Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Maalis 22, 2019 6:01 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Touko 08, 2013 10:48 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6814
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Tuossa kun kattelin sun kuvia ja asennuskertomusta niin pari käytännön huomiota. Letkun pituudella ei ole juurikaan merkitystä, olen tehnyt 3 pyörään määrämittaiset letkut ja hyvin on toiminut. Öljyn syötön sijaintia myös kokeilin, ohjeiden mukaisesti suutin ketjun päällä saa öljyt lentelemään paikkoihin joissa öljyn voitelevalla ominaisuudella ei ole juurikaan merkitstä. Kaikkiin pyöriin olen laittanut letkun kiinni ketjuohjuriin syöttämään öljyä ketjun sisäpuolelle, roiskuu se sieltäkin mutta voitelee aika tehokkaasti ketjut.

Talvella vaihdoin männän jousen kevyempään, nyt mäntä painuu selkeästi hitaammin ja voitelee ketjut paremmin. Vielä pitäisi tehdä mäntään rajoitus ettei nouse niin ylös, huomannut että puoleenväliin vedetty mäntä annostelee öljyä riittävästi, varsinkin kun mäntä palautuu hitaasti. Tulee vähemmän roiskeita ja kuitenkin ketjuissa on riittävästi öljyä.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 08, 2013 11:18 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1654
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Mietin myös tuota asennusta ja kun nyt tuli taas kiire kuten aina, niin laitoin alkuperäisen asennusohjeen mukaisesti. Toisaalta tuo koko rasvari on selkeästi enemmän tarkoitettu "nätimpään" ajeluun kuin mihin se minulla tulee. Suojaisempi paikka rasvarin suuttimelle rymyajeluita ajatellen joissa upotetaan konetta myöden, ajetaan kivikossa ja umpimetsässä jne. olisi eturatas eikä takaratas. No, katsotaan nyt Viron reissun jälkeen että onko letkut vielä paikallaan ja kehitellään sitten lisää :)


Liitteet:
img3494521.jpg
img3494521.jpg [ 154.78 KiB | Katsottu 5065 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Viimeksi muokannut Dominator päivämäärä Ke Touko 08, 2013 11:20 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 08, 2013 11:20 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6814
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Juu, ei se väärin ole asentaa ohjeiden mukaan :wink:

Siitä se oikea paikka hakeutuu kun muutaman kerran mettäpolulta käy ettimässä puuttuvia osia, kokemusta on...

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 08, 2013 12:23 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Viestit: 964
Pyörä: 500EXC
Koska pyörässäni ei ole ketjusuojaa, ohjeen mukainen asennus on aika hankalaa. Teinkin sen sitten niin että vedin letkun takahaarukan ulkopintaa pitkin nippareilla ja sillä paketin pienellä peltilirpukalla laitoin takahaarukan alapuolelle takarattaan eteen ketjuohjurin ruuvin alle letkun pään kiinni. Letkun pää on noin 3cm ketjun yläpuolella levossa ja hipaisee sitä pomppiessaan.

Käytössä ei ole sitä pakkauksen suutinta kun se ei tuohon mahdu ja letkukin on lyhennetty mittaansa. Letku tyhjenee noin sekunnissa, mutta takaratas sitten lennättää vauhdissa kyllä rasvan riittävän laajalle. Koeajojen perusteella tuntuu rasvaavan ihan hyvin kun nupista vetäisee kävelyvauhdissa ja ajaa muutaman kymmenen metriä rauhallisesti.

Sopivasti sijoittunut risu tietenkin vie sitten haarukan kyljestä koko letkun metsään, joten sitä odotellessa. Oikealla kyljelle ilmalennon kyllä tuntui kestävän sujuvasti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 13, 2013 11:34 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1654
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Kohtuu kovaa käyttöä tuntuu OSCO kestävän ihan ohjeen mukaisella kejunsuoja-asennuksella. Umpimetsät ja mutaojat tuli Virossa rymyttyä ja letkusuutin on edelleen paikallaan ketjunsuojassa..
Liitteet:
OSCO.jpg
OSCO.jpg [ 202.33 KiB | Katsottu 4968 kertaa ]

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 30, 2013 9:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6814
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Jousen vaihto on helppo, kierrät vetimen nupin irti ja sen jälkeen säiliön kannen mutteri pois niin paketti leviää käteen. Jousen nappasin B-kaupan jousivalikoima laatikosta, sopivan paksuinen vetojousi jonka venytin niin että siitä tuli puristusjousi ja katkaisin sopivan mittaiseksi. Työnä toi on joku 10-15 minuutin homma.

Seuraavan kerran kun säiliö on tyhjä niin teen jousen vielä löysemmäksi ja rajoitan kolmanneksella männän liikettä. Samalla kokeilen GL4 vaihteistoöljyä jonka ei pitäisi haista niin pahalle kun raskaammin EP lisäaineistettu GL5 öljy.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 31, 2013 5:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6814
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Aihioita löytyy, pistä soittaen kun oot nurkissa. Mulla on arkipäivinä omasta haloottimesta kääntö duuniluuriin mutta tekstarit ei käänny.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 01, 2013 6:25 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1654
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Osco kesäkuun kantistarjouksessa 119.- Stormilla

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 02, 2013 8:33 am 

Liittynyt: Ti Kesä 29, 2010 7:34 pm
Viestit: 46
Paikkakunta: ii
Pyörä: F800GS
Dominator kirjoitti:
Osco kesäkuun kantistarjouksessa 119.- Stormilla


NO voi V...tu, just tämän takia facebookissa on tullut Storm napattua seurantaan, että huomaisi tarjoukset jotka kiinnostaa.
No eipä tästä ollut sanaakaan tuolla naamakirjan puolella :roll:

No onneksi se on jo heinäkuu, niin voi jatkaa tarjouksien hakua kyseisen tuotteen osalta...saisi hinta olla kyllä vieläkin halvempi :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 03, 2013 1:21 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1654
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Tänään OSCO:n automaattiset kerjunvoitelijat vain 99,-!

Lisätiedot: https://www.storm-motor.fi/paivatarjoukset/

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 03, 2013 3:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:14 am
Viestit: 775
Paikkakunta: Laihia
Pyörä: KTM990A -13
Dominator kirjoitti:
Tänään OSCO:n automaattiset kerjunvoitelijat vain 99,-!

Lisätiedot: https://www.storm-motor.fi/paivatarjoukset/


on myös ilmainen toimitus yli 50e ostoksille

pitihän noi molemmat tarjoukset heti hyödyntää :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 03, 2013 4:45 pm 

Liittynyt: Ti Kesä 29, 2010 7:34 pm
Viestit: 46
Paikkakunta: ii
Pyörä: F800GS
MP@ kirjoitti:
Dominator kirjoitti:
Tänään OSCO:n automaattiset kerjunvoitelijat vain 99,-!

Lisätiedot: https://www.storm-motor.fi/paivatarjoukset/


on myös ilmainen toimitus yli 50e ostoksille

pitihän noi molemmat tarjoukset heti hyödyntää :)


Iso kiitos...vihdoin tilattu.
Pari kirosanaa jo ennätti tulla, kun vasta kotona näin tarjouksen (puoltatuntia aiemmin stormin ohi ajaneena), mutta noi ilmaiset toimitukset pelasti päivän :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 12, 2013 8:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1982
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
Louis.de myy jonkin sortin Scottoileria halvennuksella: http://www.louis.de/_206c0967c25edee452 ... 91&lang=en
Mulla oma kip-oiler toimii aina vaan, mutta josko joku tarvii....

_________________
- taas kahden mopon taktiikalla -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 02, 2013 9:29 pm 
Avatar

Liittynyt: To Maalis 01, 2007 1:45 pm
Viestit: 180
Paikkakunta: Lohja
Pyörä: KTM 1290SA
Tässä yksi tyylinäyte OSCO:n asennuksesta F800GS:ään, Kodelle kiitos esimerkistä!

Tuo nippa oli joku paineilmaliitin 3/8" kierteellä 4 mm letkuun, löytyi Hiflexiltä alle 4 euron hintaan.
Ketjunohjurin poraukset:
- Ohjurin sisäinen öljykanava 4 mm terällä
- Liittimelle kiinnityskolo 9 mm terällä, kierteytys hoitui liittimellä itsellään.
- Öljykanavat ketjulle 2 mm terällä

Lisää kuvia:
Ketjunohjurin modaukset
OSCOn sijainti

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 03, 2013 10:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6814
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Asiallisen näköinen toteutus. Eikös OSCO:n mukana tulevaa suutin nippaa voi samalla tavalla hyödyntää tuollaisessa asennuksessa?

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com