Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Touko 24, 2019 10:14 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Marras 21, 2015 9:41 am 

Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Viestit: 432
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Olisiko kiinnostusta kuvien kaltaisiin BMW R 1200 GS takarenkaan keskitys/tasapainoitusholkkeihin? Kuvat ovat siis luonnoksia, mahdolliset kehitys/muutos ideat otetaan vastaan. Yhtään koe kappaletta ei ole vielä tehty. Keskustelu on avattu...


Liitteet:
th1.jpg
th1.jpg [ 72.86 KiB | Katsottu 3750 kertaa ]
th2.jpg
th2.jpg [ 82.68 KiB | Katsottu 3750 kertaa ]
th4.jpg
th4.jpg [ 98.3 KiB | Katsottu 3750 kertaa ]

_________________
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 21, 2015 1:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2698
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Kiinnostaa ja lupaan ostaa yhden setin jos hintaluokka n. 20-30€

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 21, 2015 2:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2203
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: CRF 1000 L ja K75 Street tracker
Mulle myös.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 21, 2015 11:20 pm 

Liittynyt: Su Syys 24, 2006 10:43 am
Viestit: 231
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: 1200 gs adv
tertsu kirjoitti:
Kiinnostaa ja lupaan ostaa yhden setin jos hintaluokka n. 20-30€


Juu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 22, 2015 12:26 pm 

Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Viestit: 432
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Luulisin hinnan asettuvan 15-20€ (2kpl holkki, tanko)+7,90 lähetyskulut,:Riippuen hieman tuon D70 alumiinikangen hinnasta...

_________________
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 24, 2015 10:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Viestit: 331
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: R1200 GSA
Kiinnostaa myös.

_________________
”Kardaanijärjestelmä on toiminnaltaan hyvin luotettava, pitkäikäinen ja lähes huoltovapaa” (BMW mallistolehti 2015)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 24, 2015 10:44 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Viestit: 1432
Paikkakunta: Valkeala
Pyörä: R1200GS
Kiinnostaa.

_________________
treriksrøysare http://www.tommilindstrom.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 25, 2015 11:57 pm 

Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Viestit: 120
Pyörä: Ktm 690 EnduroR
Kiinnostaa!
Ja onko mitään ideaa, että tanko olisi keskeltä kierteytetty ja muttereilla tiukkaisi vanteen holkkien väliin? Ehkä helpompi käyttää???
Hitek mallissa holkeissa, tai ainakin toisessa olisi kierre, ettei erillistä mutteria tarvitsisi?
Sopiva kierretanko M12-M14 jonka päistä kierteet siloiteltu pois pukin laakeroinnille?

_________________
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 26, 2015 8:47 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2203
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: CRF 1000 L ja K75 Street tracker
jani73 kirjoitti:
#
Ja onko mitään ideaa, että tanko olisi keskeltä kierteytetty ja muttereilla tiukkaisi vanteen holkkien väliin? Ehkä helpompi käyttää???
Hitek mallissa holkeissa, tai ainakin toisessa olisi kierre, ettei erillistä mutteria tarvitsisi?
Sopiva kierretanko M12-M14 jonka päistä kierteet siloiteltu pois pukin laakeroinnille?


Nämä pitää käydä myös rengasliikkeiden koneisiin. Reiän on oltava niin suuri, että mahtuu tasapainokoneen akseli sisään myös. Gessun ongelmahan on, ettei kaikilla rengasliikkeillä ole tarpeeksi suuria soviteholkkeja, jotta saisivat tasapainokoneeseen kiinni.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 26, 2015 9:45 am 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1674
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: KTM690EnduroR, BMWR1200GSA
Tai sitten kopioida idea tuolta eli vain yksi pala joka pultilla ja prikalla ruuvataan toiselta puolelta kiinni.

Erittäin paljon paremmin toimiva vaihtoehto kuin olla molemmilla puolilla nuo palikat joita sitten kiristellään tuon tangon varaan.

*Oikeassa* tasapainokoneessahan tuo kiristys tapahtuu kierteillä + kartiolla joka puristaa tangon laitteen reunaa vasten ja siten keskittää sen samalla.

Kuva

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 26, 2015 7:39 pm 

Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Viestit: 432
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
mek kirjoitti:
jani73 kirjoitti:
#
Ja onko mitään ideaa, että tanko olisi keskeltä kierteytetty ja muttereilla tiukkaisi vanteen holkkien väliin? Ehkä helpompi käyttää???
Hitek mallissa holkeissa, tai ainakin toisessa olisi kierre, ettei erillistä mutteria tarvitsisi?
Sopiva kierretanko M12-M14 jonka päistä kierteet siloiteltu pois pukin laakeroinnille?


Nämä pitää käydä myös rengasliikkeiden koneisiin. Reiän on oltava niin suuri, että mahtuu tasapainokoneen akseli sisään myös. Gessun ongelmahan on, ettei kaikilla rengasliikkeillä ole tarpeeksi suuria soviteholkkeja, jotta saisivat tasapainokoneeseen kiinni.
jani73 kirjoitti:
Kiinnostaa!
Ja onko mitään ideaa, että tanko olisi keskeltä kierteytetty ja muttereilla tiukkaisi vanteen holkkien väliin? Ehkä helpompi käyttää???
Hitek mallissa holkeissa, tai ainakin toisessa olisi kierre, ettei erillistä mutteria tarvitsisi?
Sopiva kierretanko M12-M14 jonka päistä kierteet siloiteltu pois pukin laakeroinnille?


Noissa holkeissahan on nuo M6 lukitusruuvit, jolla se lukitaan D12 akseliin. Tuo riittää varmasti tuolla tasapainoituspukilla tapahtuvaan tasapainoitukseen. Rengasliikkeen akseli on D25 ainakin sen mukaan tein noita 1150 Gs mallin holkkeja. Kunhan saan ensimmäisen koekappale holkkiparin valmiiksi, niin käyn näyttämässä niitä paikallisessa rengasliikkeessä ja kysymässä heidän mielipidettään tuon toimivuudesta...

_________________
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 27, 2015 1:12 am 

Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Viestit: 120
Pyörä: Ktm 690 EnduroR
Tuo keskireikähän on sen verran suuri (61mm?) että pyörän saa kiinni normi kevyenautokaluston tasapainoituskoneeseen, edellyttäen että sopiva keskityskartio löytyy.
Itse kyl (vielä) pääsee töis (pitäis päästä) veivaa tommosen, kone nököttää n. 4 metrin päässä omasta työpisteestä... Mut kotikäyttöön vois olla työkalut kans.
Ja rengaskoneissa (auto) on eripaksuisia akseleita, edellisen duuni konetta kun päivitettiin niin huomattiin ero. Joissakin kartioissa oli irroitettava soviteholkki!
Kotikäyttöön D12 varmasti riittää, ei siin kukaan leukoja vedä? :D

_________________
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 27, 2015 8:39 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2203
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: CRF 1000 L ja K75 Street tracker
Kun ongelma on nimenomaan se, ettei edes Oulun kokoisessa kaupungissa ole yhdessäkään rengasliikkeessä tai moottoripyöräliikkeessä (pois lukien merkkihuolto EMC) niin suurta kartiota, jolla Gessun takapyörän saisi tasapainokoneeseen kiinni. Jos renkaan joutuu joskus uusimaan reissun päällä, niin ei siihen uskalla luottaa muuallakaan.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 27, 2015 9:48 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2698
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
mek kirjoitti:
Kun ongelma on nimenomaan se, ettei edes Oulun kokoisessa kaupungissa ole yhdessäkään rengasliikkeessä tai moottoripyöräliikkeessä (pois lukien merkkihuolto EMC) niin suurta kartiota, jolla Gessun takapyörän saisi tasapainokoneeseen kiinni. Jos renkaan joutuu joskus uusimaan reissun päällä, niin ei siihen uskalla luottaa muuallakaan.

Millähän ne mun renkaan sitten tasapainotti K-renkaassa?

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 27, 2015 10:43 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2203
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: CRF 1000 L ja K75 Street tracker
No tuopa on hyvä tieto, Oulun Stormilla ja Sparewheelillä ei 1200 Gessun takarenkaan tasapainotus onnistu.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com