Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Loka 18, 2019 9:57 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Syys 03, 2006 10:14 am 

Pyörä: Cube AMS100 LTD
Hei,

Luin tänään 3.9. Aamulehden su|asiat-liitteessä olleen artikkelin Salpalinjasta. Olisiko porukalla kiinnostusta tehdä ensi kesänä Salpalinjaa mukaileva mp-retki, joka päättyisi Kontiorallin kontrollipisteeseen? Tarvitsen muutaman kaverin puuhaamaan retkeä, vapaaehtoisia? Suunnittelisimme reitin, varaisimme majoituspaikat ja tilaisimme esittelyt museopisteisiin, ja hoitaisimme muutkin järjestelyasiat. Retken varrelle voisimme keksiä jotain muutakin ohjelmaa, mitä?

Retken osallistujamäärä voisi olla 8-24 moottoripyörää jaettuna 1-3 ryhmään.

-Veijo-

Viimeksi muokannut Veijo päivämäärä Su Syys 03, 2006 11:02 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 03, 2006 10:43 am 

Pyörä: KTM 690 Enduro
Suosittelen!

Lähiaikoina siellä nurkilla vierailleena voin kertoa, että hiukan vaikuttavat rakennelmat ja muutkin kuviot. Lusikkovuoren luola esimerkiksi on vierailun arvoinen paikka.
Kannattaa kysellä Salpasafareilta mahdollista esittelijää tms. Kyseisestä firmasta hyvää palvelua saaneena voin suositella.

www.salpasafarit.fi

Josko itse sais tuon kilpurin hävitettyä ja hankittua tilalle oikean matkaenduron niin vois lähteä mukaan reissuun.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 03, 2006 12:09 pm 

Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Moi,

Hieno idea. Alustavasti mukana.

Milloin / missä on ensivuoden Kontio?

Oliko sulla Veijo jo alustavasti mielessä mistä olisi lähtö (Virolahti?) ja kuinka pitkälle / montako päivää reissuun käytettäisiin? Ilmeisesti kokonaisuudessaanhan tuo Salpalinja jatkuu aina jäämerelle asti, mutta onko se jo turhan pitkällä?

Idea on niin hyvä, että voisin jopa alkaa käyttämään aikaa valmisteluihin eli jos haluat jonkun mukaan suunnittelun ja järjestelyyn, niin ilmoittele mulle.

Terveisin

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 03, 2006 1:25 pm 

Mika TA-91 kirjoitti:
Moi,

Hieno idea. Alustavasti mukana.

Milloin / missä on ensivuoden Kontio?

Oliko sulla Veijo jo alustavasti mielessä mistä olisi lähtö (Virolahti?) ja kuinka pitkälle / montako päivää reissuun käytettäisiin? Ilmeisesti kokonaisuudessaanhan tuo Salpalinja jatkuu aina jäämerelle asti, mutta onko se jo turhan pitkällä?

Idea on niin hyvä, että voisin jopa alkaa käyttämään aikaa valmisteluihin eli jos haluat jonkun mukaan suunnittelun ja järjestelyyn, niin ilmoittele mulle.

Terveisin

Hienoa! Voidaan jossain vaiheessa tavata ja tutkailla karttoja ja internettiä ja tehdä suunnitelmia. Salpalinjan pituus on 1200 km. Tehdään retkestä Kontiorallin lähestymisreitti kolmen päivän ajalle. Kontioralli on aina heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna. Retken varsinaisia ajopäiviä olisivat ke, to ja pe. Tiistaina kokoonnutaan lähtöpaikan läheisyyteen, joka voisi olla juuri tuo Virolahti ympäryskunnat huomioiden. Kontioralli on 6.-8.7.2007. Meidän retki voisi alkaa tiistaina 3.7. kokoontumisella lähtöpaikan läheisyyteen ja päättyä perjantaina Kontiorallipaikalle (missä se sitten onkin). Kontiorallipaikkaa ei kerrota etukäteen, vaan pelkästään kontrollipiste julkaistaa helmikuussa mp-messuilla. Eli retkemme reitti voidaan määritellä tarkemmin vasta helmikuussa 2007. Ehdotan, että ajamme Virolahdelta keskiviikon ja torstain aikana noin 400-600 km tutustuen Salpalinjalla ja muihin reitin varrella oleviin kohteisiin. Perjantaina suuntamme Kontioralliin kontrollipisteen kautta.

Ehdotukseni tälle kokoontumisajolle:
- nimi "Salpakontio"
- ajankohta 3.-8.7.2007
- osallistujamäärä 8-24
- 5 yöpymistä (sisätiloissa tai teltoissa)
- lähtö Virojoelta
- maali Kontiorallissa
- ohjelma Salpalinjaan tutustuminen, moottoripyörällä ajaminen ja Kontioralliin osallistuminen.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 04, 2006 9:14 am 

Pyörä: Taistelumopo
Moro!

Tämähän kuulostaa hyvältä. Ilmoittaudun mukaan ja voin myös auttaa parhaani mukaan retken suunnitelussa. Kontiorallissa en ole koskaan ollut, joten sekin tulisi tässä samalla käytyä...

Salpalinjaan olen joskus 90-luvulla käynyt tutustumassa Luumäen kohdalla, muistaakseni...

"Jos sulla olis ollu vaihde päällä niin olisit jo perillä"

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 04, 2006 10:12 am 

Pyörä: Pole Taiga
Kuulostaa kiinnostavalta hankkeelta. Salpalinjan Haminan ja Luumäen väliseen osuuteen on jossain määrin tullutkin tutustuttua Salpa-ajeluilla joinain syksyinä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 04, 2006 2:13 pm 

Mukana ollaan jos ei esteitä tule (telo itteään talvella kelkalla tai muuta) mutta kuhan asiat selvenee nii olisiko mahdollista että joku tekisi semmoisen "kutsun" kautta tiedote paperin joka lähetettäisiin mukaan tulevien sähköpostiin?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 04, 2006 3:37 pm 

Pyörä: SE, EXC400, EXC250TPi 6D
Jos aikataulu antaa myöten, niin minä ja Ihis ollaan varmaan mukana...

T. Sepi

Profiili  

Viestin otsikko: Kurakuvernöörit?
ViestiLähetetty: Ke Syys 20, 2006 10:31 am 

Yamaha custom clubilla jotain vastaava mikä
päättyy Kontioon, toki emännän mukaan
pienellä numerolla varustetut pikitiet,
se on kuvernöörikierros.
Olishan se hienoa että metsäpenkojat sais
jotain vastaava, ja ehkä isoin kerho palkinto?
Mikäli kehonjäsenet ja pyörä ehjempi kuin
nyt olen mukana jos mahdun.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Kurakuvernöörit?
ViestiLähetetty: Ke Syys 20, 2006 11:11 am 

Pyörä: Honda XRV 750 -96
Nytpäs tämän ilmoituksen vasta huomasin. Mielelläni myöskin kuulen lisää ja kaiken natsatessa kohdalleen olen mukana. ...ja miksen omalta osaltani myös resurssina auttamassa järjestelyissä.

-J-

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 20, 2006 11:57 am 

Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Kiinnostaa.
Virolahti olisi varmaan hyvä paikka alkukokoontumiselle. Lähestymisreittinä - vaikkakin asfalttia - on Haminasta Virojoelle menevä museotie oikein mielenkiintoinen! Virolahti-Miehikkälä-Luumäki -alueella on hyviä sorareittejä ja luulisin, että suurin osa nähtävyyksistäkin, eli yhtenäisimmät bunkkerilinjat ym. osuvat tuolle alueelle.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 21, 2006 8:04 am 

No minä voisin ainakin yrittää osallistua tuohon järkkäily puoleen kun kerran tässä suht liki majailen. Kontiorallista ei hajuakaan ja metsässä olen oman mopon kanssa ihan onneton, mut voinhan mä hoitaa sen huoltoauton..

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 21, 2006 8:13 am 

Anu kirjoitti:
No minä voisin ainakin yrittää osallistua tuohon järkkäily puoleen kun kerran tässä suht liki majailen. Kontiorallista ei hajuakaan ja metsässä olen oman mopon kanssa ihan onneton, mut voinhan mä hoitaa sen huoltoauton..

Hyvä, hyvä. Tästä näyttää kehittyvän ihan kiva kokoontumisajo. Ei me metsässä ajeta, siihen tarvittaisiin maanomistajan lupakin :), vaan isompia ja pienempiä sorateitä, GT-kartassa näkyvät metsäautotiet mukaan lukien. Hyvin Anu tulet pärjäämään mukana.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 21, 2006 4:33 pm 

Pyörä: XT660Z,FE390
Ennakko ilmottautuminen on usein tuottanut huonoa onnea: konerikko viime hetkellä,sairastuminen,syntymä(?),kuolema tms. este,mutta mukana ollaan jos ei ihmeempiä tapahdu.Suunnitellun lähtöpaikan läheisyydessä asuvana osallistun järjestelyyn jos tarvetta (ei kokemusta vastaavasta).

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 21, 2006 10:48 pm 

Ennakkoilmoittaudun mukaan, kuulostaa hyvältä 8) . Seuraillaan keväällä missä kontion kontrolli.
-timo

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: