Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Loka 22, 2019 10:04 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 12, 2006 9:34 am 

Liittynyt: To Elo 03, 2006 10:20 am
Viestit: 64
Paikkakunta: Savonlinna
Enpä mie kokemusta epäillytkään. "Tasoitusta" voi antaa monella tapaa: renkailla tai kokemuksen puutteella niinkuin meikäläisellä:) Tuli tosiaan oltua mukana moisissa kinkereissä ekaa kertaa ja silmiinpistävää oli joukkiosta henkivä yhteenkuuluvaisuuden tunne.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 12, 2006 1:46 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 26, 2005 12:45 pm
Viestit: 407
Paikkakunta: Luopioinen
Timo Tasakaasu kirjoitti:
Terolle: Kaveri lueskelee ainakin satunnaisesti foorumia. Adv jäi talliin lepäilemään ja reissu tehtiin mun pyörien voimin. Racingbike myi eioota jousien kohdalla eikä alkanut toimia ainakaan ilman niitä.


Siis levyt on vaihdettu, mutta kytkinjouset ei, ja kytkin vain luistaa?

Mikä vuosimalli? Onko kytkimen painintappi (siellä kytkinakselin sisällä) vaihdettu (takuujuttuja). Voi alkaa jumittaa kytkimen päästä. Onhan tarkistettu, että kytkinkahva pääsee ylös asti, eli ei jätä painetta sylinteriin. Jos vaikka rystysuojaan nojaa ja se pääsee kääntymään, se voi alkaa painaa kahvaa. Jos kytkinnesteen paluukierron rei'ät ei aukene, kytkimeen jää paine ja se luistaa.

Ei niiden kytkinjousten pitäisi noin äkkiä kuoleentua siihen kuntoon, että uusilla levyillä ei tule pitoa lainkaan. Toki ne jouset kannattaa myös vaihtaa kun kytkimen avaa (jos vaan saa jäykemmät jostain), mutta ainakin maalaisjärjellä pitäisi jotain eroa kytkimen toiminnassa olla jos vanhan levypakan vaihtaa uuteen.

-Tero-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 12, 2006 3:00 pm 
Avatar

Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Viestit: 936
Paikkakunta: Somero
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Adventure kirjoitti:
Timo Tasakaasu kirjoitti:
Terolle: Kaveri lueskelee ainakin satunnaisesti foorumia. Adv jäi talliin lepäilemään ja reissu tehtiin mun pyörien voimin. Racingbike myi eioota jousien kohdalla eikä alkanut toimia ainakaan ilman niitä.


Siis levyt on vaihdettu, mutta kytkinjouset ei, ja kytkin vain luistaa?

Mikä vuosimalli? Onko kytkimen painintappi (siellä kytkinakselin sisällä) vaihdettu (takuujuttuja). Voi alkaa jumittaa kytkimen päästä. Onhan tarkistettu, että kytkinkahva pääsee ylös asti, eli ei jätä painetta sylinteriin. Jos vaikka rystysuojaan nojaa ja se pääsee kääntymään, se voi alkaa painaa kahvaa. Jos kytkinnesteen paluukierron rei'ät ei aukene, kytkimeen jää paine ja se luistaa.

Ei niiden kytkinjousten pitäisi noin äkkiä kuoleentua siihen kuntoon, että uusilla levyillä ei tule pitoa lainkaan. Toki ne jouset kannattaa myös vaihtaa kun kytkimen avaa (jos vaan saa jäykemmät jostain), mutta ainakin maalaisjärjellä pitäisi jotain eroa kytkimen toiminnassa olla jos vanhan levypakan vaihtaa uuteen.

-Tero-


Ekan vuosimallin 950 Adv S. En ole ollut näkemässä tilannetta enkä osaa vastailla, mutta ei kaverilla ainakaan peukalo ihan keskellä kämmentä ole, joten luotan hänen diaknooseihinsa. Kyselin painintapista ja hyvin kuulemma liikkuu.
Kaveri joutui yömyöhällä nilkuttamaan jonkin matkaa luistavalla kytkimellä. Johtui luistaminen silloin sitten mistä tahansa niin olisikohan siinä voineet jouset lämmetä kuoliaaksi asti. Välilevyt olivat ainakin siniset.

_________________
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 7:16 pm 

Liittynyt: Su Loka 09, 2005 8:46 pm
Viestit: 14
Paikkakunta: SALO
Mukava reissu vesisateesta huolimatta. Kiitoksia järjestäjille ja tasakaasulle trans alpin lainasta, kovasta tinkauksesta huolimatta honda ei vaihtanut omistajaa, vaan joudun sillä luotettavalla iso kotkalla vielä ajelemaan.
kyseessä siis yllämainittu kytkinvammainen vekotin. 04 vuosimalli, ajettu 26 tuhatta, kytkin hävisi 10 kilometrin matkalla tyystin, ei oireillut millään tavalla aikaisemmin, eilen vein sen racing bikeen ja tänään soittelivat että massalevyt ja jouset reilusti alle arvojen. Nyt toivotaan että takuu korvaisi ainakin osan rempasta (takuu mennyt umpeen pari viikkoa sitten). Itsehän en vaihtanut kun välilevyt mutta eipähän se paljon auta jos massalevyt ja jouset on loppu. Ei mun mielestä kytkimen pitäis noissa kilometreissä vielä olla loppu, mutta eihän näissä vehkeissä vikoja ole pelkästään ominaisuuksia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 7:56 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 21, 2005 12:35 pm
Viestit: 458
Paikkakunta: Joensuu
Pyörä: *****
TEPA kirjoitti:
Mukava reissu vesisateesta huolimatta. Kiitoksia järjestäjille ja tasakaasulle trans alpin lainasta, kovasta tinkauksesta huolimatta honda ei vaihtanut omistajaa, vaan joudun sillä luotettavalla iso kotkalla vielä ajelemaan.
kyseessä siis yllämainittu kytkinvammainen vekotin. 04 vuosimalli, ajettu 26 tuhatta, kytkin hävisi 10 kilometrin matkalla tyystin, ei oireillut millään tavalla aikaisemmin, eilen vein sen racing bikeen ja tänään soittelivat että massalevyt ja jouset reilusti alle arvojen. Nyt toivotaan että takuu korvaisi ainakin osan rempasta (takuu mennyt umpeen pari viikkoa sitten). Itsehän en vaihtanut kun välilevyt mutta eipähän se paljon auta jos massalevyt ja jouset on loppu. Ei mun mielestä kytkimen pitäis noissa kilometreissä vielä olla loppu, mutta eihän näissä vehkeissä vikoja ole pelkästään ominaisuuksia.

Outoa, mulla on omassa ylivuotisessa -05 kolmen vuoden takuu. siis loppuu-09

_________________
Haluatko sen heti, vai teenkö tietsikalla.?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 8:10 pm 

Liittynyt: Su Loka 09, 2005 8:46 pm
Viestit: 14
Paikkakunta: SALO
Ei näihin ensimmäisen vuosikerran(03-04) protoyyppeihin ole noin pitkää takuuta uskallettu antaa, mutta on se taas maailman paras, hienoin,kaunein,komein ja muutenkin upea ilmestys kun se on kunnossa (ja täysi paska kun se hajoaa).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 14, 2006 8:09 am 

Liittynyt: To Elo 03, 2006 10:20 am
Viestit: 64
Paikkakunta: Savonlinna
Ei todellakaan ole hyvöksyttävää jos suht koht normaalikäytössä kulahtaa noilla kilometreillä. Onko uudempiin malleihin vaihdettu materiaalit levyihin ja jousiin? Luulisi noita kohtalotovereita jo olevan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 14, 2006 10:00 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 25, 2006 6:27 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Tampere
TEPA kirjoitti:
Ei näihin ensimmäisen vuosikerran(03-04) protoyyppeihin ole noin pitkää takuuta uskallettu antaa, mutta on se taas maailman paras, hienoin,kaunein,komein ja muutenkin upea ilmestys kun se on kunnossa (ja täysi paska kun se hajoaa).


Kyllä mulla -04:ssa on kolmen vuoden takuu.

_________________
Kaikki loppuu aikanaan vaan konsanaan ei milloinkaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 14, 2006 11:04 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 26, 2005 12:45 pm
Viestit: 407
Paikkakunta: Luopioinen
TEPA kirjoitti:
kyseessä siis yllämainittu kytkinvammainen vekotin. 04 vuosimalli, ajettu 26 tuhatta, kytkin hävisi 10 kilometrin matkalla tyystin, ei oireillut millään tavalla aikaisemmin, eilen vein sen racing bikeen ja tänään soittelivat että massalevyt ja jouset reilusti alle arvojen. Nyt toivotaan että takuu korvaisi ainakin osan rempasta (takuu mennyt umpeen pari viikkoa sitten). Itsehän en vaihtanut kun välilevyt mutta eipähän se paljon auta jos massalevyt ja jouset on loppu. Ei mun mielestä kytkimen pitäis noissa kilometreissä vielä olla loppu, mutta eihän näissä vehkeissä vikoja ole pelkästään ominaisuuksia.


Oot varmaan tuon mun jutun aiheesta lukenut. Kaikki meni kivuttomasti takuisiin. Vaikka se keskitappi liikkuisikin, kannattaa vaihdattaa se uuteen, jos ei ole vielä vaihdettu. Mulla oli siinä keskitapissa selvää kiinnileikkautumajälkeä, eli oli saattanut kytkin kantaa, ja huomaamatta luistaa hieman ylimääräistä. Siinähän on kanssa se luistokytkin, joka moottorijarrussa päästää kytkimen liiraamaan. En tiedä voiko tuossa olla jotain vikaa, tai sitten voiko tuo yhdessä takkuavan keskitapin kanssa tehdä tepposiaan. Mutta jos ei meinaa mennä takuisiin, niin kerrohan niille vaikka tuosta minun mopostani, ja parista moposta mitä löytyy Advriderin foorumilta ennenaikaisen laukeamisen parissa painiskelleilta, jotta kaikki on korjattu takuisiin. Advriderin tyyppi oli joutunut huudattamaan vastauksen tehtaalta asti, mutta takuisiin meni.

Vaihdatin samalla öljyt, mutta öljyn maksoin itse. Vaikka ylimääräinen öljynvaihto (kun kone on yhdellä öljynvaihtovälillä saanut kaiken massalevyjen kitkapinnan sekaansa) mielestäni oli tarpeellinen toimenpide ja tuon kytkinongelman suoraan aiheuttama, en viitsinyt alkaa mussuttaa asiasta.

-Tero-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 14, 2006 1:57 pm 

Liittynyt: To Elo 03, 2006 10:20 am
Viestit: 64
Paikkakunta: Savonlinna
Tälläkin foorumilla lienee puitu sitä maailmanmatkaajaohjelmaa missä poijjaat olisivat halunneet Kotarit mieluummin kuin Bemarit, mutta KTM epäili heppujen matkan onnistumista ja vetäytyivät. Paljon järkeenkäyvämpi syy kyllä lienee oluut se ettei hiljattain markkinoille tuotua 950:stä ollut järkevää antaa hirmurääkkiin. Kai se uusi GS 1200 (-04) oli jo silloin - ainakin lähellä - markkinoille lanseerattu, mutta antoivat äijille kuitenkin edellisen GS 1150 mallin. Kaikin puolin järkevää.

Hyvä että takuu toimii. Huomaako siinä kuski ajossa sen moottorijarrutusluiston? Tuntuu vähän ihmeeltä jos se olisi kytkimen kuluttanut...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 14, 2006 2:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:15 pm
Viestit: 291
Paikkakunta: Espoo Rock City
Pyörä: Husaberg FE 390
Haluan kiittää kaikkia teitä jotka niin upeasti olette niitä Kiteen suunnan reittejä minulle neuvoneet. Kiits vitusti.

_________________
"ajaa niin ettei satu mitään"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 14, 2006 2:45 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 26, 2005 12:45 pm
Viestit: 407
Paikkakunta: Luopioinen
EHi kirjoitti:
Hyvä että takuu toimii. Huomaako siinä kuski ajossa sen moottorijarrutusluiston? Tuntuu vähän ihmeeltä jos se olisi kytkimen kuluttanut...


En ole tuota luistoa kyllä havainnut. Ainut silloin kun se kytkimen keskitappi jumitti, niin se vapaakytkinmekanismi rusahteli liikkeellelähtiessä ja kytkin välillä irroitteli jo kerran hieman kiinniotettuaan. Tarttis varmaan kokeilla joskus polkea pari pykälää pienempään isosta vauhdista asfaltilla ja kattoa tapahtuuko moottorijarrutukselle jotain. Veikkaanpa että sitä ei kyllä huomaa sittenkään. Tai jos löis tappokatkaisijasta homman poikki vaihde päällä ja kattois meneekö latanaan vai pyöriikö...
Tai jos ajais vaan ja nauttis syksystä. Sitten kun lumi tulee niin luistaa muut vehkeet. Ski-Sappeen kausikortti on jo maksettu. Joo, ja Scorpaan on nastarenkaat.

-Tero-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com