Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Loka 15, 2019 2:32 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 19, 2006 2:24 pm 

Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Olin yhteydessä Ahvenistolle. Heillä olisi kiinnostusta laittaa koko lauantai 14.10.2006 klo 10 - 18 moto ja enskapäiväksi. He haluaisivat testata meidän avulla erillaisia järjestelyjä tulevia supermoto- ja muita mp-kilpailuja varten. Ohjelmassa voi olla mm. testilähtöjä. Ratamaksu olisi 50 € / kuski ja se maksettaisiin vasta paikan päällä Ahveniston kahvilaan suoraan ratayhtiölle. Paikalla olisi myös ambulanssi päivystämässä. Kyseinen päivä olisi myös ns. melupäivä, eli desibeliraja olisi silloin 110 dB. Mahdollisuus ajanottoon.

Parasta tässä olisi minun kannaltani se, että minun ei tarvitse huolehtia maksuliikenteestä. Eikä kenenkään tarvitse maksaa turhasta, jos tulee odottamaton este eteen.

Mitäs sanotte?? Oletteko vielä mukana 50 €/kuski ratamaksulla? Ajoaikaa tuplasti ja ensihoito radan vieressä päivystämässä. Ratamaksu sisältää myös radan siivouksen.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 19, 2006 3:39 pm 

Mulle kyllä piisaisi ihan tuo suunniteltu neljän tunnin settikin. Kahdeksaa tuntia en tule varmastikaan tuolla pörräämään - ei riitä kunto eikä renkaat... Sirra on kyllä ehdottomasti hyvä asia, vaikka varmaan ilmankin pärjätään ainakin omalla porukalla. Nyt tuonne tulis varmaan sitten muitakin kuskeja kisakireillä papattimilla?

Viiskybää alkaa oleen kyllä kiinnostuksen ylärajoilla. Neljäkybääkin olis vielä helpompi niellä vaikka ajoaikani tuskin kasvaa, mutta olispahan ainakin isompi aikaikkuna jos vaikka aamulla sataa...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 19, 2006 3:47 pm 

Pyörä: polkupyörä
Kyllä minä vielä mukaan tuun, itse asiassa paljon mielummin vielä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 19, 2006 3:58 pm 

viikate kirjoitti:
Olin yhteydessä Ahvenistolle. Heillä olisi kiinnostusta laittaa koko lauantai 14.10.2006 klo 10 - 18 moto ja enskapäiväksi. He haluaisivat testata meidän avulla erillaisia järjestelyjä tulevia supermoto- ja muita mp-kilpailuja varten. Ohjelmassa voi olla mm. testilähtöjä. Ratamaksu olisi 50 € / kuski ja se maksettaisiin vasta paikan päällä Ahveniston kahvilaan suoraan ratayhtiölle. Paikalla olisi myös ambulanssi päivystämässä. Kyseinen päivä olisi myös ns. melupäivä, eli desibeliraja olisi silloin 110 dB. Mahdollisuus ajanottoon.

Parasta tässä olisi minun kannaltani se, että minun ei tarvitse huolehtia maksuliikenteestä. Eikä kenenkään tarvitse maksaa turhasta, jos tulee odottamaton este eteen.

Mitäs sanotte?? Oletteko vielä mukana 50 €/kuski ratamaksulla? Ajoaikaa tuplasti ja ensihoito radan vieressä päivystämässä. Ratamaksu sisältää myös radan siivouksen.

Kuulostaa kalliilta. Vapaina päivinä yli 3h harjoittelu maksaa normaalisti 40 euroa. Nyt meitä käytetään 'hyväksi' erilaisten järjestelyiden testaamiseen. Eikös siitä pitäisi maksaa meille palkkaa?

Radan henkilökunta pääsee itse harjoittelemaan jotain järjestelyjä, ja maksattaa meillä viulut. Mahdolliset testilähdöt ja järjestelyt vielä katkovat ajoa ratahenkilöstön tahdon mukaan.

Ehdota sinnepäin, että Kurapyöräfoorumilaiset maksavat 30 euroa lärvä, ja jos sinne tulee muita, maksavat mitä maksavat. Jos tekevät yleisen sumopäivän siitä, niin miksi maksattaa meillä ehkä paikalle saapuvien muidenkin siivot?

Tai sitten me ajetaan siellä kolmellakympillä kolme tuntia tai neljälläkympillä yli kolme tuntia, ja niitä jotka suostuu, voi käyttää noihin testilähtöihin ym.

Tuo 'peruutusturva' olisi kyllä toisaalta hyvä juttu... Mutta sanonpa vaan, että semmoiset, jotka jaksaa radalla vetää täysipainoisesti yli kolme tuntia on harvassa. Ja ajoajan venyessä ja väsyn lisääntyessä alkaa tulla turhia lippoja. Veikkaan että foorumilaiset haluaisivat kuitenkin sopia jonkun tietyn ajan, jolloin suurin osa olisi yhtaikaa paikalla. Kaikki tuskin ovat koko kahdeksaa tuntia... Onko tuolle lisämaksulle sitten vastinetta? Kannattaako ostaa viidelläkympillä pizzaa, jos ei kuitenkaan jaksa syödä kuin kolmenkympin edestä?
Koko päivän häpeninki tekee vielä ihmisistä nälkäisiä ja ratakioski tekee paremman tilin...

Sanopa niille tosiaan kokeeksi, että jengi on varautunut n.30 euron maksuun. Kumpi on parempi, että sinne tulee 25 mopoa jotka kaikki maksavat 30 euroa, tai kymmenen mopoa jotka maksavat 50 euroa?
Ensimmäinen tuottaa päässälaskien heille enemmmän. 30 euron maksu voisi tuoda paikalle 'viime hetken päättäjiä', joita 50 euron maksu ei varmaankaan tuo?!?

-Tero-

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 19, 2006 4:20 pm 

Olen samoilla linjoilla Adventuren kanssa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 19, 2006 4:57 pm 

Pyörä: Cube AMS100 LTD
Minulle kyllä riittää neljä tuntia, enkä ole kovin innostunut ajamaan kisakuskien joukossa. Jos ajo alkaisi kymmeneltä, tarkoittaa se käytännössä lähtöä kotoa jo klo 8.00 ja suoraa ajoreittiä Hämeenlinnaan. Jos tähtään puoli kahteentoista, niin voin ajaa kiertotietä ja käyttää myös sorateitä. Eli minä kannatan alkuperäistä kuviota.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 19, 2006 7:58 pm 

Pyörä: KLE500
Viidelläkympillä en lähde, joku 30 - 40 € on vielä kohtuullinen summa. Uskoisin että tuo neljä tuntia on minulle maksimi, en kaipaa lisää ajoaikaa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 19, 2006 8:31 pm 

Ei kai kukaan ole kuvitellut ajavansa 4 tuntia putkeen. Siinähän väsyy miehet, koneet ja renkaat ennen vuoron puoliväliä. Ja bensat loppuu kesken paitsi todellisissa matkaenduroissa. Ei tämä rataharjoittelu ole mitään rautaperseköröttelyä, on pakko pitää taukoja. Ja tauolle on tultava ajoissa, ennen kuin tuntuu liian hyvältä. Itse olen ajellut radoilla tyyliin ajoa / (lepoa,turinointia, renkaiden ja mopon tarkastelua, nestetankkausta, ruokailua) suhteessa 50/50. 20 minuutin stintti ja tauolle, on tuntunut hyvältä järjestelyltä. MP-tuen ajoharjoittelussa olen viettänyt koko päivän Ahvenistolla. Silloin oli kolme vuoroa ja ajot/tauot olivat 33/66. Päivän hinta oli silloin 45 €, siihen verrattuna tässä on 5 € kura- ja sirralisä. Kilpaharjoitteluvuoro Ahvenistolla maksaa 50€.

Ei kisapyöriä kannata pelätä, onhan niitä jo nyt ilmoittautunut mukaan. Ne osaavat ajaa ja ohittaa hyvin. Suurin osa kisakuskeista ajaa kyllä treenatessa turvallisesti eikä tee tyhmiä riski virheitä. Omasta mielestäni me amatöörit olemme vaarallisempia. Porukkahan voidaan jakaa kahteen ryhmään. Näin saataisiin jokainen varmuudella pitämään ajotaukoa, ettei väsy yllätä kesken ajon. Eka ryhmä tekisi ajamisen lisäksi koelähtöjä ym testitoimintaa, tähän ryhmään kisakuskit. Toinen ryhmä vain ajaisi oman vuoronsa läpi. 20 min ajoa ja 20 min taukoa. Tuskin sitä testausta tehdään koko päivän ajan.

Edetään hommassa kuitenkin demokraattisesti. Selvittelen asiaa lisää ratayhtiön kanssa, mm mitä kaikkea tuo testaus sisältää ja kauan kestää, onko rata silloin avoin kaikille vai pelkästään meille. Jos enemmistö haluaa edetä alkuperäisen suunnitelman mukaan, niin tehdään sitten niin. Itse kyllä kannatan avointa kokopäivän moto- ja enskavuoroa ja tulen sellaisissa käymään, jos niitä joskus Ahvenistolla järjestetään.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 19, 2006 10:25 pm 

viikate kirjoitti:
Ei kisapyöriä kannata pelätä, onhan niitä jo nyt ilmoittautunut mukaan. Ne osaavat ajaa ja ohittaa hyvin. Omasta mielestäni me amatöörit olemme vaarallisempia.

Halu ja pelko ovat kaksi eri asiaa.

Olet törmännyt järjestäjiä vaivaavaan ongelmaan. Kumartaessasi tulet pyllistäneeksi toiseen suuntaan. Kummassakin ratkaisussa on hyvät ja huonot puolensa, vaikea valinta!

Tässä asiassa on myös muutosvastarintaa, koska emme voi varmuudella tietää mitä tuo "laajennettu" ajopäivä oikeastaan pitää sisällään. Jos ajamme omalla porukalla, niin suunnilleen tiedämme mitä saamme. Jos siellä tehdään testausta yms., niin niillä on taipumus häiritä ajosessioita tavalla tai toisella.

Järjestävänä tahona sinulla on vapaus päättää kuinka päivä ohjelmoidaan. Uskon, että päädyt sitten kumpaan ratkaisuun tahansa, niin radalle tulee ajajia. Omalta kohdaltani en varmuudella voi sanoa tulisinko ajamaan, jos hinta koekaniinina olemisesta on 50 euroa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 19, 2006 11:10 pm 

Selvitän kunnolla mitä kaikkea tuo testaus sisältää ja kuinka paljon, ilmoittelen sitten lisää.

Ehdotan ratayhtiölle seuraavaa
50 €:lla saisi ajaa koko päivän. Testaukset olisivat klo 10 - 12 ja 16 - 18.
30 €:lla saisi ajaa klo 12 - 16, ilman testauksia alkuperäisen suunnitelman mukaisesti.
Sirra olisi paikalla kokoajan.

Ohjaisin mielelläni kaiken rahaliikenteen suoraan Ahveniston kuppilan kassaan ilman välikäsiä.
Jos vielä joskus jotain tapahtumia järjestelen, en enää altista niitä puolivalmiina foorumidemokratian armoille.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 20, 2006 7:34 am 

Kannatan koko päivän kestävää sessiota. Ei kai kukaan oikeesti kuole tohon 20 euron lisämaksuun, jos sillä vielä saadaa lanssikin paikalle?

Demokratia mutkistaa asioita aina, diktatuuri ois pare ;)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 20, 2006 7:39 am 

Pyörä: polkupyörä
viikate kirjoitti:
Selvitän kunnolla mitä kaikkea tuo testaus sisältää ja kuinka paljon, ilmoittelen sitten lisää.

30 €:lla saisi ajaa klo 12 - 16, ilman testauksia alkuperäisen suunnitelman mukaisesti.

Ohjaisin mielelläni kaiken rahaliikenteen suoraan Ahveniston kuppilan kassaan ilman välikäsiä.
Jos vielä joskus jotain tapahtumia järjestelen, en enää altista niitä puolivalmiina foorumidemokratian armoille.

Tää ehdotettuhan se olis kaikkein paras vaihtoehto kaikkien kannalta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 20, 2006 7:47 am 

viikate kirjoitti:

Ei sitä kannata kauheasti säätää. Ota vaan se koko päivä. Ratayhtiölle jää sääriski, ja me saamme ajaa tai seurustella keskenämme enemmän.

"Kansanäänestys" on hyvä asia, mutta asiantuntijoilla on enemmän tietoa päätöksenteon tueksi. Tässä tapauksessa sinä olet tämä asiantuntija, joten tee vain "oikea" päätös, niin me muut olemme tyytyväisiä. 8)

-Veijo-

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 20, 2006 8:13 am 

Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Täällä ollaan myös alkuperäisen konseptin kannalla. Jos tuohon aikaan aamusta aikoo olla pikalla klo 10:00, niin joutuu ajamaan luultavasti pakkasessa ja jos viihtyy radalla klo 18:00 asti, pitää kotiin ajaa pimeässä ja minulla kun sitä valoksi kutsuttua ei ajamiseen tarvittavaa määrää ole käytettävissä.
Viime sunnuntaina meillä oli työpaikan porukalla ajovuoro Alastarolla klo 11:00-13:00. Aamusella, kun puin kamppeita päälleni 8:30 paikkeilla, niin mittari näytti 5.6astetta. Ensimmäisen setin ajan klo 11:30-12:00 riitti ohjelmaa mutkissa ja jarrutuksissa. Takarengas oli arviolta 25astetta, kun palasin varikolle ja rengas kului ihan hulluna. Vasta puolenpäivän jälkeen aurinko alkoi lämmittää radan pintaa niin, että pitoakin alkoi löytymään. Se voipi olla, että lokakuun puolivälissä ei oikein rata-ajo olosuhteita enää ole missään vaiheessa, mutta eletään toivossa, että edes keskellä päivää olisi hetki, kun radan pinta ei ole huurteessa :P

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 20, 2006 8:25 am 

TomiKoo kirjoitti:
Pari ikävää suunsoittajaa kuitenkin pilasi fiilikset eikä enää kiinnosta järjestää mitään! Tästä oppineena, älä anna tämän "farssin piirteitä saaneen komedian" masentaa. Järjestitpä mitä tahansa, kelle tahansa ja milloin tahansa, aina on muutama, joille se ei missään nimessä käy! Saattavat jopa saapua paikanpäälle vain kertoakseen, että oli ikävää tulla. Loput sopeutuvat johtajan tahtoon ja yrittävät pitää hauskaa. Itse kuulun tuohon viimeiseen, toivottavasti... :wink:

Tämä on niin totta, niin totta... Itsekin ajoja järjestäneenä olen huomannut, että varsinkin loppupäivästä väsyneenä kitinä alkaa, enkä itsekään tykkää kuunnella rutinaa väsyneenä. Onneksi kitisijät ovat ymmärtäneet itse jäädä seuraavista sessioista pois tai sopeutuneet :twisted:.

Me sopeudumme, ja tulemme ajamaan 10-18 välisenä aikana. Eli hyväksy, hyväksy, Viikate, se viiden kympin "pizza"!

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com