Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Kesä 05, 2020 6:45 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kokoontumisajo kitinää
ViestiLähetetty: Su Heinä 12, 2015 8:16 am 

Pyörä: Transalp 700
Hei, Te jotka olette kokoontumisajojen, reissujen jne. alkuun panevana voimana, kiitos siitä Teille. Mutta kun avaatte ilmottautumisen tai jonkin muun topikin tapahtumaan, voisitteko alkuun hieman esitellä mistä on kyse. Olen aloittanut foorumin seuraamisen tänä keväänä eikä minulla ole tuota historia taakkaa (en siis tiedä mistään mitään). Olisi ihan kiva heti nähdä minkä tyyppisestä tapahtumasta on kyse eikä tarvitsisi kahlata kaikkia topikkeja läpi että löytää sen "jo perinteisen" ajotapahtuman. Tuskin olen ainoa uusi täällä enkä toivottavasti myöskään viimeinen, joten tällainen edes Copy-Paste edellis vuodelta aloitus olisi ihan kiva lisä.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Kokoontumisajo kitinää
ViestiLähetetty: Su Heinä 12, 2015 7:33 pm 

Pyörä: 640 LC4 Adv
Moi. Hyvä huomio! Itse ainakin henk.koht. olen syyllistynyt tuohon Kivetty-kokoontumisen osalta. Taitaa olla silkkaa laiskuutta ja ajatelemattomuutta tällainen toiminta. Lupaan parantaa tapani ja lisätä nytkin käynnissä olevan Kivetty:n ilmoittautumisen aloitukseen uusille foorumilaisille tarkempaa infoa. Mut ensin käyn saunassa. :) Tervetuloa foorumille anyway!

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Heinä 12, 2015 11:52 pm 

Pyörä: Tenere 700
Hieno huomio, tallennetaan kovalevylle.

"Breathing doesn't keep the flame alive in us." Insomnium

”Älykäs pääsee pinteestä, johon viisas edes koskaan joudu ei.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Heinä 14, 2015 10:32 pm 

Pyörä: 640 LC4 Adv
Kivettyyn lisätty infoa uusille :!:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Heinä 14, 2015 11:52 pm 

Pyörä: Transalp 700
Jutale kirjoitti:

Jotain tämän tyyppistä :D

Tämä varmaan kuuluis jo tuonne tyhmien kysymysten puolelle, mutta sitten luokitukset: Rymyryhmät ja maisemaryhmät?
rymyryhmä = "monttu-crossi" suossa akseleita myöden ja vähän ylikin, sinkki tiukilla. Maisemaryhmä = lepposasti pikitietä 1600 adventurella tai jopa customilla :?: :) Ja jotain vinkkiä rengastuksesta, se kun on, ainakin minulla, ensimmäinen mietinnän kohde (johtunee varmaan omista "katu-slikseistä").

No osalliatumallahan nuo selviäisi ja nämä on jo ehkä pitkään harrasteneille itsestään selvyyksiä, mutta näin neitsyelle nämä on "isoja kysymyksiä".

Valitettavasti itselläni on jokainen kokoontuminen tänä kesänä mennyt tähän mennessä työ- tai siviilimenon kanssa päällekkäin, mutta ensi kerralla sitten.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 17, 2015 10:44 am 

Pyörä: AT
juilhy kirjoitti:
Jutale kirjoitti:

Jotain tämän tyyppistä :D

Tämä varmaan kuuluis jo tuonne tyhmien kysymysten puolelle, mutta sitten luokitukset: Rymyryhmät ja maisemaryhmät?
rymyryhmä = "monttu-crossi" suossa akseleita myöden ja vähän ylikin, sinkki tiukilla. Maisemaryhmä = lepposasti pikitietä 1600 adventurella tai jopa customilla :?: :) Ja jotain vinkkiä rengastuksesta, se kun on, ainakin minulla, ensimmäinen mietinnän kohde (johtunee varmaan omista "katu-slikseistä").

No osalliatumallahan nuo selviäisi ja nämä on jo ehkä pitkään harrasteneille itsestään selvyyksiä, mutta näin neitsyelle nämä on "isoja kysymyksiä".

Valitettavasti itselläni on jokainen kokoontuminen tänä kesänä mennyt tähän mennessä työ- tai siviilimenon kanssa päällekkäin, mutta ensi kerralla sitten.

Varmaan melkeinpä sellaisen uskaltaisin sanoa melkeinpä jokaisessa kokoontumisesta joita täällä järjestetään että katuslickeillä tulee on ryhmä sitten mikä tahansa niin hiki. Nuo McHuurteen hommaamat jutaukset taitavat olla poikkeus mutta siinä on paljon myös toiselta foorumilta porukkaa ja ihan katupyörillä ym. Mutta tosiaan nämä Pohjolan Kurapyöräilijöiden tapahtumat/kokoontumiset niin kyllä niissä yleensä hiekkateillä ym urilla ajetaan että niissä on kyllä syytä olla jonkinlaiset nappulat alla.

Vai mitä mieltä on muut temmeltäjät?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 17, 2015 11:04 am 

Pyörä: BMW SCRAMPLERI
Touransella pärjää aina :wink:
Arpi naamas tai nappularenkaat eivät lisää katu-uskottavuutta portin ulkopuolella :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 17, 2015 2:34 pm 

Pyörä: AT
Kyllä mulle ainakin tourancella hiki tulee ihan sorallakin puhumattakaan sitten jos on jotan vähän pempeempää niin melkosta liukastelua :) Onhan tää kuitenkin kurapyöräfoorumi ja tapahtumat sen mukaisia. Moottoripyörä.orgissa on niitä customilla pikiteitä pitkin siloisilla renkailla kokoontumisia IMHO.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 18, 2015 3:14 pm 

Pyörä: Tiger 800
Reittimestarin suosituksia kannattaa yleensä noudattaa :wink:
Yöpymispaikat on kuitenkin kaikkein kiinnostavinta, teltta,mökki tahi jopa hotellimotelli :mrgreen:
Muutamassa tapahtumassa kun käy saa uusia kavereita jotka ovat käyneet toisissa tapahtumissa, näin tieto liikkuu :D

Tervetuloa porukkaan :D

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Heinä 19, 2015 2:10 am 

Pyörä: Ready To Push
Ei muutaku sekaan vaan sillä kalustolla mikä on alla.. siellä sitä saksanseisojakin oppi vaihtamaan uraalla nappularenkaan alle 2 aikaan yöllä kun 10 jannua neuvoi.. tai oikeastaan 5 neuvoi kerrallaan ja 5 otti huikkaa ja sitten taas toisinpäin =) =)

Kaikki tapatumat missä minä oon käyny ois mahdollista ajella touransseilla tai nappuloilla.. mut yleensä oon halunnu ajamaan syvemmälle maastoon kun on ensin 500-800km tultu soraa+asfalttia kotoa paikanpäälle.. nykyisellään melkeimpä ainoat alla pyörivät renkaat on noita mitaksen mahtinappuloita joista kärsii ekan sentin jättää matkalle ja vielä ihan riittämiin nousee kiviä perässä tulijalle..

Informaatio on joiltain osalta hyväksi, mutta liika informaatio tuo turhaa jäykkyyttä ja vastuuta 'järjestäjälle'. Nämähän on kuitenkin enemmän leppoisia ajamaan yhdessä tapahtumia kuin että osallistuttaisiin johonkin missä kaikki on ennalta määritettyä, ohjattua ja säädeltyä.. Ja mikäs sen hienompaa kuin lähteä paikanpäälle tutustumaan uusiin asioihin, ei siellä kukaan ketään mihinkään pakota..

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY