon FN:ltä loppukesästä 06 hintaan 100 eur. Käytössä viime vuoden Puolan reissussa ja Venäjällä tänä vuonna + Suomen ajot. Ajoa tuon kanssa yhteensä noin 6500 km. Hanuri ei puutudu juuri ollenkaan. Alussa tuntuu hieman lullalta, mutta "säädön" saa kyllä kohdalleen. Ilmaa kannattaa pitää mahdollisimman vähän eli istuessa varsinainen satula voi tuntua kankussa aivan aavituksen verran. Silloin mulle ainakin sopiva. Tuntuu hieman hiostuttavalta, mutta ennemmin pientä hikoilua, kuin kovaa puutumista. Huonona puolena ainakin, että pitkäkyntisen on helppo viedä... Pikkumatkoilla/työmatkoilla en käytä, mutta alla heti, jos vähänkin pitempi reissu. Suosittelen! Voi tulla kokeileen, jos asut Lahden lähistöllä.

EDIT: Nostaa istumakorkeutta n. 1 cm ja leventää hieman.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2007 10:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 7:42 pm
Viestit: 483
Paikkakunta: Kainuu
Pyörä: AT RD07A
Kuulostaa kiinnostavalta. Onko kellään laittaa kuvaa omasta sovelluksestaan? Linkkikin vastaavaan kelpaisi.

_________________
404 HTTP Error File not found


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 05, 2007 10:02 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Viestit: 420
Paikkakunta: Riihimäki
Pyörä: KTM 1290 SA
Ohesssa kuva. Eli "kiinnitys" on hoidettu kahdella leveällä kuminauhalla, jotka on solmittu airhawkin rakseihin ja pujotan sitten satulan kuminauhojen läpi.

Aika pervo pitää pitkäkyntisen olla, että vie moisen perseenaluksen: "Hei gikserimies! osta tästä vähänkäytetty airhawk, sopii kuin nenä päähän valkoisten mikrovilkkujen ja hiilikuitujäljitehärpäkkeiden kanssa. Ja gimmat käy tosi kuumana kun sulla on toi satulalla!"

Timo


Liitteet:
airhawk.jpg [59.98 KiB]
539 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 13, 2011 5:26 pm 

Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:14 am
Viestit: 335
Paikkakunta: Valkeala
Pyörä: DL 650 V-Strom
Puoltoääni täältäkin. Viime keväänä Itävallan reissussa reilu 4000 km kuuteen päivään ja ajopäivät sellasia 6-10 tuntia. Ennen olis ollu täyttä tuskaa mutta Airhawk persiin alla meni varsin helposti. En käytä alle sadan kilsan matkoilla tai "asia-ajossa" pöllimisen pelossa mutta pitemmällä reissulla aina. Kiinnitystä vois kyllä viritellä hieman tukevammaksi...

(edit) Niin, mulla on se keskikokonen norsunkorva, Stromin satulaan istuu aika sopivasti. Kannattaa testata ja kokeilla vaikka paperista leikatulla "sabluunalla" mikä kolmesta sattuu oman persiin alle parhaiten. Mitat löytyy esim. tuolta:
http://www.airhawk.se/fi/?p=mc

_________________
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.


Viimeksi muokannut teppogarde päivämäärä Su Tammi 16, 2011 10:55 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 16, 2011 4:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 6:28 pm
Viestit: 32
Pyörä: Honda XRV 750 AT
Hyvää sanottavaa myös minulla. Ollut nyt pari kesää ja auttaa kyllä puutumiseen. Tuossa edellä joku sanoikin, että mahdollisimman vähän ilmaa. Se on juurikin niin, sitä ilmaa pitää riittää vain niihin lokeroihin mitkä jäisi muuten "tyhjän" päälle. Mulla on muistaakseni suurin malli, mutta suuri on kyllä ahterikin :P


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 16, 2011 5:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 9:58 pm
Viestit: 315
Paikkakunta: Hollola
Pyörä: Adve-Gessu yms
Parin rautaperseajon aikana kaverilla oli tuollainen. On sellainen luisevamman mallinen, joten peräpäässäkin on vähän pehmusteita. Väitti hyväksi.

Toinen rautaperseajokaveri jutteli että jos on keppiveto, hyvä pleksi, kaasuapuri ja airhawk niin hommasta menee kaikki haaste. Lie oikeassa, tiedä häntä. Sillä kertaa oli liikkeellä ketjuvetoisella nakupyörällä, ilman kaasuapua ja satulakin oli originaali. 1718 kilometriä ja 23 tuntia myöhemmin kaveri oli aika valmis...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 17, 2011 12:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1838
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
Toimii talvellakin - mukautuu vaan hieman hitaammin.

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 17, 2011 9:12 pm 

Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 9:52 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Hyvinkylä
Pyörä: XL600V -> F8GS
Moi! Täältä kanssa puoltoääni Airhawkille. Vanhan TA:nkin keskiaikaista kidutusvälineistöä mukavuudeltaan muistuttava penkki on tuon jälkeen ollut ihan Ok. Tuon kanssa istuu tosiaan vähän korkeammalla, eli kannattaa tsekata miten etupleksi ohjaa ajoviiman ts. rupeeko puistelemaan kypärää / melu. Yhtenä lisäpuoltoasiana tuotteessa on näin vanhemmalle äijälle, että ilma toimii lämmöneristeenä, eli toimii ns. arkojen alueiden lisäsuojana kylmillä keleillä.

_________________
Eikun eteenpäin, kohti uusia vastoinkäymisiä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 08, 2018 9:50 pm 

Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Viestit: 136
Paikkakunta: Loppi
Pyörä: Honda ja Yamaha
Airhawkin venttiili vuotaa. Onko kukaan tutustunut siihen tarkemmin? Vaihdettavissa, korjattavissa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 25, 2018 6:36 pm 

Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa
Pyörä: BMW F800GS
Täältä kuulin ekan kerran koko mokomasta, kiinnostuin ja hain eilen kun sattui lähimotonetissä olemaan hyllyssä. Hintaa vähän kauhistelin kyllä... Tänään testilenkki. Kolmesti vähensin ilmaa ja sitten alkoi tuntumaan jo hyvältä. Reissu oli lyhyt (65km) ettei voi vielä sanoa enempää. Mutta kyllä tuohon luottamus heräsi, Transalppilaisen penkki kun on puuduttava sellaisenaan.

_________________
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 27, 2018 11:15 am 

Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Viestit: 805
Paikkakunta: Rauma
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Joo ilmamäärästään tuo on kranttu. Ainakin itellä (kun on noita useampi eri mopoille ja eri käyttötarkoituksiin) pakkaa tulee laitettua aina liikaa ja sitten sitä saa vähennellä useemman kerran. Melkein pitäs vaan aina uskoa että mieluumin vähän liian tyhjä kuin liian täysi. Ja iso merkitys jos ilmaa on liikaa.

Mutta tosiaan 4 eri tyynyä käytössä ja kaikki on tykänny. Rouva, 2 x tenavat ja ite.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2018 8:24 pm 

Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa
Pyörä: BMW F800GS
vapaaduunari kirjoitti:
Täältä kuulin ekan kerran koko mokomasta, kiinnostuin ja hain eilen kun sattui lähimotonetissä olemaan hyllyssä. Hintaa vähän kauhistelin kyllä... Tänään testilenkki. Kolmesti vähensin ilmaa ja sitten alkoi tuntumaan jo hyvältä. Reissu oli lyhyt (65km) ettei voi vielä sanoa enempää. Mutta kyllä tuohon luottamus heräsi, Transalppilaisen penkki kun on puuduttava sellaisenaan.


Nyt tuli testattua 400km pätkällä ja voin vain kehua. Ei puudu bärse. Pikku miinus että eihän tuo mikään komistus ole mopossa. Mutta eipä ole kyllä kuskikaan :lol:

_________________
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 06, 2018 7:17 pm 
Avatar

Liittynyt: To Maalis 12, 2009 1:13 am
Viestit: 284
Paikkakunta: Hollola
Pyörä: Transalp, XL250, CB750
Itselläni on geelijatke TA:n penkkiin, joka on kyllä kuin keskiaikainen kidutusväline muutaman sadan kilometrin jälkeen. En tiedä, onko Airhawk paljonkin parempi, mutta kyllä tuo geelikin tuo huomattavaa helpotusta ajoon ja on paljon halvempi hankkia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com