Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Kesä 02, 2020 5:23 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Tammi 19, 2015 1:24 pm 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 232
Ensi kesänä ajetaan kaverin kanssa Venäjälle Chelyabinskiin, josta etelään Kazakstanin puolelle.Sitten Astanaan ja itää kohti Mongoliaan. Mongolian puolella reitti vielä auki Ulan Batoriin asti, mutta sieltä lähdetään pohjoiseen kohti Baikal järveä ja Venäjän läpi takaisin.
Venäjälläkään ei olla koskaan käyty, joten ihmeteltävää riittää jo suunnitteluvaiheessa.

Varovaisesti arvioituna tulee 15-17tkm mittariin joten rengastus aiheuttaa vähän päänvaivaa. Mopoissa 17 / 21 tuumaiset renkaat,saako noita kokoja venäjältä mp liikkeistä vai onko otettava pari rengasta mukaan?

Teltta tietysti mukana ja trangia suhisee..mutta millä? Saako noilta seuduilta kaasua trangian polttimeen,vai onko suosiolla hommattava multifuel poltin?

Jos sattuisi moporikon tai loukkaantumisen takia matkanteko tökkimään, niin onko trans siperian junilla mahdollista rahdata myös moottoripyöriä?

Navigointiin tarkoitus käyttää puhelimissa ja tabletissa OsmAnd sekä Navfree softia , joissa siis toimii OSM kartat.Lisäksi pitäisi jostain saada iso paperinen taitettava Venäjän kartta.Mistä tuollaisen voi tilata?

Kypäräpuhelimelle tarvetta ja ideana ostaa tällainen PMR sarja:http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?v....mt975&tuote=Y
Euroopassa PMR on laillinen 0.5W lähetysteholla, mutta miten Venäjällä?

Jos löytyy kokemusta hyvistä reiteistä Kazakstanin / Mongolian päässä niin kiinnostaa!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 20, 2015 8:24 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Viestit: 3705
Paikkakunta: Pargas
Pyörä: KTM 640 Adventure
Ei muuta kun hyvää reissua :)
Viinaa ja olutta nytt aina löytyy niin tosta :wink:
http://www.realfarmacy.com/how-to-turn- ... ing-stove/

_________________
Team kahajo

Kyll se siitä menee

http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn

http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/

http://picasaweb.google.fi/lekasora/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 20, 2015 9:29 pm 

Liittynyt: To Huhti 18, 2013 6:53 pm
Viestit: 244
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: R1200GS Adv.
Savorau , googlaas nyt edes hieman itsekin, moneen kysymykseesi on täälläkin vastauksia ja monet jo reissanneet noita reittejä. Trangian kaasuja löytyy idästä nihkeästi, multifuelilla parempi. Juniin saa kyllä pyörätkin. Venäjän kartta? Paperikoossa ei ole olemassa hyödyllistä "venäjän karttaa". Vain alueellisia (oblast) karttoja. Katsos hiukan maan kokoa...ja oblastikartat saa ostettua vaikka viipurista. Ruslaniakaan myy hyvin rajoitetusti noita.
PMR on ihan laillinen sielläkin. Reitit - edelleen. Vilkaises nyt advriderit, Horizon Unlimitedit - siellä on monta tarinaa tuolla reissailusta. Googlaamalla löytyy muutama suomalainenkin reissutarina.

Itsellänikin olisi planeissa mongolian reissu, vaan ei uskalla vielä kehua saako riittävästi vapaata moiseen. Kuukausi minimi :(

_________________
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 20, 2015 10:29 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Viestit: 1368
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Ayrtono kirjoitti:
Savorau , googlaas nyt edes hieman itsekin, moneen kysymykseesi on täälläkin vastauksia ja monet jo reissanneet noita reittejä. Trangian kaasuja löytyy idästä nihkeästi, multifuelilla parempi. Juniin saa kyllä pyörätkin. Venäjän kartta? Paperikoossa ei ole olemassa hyödyllistä "venäjän karttaa". Vain alueellisia (oblast) karttoja. Katsos hiukan maan kokoa...ja oblastikartat saa ostettua vaikka viipurista. Ruslaniakaan myy hyvin rajoitetusti noita.
PMR on ihan laillinen sielläkin. Reitit - edelleen. Vilkaises nyt advriderit, Horizon Unlimitedit - siellä on monta tarinaa tuolla reissailusta. Googlaamalla löytyy muutama suomalainenkin reissutarina.

Itsellänikin olisi planeissa mongolian reissu, vaan ei uskalla vielä kehua saako riittävästi vapaata moiseen. Kuukausi minimi :(

Kaikki tarvitsemasi tieto löytyy tältä foorumilta, ihan hakusanalla MONGOLIA

_________________
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 21, 2015 1:30 am 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 232
Joo kyllä googlea ja foorumin hakua on tullut hakattua, mutta noista ei tietoa ole kohdalle osunut. Mutta eihän siinä sitten muuta kuin multifuel poltin,oblast kartat ja PMR tilaukseen.
Lainaa:
PMR on ihan laillinen sielläkin.

Ei taida olla. Kysyin asiasta rxtx:sta ja tuommoinen vastaus sieltä tuli:
"PMR-taajudet ovat samat Euroopassa, mutta muualla eri taajuksilla, eli PMR puhelinta on tuolla päin maailmaa aika riski käyttää. Saattaa siis olla esim. poliisin, sotilaiden tjsp. käytössä."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 21, 2015 1:41 am 

Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 10:09 pm
Viestit: 51
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: KTM 690 Enduro R Basel
Ne on olleet vuodesta 2005 asti laillisia siellä ja niitä voi ostaa sieltä.
Lainaa:
PMR in Russia
In November 2005, the State Commission for Radio Frequencies, it was decided to allocate radio frequency bands 446.0000-446.1000 MHz portable radios. Earlier in Russia for individuals were only allowed radio LPD (SRD), operating at frequencies 433.075-434.775 MHz


Koska kantamaa ei ole kuin muutama kilometri niin se että ylipäätään joku ehtisi kuulla ja peilata vaatii sen että on jo entuudestaan FSB:n auto persiissä kiinni. Ei muutaku sinne vaan. 450-500 grammaiset kaasupatterit riittävät erittäin hyvin ellei tee muuta kuin aamupuuro+tsaijjuvesi ja illalla sama. Sitten jos aletaan kunnolla kokkaamaan niin voi olla pari kaasupatruunaa ei riitä. Se on ihan ittestä kiinni että mitä haluaa syödä leirissä ja mitä tienvarsilla, sashlikit + muu tienvarsisafka on hyvää. Muistaa vaan napata maitohappobakteeri-pillerin joka aamiaisen jälkeen niin ei mee pakki sekaisin. Joku oli mennyt siperian radan läpi ja ottanut näytteet niin jotain 20+ eri bakteerikantaa löytyi, eli paskatautipotentiaalia riittää. Se vaan että kaikilla ei mene maha sekaisin ja yleensä ne kaverit ovat vielä niin asperger-autisteja tai muuten vaan ikäviä ihmisiä että suureen ääneen ihmettelevät että "Miten teidän vatsat voi olla sekaisin kun minulla ei ole?" :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 21, 2015 1:48 am 

Liittynyt: To Huhti 18, 2013 6:53 pm
Viestit: 244
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: R1200GS Adv.
Rxtx ei sitten tiedä mistä puhuu. Kollegoilla pietarissa ja moskovassa on PMRt ihan jokapäiväisessä käytössä - no problem. Hei oikeasti, siellä nää jutut on ihan eri idealla - kaikki on sallittua ja toimii, ellei ole tarkasti erikseen kiellettyä. Juuri toisinpäin kuin meillä kotimaassa. Käytä ihan mitä vaan, jos se jotakuta haittaa, he kyllä stoppaavat sinut. Ja sittenkin homma selkenee pahoittelulla. Älä rupea säätämään sen vaikeammin.

_________________
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 21, 2015 11:22 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 2:44 pm
Viestit: 171
Paikkakunta: Amsterdam, Alankomaat.
Pyörä: KTM 500 EXC K16 Hobo edition
Olin viime kesänä osittain samalla suunnalla. Tsekkaa http://therollinghobo.com/eastern-dirt-14

Kaasupatruunoita saa isoista kaupungeista, eikä niitä kulu paljoa. Mulla meni puolitoista 230 g patruunaa viime kesänä, muta eipä hirveesti tullut kokkailtua muuta kuin kahvivedet. Novosibirskissä hyvä liike on Enduro Group, jolla on laaja valikoima varaosia kotariin ja henkilökunta puhuu englantia. Kandee olla yhteydessä meilitse, niin saanevat renkaita teille sinne. Tsekkaa päivä 16: http://therollinghobo.com/eastern-dirt-14-week-three

Novosibirskistä löytyy myös useita outdoor liikkeitä, kuten Alpindustria(http://www.alpindustria.ru/shops/novosibirsk/), Aleut, Na Grani.

Täällä lisää keittimien valinnasta sun muista kokkailuun liittyvästä:http://therollinghobo.com/2015/01/riding-light-cooking.html

Mongolian kartta: http://shop.touratech.fi/map-reise-know ... 0-000.html
turhatekistä löytyy muitakin karttoja, kandee tsekkaa.

Täältä löytyy viime kesän Mongolian reitti. Sisältää paljon pehmeää hiekkaa ja pätkiä kokonaan polkujen ulkopuolella. Tsekkaa päivä 23, sieltä löytyy reittikartta. Jos olette raskailla pyörillä (isompi kuin 690, XChallenge tms.) niin en suosittele ko. reittiä. Se sisältää paljon pehmeää hiekkaa joka on helppoa kevyille pyörille mutta murhaa yhtään isommille pyörille. Toisekseen toi reitti sisältää osuuksia kokonaan polkujen ulkopuolella, joten seikkailuhenkeä tarvitaan. http://therollinghobo.com/eastern-dirt-14-week-four

Altain päässä menee Venäjän ja Mongolian raja muistaakseni kuudelta kiinni, joten siellä ptää olla hyvissä ajoin. Ei kandee telttailla rajan lähistöllä, tulee sanomista. Kokemusta on :mrgreen:

Pyörien shippaus transsiberialla: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/t ... rain-71580

_________________
"Non Serviam."

The Rolling Hobo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 24, 2015 10:56 pm 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 232
Kiittää ja kumartaa! Tuli varmasti tarpeeksi infoa vähäksi aikaa.The rolling hobo sivuja tullut tavattua parina päivänä, ja on kyllä ollut aika hulppea reissu..ja tosiaan joo katsottava ettei liian lähellä rajaa telttaile:)

Navigointia varten tuli hommattua garminin gpsmap 62stc, ei välttämättä paras mopohommiin pienen näytön takia mutta eipähän hajoa herkästi. OSM kartat sisässä ja hyvin tuntuu pelaavan. Näköjään ei kannata reittiä tehdä kovin pitkälle pätkälle kerralla, vaan max.200-300km kerrallaan. Tuohon kun vielä saisi sisään aikaisemmin ajettuja reittejä Mongolian päästä niin olisi aika pro..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 30, 2015 4:07 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
savorau kirjoitti:
Ensi kesänä ajetaan kaverin kanssa Venäjälle Chelyabinskiin, josta etelään Kazakstanin puolelle.Sitten Astanaan ja itää kohti Mongoliaan. Mongolian puolella reitti vielä auki Ulan Batoriin asti, mutta sieltä lähdetään pohjoiseen kohti Baikal järveä ja Venäjän läpi takaisin.
Venäjälläkään ei olla koskaan käyty, joten ihmeteltävää riittää jo suunnitteluvaiheessa.

Varovaisesti arvioituna tulee 15-17tkm mittariin joten rengastus aiheuttaa vähän päänvaivaa. Mopoissa 17 / 21 tuumaiset renkaat,saako noita kokoja venäjältä mp liikkeistä vai onko otettava pari rengasta mukaan?

Venäjältä löytyy ainakin yksi diileri Moskovasta joka toimittaa sovittavaan liikkeeseen Venäjälle renkaita. Tuo 17 tuuman takarenkaan saaminen voi joissakin paikoissa olla tuurista kiinni. Pääsääntöisesti kyllä etukäteen sopimalla kyllä hankkivat myös jonnekin isompaan paikkaan. Esim Viktorin Motohaus22 Barnaulissa voisi olla sopiva etappi reitillänne vaihtaa renkaat.

savorau kirjoitti:
Teltta tietysti mukana ja trangia suhisee..mutta millä? Saako noilta seuduilta kaasua trangian polttimeen,vai onko suosiolla hommattava multifuel poltin?

Venäjältä löytyy kaasupulloja mutta yleensä tarvittaisiin kierreadapteri. Kätevin ehkä multifuel poltin. Itsellä kyllä 6 viikon reissussa riitti muistaakseni 2 pulloa kaasua.

savorau kirjoitti:
Jos sattuisi moporikon tai loukkaantumisen takia matkanteko tökkimään, niin onko trans siperian junilla mahdollista rahdata myös moottoripyöriä?

Venäjä on maa jossa mikään ei ole mahdollista mutta kaikki onnistuu. Jos kävelet rautatieaseman luukulle niin vastaus voi olla että "Njet, eli ei tai sitten että kyllä onnistuu" riippuu vastaajan päivän mielentilasta. Pyörät kuljetaan tavarajunissa mutta niiden saaminen kyytiin on eräänlainen seikkailu. Mutta onnistuu kyllä mutta vaatii yleensä jonkun joka osaa paikallista kieltä. Itse voi sitten matkustella perässä henkilöjunalla.

savorau kirjoitti:
Navigointiin tarkoitus käyttää puhelimissa ja tabletissa OsmAnd sekä Navfree softia , joissa siis toimii OSM kartat.Lisäksi pitäisi jostain saada iso paperinen taitettava Venäjän kartta.Mistä tuollaisen voi tilata?

Jos osaat kyrilisiä aakkosia niin esim Pietarista voi ostaa Nevski Prosketilta "Singerin" talosta jossa on VK.COM:n toimisto yläkerrassa kirjakaupasta kaikenlaisia karttoja. Vastapäätä oli joku katedraali jonka nimeä on en muista. Varmaan kohta pitäis mennä morjestamaan sinne kavereita niin voin katsella jos sattuisi löytymään sopivia karttoja.

Tuolta voi tilata paperikarttoja maailman joka kolkkaan ja digitaalisia https://www.reise-know-how.de/ Löytyy myös englanninkielisenä.

savorau kirjoitti:
Jos löytyy kokemusta hyvistä reiteistä Kazakstanin / Mongolian päässä niin kiinnostaa!

Lähdetkö BMW1200:sella jossa on Touratechin 3 jääkaappia ja ne tankattu täyteen tavaraa ja edessä tankkilaukku ja alla välikelin renkaat vai oletko matkalla pyörällä luokkaa Honda NX/Suzuki DR-Z400/DR600/KTM690 ? Vaikuttaa reittivalintaan paljon. Mongoliassa tuolla on reittejä joilla isolla pyörällä tulee itku puseroon kuten eräällä kuuluisalla kaksikolla kun taas kevyemmillä pyörillä ne samat reitit ovat kurapyöräilijän fantasiaa.

Kaivele tuolta tuo meidän Motolla Mongoliaana ja takaisin 2010 reittijuttu. Sieltä löytyy paljon juttua hyvin pitkälti samasta reitistä jota ajelette. Mulla on pari kaveria Astanassa ja Borovoessa joka on Astanasta parisataa km pohjoiseen ja yksi suomalainen kaverini pyörittelee Shymkentissä ja Almatyssa ravintoloita ynnä muuta liiketoimintaa. Saan myös tarvittaessa hommattua teille renkaat ym varaosat Almatyyn etukäteen odottamaan jos sitä kautta menette.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 02, 2015 2:12 am 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 232
Lainaa:
Venäjältä löytyy ainakin yksi diileri Moskovasta joka toimittaa sovittavaan liikkeeseen Venäjälle renkaita. Tuo 17 tuuman takarenkaan saaminen voi joissakin paikoissa olla tuurista kiinni. Pääsääntöisesti kyllä etukäteen sopimalla kyllä hankkivat myös jonnekin isompaan paikkaan. Esim Viktorin Motohaus22 Barnaulissa voisi olla sopiva etappi reitillänne vaihtaa renkaat.


Sattuuko olemaan "Dean" niminen Moskovasta?Sillä näyttää olevan renkaissa hyvä valikoima ja toimittaa eri puolille Venäjää: http://motorezina.ru/

Lainaa:
Tuolta voi tilata paperikarttoja maailman joka kolkkaan ja digitaalisia https://www.reise-know-how.de/ Löytyy myös englanninkielisenä.

Hyvät on valikoimat,täytyy laittaa pari Venäjän karttaa ja Mongolia tilaukseen. Näköjään olisi oziexplorer gps karttakin myynnissä halpaan hintaan. OSM karttakin näyttää aika pätevältä garminissa joten tuskinpa tuolle löytyy käyttöä.

Lainaa:
Lähdetkö BMW1200:sella jossa on Touratechin 3 jääkaappia ja ne tankattu täyteen tavaraa ja edessä tankkilaukku ja alla välikelin renkaat vai oletko matkalla pyörällä luokkaa Honda NX/Suzuki DR-Z400/DR600/KTM690 ? Vaikuttaa reittivalintaan paljon. Mongoliassa tuolla on reittejä joilla isolla pyörällä tulee itku puseroon kuten eräällä kuuluisalla kaksikolla kun taas kevyemmillä pyörillä ne samat reitit ovat kurapyöräilijän fantasiaa.


Taitaa maksaa 3 Touratechin jääkaappia enemmän kuin tuo mun mopo :) . Wannabe ktm kyseessä eli kawasakin kle -95.39tkm mittarissa ja tekniikka hyvässä iskussa joten eiköhän sillä tuon reissun heitä . Aikaisemmin ollu enduropuolella muutama DR kokoluokassa 650-800 sekä inttimallin 400:n ktm , ja niihin verrattuna tuolla on aika kivutonta ajella pitkää päivää.Kuivapainoa siinä on 170+ joten ei sillä missään suomaastossa mihinkään pääse, mutta hiekalla on ok peli.
Miinuksena säälittävästi muotoiltu satula ja pirun pieni tankki 11+4 litraa, täytyy tehdä penkki uusiksi ja lisätä takajalkatappiin teline 5 litran kanistereille.

Laukkujen kanssa ei sitten osaa päättää mikä olisi järkevin. Pari edellistä reissua heitetty kangaslaukuilla ja miksei ne menis nytkin kun tekis kevyet telineet jotka ottais painoa vastaan.
Givin 3 laukun sarjakin löytyisi joutilaana minkä voisi tuolle reissulle "uhrata", mutta sitten täytyisi ottaa vesitiiviit säkit varuulta mukaan laukkuihin..jos/kun kaataa niin sitois sitte säkit rautoihin kiinni jos laukku päreinä.
Kolmas mahdollisuus pelkät vesitiiviit säkit rautoihin kiinni,vaikka tällaiset:http://www.hhsport.fi/tuote/heavy-duty-dry-cylinder-kuivas%C3%A4kki-20l/773009329/
Mahdollisimman kevyellä kuormalla tarkoitus lähteä,tosin koska startti keväällä niin vaatetta joutuu raahaamaan mukaan enemmän kuin keskikesällä.

Lainaa:
Kaivele tuolta tuo meidän Motolla Mongoliaana ja takaisin 2010 reittijuttu. Sieltä löytyy paljon juttua hyvin pitkälti samasta reitistä jota ajelette. Mulla on pari kaveria Astanassa ja Borovoessa joka on Astanasta parisataa km pohjoiseen ja yksi suomalainen kaverini pyörittelee Shymkentissä ja Almatyssa ravintoloita ynnä muuta liiketoimintaa. Saan myös tarvittaessa hommattua teille renkaat ym varaosat Almatyyn etukäteen odottamaan jos sitä kautta menette.


Kaikki 21 sivua tuli putkeen luettua, ja paras reissustoori mitä vähään aikaan lukenut. Kunhan nyt selkeytyy reitti tarkemmaksi niin laittelen viestiä, renkaitten toimitus tuonne Borovoen suunnalle kuulostaa aika hyvälle..Alle tulee heidenaun K60:set ja johonkin päin kun saisi toisen samanlaisen takakiekon niin ei tartteisi mukana raahata.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 02, 2015 1:07 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
savorau kirjoitti:
Sattuuko olemaan "Dean" niminen Moskovasta?Sillä näyttää olevan renkaissa hyvä valikoima ja toimittaa eri puolille Venäjää: http://motorezina.ru/

Jooh Dean Moskovasta.

Lainaa:
Hyvät on valikoimat,täytyy laittaa pari Venäjän karttaa ja Mongolia tilaukseen. Näköjään olisi oziexplorer gps karttakin myynnissä halpaan hintaan. OSM karttakin näyttää aika pätevältä garminissa joten tuskinpa tuolle löytyy käyttöä.

OSM:llä pärjää hyvin. Ainakin itse olen pärjännyt. Paperikartta on kyllä hyvä olla varuulta mukana. Ainakin jonkun mittakaavan. Ja on sitä mukava silmäillä muiden tapaamien kuskien kanssa.

Lainaa:
Wannabe ktm kyseessä eli kawasakin kle -95.39tkm mittarissa ja tekniikka hyvässä iskussa joten eiköhän sillä tuon reissun heitä
>Miinuksena säälittävästi muotoiltu satula ja pirun pieni tankki 11+4 litraa, täytyy tehdä penkki uusiksi ja lisätä takajalkatappiin teline 5 litran kanistereille.

Oiva peli suunnittelemallesi reisulle. Omiin kokemuksiin pohjautuen jos pyörällä pääsee 300 km yhdellä tankkauksella on se tuonne riittävä. Myös Mongoliaan. Pisin väli ilman asemaa taisi olla reilut 200 km.

Lainaa:
Laukkujen kanssa ei sitten osaa päättää mikä olisi järkevin. Pari edellistä reissua heitetty kangaslaukuilla ja miksei ne menis nytkin kun tekis kevyet telineet jotka ottais painoa vastaan.

Oma ääni pehmeille laukuille mutta meitä on moneen lähtöön ja tee niinkuin itse hyvältä tuntuu


Lainaa:
Kunhan nyt selkeytyy reitti tarkemmaksi niin laittelen viestiä, renkaitten toimitus tuonne Borovoen suunnalle kuulostaa aika hyvälle..Alle tulee heidenaun K60:set ja johonkin päin kun saisi toisen samanlaisen takakiekon niin ei tartteisi mukana raahata.

Ok. Borovoeenkin voin saada kyseltyä renkaita. Ainakin uskon että mistä siellä asuva kaveri tietää mistä niitä saa kun hällä itsellä oli aiemmin AT jossa on juuri 17 takarengas. Almatyyn tai Astanaan onnistuu todennäköisesti helpommin.

Kysele tai laittele viestiä kun tiedät suunnitelmistasi tarkemmin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 21, 2015 1:20 am 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 232
Pari viikkoa menny kle:n kimpussa..laukkurautoja, 12v ulosottoja , penkki uusiksi, rom mounttia GPS:lle jne.
Viisumeista sen verran infoa muillekin, että vuoden monikertaviisumia SAA hommattua Venäjälle, vaikka ohjeistus sanookin että pitää olla passissa yksi Venäjän leima viimeisen vuoden sisällä.Hinta 115e 6 vk toimitusajalla.
Mongoliaan ei tänä vuonna Suomalaisten tarvitse viisumia hommata ollenkaan jos on alle kuukauden maassa.
Reitti tähän tietoon menee Kazakstanin pohjois osaa pitkin Astanan kautta Novosobirskiin, noin 7000km . Sieltä kateltava paikka jossa pystyy vaihtaan uudet renkaat alle ennen Mongoliaa. Mongolian kierros kilometreissä 5-6000km joten vähän epäilyttää kestääkö TKC60:t alla takana vai onko valittava vaikka heidenau scout:t? Mongoliasta takaisin Irkutskin kautta ja sitten joko siellä, tai Novosobirskissä taas vaihto kotimatkaa varten.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 25, 2015 12:03 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1215
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
savorau kirjoitti:
Pari viikkoa menny kle:n kimpussa..laukkurautoja, 12v ulosottoja , penkki uusiksi, rom mounttia GPS:lle jne.
Viisumeista sen verran infoa muillekin, että vuoden monikertaviisumia SAA hommattua Venäjälle, vaikka ohjeistus sanookin että pitää olla passissa yksi Venäjän leima viimeisen vuoden sisällä.Hinta 115e 6 vk toimitusajalla.
Mongoliaan ei tänä vuonna Suomalaisten tarvitse viisumia hommata ollenkaan jos on alle kuukauden maassa.
Reitti tähän tietoon menee Kazakstanin pohjois osaa pitkin Astanan kautta Novosobirskiin, noin 7000km . Sieltä kateltava paikka jossa pystyy vaihtaan uudet renkaat alle ennen Mongoliaa. Mongolian kierros kilometreissä 5-6000km joten vähän epäilyttää kestääkö TKC60:t alla takana vai onko valittava vaikka heidenau scout:t? Mongoliasta takaisin Irkutskin kautta ja sitten joko siellä, tai Novosobirskissä taas vaihto kotimatkaa varten.

Kuulostaa ok:lta ja jutellaan yksityisviesteillä tai naamatusten enemmän. Kysäisen saisinko sulle Borovoesta ja/tai Astanasta paikallisen motoristin luota yöpaikkaa. Astanan kaveri puhuu hyvää englantia, Borovoen kaveri ei kovinkaan paljoa.

T: Sami


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 25, 2015 11:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Viestit: 550
Paikkakunta: Kostamus
Pyörä: SE/EXC350/GS
Moi

Jos tarttee apuja Novosibirskissä niin ota yhteyttä Yv.llä . asuin siellä 3 vuotta ja minulla on sielä vielä paljon ystäviä :P

terv. -jn-

_________________
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com