Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Syys 18, 2019 3:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Helmi 25, 2005 11:49 pm 

Pyörä: BMW R1100GS
Ajattelin järkätä pienen viikonloppu enduron Iso-Syötteelle. Aika 22.-24.4.2005. Muutettu aika 14.-15.5.2005

Löytyykö halukkaita mukaan.
Mökki ei maksa mitään, eväät pitää hoitaa itse.
Mukaan mahtuu noin 12 ensiksi ilmoittautunutta.

Kunnon sauna löytyy, ja mökissä on lämmitys ja hyvät ruuanlaittomahdollisuudet. Voisimme vaikka tehdä hirvikeittoa porukalla.

Jos halukkaita riittää, niin reissu toteutuu.
Laittakaa ilmoittautumiset YV (yksityisviesteinä mulle) ja sähköpostiosoite mukaan.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Viimeksi muokannut Pekkavee päivämäärä Pe Huhti 29, 2005 6:47 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 26, 2005 11:30 am 

Pyörä: KTM690R/SM
Ajatus on loistava ja olisin sutena lähdössä messiin mutta....

Huhtikuun lopulla pikkutiet ovat vielä aivan umpijäässä. En usko että Pekan työnantajan mökkiä pääsee lähellekään ilman nastarenkaita. Syötteen tieltä on vielä puolenkymmentä kilsaa vai muistanko oikein?

Asvalttitiet on sulia ja soratiet jäässä, aiheuttaa harmaita hiuksia rengasvalinnan suhteen :roll:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 26, 2005 11:40 am 

No tämä oli kyllä minullakin mielessä, jotta voiko sinne mennä tuohon aikaan teiden ja kelien puolesta. En ole siellä vielä ollut tuohon aikaan vuodesta.

Tutkin asiaa, ja käyn tutkimassa teiden kuntoa varmaan huhtikuun alkupuolella, joten palataan asiaan.

Pekka

PS. Vakuutusyhtiöön olen ilmoittanut, että otan pyörän taas liikenteeseen 1.4.2005. Jos se vaatii nastarenkaita niin sitten ne täytyy varmaan hankkia. Tai sitten ajella nappularenkailla varovasti.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 26, 2005 12:43 pm 

Mulla on semmonen pito, että pikkutiet on näillä leveysasteilla ajokunnossa vasta toukokuun jälkimmäisellä puoliskolla, sitten kun routa on sulanut ja tiet ovat kerenneet kuivahtaa.

Tätä silmällä pitäen olenkin suunnitellut ottavani pyöräni liikenteeseen vasta toukokuulla, ajelen aluksi asvaltilla waimon pyörällä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 27, 2005 2:36 am 
Site Admin

Pyörä: KTM 350 EXC-F
Pasi, mitäs aikaa se oli ku viime talvena käytiin tuolla Liakan suunnalla ajelemassa? Siellä ei kyllä päässy mihinkään pikkuteille.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 27, 2005 4:06 am 

Pasi kirjoitti:
Mulla on semmonen pito, että pikkutiet on näillä leveysasteilla ajokunnossa vasta toukokuun jälkimmäisellä puoliskolla, sitten kun routa on sulanut ja tiet ovat kerenneet kuivahtaa.

Näinhän se tahtoo olla, 1.4 on yleensä ollut itellä vakuutusten alkamispäivä. Mutta eka kuukausi meni ainakin edellisellä pyörällä lähinnä (valitettavasti) asfalttia ajellessa, pikku metsätiet on jäässä, lumessa ja liejussa. Tokihan siellä ajamaan pystyy jos haluaa mutta ajo-olosuhteet on tietysti aika haastavia. Monasti vielä kelkoilla poletetut tiet sulavat ympäröivää maastoa hitaammin... Avointen peltoaukeiden soratiet sulavat ja kuivuvat ensimäisenä mutta niiden ajeleminen on hiukka tylsää, toisaalta jos on talven ollut mopotin telakalla niin sekin tuntuu juhlalle. :o

Jos voittas lotossa niin heti hommaisin sumovanteet alkukevääksi alle että ois sopeva varustus asfaltille.

Maaliskuun lopussa saattas olla hankikelejä, tietysti vaatien hiukan yöpakkasta ja piikkirengasta. :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 27, 2005 11:31 am 

Jukka kirjoitti:
Pasi, mitäs aikaa se oli ku viime talvena käytiin tuolla Liakan suunnalla ajelemassa? Siellä ei kyllä päässy mihinkään pikkuteille.

Empä muista tarkkaan mutta kyllä se toukokuuta oli. Huhtikuussa ne Liakan suunnan isot soratiet (mitkä talvella aurataan) taitaa olla vielä jäässä. Se kevään rospuuttoaika on kyllä tosi kitukuukausi kun asvaltilla voi jo ajaa mutta soratiet on huonossa kunnossa.

Kossun ajatus sumovanteista on kyllä aivan loistava mutta edellyttää tosiaan paksua lompakkoa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 28, 2005 3:39 pm 

Kävin Iso-Syötteen mökillä Pääsiäisenä.

Ja kyllähän se on nyt vaan niin, ettei sinne ole kurapyörillä vielä menemistä huhtikuussa ainakaan metsäautoteitä pitkin.

Joten siirretään reissu 14.-15.5.2005 viikonloppuun.
Silloin ajellaan semmoisia teitä, joihin meidän pyörillä pääsee.

Samaan aikaan on muuten Hämeen Kevät Safari myös.

Ilmoittautumisia voi laittaa mulle yyveenä.

Pekka
:shock: :shock:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 28, 2005 9:51 pm 

Heippa

Reissulle mahtuu vielä muutamia kurapyöräilijöitä mukaan.

Laitan lisätiedot kullekin mukaanlähtijälle sähköpostissa vähän ennen reissua.

Joten, uudet ilmoittautuneet, laittakaa tiedot mulle:

pekka.vuorelma@keycast.fi

Terveisin
Pekka

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 03, 2005 8:42 pm 

Hemmetin hemmetin hemmetti !!
Ja kuustoista perkelettä päälle.

Reissu täytyy peruuttaa.

Olin tänään ajelulla mainioita metsäteitä ja eteen tuli terävä monttu. Vauhtia ei ollut varmaan kuin 80 km/h.

Perä pamahti oikein kunnolla, mutta jatkoin ajoa muina miehinä

Kotona huomasin, että moottorikiinnitys on murtunut vaihteiston kohdalla.
Katso kuva.

Nyt pyörä on ajokelvoton.

Onko muilla kokemuksia moisesta. Meneekö BMW takuuseen, vai miten pitäisi menetellä.

Olen tosi pahoillani. Eniten tietysti itseni ja Bemarin puolesta, mutta olisi ollut todella kiva tehdä tämä reissu teidän kanssa. Ilmoittautuneita oli kymmenen.

Kun saan pyörän kuntoon, tehdään uusi reissu.

Terveisin
Pekka

Liitteet:
Fracture.jpg [114.97 KiB]
159 kertaa
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 03, 2005 8:57 pm 

Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Otan osaa :cry: .

Eipä ole häävin pituinen pultti! Onkos se niin, että bemarin kone on osa runkoa vai olenko kuullut satuja? Jos on, niin oikeesti tää varman päälle ajattelija ihmettelee tuota takarungon kiinnitystä. Käytännön kokemus on opettanut välttämään "kiinteitä" kierteitä; alumiiniä vielä? Tosin en sitten olekaan mikään moottorimekaanikko, mutta jotenkin tulee mieleen että olisiko läpipultti lukkomutterin kera kunnon korvakkeessa luotettavampi ratkaisu? No, kyllähän niillä saksalaisinsinööreillä on lievästi sanoen hirmuinen kokemus minuun verrattuna, että tietävät mitä tekevät...!

Hmm..ehkä pääsen nyt sitten mukaan kun joskus saat pyörän kuntoon ja reissun järjestettyä...?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 03, 2005 8:58 pm 

Pyörä: Honda XR400R BMW R1200RT
Oh hoh, toivottavasti saat ajokkiin nopeasti osat ja ajoon takaisin.

Pekka, tämä Touratechin osa on juuri estämässä tuota haaveria: (1.osa ylhäältä lukien) http://www.touratech.de/shop/en-us/dept_609.html

Ainakin Allroad Tour tiimin Pekalla on omassa 1100 GS:ssä tuommoinen. Näkyy esim. kuvassa:
Vahvike

Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 03, 2005 9:46 pm 

Joo Raimo.

Mä oon kanssa katsellut noita Touratechin "Hard parts"seja ja en koskaan kuvitellut, että mun ajotyylillä tommoisia tarvittaisiin.

Näyttää nyt kuitenkin siltä, että kun saan pyörän kuntoon niin Hard Partsit ilmestyy kanssa kuvioihin.

Pahinta tässä on se että ei pääse ajamaan. Monta hyvää reissua ( Kalajoki ja Oulu ja se Iso-Syötteen reissu, jossa mä olin isäntänä ) jää ajamatta. Damn ;o(

Pekka

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 03, 2005 9:51 pm 
Site Admin

Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Eiköhän tuo osa pitäisi saada kohtuu nopeasti. Jos löytyy Ruotsin varastolta niin on esim EMC:llä muutamassa päivässä. Jos täytyy tilata Saksasta niin menee noin viikko. Jos odottavat että meteoriitti tipahtaa ja tuo oikeaa malmia maapallolle niin menee X viikkoa... :wink:

Itse odotin tuossa talvella regulaattorin kiinnitysrautaa 2.5 kuukautta :evil: Meinas hiat palaa tuossa odottamisessa. Kiinnike oli noin 6€ arvoinen palikka, useita kulmia joten en heti halunnut sitä alkaa itse värkkäämään. Tuli kuitenkin noin 2 viikkoa ennen kauden alkua...

www.facebook.com/WhereIsHemuli

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 03, 2005 9:51 pm 

Laitoin muuten Micapeakin postituslistalle myös juttua tästä.
Saa nähdä mikä on palaute. Onko tämä yleistä ja miten BMW suhtautuu tähän.

Siks toi kuvakin oli nmeltään Fracture.

Pekka

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.