Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Kesä 25, 2018 10:58 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Joulu 09, 2016 5:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2057
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: Honda CRF 1000 L 16'
Tankokiinnikkeet ovat vielä takemmassa asennossa. Oikeasta peilistä jää reilu sentti pleksiin, vasen ottaa jo nipin napin kiinni.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 09, 2016 5:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 643
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
mek kirjoitti:
Tankokiinnikkeet ovat vielä takemmassa asennossa. Oikeasta peilistä jää reilu sentti pleksiin, vasen ottaa jo nipin napin kiinni.

Tarkoitin pelkää tangon kääntämistä eteenpäin pystympään asentoon ilman kiinnikkeiden kääntöä. Mutta asia selvisi, säätövaraa ei käytännössä ole, ellei virittele orkkispeilien tilalle jotain muuta tai leikkele pleksiä.

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 09, 2016 9:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2057
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: Honda CRF 1000 L 16'
Mulla ei kääntövaraa juuri ole, mutta tangon asennossa voi olla pyöräkohtaisia eroja. Omassanikin se on vähän "takakenossa", eli tupet osoittaa hyvin loivasti alaviistoon.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 09, 2016 11:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 643
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
mek kirjoitti:
...tangon asennossa voi olla pyöräkohtaisia eroja.

Tangossa on kohdistusmerkki. Jos tanko on luovutuksen yhteydessä laitettu ohjeen (< linkistä löytyy linkki peedeeäffään. sivu 6) mukaan, niin tanko pitäisi olla melko lailla samassa asennossa kaikilla eli juurikin lievässä takakenossa.
Omastani säädin tankoa melko varhaisessa vaiheessa hieman pystymmäksi.


Liitteet:
at_stonga.png
at_stonga.png [ 261.82 KiB | Katsottu 5798 kertaa ]

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 10, 2016 12:08 am 

Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Viestit: 165
Paikkakunta: Turku
Pyörä: KTM 1090 adventure R
Joko sopivat paineet löytyi?[/quote]

Kutakuinkin löytyi. Edessä 1,1 ja takana 1,2bar vaikutti aika sopivilta. Pudottelin alaspäin 1,5bar alkaen...

_________________
Elämässä ei jaeta uusintoja.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 10, 2016 1:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 643
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
^ Ai nuin alas? Mie en oo vielä päässy alle puolentoista baarin. Taitaa nyt olla 1.6/1.7 bar. Täytynee paremmalla ajalla ottaa pumppu ja mittari mukaan ja testailla.

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 30, 2016 8:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2057
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: Honda CRF 1000 L 16'
Käänsin tankoa hieman ylös, kohdistusmerkistä mitattuna ehkä millin. Vasen rysteri ottaa MRA:n pleksiin kiinni, mutta taipuu sen verran, että ohjaus menee kyllä rajoittimeen asti. Peilit tai oikea rysteri eivät ota pleksiin. Periaatteessa kääntövaraa olisi vielä hieman, rysteriähän voisi kolota tarvittaessa.

Hassua, että edes Workshop Manualissa ei kerrota, että tangon kiinnityspukkeja voi (kai) kääntää ja siten siirtää tankoa pari senttiä eteenpäin. Mietin tuota kyllä, osittain ajoasennon takia, osittain siksi, että SW-Motechin tankkilaukku ottaa tankokiinnikkeessä olevaan GPS:iin kiinni. Pukkien kiinnitysmutterit ovat kuitenkin niin ahtaassa raossa alapuolella, että olkoon noin. GPS:n kannalta kun pari senttiä ei välttämättä riitä. Teen/teetän Rugged Roadsin GPS-telineeseen uudet päädyt, jotka siirtävät GPS:iä noin 50 mm eteenpäin. Siellä on tilaa.

SW-Motechin pohjapanssarin asennus oli todella helppo. Se istuu hyvin ja tulee molemmilta sivuilta niin ylös, että suojaa moottorin posket, joten meikäläisen käytössä ei erillistä moottorin suojarautaa tarvita. Suojaraudoiksi on jo tallissa Outbak Motortekin raudat, jotka ovat kevyet ja vahvat. Ruuvaan ne paikalleen kunhan saan ensin pyörän kasaan.

Purin pyörästä katteet, tankin ja ilmansuodatinboxin McCruise vakionopeussäätimen asennusta varten. Asennus edellytti tuon purkamisen, joka oli aika hidasta, mutta itse säätimen asennus oli helppo ja ohjeet olivat hyvät. Myös Rostran säätimen tuohon olisi voinut laittaa, paljon halvemmalla, mutta en ollut täysin tyytyväinen sen toimintaan Gessussa ja toisekseen cruisen ja kaasuvaijerin yhteispeli olisi ollut melko vaikea mietittävä. Honda kun on suunniteltu rakenteeltaan todella tiiviiksi, pyörän "sisälläkään" ei juuri liikoja tiloja ole.

Kannattaa muuten hommata noita katteiden kiinnityspinnejä pussillinen valmiiksi siltä varalta, että tulee purettua katteita. Hommaa on melko mahdoton tehdä, edes tallissa, ilman että joku pinni hukkuu. Multa lensi yksi pinni keulasta johonkin pyörän uumeniin ja ETC boksin yhdestä pinnistä keskitappi putosi boksin alle.

Kahvalämppärit (KTM Powerparts) sain pelaamaan ja tuntuvat lämpiävän. Sen sijaan kojelaudan merkkivalo ei toiminut, vaikka haaroitin lämppäreiltä johdon mittariston liittimen valkeaan johtoon, jolla ko. tieto pitäisi tulla Hondan OEM-lämppäreiden keskusyksiköltä mittaristolle. Mulla olisi kyllä yksi ylimääräinen led varastossa, mutta taidan jättää ilman, kun se on liian kirkas. Akun tyhjenemisen vaaraa ei ole, kun virransyöttö tulee releohjatulta Fuzeblokilta. Samalla vedin virran myös GPS:lle. Kojelautaan tuli myös Hondan oma sytkäpistoke, penkin alle laitoin jo aikaisemmin sen pienemmän DIN-pistokkeen 10 A sulakkeen taakse.

Sähkötöiden tekeminen hyvin edellyttää valitettavasti (todella työlästä) katteiden purkamista ja lisäksi tankin irroittamista. Tankin ja ilmaboxin irroitus ja kiinnitys on katteisiin verrattuna muuten helppoa, mutta sen verran voin kokemuksesta neuvoa, että kannattaa totella Workshop manualia ja irroittaa tankin takaa, sulakerasioiden alta neljällä muovipinnillä kiinni oleva ETC-kotelon kansi myös. Tankin saa kyllä väänneltyä irti ilman tuon muovikopan irroitusta, mutta takaisin laitto vaati raakan voiman ja parin ison meisselin lisäksi myös s*naa ja p*lettä avuksi. Ja näpit ovat melko mustelmilla.

Kuva

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 31, 2016 12:54 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 643
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
mek kirjoitti:
Käänsin tankoa hieman ylös, kohdistusmerkistä mitattuna ehkä millin. Vasen rysteri ottaa MRA:n pleksiin kiinni, mutta taipuu sen verran, että ohjaus menee kyllä rajoittimeen asti. Peilit tai oikea rysteri eivät ota pleksiin. Periaatteessa kääntövaraa olisi vielä hieman, rysteriähän voisi kolota tarvittaessa.

Pelivaraa olisi kyllä hyvä olla - jos ja kun pyörä joskus kaatuu, tanko joustaa kiinnikkeissään jonkin verran. Pyörä on myös niin painava, että ainakin tangon päästä nostamalla se vääntyy hieman vinoon. Testattu täydellä tankilla yksi sivulaukku kiinni. Oletan tangon vääntyneen nostovaiheessa, koska kaatuminen tapahtui nollavauhdista tanko suorana melko lailla suoraan sivulle. Tangon sai suht helposti takaisin suoraksi vääntämällä rajoitinta vasten.
Mullahan on vielä noi Barkbustersit rystereinä. Täytyy vissiin koekaniinoida ja pistää pleksi tilaukseen.


Lainaa:
Kannattaa muuten hommata noita katteiden kiinnityspinnejä pussillinen valmiiksi siltä varalta...

Pleksin alemmat kiinnityskumit ovat kuulemma herkästi karkaavia ja katoavat katteiden syövereihin. Saattaapi harmittaa siinä vaiheessa, kun on saanut katteet paikalleen ja pleksiä kiinnittäessä tyrkkää kumin sisään. Ruggedistahan nuitakin saa ja ilmeisesti Motonetin kumimutterit ovat käypäisiä myös afrikkalaiseen (olihan ne pultit m-vitosia?), ainakin näyttävät samanlaisilta?
Yksinkertaisimmillaan tämän vahingon voi tietysti välttää asentamalla pleksin mahdollisimman varhaisessa vaiheessa takaisin. Pelkkä pleksinvaihto on sitten asia erikseen...


Lainaa:
Tankin saa kyllä väänneltyä irti ilman tuon muovikopan irroitusta, mutta takaisin laitto vaati raakan voiman ja parin ison meisselin lisäksi myös s*naa ja p*lettä avuksi. Ja näpit ovat melko mustelmilla...

Tankin sai suht helposti paikalleen irroittamatta muovikoppaa, kun ensin laittoi tankin peräpään muovikopan syvennykseen ja tankin etupää kumikiinnikkeiden päälle. Tankin takapäätä pitää nostaa ylemmäs, mutta pitää se edelleen siellä muovikopan sisällä ja samalla vetää tankkia taaksepäin, niin etupään saa pudotettua kiinnikkeisiinsä. Muovin lämmittäminen saattaa hieman avittaa operaatiossa. Viisaampaa on tietty purkaa hieman enemmän!

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 11, 2017 5:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 643
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
mek kirjoitti:
Käänsin tankoa hieman ylös, kohdistusmerkistä mitattuna ehkä millin. Vasen rysteri ottaa MRA:n pleksiin kiinni, mutta taipuu sen verran, että ohjaus menee kyllä rajoittimeen asti. Peilit tai oikea rysteri eivät ota pleksiin. Periaatteessa kääntövaraa olisi vielä hieman, rysteriähän voisi kolota tarvittaessa.

MRA:n pleksi toimii molemmilla puolilla Barkbustersien kanssa, vaikka tanko olisi hieman käännetty eteenpäin (stongan merkki noin 4-5 milliä ylempänä). Ongelmat ovat peilinvarsien kanssa, joita ei saa järkevään asentoon. Tankoa piti kääntää alaspäin melkein alkuperäiseen asentoon. Pienellä vasemman puolen peilinvarren säädöllä sen sai ääriasennossa irti pleksistä. Oikealle puolelle ei tarvinnut tehdä mitään.
Täytyy tutkailla millaisen ilmakuplan tuo muodostaa, josko pleksin reunassa olisi varaa sipaista sentti tai pari pois.

Ja kuvahan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, joten:
Liitteet:
mra_bb01.jpg
mra_bb01.jpg [ 69.2 KiB | Katsottu 4720 kertaa ]

Koeajo on vielä suorittamatta.

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 30, 2017 2:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2057
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: Honda CRF 1000 L 16'
Noita helposti hukkuvia katteiden kiinnityspinnejä saa muuten myös Louisilta, eli pelkästään niiden takia ei tarvitse maksaa RR:n kalliita postikuluja Englannista. Merkkiliikkeestä ei tullut kysyttyä, kai niitä sieltäkin saa, Japanista tilaten?

Ne vähät osat, mitä Gessuun piti ostaa, löytyivät lähes poikkeuksetta aina tiskiltä, tai tulivat alle viikossa. Vara-avaimen aihiota odottelin jo tähän Hondaan syksyllä melkein kaksi kuukautta. Nyt joulun jälkeen onnistuin rikkomaan SW-Motechin pohjapanssarin kiinnitysmutterin. Ongelman ratkaisemikseksi piti dremelöidä pultista kanta rikki. Korvasin rikkoontunen SWM:n mutterin Hondan mutterilla ja Hondan pultin SWM:n pultilla. Se ei kuitenkaan ole saman kokoinen kuusiokolopultti kuin alkuperäinen, joten kysäisin alkuperäistä pulttia Motormannilta... varastosaldo nolla koko Euroopassa...

Tilailin vähän tarroja. Kaikilla varusteilla kun ei ole toiminnallista funktiota. Esim. tuon kauppiaan mielestä Hondan omat suojaraudat ovat vain koristeena (dekorrahmen).

Kuva

Kuva

Kuva

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Viimeksi muokannut mek päivämäärä Ke Huhti 05, 2017 12:53 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 30, 2017 3:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 643
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
mek kirjoitti:
Noita helposti hukkuvia katteiden kiinnityspinnejä saa muuten myös Louisilta, eli pelkästään niiden takia ei tarvitse maksaa RR:n kalliita postikuluja Englannista. Merkkiliikkeestä ei tullut kysyttyä, kai niitä sieltäkin saa, Japanista tilaten?

Ei taida yksikään olla Hondan kokoa. Kolmonen on lähimpänä, laipan halkaisija 12mm ja pituus 20mm on samat, mutta Hondan niitti on paksumpi (6mm).

Nippelissä on vastaavan tyyppisiä nastoja iso valikoima, tää taitaa olla ihan yleinen kiinnitysnasta.

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 31, 2017 6:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 643
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
Camel-Advilta afrikkalaiseen pari lisäpalikkaa; asennussarja korkealle etulokkarille jarruletkuineen (asennusvideo) ja puolentoista gallonan lisätankki.

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2017 10:49 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2057
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: Honda CRF 1000 L 16'
Hondan alkuperäisiin sivulaukkuihin käyvät aika hyvin sisäkasseiksi Stadiumin Multi Bagit, hinta ei päätä huimaa, 12,90 pari.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 11, 2017 8:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2057
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: Honda CRF 1000 L 16'
Ongelma ja kuinka se ratkaistiin, eli naviteline.

Mulla on Garmin Zumo 390 ja siihen Touratechin lukittava teline. Gessussa navi oli mittariston yläpuolella Touratechin merkkikohtaisessa kiinnitysraudassa kiinni. Navi tärisi kivisellä tiellä siinä huomattavasti. Koska Threesomewithtwins-porukalta meni molemmista AT:stä tuulilasin kiinnitysrauta poikki (jossa oli Navi kiinni) en halunnut navia mittariston yläpuolella olevaan pleksin kiinnitysrautaan Touratechin tai Rugged Roadsin kiinnikkeellä. Aika pitkän varren päähän siinä raskas möykky tulisi tärisemään.

Siksi ostin Rugged Roadsin kiinnitysraudan ohjaustangon kiinnikkeeseen. Tämä olisi ollut ihan hyvä ratkaisu, mutta kun mulla on tankkilaukkuna SW Motechin Yukon 90 sen takia, että pikakiinniteisen laukun kanssa on nopea tankata. Vaikka olen asentanut laukun kiinnityslevyn niin eteen kuin mahdollista (eli laukku mahdollisimman takana), niin RR:n navitelineen pultit ottivat laukun etureunaan kiinni. Uskon, että sama tilanne olisi ollut myös muiden SW-Motechin laukkumallien ja Touratechin vastaavan telineen kanssa.

Kuva

Yritin ensin tehdä Rugged roadsin telineeseen päätykolmioiden tilalle pitemmät kolmiot, jotka siirsivät navia noin 50 mm etuyläviistoon. Navin kohtalta ongelma ratkesi, mutta kiinnityspulttien ei. Muutama yö piti ongelma miettiä, kunnes keksi ratkaisun. Eli Motonetistä halvimmat tangon korotuspalat, joilla sopivat alumiinikulmaraudat tankoon kiinni. Vaikeaa oli se, ettei mitään pystynyt oikein tarkasti mittaamaan, joten kaikki palikat piti tehdä vähintään kahteen kertaan yritys-erehdys -menetelmällä, ennekuin sopivat mitat löytyivät. Navin sijoitus ei ole mitenkää ihanteellinen, alareuna jää tankkilaukun taakse piiloon, ja virtalukkokin on vähän ahtaassa paikassa. Lopputulos on joka tapauksessa paras keksimäni kompromissi, kun käytössä on pikakiinnitteinen tankkilaukku, enkä silti halua navia mittariston yläpuolelle tärisemään.

Kuva

Kuva

Kuva

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2017 4:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 643
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
Jenkkilän pojat viritelly uutta rosterista takaosaa uuteen afrikkalaiseen. Tuotos on nyt ennakkotilattavissa (395$). Kiinnostaa paljonkin, mutta toimituskulujen, ALVin ja tullien jälkeen hinta lienee jossain 650 €uron hieppeillä. Eihän tälle muuten olisi tarvista, mutta kun tuli hommattua Mosko Moto Reckless 80 -laukut, joka istuu paikalleen paremmin ilman AT:n isoja kauhukahvoja... :roll:

spartanman @ Advrider.com kirjoitti:
Thanks for your patience. The pre-production prototype is done and we’re ready to make production racks! Other than the production-style tubular grab handles, which were prohibitively expensive for a single pair, this prototype incorporates all features of the production rack:

+ Bolt-on replacement for OEM rack
+ Precision, all stainless-steel construction
+ Pockets to accommodate OEM and aftermarket pannier racks
+ Removable grab handles
+ Pre-drilled for OEM and aftermarket top case mounts
+ Pre-drilled for Roto Pax mount
+ Four 2-hole M8 threaded interfaces for attaching soft-pannier racks and other accessories
+ Four M8 threaded bushings for mounting accessories in the passenger seat location
+ Attachment hardware included


Täältä löytyy pari videota.

Liitteet:
IMG_1968.JPG
IMG_1968.JPG [ 124.97 KiB | Katsottu 2801 kertaa ]
Liitteet:
IMG_1991.JPG
IMG_1991.JPG [ 117.79 KiB | Katsottu 2801 kertaa ]

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com