Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Syys 16, 2019 5:50 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 560 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 38  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Elo 31, 2015 9:03 pm 

Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
800cc kirjoitti:
4 vuotta takaperin kyselin ajopukuja kun ei ollut mistään mitään kokemusta. Nyt on olen ajanut rukan armas puvulla 30tkm ja valintaa aivan tyytyväinen. Nyt olisi tarkoitus ostaa uusi ajotakki, vanhat housut saa vielä kelvata toistaiseksi. Samalla uusin rinta / selkäpanssarin.
Onko olemassa sellaista rinta/selkäpanssaria joka sopisi hyvän niskatuen kanssa (Leatt?) Lisäski edellämainitut suojat pitäisi saada ajotakin alle? rukka premium? Tarvitseeko tuo premium selkäosaa ollenkaan kun takissa on jo selkäsuoja. Vai onko tämä edellä mainittu mahdoton yhtälö :)

Minulla on Leatt Airfit 3DF Body, sen pitäisi soveltua.
Tässä on level-2 rintakehän suojaus. Kovin montaa ei markkinoilla ole joka täyttää tason 2 vaatimukset.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Syys 02, 2015 7:58 am 

Pyörä: ?
GSR600 kirjoitti:
Minulla on Leatt Airfit 3DF Body, sen pitäisi soveltua.
Tässä on level-2 rintakehän suojaus. Kovin montaa ei markkinoilla ole joka täyttää tason 2 vaatimukset.

Tuo Leatt Airfit 3DF Body pitää laittaa harkintaan.
Onko kellään kokemusta seuraavista takeista: Leatt W.E.C , SNX tai Leatt PRO Jacket , Scott USA 350? Hakusessa on niskatuelle sopiva takki, joka olis vedenpitävä / tuulenpitävä. Lisäksi se voisi olla myös kylmemmille ajokeleille soveltuva, kuten tuo minun vanha Rukka Armas. edit: Hyvä ehdokas, Klim Adventure Rally jacket. https://www.youtube.com/watch?v=xG1Pv7a5BC0
edit: Hankittu seuraavat varusteet: Leatt Adventure Lite, Leatt gpx 5.5, Klim Adventure Rally.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2015 9:12 pm 

Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Nyt alkaa olla ne kelit mihin noi klimin pöksyt hommasin... Kunkun parjaama kalvo toimii vähäisellä kokemuksella niinkuin toivoinkin,eli pitää kylmän ulkopuolella myös sateella. Noi toiset housut,vaikka pitävätkin vettä muuttuvat kylmiksi kun sade kastelee pintakankaan ja vesi pääsee lämpövuoriin saakka. Tietysti voisi käyttää myös sadepukua,puolensa siinäkin...
Uskoisin että ovat hyvät myös talvella kuorena,jollon luukut kiinni pysyy lämpö,ja jumpatessa saa edes vähän ilmaa liikkumaan. Hellekeliin sitten muut vaatteet.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2015 9:15 pm 

Pyörä: Gessu
ceevu kirjoitti:
... Kunkun parjaama kalvo ...

?? :o

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2015 9:49 pm 

Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Lainaus siltä ajalta kun overlandit olivat tarjouksessa:
En ole vielä nähnyt yhtään hyvin tässä käytössä toimivaa pukua, missä on kiinteä kalvo. Käsitän nyt etsinnässä olevan puku, mikä päällä kärsii harrastaa jossain määrin aktiivista puuhastelua, on se sitten ajamista pienillä poluilla, tai esimerkiksi leiriytymiseen liittyvää jumppaa. Toki on pukuja, mihin on tehty tuuletusaukkoja enemmän tai vähemmän, mutta ne eivät poista perusongelmaa, eli puvun hiostavuutta lämpimällä säällä. Tähän ei tee merkittävää muutosta Gore-Tex Pro-kalvokaan.

Pitää varmaan paikkansa,tosin hellekelillä pieni sadekaan ei haittaa...Eli jokaiselle vuodenajalle niihin kuuluvat varusteet.
Sen verran täytyy sanoa että tässä on menty hanxin kalvohousuilla nyt monta vuotta, ja joskus on ehkä vähän jumpattukkin mutta harvoin alaruumiin lämpöhalvaus on ollut ongelma.Takin kun saa pois,pystyy toimimaan vaikka jalat vähän hikoaiskin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2016 10:38 am 

Pyörä: F800GS 2009
Moro,

Oliko kokemuksia Touratech Compañero Worldwide, Worldwide 2 ja ennen kaikkea Boreal eroista?

http://touratech.fi/tuotteet/touratech-companero/

Boreal on siis Pohjoismaat & Alaska versio, jossa Gore on myös pinnassa, mutta puvun kuorta ei voi irroittaa viileäksi kesäversioksi. Viilennys tapahtuu vetoketjuilla.

Eihän kellään olisi normi 52 kokoa? Voisin sovittaa :)

-a-

IG Antsuppi

IG MC Pölyttäjät

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2016 4:21 pm 

Pyörä: BMW R1200GS
Antti__84 kirjoitti:
Moro,

Oliko kokemuksia Touratech Compañero Worldwide, Worldwide 2 ja ennen kaikkea Boreal eroista?

http://touratech.fi/tuotteet/touratech-companero/

Boreal on siis Pohjoismaat & Alaska versio, jossa Gore on myös pinnassa, mutta puvun kuorta ei voi irroittaa viileäksi kesäversioksi. Viilennys tapahtuu vetoketjuilla.

Eihän kellään olisi normi 52 kokoa? Voisin sovittaa :)

-a-

Jostain olin lukevinani, että tuo ykkösversion ja kakkosversion välillä on tapahtunut jonkin verran muodonmuutoksia, mutta pääosin sama tyyli jatkuu. Minulla on tuon valmistajan, Staedlerin tekemä Evo, joka on siis sama kuin tuo companero. Tosin vähemmillä hälytysväreillä, valkoinen ja harmaa siis. Minulla on ollut aiemmin Rukkaa (Armas) ja HeinGerickeä ja tuota Staedleria pidän aivan parhaimpana. Sen kalvon pois ottaminen mahdollistaa 30-40 asteen keleissä ajamisen ja silti on suojat mukana. Nollakeleillä kalvo päälle ja sitten lämpötakki alle. Rukan talvivuoraus ja lämpötakki teki sellaisen Michelinukkotunteen. Tuo Staedler tekee mm. Saksan brankkareiden työasut, joten laatu on kyllä hyvällä tasolla.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2016 8:46 pm 

juhhyto kirjoitti:
Minulla on tuon valmistajan, Staedlerin tekemä Evo, joka on siis sama kuin tuo companero. Tosin vähemmillä hälytysväreillä, valkoinen ja harmaa.

Kiitos kommentista, satkun huokeampi näyttäis oleen tuo Staedlerin versio. Olen yrittänyt löytää huomioväriä Schubertin neonkeltaisen kaveriksi. Koitin kysellä jos Suomen maahantuojilta sovitusmahdollisuutta, mutta menee tilailuksi.. noi Rukkaset ei ole sopineet mun kapealle kropalle! 179/82kg

IG Antsuppi

IG MC Pölyttäjät

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2016 9:25 pm 

Pyörä: GS 12 Lc & Cbf 600 s abs , cbr 125r
No mulla on toi Touratech world 2 . On kyllä hyvä ja monipuolinen ajopuku. Rukkan allroad oli edellinen ja sekin oli ajopuku parhaammasta päästä muttakun eipä sitä ole enää valmistettu vuosiin. Uuden Allroadin olisin ostanut , jos sitä valmistettaisiin muttakun ei niin ei. Jos nyt näin äkkiseltään jonkun eron Rukka allroad puvun ja Touratechin world2 puvun väliltä haen niin Rukka on lämpimämpi mutta taas Touratech:n vedenpitävyys on uskomattoman hyvä. Tää Touratech puku on mulle vielä senverran uusi tuttavuus, et parempi kun tuottaa tarkempaa analyysiä syssymmällä vaik pystymettän jälkeen ,kun ajokausi omalta osalta on ohi. Ainakin tähän asti , parin kolmen tuhannen kilometrin jälkeen oon ollut pirun tyytyväinen.

Viimeksi muokannut RiiMi päivämäärä To Kesä 16, 2016 12:38 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2016 10:33 pm 

Pyörä: KTM 690 Enduro R
Mie löysin yokon juha salminen edition ajopuvun suomesta käyttämättömän 279€ ja oon ollu todella tyytyväinen! Hengittää, pitää vettä ja on sopiva leikkaus. Voin vaan suositella!

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2016 8:29 am 

Pyörä: BMW xchallenge
Mulla on korjattu tosta Yokosta lahkeen ja hihojen vetoketjuja varmaan 5 kertaa. Kaikki mennyt takuisiin.

Kerran ei meinannut mennä kun kauppias perusteli, että siellä on hiekkaa vetoketjun välissä. Kirjoitin maahantuojalle palautetta niin tämä menikin.

Mutta tosiaan puku on hyvä, mutta noi vetskarit on tehty tosi hienolla hammastuksella eli pienestäkin paskasta ne hyppää pois raiteiltaan.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2016 4:35 pm 

RiiMi kirjoitti:
Jos nyt näin äkkiseltään jonkun eron Rukka allroad puvun ja Touratechin world2 puvun väliltä haen niin Rukka on lämpimämpi mutta taas Touratech:n vedenpitävyys on uskomattoman hyvä.

OK, Hyvä kuulla! Mulla on MP ASUN Sporty vuodelta 2007. Takana 120tkm, taskujen vetoketjut on ainut mikä on rikki. Pitää vettä pari tuntia hipora kalvolla mutta kuivuminen vie pari päivää ja kylmä kosteana. Eli heti sateella sadeasu päälle.

Sanotaanko näin, että jos alla on windstopper tai vastaava urheilukerrasto, niin toppavuori piti lisätä 15C lämpötilassa ja fleeceä väliin 10C ssä. Näin kun tankillisen ajaa maantienopeuksia.

Hieman filosofinen kysymys, riippuu asenteesta, matkasta ja nahkan paksuudesta, mutta millaisissa lämpötiloissa oot lisännyt kerroksia Worldwiden alle?

IG Antsuppi

IG MC Pölyttäjät

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2016 8:57 pm 

Pyörä: GS 12 Lc & Cbf 600 s abs , cbr 125r
No olin jotain öbaut 3 viikkoa sitten etelä saksassa, Stuttgartissa silloin , kun tää kovemmanpuoleinen sadekausi keskieuroopassa alkoi . Alkujaan tarkoituksenani oli suunnata kohti Berliiniä ja sieltä Puolaan jne. kohti Suomea mutta sade oli jo niin kova ja vaikutti kaikkien sääpalveluiden ennusteiden perusteella jatkuvan pitkään , näin myös kävi. Tämä sai minut tekemään radikaalimman muutoksen matkasuunnitelmiini . Näin suuntasin pitkin tylsääkin tylsempää autobahnia pitkin kohti Travemundea. Stuttgartista lähtiessä mopon ulkolämpömittari näytti +8 asteen lukemaa , eikä tää lukema paljoakaan noussut , kun vasta Hannoverin pohjoispuolella , silloinkaan lämpömittarin näyttö ei kiivennyt 15 asteen yläpuolelle. Lähtiessä mulla oli tollanen http://www.rukka.com/motorsport/fi/prod ... oduct/max1 alusasu sit Rukkan windstopper kerrasto ja vielä Löfflerin poolopaita , näiden päällä sitten tää Touratech ajopuku. Vettä tuli todella rankasti 550km:n matkan ja ei nyt voi sanoa , et oli lämmin mutta pärjäsin .

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 23, 2016 12:19 am 

Kiitosta Riimi perusteellisesta kommentista, kuulosti kyllä hyvältä reissultakin! Olen sinnitellyt pitkään tuolla vanhalla, huiput haettiin Azerbajanissa 38,5C.. housut piti jättää pois jo 30C:ssä. Talvella mulla on vielä erillinen haalari tuohon päälle: http://www.grolls.fi/rakentaminen/tuote ... ri/331047/ Joten en näe talvea niin suurena ongelmana. Näillä kommenteilla pakko kai laittaa pukua tilaukseen :)

Vähän OT, mutta tuossa sitä testiajoa: https://youtu.be/wXEJ14UBpow

IG Antsuppi

IG MC Pölyttäjät

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 23, 2016 9:46 am 

Pyörä: 701 E -17, R1200 CL -03
Onko kellään kokemuksia KTM Pure Adventure ajokamppeista, takista ja housuista?

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 560 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 38  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com