Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Maalis 21, 2019 7:17 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Maalis 30, 2014 8:10 pm 

Pyörä: 800XC
STN kirjoitti:
http://www.ebay.com/itm/400622997220?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

tommonen tuli just postista, simmi sisään.... ja verkossa saman tien. GPS heräs myös jonkin ajan jälkeen(sisätiloissa).

härveli soittaa mulle jos joku liikuttelee pyörää(saa toki kytkettyä pois).
tekstarilla kun kysyy mis oot, ni vastaa googlen kartalla olinpaikkansa.

toimii ainakin näin sisätestauksessa, saa nähä kun kiinnittää pyorään miten käy, kestääkö tärinää ja säitä. kerron kokemuksia.
ei todellakaan hinnan kiroissa, 18eurolla kotiin, pari viikkoa toimitus.

STN

Onko kertynyt lisää kokemuksia? Tarvitseeko laite internet-yhteyttä toimiakseen, vai riittääkö pelkkä gsm? Miten reaaliaikainen seuranta toimii?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 31, 2014 5:15 pm 

Pyörä: xt660z
Niguel kirjoitti:
STN kirjoitti:
http://www.ebay.com/itm/400622997220?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

tommonen tuli just postista, simmi sisään.... ja verkossa saman tien. GPS heräs myös jonkin ajan jälkeen(sisätiloissa).

toimii ainakin näin sisätestauksessa, saa nähä kun kiinnittää pyorään miten käy, kestääkö tärinää ja säitä. kerron kokemuksia.

STN

Onko kertynyt lisää kokemuksia? Tarvitseeko laite internet-yhteyttä toimiakseen, vai riittääkö pelkkä gsm? Miten reaaliaikainen seuranta toimii?

Joo on pitäny pistää raporttia.
Tuo härveli toimi aika tarkaan viikon verran ennenkuin lopetti viestien lähettämisen.
Ensin luulin vaan prepaidin saldon loppuneen, ja hommasin parinteisen SIMmin hitaalla netillä(3eur/kk).
Mutta sepä ei auttanutkaan, ei viestit toimi, tärinähäly pelitti kuitenkin, eli soitti mulle ei viestiä.

Laitoin postia myyjälle, niin eipä ole kuulnut mitään...

Tuo oli tommonen karvalakkimalli, siinä oli vain paikkakysely tekstarilla ja vastaus tuli googlen kartalle olinpaikkana.
Toinen ominaisuus tuo tärinästä soitto.

Mulle olisi ollu aivan riittävä laite jos olisi toiminut.

STN

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 31, 2014 7:23 pm 

Pyörä: 800XC
STN kirjoitti:
Joo on pitäny pistää raporttia.
Tuo härveli toimi aika tarkaan viikon verran ennenkuin lopetti viestien lähettämisen.
Ensin luulin vaan prepaidin saldon loppuneen, ja hommasin parinteisen SIMmin hitaalla netillä(3eur/kk).
Mutta sepä ei auttanutkaan, ei viestit toimi, tärinähäly pelitti kuitenkin, eli soitti mulle ei viestiä.

Laitoin postia myyjälle, niin eipä ole kuulnut mitään...

Tuo oli tommonen karvalakkimalli, siinä oli vain paikkakysely tekstarilla ja vastaus tuli googlen kartalle olinpaikkana.
Toinen ominaisuus tuo tärinästä soitto.

Mulle olisi ollu aivan riittävä laite jos olisi toiminut.

STN

Kiitos kokemuksista. Näinhän se taitaa Kiinan laitteiden kanssa olla, tuuripeliä. Itselle riittäisi tuo paikan kysely txt:llä mikäli vaan toimisi. Et varmaankaan ehtinyt testailla virrankulutusta?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Huhti 02, 2014 5:44 pm 

Niguel kirjoitti:
Kiitos kokemuksista. Näinhän se taitaa Kiinan laitteiden kanssa olla, tuuripeliä. Itselle riittäisi tuo paikan kysely txt:llä mikäli vaan toimisi. Et varmaankaan ehtinyt testailla virrankulutusta?

Flukella en saanut minkäänlaista virrankulutusta mitattua, lepotilassa tuskin vie kännyä enemmän. Ja omaa akkua tuossa vehkeessä ei ole.

STN

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 29, 2014 10:53 pm 

Pyörä: Gilera
STN kirjoitti:

STN

Sama härveli mulla ja iski tyhmyys. Simmi sisään ja mitä sitten? Eli akusta virtaa ja ???????? Tunnustan etten osaa ottaa yhteyttä ko härveliin. Auttakee...

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Touko 30, 2014 11:49 pm 

Gilera kirjoitti:

Sama härveli mulla ja iski tyhmyys. Simmi sisään ja mitä sitten? Eli akusta virtaa ja ???????? Tunnustan etten osaa ottaa yhteyttä ko härveliin. Auttakee...

Tulikos sun laitteen mukana ohjekirjasta?? Sitä pitää vaan orjallisesti noudattaa.
Käytä simmi ensin jossain puhelimessa että voit ottaa PIN-koodi kyselyn pois päältä.
Varmaan tuon jo oot tehny, mutta ei muuta tule mieleen.

Nyt mulla on toisenlainen vastaava laite kokeilussa ja toiminut hyvin, enemmän toimintoja 25eur.
Viime yön olin hotellissa missä meni junarata vierestä, piti mennä ottamaan laite pois päältä, kun se soitti aina mulle, että hei sami onko junia näkyny?
Aikaisemmassa laitteessa oli vaan herkempi GPS, toimi parkkihallissakin. Nykyisellä pitää olla taivas auki.

STN

Profiili  

ViestiLähetetty: La Touko 31, 2014 12:17 am 

Pyörä: DR-Z400SM
Tramigo se toimii.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Touko 31, 2014 12:36 am 

bestservice kirjoitti:
Tramigo se toimii.

En epäile, mutta 20€ vs 300€ ratkaisee aika paljon, siksi näistä keskustellaan täällä, että löydetään itselle sopiva.
300€ laite ei ole minulle sopiva. Nykyinen 25€ laite tuntuu olevan, annan lisää raporttia kun kotiudun.

STN

Profiili  

ViestiLähetetty: La Touko 31, 2014 10:35 am 

Pyörä: DR-Z400SM
STN kirjoitti:
bestservice kirjoitti:
Tramigo se toimii.

En epäile, mutta 20€ vs 300€ ratkaisee aika paljon, siksi näistä keskustellaan täällä, että löydetään itselle sopiva.
300€ laite ei ole minulle sopiva. Nykyinen 25€ laite tuntuu olevan, annan lisää raporttia kun kotiudun.

STN

Keskustelu on hyväästä.
On siinä tramigossakin huonoja puolia.
Esim kotelointi ja liittimet heppoiset ja isokokoinen ei helposti löydy asennuspaikkaa nykymopoista ja sitten tuo hinta se on kyllä aivän pielessä.
Tässä on aika mielenkiintoinen rojekti.
http://www.ruuvitracker.fi

Profiili  

ViestiLähetetty: La Loka 25, 2014 5:03 pm 

Pyörä: BMW F 800 GS
Nyt kun ei sitä omaa ajoneuvoa löytynyt varkauden jälkeen, täytyypä kysellä suosituksia GPS-hälyttimelle uuteen tykkiin.

Tuosta Tramigosta jonkin verran lukenut, suosituksia? Tarkoituksena näillä näkymin laittaa uuteen pärrään hälyttävä levyjarrulukko ja hälyttävä ketju. Jommankumman voisi sitten korvata tuolla GPS paikantimella, niin ei pelkästään säikäytä, vaan tulee myös tiedot perille asti jos sattuu vielä mukaan lähtevän.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 01, 2016 12:53 pm 

Pyörä: Bao Mao + 501
Onkohan joku muukin Spot Personal Trackerin (siis GEN 1 -laite) käyttäjä pistänyt merkille samaa, mutta jos huitelee menemään täällä Suomessa sellaista +80 kmh vauhtia, niin laite ei päivitä sijaintitietoja seurantaa. Ainakin mulla näyttää olevan tilanne tuollainen. Ei se aina päivitä tietoa taajamanopeuksillakaan. Katselin tossa viimeisintä reissua ja käytännössä näyttää siltä, että koordinaatit on lähteneet silloin, kun on ollut pysähdyksissä tai mateluvauhdissa. Aika huonosti tuolla laitteella mitään tekee, jos muutamaan sataan kilometriin ei tule minkään laista koordinaattia ja päätyy lopuksi (tilanne mikä tahansa, pahin tietty onnettomuus) lähetyskatveeseen (tiheä metsä, pyörän tai kuskin alla, laite rikkoutuu tms.).

Ja laite on mulla nyt sijoitettu repun yläosaan pystyasentoon eli sen puolesta lähetyskatvetta ei pitäisi syntyä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 01, 2016 3:04 pm 

Pyörä: Helkama
Jättää kyllä minullakin pitkiä välejä. En ole ajatellut, että liittyisi nopeuteen, mutta voi tosiaan olla. Esim viime viikon Euroopanreissussa jätti pitkiä välejä Saksassa, jossa ajelin autobahnia.
Veneessä taas toimii paremmin, mutta purjeveneellä ei juuri yli kahdeksaakymppiä tule ajettua.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 01, 2016 3:42 pm 

Pyörä: KTM690EnduroR, BMWR1200GSA
Kyllä Gen 1 ja Gen 2 laitteilla tällaista on ollut havaittavissa. Tämä uusin versio taas näyttää toimivan luotettavammin, ei näyttäisi jättävän paljoakaan aukkoja vaikka nopeus kasvaa.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com