Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Touko 26, 2020 12:40 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Touko 26, 2016 1:50 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Viestit: 938
Paikkakunta: Anjala
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Soodlajärven etelärannalla jouduttiin me Helatorstaina kaivelemaan liinoja, siellä oli aika pehmeät pohjat. Tuo ns."vesireitti" on kyllä kovapohjainen ja urassa etenee helpommin kuin penkoilla, ainakin niin kauan kun ei hörppää. Kokemuksesta voin sanoa että ihmeesti kyllä lisää varovaisuutta kun muutaman kerran kunnolla upottaa. Osa niistä montuista osaa olla aika syviäkin, eikä aina näy päältäpäin. Oma viehätyksensä on kyllä selvittää noita kahlauksiakin ja painavalla pyörällä ei kiertäminen aina todellakaan ole helpompi tie :wink:

Kuva Soodlan etelärannalta, joskus aiemmalta reissulta

Kuva

Sama paikka nyt, mutta suunta toinen

Kuva

joskus vahingosta viisastuu


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 26, 2016 3:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Viestit: 285
Paikkakunta: Tallinna
Pyörä: Sherco SE-R Factory
Tuota noin...kerran tarvitsin niitä liinoja kun uppos niin syvälle että just pakoputkenpää jäi vedenpinnan tasolle. Sain pidettyä käynnissä ettei onneksi hörpännyt vettä sitä kautta.
Ensin oli sääriin asti vettä ja sitten oltiinkin jo penkkiä myöten veden alla. Hauskaa oli. Tänään vasta sain pyörän pestyä. Oli muuten aikas rouheen kurainen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 26, 2016 5:29 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 22, 2013 4:07 pm
Viestit: 20
Pyörä: 8gs, fe350
jite kirjoitti:
Tuota noin...kerran tarvitsin niitä liinoja kun uppos niin syvälle että just pakoputkenpää jäi vedenpinnan tasolle. Sain pidettyä käynnissä ettei onneksi hörpännyt vettä sitä kautta.
Ensin oli sääriin asti vettä ja sitten oltiinkin jo penkkiä myöten veden alla. Hauskaa oli. Tänään vasta sain pyörän pestyä. Oli muuten aikas rouheen kurainen.



Ei kannata epäillä 8gs:n etenemiskykyä vedessä. https://youtu.be/ceg1nKcqj2k


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2016 8:09 am 
Avatar

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
Viestit: 601
Paikkakunta: Veikkola
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Muutama napsu omasta kamerasta...

Liitteet:
Kollasi_Viro2016.jpg
Kollasi_Viro2016.jpg [ 466.6 KiB | Katsottu 1754 kertaa ]


- KarMa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2016 9:25 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Viestit: 1870
Paikkakunta: Kanta-Häme
Pyörä: EXC450
KarMa kirjoitti:
Muutama napsu omasta kamerasta...


- KarMa


Isossa kuvassa virolainen pesukatu :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2016 9:42 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Viestit: 1870
Paikkakunta: Kanta-Häme
Pyörä: EXC450
Loppumatkasta ylikumentunut KTM:n akkukaan ei sitten ollut oikosulussa, vaan manuaalisesti säädettävä Trailtechin jännitteensäädin päästi jostain syystä läpi 18V. Säädin latausjännitteen takaisin hiukan alle 14V ja ainakin nyt näyttäisi taas toimivan. Asensin varmuuden vuoksi näkyville jännitemittarin, joka näyttää lepotilassa olevan akun jännitteen ja pyörän käynnissä ollessa latausvirran akun navoilta.

Aloimme viimeisellä tauolla ennen Sakua kuuntelemaan kun KTM:n satulan alta kuuluin kimeä vinkuna. Otettuani satulan pois, selvisi, että akkuhan se siellä pihi ja puhisi ja haisi melko imelälle.

Startinkin purin ja totesin hiilien olevan ihan ok. Samoin laakerien. Startti pyöri kyllä vinhasti sellaisenaan, joten tuskin siinä mitään vikaa on. Rasvasin vielä laakerit, varsinkin sen perässä olevan liukuholkin hyvin.

Virtaa tulee startille saman verran kuin akussa on jännitettä, mutta ei vaan jaksa pyöräyttää yläkuolokohdan yli kerralla. Hyvällä latauksella lämpimällä koneella parin huijauspainalluksen jälkeen saattaa pyörähtää, tai sitten ei. Eli jatketaan potkimista :roll:

Laivalta lähtiessä Helsingissä meinasi hiki tulla, kun oli akku kytketty kokonaan irti ja kylmiltään lähdin polkemaan pyörää jonossa käymään. Muutama kirosanakin tuli siinä Gospelridersien vieressä katsellessa päästettyä ilmoille. Pahoittelen :oops:

Ei nyt kuitenkaan ihan näin pahasti :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2016 9:52 am 
Avatar

Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Viestit: 938
Paikkakunta: Anjala
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
KarMa kirjoitti:
Muutama napsu omasta kamerasta...

Liitteet:
Kollasi_Viro2016.jpg


- KarMa
Olihan siellä sentään pikkupyöräporukassa saatu liinat kaivaa käyttöön. Kuvia ja videoita vaan kehiin, ihan mukava tutkailla oliko erilaisia ajolinjoja tuttuihin paikkoihin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2016 11:53 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 734
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
Jakke N kirjoitti:
Laivalta lähtiessä Helsingissä meinasi hiki tulla, kun oli akku kytketty kokonaan irti ja kylmiltään lähdin polkemaan pyörää jonossa käymään. Muutama kirosanakin tuli siinä Gospelridersien vieressä katsellessa päästettyä ilmoille. Pahoittelen :oops:

Ei nyt kuitenkaan ihan näin pahasti :lol:

Sori offari, mut tämä pätkä tuli tuosta väkisinkin mieleen... :D

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2016 12:48 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Mites jakkella toimii automaattipuolipuristin ja venttiilien säädöt,erityisesti liian iso pakoventtiilien välys& seuraajalakrut? Joku yksinään tai kaikissa vähän niin ei vaan jaksa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2016 12:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Viestit: 1870
Paikkakunta: Kanta-Häme
Pyörä: EXC450
ceevu kirjoitti:
Mites jakkella toimii automaattipuolipuristin ja venttiilien säädöt,erityisesti liian iso pakoventtiilien välys& seuraajalakrut? Joku yksinään tai kaikissa vähän niin ei vaan jaksa...


Venttiilit on säädetty hiljan. Pitäisi olla ok. Puolipuristimesta ei mitn hajua. Vipu löytyy kannesta, mutta muut kamat on tosta joku aiempi omistaja heittänyt huitsan kuikkaan, josko on koskaan ollutkaan :roll:

Ylimääräisiä ääniä (KTM:n omaan äänimaailmaan kuulumattomia) ei tuolta juuri kuulu. Jos seuraalaakerit olisi jupatissa tai väljät, niin luulisi sen pitävän hiukan ääntä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2016 1:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Viestit: 1870
Paikkakunta: Kanta-Häme
Pyörä: EXC450
Vähän tuli tosiaan joo jumpattua sieltä rantareitiltä pois hakkuaukon ja soisen metsän läpi. Oli päivä ns. pulkassa sen jumpan jälkeen :?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Liitteet:
4.jpg
4.jpg [ 154.5 KiB | Katsottu 1684 kertaa ]
3.jpg
3.jpg [ 182.39 KiB | Katsottu 1684 kertaa ]
2.jpg
2.jpg [ 161.33 KiB | Katsottu 1684 kertaa ]
1.jpg
1.jpg [ 139.65 KiB | Katsottu 1684 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2016 2:42 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Viestit: 938
Paikkakunta: Anjala
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Joo se Hakkuuaukion keskellä oleva painanne ja kuusikon ojan ylitykset oli meidän porukallekin ne työläimmät paikat, ainakin Haminan ryhmän n. 200kg keijukaisille :P

Kuva

Kuva
Ei se XR:n keulakaan aina pysynyt ilmassa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2016 3:09 pm 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 7:36 pm
Viestit: 70
Paikkakunta: Sarvikuonojen maa, Vihti
Pyörä: TT350, TT600RE/R, XJR1300
Neljän pyörän ryhmä jätti rannan väliin mutta onnistuttiin silti kaatuilemaan ja kiinni jäämään.

https://youtu.be/7fVgogvcIvs

-H-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2016 10:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Viestit: 1870
Paikkakunta: Kanta-Häme
Pyörä: EXC450
Voi Mun....a

Dominator teki sen, mikä mulla jäi alkutekijöihin. Onneksi :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 29, 2016 6:01 am 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1707
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMWR1250GSA,KTM690EnduroR
Vähän lisää materiaalia: https://youtu.be/0cjrEDVyEmQ

Kadonnut SPOT löytyi eilen ihan sieltä mihin se tippuikin!

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com